Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2008, 18:39   #261
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Blijkbaar kunt er niet tegen dat nazi-misdaden hier worden aangehaalt. Misdaden zijn toch misdaden nietwaar?

Als ik u goed begrijp, dan zegt u dat de atoombommen op 2 bovenstaande steden een grotere misdaad is dan het systematische uitmoorden van miljoenen Joden en niet-Joden?

Het is uiterraard verschrikkelijk wat die atoombommen hebben aangericht, maar om dit nu als grootste misdaad uit WOII te beschrijven vind ik cru.
Denkt u trouwens dat men van de holocaust geen gevolgen meer ondervind op de dag van vandaag?
Indien u maar één bedoeling hebt en dat is doordrammen over iets wat met dit onderwerp in verste verte niest vandoen heeft, slaap zacht. Of bent u misschien zoals bepaalde personen erop uit hier of daar een woordje los te krijgen dat u zou kunnen gebruiken voor de beschuldiging "negationisme" dan moet ik zeggen, sorry u bent eraan voor de moeite. Dus kort en bondig, u heb geen oor naar het onderwerp hier, ik heb geen oor naar uw joden en kampverhalen hopelijk is dit vrij duidelijk.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:58   #262
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
En, bij deze reactie zou ik u volledig kunnen bijtreden. Alleen, dat er over het één veel zeer veel wordt gesproken en over het andere, het nogal stillekes is en wanneer er dan toch wordt over gesproken men het snel ombuigd naar hetgeen u noemt en wat voor u een 'gradatie' hoger ligt.

Wat zou hiervan de reden zijn, wat betreft de 6.000.000 is ingeburgerd daar heeft men van klein tot groot al van gehoord. Wat betreft de gruweldaden waar dit onderwerp over gaat, ga een na vragen hoeveel er daar al van hebben gehoord, in welke scholen men daar al lezingen over heeft gehad of hoe een fantast hier op het forum komt verklaren dat deze die zich in het huidige Duitsland hier om bekommeren en hier ook eens de aandacht willen op vestigen, gewoon facisten zijn. Waarom, omdat ze hun leed, het leed dat hun volk is aangedaan ook eens willen venoemd zien?
Ik kan er toch ook niet aan doen dat de shoa/holocaust een gruweldaad is, gepleegd door de nazi's. Het is nu eenmaal 1 van de, zoniet, de grootste misdaad uit de 20ste eeuw! Daar mag volgens mij toch zeker wel wat aandacht aan besteed worden. Ik ben het overigens ook volledig met u eens dat er naast de holocaust ook andere dingen bespreekbaar gemaakt moeten worden op school.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 19:06   #263
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Indien u maar één bedoeling hebt en dat is doordrammen over iets wat met dit onderwerp in verste verte niest vandoen heeft, slaap zacht. Of bent u misschien zoals bepaalde personen erop uit hier of daar een woordje los te krijgen dat u zou kunnen gebruiken voor de beschuldiging "negationisme" dan moet ik zeggen, sorry u bent eraan voor de moeite. Dus kort en bondig, u heb geen oor naar het onderwerp hier, ik heb geen oor naar uw joden en kampverhalen hopelijk is dit vrij duidelijk.
Ik stel u enkel wat vragen, niets meer en niets minder. Het is uw volste recht om een antwoord te weigeren. Maar kom dan niet af met allerlei idiote beschuldigingen jegens mijn persoon! U veronderstelt altijd zeer veel, maar veel van uw veronderstellingen kloppen van geen kanten.

"ik heb geen oor naar uw joden en kampverhalen hopelijk is dit vrij duidelijk."

Mijn Joden en kampverhalen? Het zijn nochthans historische feiten hoor. Maargoed, u gelooft maar wat u wil geloven.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 21:05   #264
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik stel u enkel wat vragen, niets meer en niets minder. Het is uw volste recht om een antwoord te weigeren. Maar kom dan niet af met allerlei idiote beschuldigingen jegens mijn persoon! U veronderstelt altijd zeer veel, maar veel van uw veronderstellingen kloppen van geen kanten.

"ik heb geen oor naar uw joden en kampverhalen hopelijk is dit vrij duidelijk."

Mijn Joden en kampverhalen? Het zijn nochthans historische feiten hoor. Maargoed, u gelooft maar wat u wil geloven.
1- U stelt vragen en waar zou ik deze niet hebben beantwoord.

2- Wat veronderstel ik en welke kloppen niet.

3- Dat uw verhalen een historisch feit zijn is correct zelfs vastgelegd door wet of wist u dit nog niet. Dus indien u zou denken even origineel te zijn met uw verhalen, deze hebben al een lange traditie een traditie van 63 jaar.

Het probleem zoals we nu met dit onderwerp weer hebben mogen aanschouwen is, er mag maar over één soort slachtoffer worden gesproken en over één boosdoener. Indien men het anders wil, wordt het wel verziekt door bepaalde personen die geen oor of oog hebben voor de volledige periode WO2 en de zaken die erin zijn gebeurt en het afdoen van ja, dat was ook erg maar toch niet zo erg als..........!. Men is zeer selectief wat betreft misdaden, gruweldaden en boosdoeners.

Zou zeggen, indien het onderwerp "Links gespuis verkrachte tienduizenden Duitse vrouwen" u zo weinig interesseert aangezien u het altijd probeert te verleggen naar uw joden en kampverhalen, zou zeggen succes en start een onderwerp over hetgeen u bezighoud oké. Is dit een veronderstelling van mijn kant, wel dan is dit zo.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:51   #265
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
1- U stelt vragen en waar zou ik deze niet hebben beantwoord.

2- Wat veronderstel ik en welke kloppen niet.

3- Dat uw verhalen een historisch feit zijn is correct zelfs vastgelegd door wet of wist u dit nog niet. Dus indien u zou denken even origineel te zijn met uw verhalen, deze hebben al een lange traditie een traditie van 63 jaar.

Het probleem zoals we nu met dit onderwerp weer hebben mogen aanschouwen is, er mag maar over één soort slachtoffer worden gesproken en over één boosdoener. Indien men het anders wil, wordt het wel verziekt door bepaalde personen die geen oor of oog hebben voor de volledige periode WO2 en de zaken die erin zijn gebeurt en het afdoen van ja, dat was ook erg maar toch niet zo erg als..........!. Men is zeer selectief wat betreft misdaden, gruweldaden en boosdoeners.

Zou zeggen, indien het onderwerp "Links gespuis verkrachte tienduizenden Duitse vrouwen" u zo weinig interesseert aangezien u het altijd probeert te verleggen naar uw joden en kampverhalen, zou zeggen succes en start een onderwerp over hetgeen u bezighoud oké. Is dit een veronderstelling van mijn kant, wel dan is dit zo.

1) Ik heb gemerkt dat u zeer vaak mijn vragen ontwijkt, o.a. deze 2:

Als ik u goed begrijp, dan zegt u dat de atoombommen op 2 bovenstaande steden een grotere misdaad is dan het systematische uitmoorden van miljoenen Joden en niet-Joden?

Denkt u trouwens dat men van de holocaust geen gevolgen meer ondervind op de dag van vandaag?


2) Indien u maar één bedoeling hebt en dat is doordrammen over iets wat met dit onderwerp in verste verte niest vandoen heeft, slaap zacht. Of bent u misschien zoals bepaalde personen erop uit hier of daar een woordje los te krijgen dat u zou kunnen gebruiken voor de beschuldiging "negationisme"

Enkele voorbeelden van uw foute veronderstellingen.

3) Er mag maar over 1 soort slachtoffer worden gesproken? Over 1 soort boosdoener? Waar haal je die onzin toch? In een oorlog begaan beide partijnen misdaden en gruweldaden. Zowel de geallieerden als de axis hebben verschillende misdaden op hun geweten. Dat ontkent niemand hier. Doch kan je niet weglopen van de feiten. De geallieerden hebben geen 11.000.000 mensen opgesloten en vermoord. De geallieerden hebben geen volkerenmoord gepleegd jegens 6.000.000 Joden.

Zulke misdaden kan je niet vergelijken met die 10.000 verkrachte vrouwen en meisjes, hoe erg die ook was. Heb jij trouwens enig idee hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen zijn omgekomen in die concentratiekampen?
Ik heb het gevoel dat u de nazi-misdaden wil minimaliseren, door de misdaden van de geallieerden te maximaliseren. Dit kan een foute veronderstelling zijn van mij, maar dan is het aan u om die te ontkrachten.

"Zou zeggen, indien het onderwerp "Links gespuis verkrachte tienduizenden Duitse vrouwen" u zo weinig interesseert aangezien u het altijd probeert te verleggen naar uw joden en kampverhalen, zou zeggen succes en start een onderwerp over hetgeen u bezighoud oké. Is dit een veronderstelling van mijn kant, wel dan is dit zo."

Trouwens, die titel: "links gespuis...". Over provocatie gesproken. Dacht u nu echt dat een topic met zulke titel geen discussie zou opleveren over de misdaden gepleegd door de nazi's?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 10 december 2008 om 23:55.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 01:48   #266
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Neenee, niet proberen, wel degelijk dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_Brest-Litovsk, ondertekend op 3 maart 1918.
Wat nu wel degelijk, U was het die het over het Verdrag van Brest-Litovsk had, en niet over de Vrede van Brest-Litovsk. Zie uw eigen post. Dus ú moet hier niet iets gaan proberen, niet ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Al je geroep om medelijden met dat "arme Duitsland" pakt bij mij niet.
Flauwe excuses om die massale misdaden te vergoelijken. Gewoon het soort propaganda dat de nazis hierover ook gebruikten.
Ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens, om 'medelijden met Duitsland' geroepen. Documenteert u dat maar eens. Ik heb ook nergens enige Duitse oorlogsmidaden vergoeilijkt, dus dat mag u ook gaan documenteren, en doet of kunt u dat niet, dan dient u in het vervolg gewoon uw leugenachtige mond te houden. Begrepen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 03:18   #267
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat nu wel degelijk, U was het die het over het Verdrag van Brest-Litovsk had, en niet over de Vrede van Brest-Litovsk. Zie uw eigen post. Dus ú moet hier niet iets gaan proberen, niet ik.
Daar had ik iets duidelijker kunnen zijn, ja, maar die vrede van Brest Litowsk maakte wel degelijk het onderwerp van een verdrag uit, nogal evident. (zoals de vrede van Versailles ook een verdrag is) Gewoon vitterige woordspeling dus van jou: http://forumeerstewereldoorlog.nl/wi...&printable=yes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_verdragen
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...a=lr%3Dlang_nl
(als voorbeeld)
Citaat:
Ik heb nergens, maar dan ook helemaal nergens, om 'medelijden met Duitsland' geroepen. Documenteert u dat maar eens. Ik heb ook nergens enige Duitse oorlogsmidaden vergoeilijkt, dus dat mag u ook gaan documenteren, en doet of kunt u dat niet, dan dient u in het vervolg gewoon uw leugenachtige mond te houden. Begrepen?
Je medelijden omwille van de zgn ondoenlijke herstelbetalingen uit het Verdrag van Versailles en je medelijden met de "Vertriebenen" etc, herlees jezelf maar.

Door te stellen dat het Verdrag van Versailles de oorzaak zou geweest zijn van het nazisme en van WO2 praat je gewoon goed, verschuif je de verantwoordelijkheid voor dat nazisme en WO2 van het Duits militair industriëel complex en hun gangstermarionetten AH &C° naar de geallieerden: de zwaarste misdaden ooit gepleegd, zoek het aantal slachtoffers maar zelf op. Het nationalisme en antisemitisme die als demagogische argumenten werden aangewend ontstonden niet ex nihilo op 28 juni 1919 maar bestonden reeds.

Gewoon vergoelijken dus van die massale nietsontziende geplande slachtpartij : het was zogenaamd de schuld van de geallieerden van WO1.
Mij doet dat walgen (al weet ik goed dat jij die argumentatie niet zélf uitvond)

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2008 om 03:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 10:05   #268
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Misplaatste opmerking en lage beschuldiging: ik ontken het gebeurde niet. Een "linkse" auteur als Plevier schreef er al over (en niet prorussisch) in de jaren '50.
U geeft er echter schijnbaar een ideologische dimensie aan, mogelijk in het kader van uw opinies (d�*t zal Uzelf het beste weten) Ik vond tot nu geen "communistische" bronnen die verkrachtingen effectief als middel voorstaan of verdedigen zoals u hen toeschrijft. Indien U die hebt wil ik ze wel met interesse lezen.
Net zoals sommige negationisten de holocaust niet volledig ontkennen maar proberen te minimaliseren doet u dat hier ook met de plunderingen en verkrachtingen door het Rode Leger.
Hebt u eigenlijk "gesprekken met Stalin" van Djilas ooit gelezen?
Voor het overige zijn er voldoende historische werken over deze episode.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 10:38   #269
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
1) Ik heb gemerkt dat u zeer vaak mijn vragen ontwijkt, o.a. deze 2:

Als ik u goed begrijp, dan zegt u dat de atoombommen op 2 bovenstaande steden een grotere misdaad is dan het systematische uitmoorden van miljoenen Joden en niet-Joden?

Denkt u trouwens dat men van de holocaust geen gevolgen meer ondervind op de dag van vandaag?


2) Indien u maar één bedoeling hebt en dat is doordrammen over iets wat met dit onderwerp in verste verte niest vandoen heeft, slaap zacht. Of bent u misschien zoals bepaalde personen erop uit hier of daar een woordje los te krijgen dat u zou kunnen gebruiken voor de beschuldiging "negationisme"

Enkele voorbeelden van uw foute veronderstellingen.

3) Er mag maar over 1 soort slachtoffer worden gesproken? Over 1 soort boosdoener? Waar haal je die onzin toch? In een oorlog begaan beide partijnen misdaden en gruweldaden. Zowel de geallieerden als de axis hebben verschillende misdaden op hun geweten. Dat ontkent niemand hier. Doch kan je niet weglopen van de feiten. De geallieerden hebben geen 11.000.000 mensen opgesloten en vermoord. De geallieerden hebben geen volkerenmoord gepleegd jegens 6.000.000 Joden.

Zulke misdaden kan je niet vergelijken met die 10.000 verkrachte vrouwen en meisjes, hoe erg die ook was. Heb jij trouwens enig idee hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen zijn omgekomen in die concentratiekampen?
Ik heb het gevoel dat u de nazi-misdaden wil minimaliseren, door de misdaden van de geallieerden te maximaliseren. Dit kan een foute veronderstelling zijn van mij, maar dan is het aan u om die te ontkrachten.

"Zou zeggen, indien het onderwerp "Links gespuis verkrachte tienduizenden Duitse vrouwen" u zo weinig interesseert aangezien u het altijd probeert te verleggen naar uw joden en kampverhalen, zou zeggen succes en start een onderwerp over hetgeen u bezighoud oké. Is dit een veronderstelling van mijn kant, wel dan is dit zo."

Trouwens, die titel: "links gespuis...". Over provocatie gesproken. Dacht u nu echt dat een topic met zulke titel geen discussie zou opleveren over de misdaden gepleegd door de nazi's?
U probeert Erlich in een of andere val te lokken om daarna te gaan janken bij de moderatie zodat hij een (perm)ban krijgt.

Start uw eigen draadje over de shoa en probeer er dan voor te zorgen dat anderen niet afdwalen in de discussie zoals jij hier de hele tijd al bezig bent met sturen.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 11 december 2008 om 10:39.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 10:45   #270
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Het feest van de bevrijding is blijkbaar niet voor iedereen een feest geweest. Tienduizenden vrouwen werden verkracht door ziekelijke commi's. Wat erger is is dat het "not done" was om hierover te praten m.a.w vervalsing van de geschiedenis.

Ik vraag mij af of de nazi's dit ook kan verweten worden. Er massaal op los verkrachten in de gebieden die ze bezet hadden.

Of zijn dit tienduizenden faits divers zoals deze term hier op dit forum graag gebruikt wordt.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redac...rlijnseVrouwen

Tiens. Dinsdagavond heb ik geheel toevallig het programma van Geert Mak gezien. Samen met de taktieken van 'Bomber' Harris was het hele programma aan dit soort misdaden gewijd.

En ze werden ook zo omschreven. Als oorlogsmisdaden. In een gewoon mainstreamprogramma.

Opvallende conclusie: wanneer een oorlog door de onverzettelijkheid van de strijdende partijen langer en langer begint aan te slepen, gaan de gruwelijkheden in snel tempo ontsporen. Totdat er één breekt. Een goede oorlog is een snelle, heftige oorlog die snel beëindigd is.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 13:03   #271
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je medelijden omwille van de zgn ondoenlijke herstelbetalingen uit het Verdrag van Versailles en je medelijden met de "Vertriebenen" etc, herlees jezelf maar.

Gewoon vergoelijken dus van die massale nietsontziende geplande slachtpartij : het was zogenaamd de schuld van de geallieerden van WO1.
Mij doet dat walgen (al weet ik goed dat jij die argumentatie niet zélf uitvond)
Goed, u heeft dus wederom geen concrete bewijzen, laat staan mét verwijzingen naar desbetreffende berichten door mij geschreven. U krijgt van mij tot 18.00 vandaag om ofwel met die harde bewijzen voor uw uitspraken te komen, ofwel uw verontschuldigingen aan te bieden voor uw lasterende woorden. Doet u dat niet, kunt u zelf wel raden wat er gaat gebeuren. (hint: klik)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Door te stellen dat het Verdrag van Versailles de oorzaak zou geweest zijn van het nazisme en van WO2 praat je gewoon goed, verschuif je de verantwoordelijkheid voor dat nazisme en WO2 van het Duits militair industriëel complex en hun gangstermarionetten AH &C° naar de geallieerden: de zwaarste misdaden ooit gepleegd, zoek het aantal slachtoffers maar zelf op. Het nationalisme en antisemitisme die als demagogische argumenten werden aangewend ontstonden niet ex nihilo op 28 juni 1919 maar bestonden reeds.
Ik heb gezegd dat daarmee de kiem voor de opkomst van extremistische stromingen gelegd was, niets meer, en u weet dat heel goed. Om uw geheugen op te frissen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dus was WO II gewoon een voortzetting van WO I omdat Duitsland, na de eerste verloren te hebben, economisch zo kreupel door de geallieerden gemaakt was, dat het Duitse volk daar zeer zwaar onder te leiden had en dat het derhalve de opkomst van extreme stromingen zoals de nazi's, maar ook communisten, mogelijk maakte. Overigens scheelde het niet veel of Duitsland was na WO I een comministische staat geworden, met alle net zo gruwelijke gevolgen van dien.
En even terugkomend op dat antisemitisme dat reeds bestond in Duitsland voor 1919:

Dat klopt, net zoals het antisemitisme overal in Europa, en elders, bestond, zowel voor én na die tijd. Winston Churchill, en ook Joseph Stalin bijvoorbeeld, hadden ook trekjes die op zijn zachst uitgedrukt antisemitistisch waren. Dus doe nu niet net alsof het Duitsland en de Duitsers waren die een monopolie op antisemitisme hadden. Daarmee is overigens dus zeker niet gezegd dat ik het goedpraat; het is enkel een droge constatering van de feiten.
Uw geliefde moslims kunnen er trouwens ook wat van, maar daar heb ik u nooit tegen zien ageren. U bent dus ten eerste selectief verontwaardigd, en ten tweede bent u dat op een totaal verkeerde basis.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 13:30   #272
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goed, u heeft dus wederom geen concrete bewijzen, laat staan mét verwijzingen naar desbetreffende berichten door mij geschreven. U krijgt van mij tot 18.00 vandaag om ofwel met die harde bewijzen voor uw uitspraken te komen, ofwel uw verontschuldigingen aan te bieden voor uw lasterende woorden. Doet u dat niet, kunt u zelf wel raden wat er gaat gebeuren. (hint: klik)


Ik heb gezegd dat daarmee de kiem voor de opkomst van extremistische stromingen gelegd was, niets meer, en u weet dat heel goed.
Werd die kiem in Spanje, Portugal(je moet niet schrijven dat die niet deelnamen aan WO2, ik weet dat), Italië, Japan dan ook gelegd door dat Verdrag van Versailles? Néé toch? Waren die extremistische stromingen dan ook niet aanwezig in Frankrijk, België, Nederland, Roemenië, Engeland, Noorwegen etc (de lijst is te lang!)?? Hadden die landen ook herstelbetalingen opgelegd gekregen in het Verdrag van Versailles? Fascisme en nazisme ontstonden niet tgv het Verdrag van Versailles. Racisme ook niet. Ze hadden ook (dubieus) "succes" in andere landen.
Citaat:
En even terugkomend op dat antisemitisme dat reeds bestond in Duitsland voor 1919:

Dat klopt, net zoals het antisemitisme overal in Europa, en elders, bestond, zowel voor én na die tijd. Winston Churchill, en ook Joseph Stalin bijvoorbeeld, hadden ook trekjes die op zijn zachst uitgedrukt antisemitistisch waren. Dus doe nu niet net alsof het Duitsland en de Duitsers waren die een monopolie op antisemitisme hadden. Daarmee is overigens dus zeker niet gezegd dat ik het goedpraat; het is enkel een droge constatering van de feiten.
Uw geliefde moslims kunnen er trouwens ook wat van, maar daar heb ik u nooit tegen zien ageren. U bent dus ten eerste selectief verontwaardigd, en ten tweede bent u dat op een totaal verkeerde basis.
Schreef ik dan dat antisemitisme elders niet bestond? De Belgische, Franse en NL collaboratie vertrok voor een deel vanuit de antisemitische (en de anticommunistische) propaganda. Antisemitisme ontstond niet tgv het Verdrag van Versailles. Het had ook (dubieus) "succes" in andere landen.
In die landen was er geen militair industriëel complex, zo niets ontziend als het Duitse.

Het is die ganse redenering, de fout/basis van WO2 bij de gealliëerden en het Verdrag van Versailles te leggen die een onbetamelijke en mislukte poging is om de schuld van het nazisme en fascisme, van de Holocaust en van WO2 bij de gealliëerden te leggen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2008 om 13:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:08   #273
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
U probeert Erlich in een of andere val te lokken om daarna te gaan janken bij de moderatie zodat hij een (perm)ban krijgt.

Start uw eigen draadje over de shoa en probeer er dan voor te zorgen dat anderen niet afdwalen in de discussie zoals jij hier de hele tijd al bezig bent met sturen.
Kijk, dat bedoel ik nu me verkeerde veronderstellingen! Waarom zou ik Erlich een ban willen aanpraten? Het enige wat ik wil is een serieuze discussie waarin niet enkel het "links gespuis" als slecht wordt afgedaan, want dat was wel uw bedoeling hé?

Ik wijk trouwens niet af van de oorspronkelijke discussie. Ik heb meermaals gereageerd op 'de verkrachting van die 10.000 vrouwen en meisjes.' Ik heb daarnaast ook aangehaalt dat de nazi's in mijn ogen zwaardere misdaden hebben begaan. Wat is daar verkeerd aan?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:15   #274
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
U probeert Erlich in een of andere val te lokken om daarna te gaan janken bij de moderatie zodat hij een (perm)ban krijgt.

Start uw eigen draadje over de shoa en probeer er dan voor te zorgen dat anderen niet afdwalen in de discussie zoals jij hier de hele tijd al bezig bent met sturen.
Och, dat arme vervolgde Ehrlichje..
Is hij volgens jou niet verantwoordelijk voor wat hij schrijft en misbruiken die stoute pocos dat? Geef hem de Calimeroprijs.


Mods,
't wordt tijd dat hier een Calimerosmiley bijkomt op de smileylijst.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2008 om 14:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:55   #275
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Och, dat arme vervolgde Ehrlichje..
Is hij volgens jou niet verantwoordelijk voor wat hij schrijft en misbruiken die stoute pocos dat? Geef hem de Calimeroprijs.


Mods,
't wordt tijd dat hier een Calimerosmiley bijkomt op de smileylijst.
Wederom een boeiende bijdrage.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:24   #276
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ik denk dat de discussiestof in deze thread wat uitgeput is.

Conclusie:

1. ja, er werd door het Sowjet-leger op grote schaal en met instemming van de leiding vrouwen verkracht in de doior hen "bevrijde" (eigenlijk bezette en onderworpen) gebieden;
2. ja, ook de Duitsers (en andere strijdende partijen) maakten zich schuldig aan grootschalige misdaden jegens de burgerbevolking;
3. dit is helemaal niet verzwegen of uit de geschiedenis geweerd maar kan al decennia in ernstige historische werken nagelezen worden

Everybody happy?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 16:41   #277
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Hmm. Ik betwijfel sterk dat deze draad over historische feiten zou gaan.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 16:53   #278
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik denk dat de discussiestof in deze thread wat uitgeput is.

Conclusie:

1. ja, er werd door het Sowjet-leger op grote schaal en met instemming van de leiding vrouwen verkracht in de doior hen "bevrijde" (eigenlijk bezette en onderworpen) gebieden;
2. ja, ook de Duitsers (en andere strijdende partijen) maakten zich schuldig aan grootschalige misdaden jegens de burgerbevolking;
3. dit is helemaal niet verzwegen of uit de geschiedenis geweerd maar kan al decennia in ernstige historische werken nagelezen worden

Everybody happy?
Ik ben het volledig met je eens! Een verdere discussie zou enkel maar uitdraaien op een ordinaire scheldpartij.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:02   #279
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Hmm. Ik betwijfel sterk dat deze draad over historische feiten zou gaan.

Nochtans leuk hoor, echte geschiedenis.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:03   #280
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
1) Ik heb gemerkt dat u zeer vaak mijn vragen ontwijkt, o.a. deze 2:

Als ik u goed begrijp, dan zegt u dat de atoombommen op 2 bovenstaande steden een grotere misdaad is dan het systematische uitmoorden van miljoenen Joden en niet-Joden?

Denkt u trouwens dat men van de holocaust geen gevolgen meer ondervind op de dag van vandaag?


2) Indien u maar één bedoeling hebt en dat is doordrammen over iets wat met dit onderwerp in verste verte niest vandoen heeft, slaap zacht. Of bent u misschien zoals bepaalde personen erop uit hier of daar een woordje los te krijgen dat u zou kunnen gebruiken voor de beschuldiging "negationisme"

Enkele voorbeelden van uw foute veronderstellingen.

3) Er mag maar over 1 soort slachtoffer worden gesproken? Over 1 soort boosdoener? Waar haal je die onzin toch? In een oorlog begaan beide partijnen misdaden en gruweldaden. Zowel de geallieerden als de axis hebben verschillende misdaden op hun geweten. Dat ontkent niemand hier. Doch kan je niet weglopen van de feiten. De geallieerden hebben geen 11.000.000 mensen opgesloten en vermoord. De geallieerden hebben geen volkerenmoord gepleegd jegens 6.000.000 Joden.

Zulke misdaden kan je niet vergelijken met die 10.000 verkrachte vrouwen en meisjes, hoe erg die ook was. Heb jij trouwens enig idee hoeveel onschuldige vrouwen en kinderen zijn omgekomen in die concentratiekampen?
Ik heb het gevoel dat u de nazi-misdaden wil minimaliseren, door de misdaden van de geallieerden te maximaliseren. Dit kan een foute veronderstelling zijn van mij, maar dan is het aan u om die te ontkrachten.

"Zou zeggen, indien het onderwerp "Links gespuis verkrachte tienduizenden Duitse vrouwen" u zo weinig interesseert aangezien u het altijd probeert te verleggen naar uw joden en kampverhalen, zou zeggen succes en start een onderwerp over hetgeen u bezighoud oké. Is dit een veronderstelling van mijn kant, wel dan is dit zo."

Trouwens, die titel: "links gespuis...". Over provocatie gesproken. Dacht u nu echt dat een topic met zulke titel geen discussie zou opleveren over de misdaden gepleegd door de nazi's?
Indien er iemand is die iets antwijkt, dan bent u het wel. Of is het u ontgaan waar dit onderwerp over gaat.

Zoals men duidelijk uit uw reacties kan begrijpen, er is maar één misdaad welke misdaad, moet ik niet noemen zeker dat doet u wel. En, indien u zo graag over de gevolgen wil spreken die de joden tot op de dag van vandaag ondervinden, spreek dan over alle gevolgen die ze ondervinden. De oprichting van hun zionistische staat waar ze het niet al te nauw nemen met de "rechten van de mens" dus, waar ze muren optrekken, dorpen met de grond gelijk maken, moordaanslagen plegen op bepaalde leiders, stenen vergelden met scherpe munitie enz. Misschien ook niet te vergeten de financiele kant die ze jaar na jaar hebben verkregen en waar één van hun volksgenote al eens de aandacht heeft op gevestigd, Dhr.Finkelstein met zijn boek, "de holocausindustrie". Dit maar omdat u het zo graag over de gevolgen wil hebben. Raar dat over deze gevolgen door u en vrienden nooit iets wordt vermeld, zulks zal u zeker ontgaan zijn.

Wat betreft de gevolgen van Hirochima en Nagasaki, de enige gevolgen die men daar van ondervondt en waarschijnlijk nog ondervindt zijn, alle nare gevolgen van stralingsziekte. Maar zoals blijkt is dit ondergeschikt voor u.

Wat betreft uw probleem met de titel van het onderwerp, dit is een "zeer" gepaste titel of vind u de benaming "GESPUIS" niet passen op verkrachters, zo niet hoe zou u ze dan willen noemen. En dat deze titel de oorzaak zou zijn dat u en aanverwanten dit onderwerp willen komen verzieken met hun verhalen waarom, voelt de linkerkant zich beledigd? Een probleem met misdanden begaan door links gespuis en dat men niet op het NS kan steken. Moet dan misschien hoogdringend eens gaan kijken wat dit "gespuis" allemaal heeft uitgericht voor WO2 en na WO2 tot eind jaren tachtig. Zou misschien kunnen verschieten hoeveel er door de jaren heen in deze hun kampen hebben verbleven en er nooit meer zijn uitgeraakt. Maar zoals we zullen zien, interesseert u niet, op naar het volgende joden en kampverhaal en misdaden gepleegd door de nazi's.

En, ik kan u gerust mededelen dat indien u het niet kunt houden bij het onderwerp, indien u zo graag 'wegkruipt' achter zaken waar men z'n woordjes moet voor wikken en wegen aangezien er snel iemand aan de bel trekt, wie weet hé misschien is dat de bedoeling zoek dan iemand anders om uw verhaal aan kwijt te raken. Zoals u geen interesse hebt voor dit onderwerp zoals meermaals duidelijk is gebleken, zo heb ik geen interesse om uw steeds in herhaling vallende reactie's te blijven lezen.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be