Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Breekt hamas?
Ja; hamas breekt en de palestijnen zeggen hun steun eraan op 7 22,58%
Nee, de steun neemt enkel maar toe 15 48,39%
Er gebeurt niks t.o.v. de situatie voor de gaza-oorlog 9 29,03%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2009, 22:48   #1
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard enquête: Denkt u dat het offensief hamas zal breken?

of je nu pro-palestina, pro-israël of geen van beiden bent, daar gaat deze post niet over... denkt u dat het offensief:
- hamas zal 'breken' ?
- de steun van de palestijnse bevolking aan hamas zal verminderen?

Ik leid nu logisch af, maar indien je als palestijn al in zo'n omstandigheden zit en nu geraak je je huis nog kwijt ook alsook wat familieleden, denk ik dat de support aan hamas alleen maar sterk zal toenemen?

en begin aub niet over de raketten en de israëlische families; ik weet dat er ook doden vallen en dit is ook zeer erg; maar deze thread focust zich op het 'breken' van hamas...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 9 januari 2009, 22:57   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Ik vrees ook dat Hamas op middellange termijn er alleen maar sterker uit zal komen. Op korte termijn zullen ze klappen krijgen. Maar zij die overblijven zullen al hun demagogische 'talenten' aanwenden om zoveel mogelijk overlevenden van deze strafexpeditie te recruteren.
Daar komt nog bovenop dat het systematisch kapotschieten van de officiële infrastructuur enkel de ondergrondse infrastructuur van Hamas zal overlaten. Je kunt je dus ook vragen stellen bij de doelstelling van Israël om Hamas 'te breken'. Voor mij heeft het er meer van weg dat ze het Palestijnse volk willen breken.
abou Anis is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:02   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik mis een andere optie:

als je nu gewoon Pro-Vrede bent,
denk je dan dat het offensief tegen de haatmachine Hamas (gefund door Iran)
zal helpen om de bevolking te redden?

Ja, dat denk ik.

Hamas is alleen maar haat, en anti bevolking. Zowel anti Israel als anti Palestijnen.
Uit Hamas kan niks goeds komen. Alleen haat, verderf, en islam totalitarisme.
En het doet mee aan het haat zaaien in heel Europa/cfr heel de wereld.



EOM.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:05   #4
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik mis een andere optie:

als je nu gewoon Pro-Vrede bent,
denk je dan dat het offensief tegen de haatmachine Hamas (gefund door Iran)
zal helpen om de bevolking te redden?

Ja, dat denk ik.

Hamas is alleen maar haat, en anti bevolking. Zowel anti Israel als anti Palestijnen.
Uit Hamas kan niks goeds komen. Alleen haat, verderf, en islam totalitarisme.
En het doet mee aan het haat zaaien in heel Europa/cfr heel de wereld.



EOM.
U bent niet 'gewoon Pro-Vrede' (hoeveel hoofdletters u er ook voor gebruikt). Uit alle posts over Israël/Palestina blijkt overduidelijk dat u voor een Pro-Israëlische-Vrede bent.
abou Anis is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:08   #5
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ik mis een andere optie:

als je nu gewoon Pro-Vrede bent,
denk je dan dat het offensief tegen de haatmachine Hamas (gefund door Iran)
zal helpen om de bevolking te redden?

Ja, dat denk ik.

Hamas is alleen maar haat, en anti bevolking. Zowel anti Israel als anti Palestijnen.
Uit Hamas kan niks goeds komen. Alleen haat, verderf, en islam totalitarisme.
En het doet mee aan het haat zaaien in heel Europa/cfr heel de wereld.



EOM.
kan u nu aub voor één keer normaal antwoorden zonder steeds uw propaganda erbij te halen... indien men deze simpele vraag stelt zijn er 3 antwoorden; ja, nee of 'het blijft hetzelfde'...
Ik vroeg trouwens ook niet of de bevolking gered zal worden... ik vroeg of de steun aan hamas zou afnemen of niet... dit is de enige vraag. Open dus een andere thread indien u over uw pro-vrede ding wilt discussiëren.

indien u wil kan u dus: "Ja, hamas zal breken en de steun aan de hamas wordt opgezegd" antwoorden...
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 9 januari 2009 om 23:09.
lollysticky is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:34   #6
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
of je nu pro-palestina, pro-israël of geen van beiden bent, daar gaat deze post niet over... denkt u dat het offensief:
- hamas zal 'breken' ?
- de steun van de palestijnse bevolking aan hamas zal verminderen?

Ik leid nu logisch af, maar indien je als palestijn al in zo'n omstandigheden zit en nu geraak je je huis nog kwijt ook alsook wat familieleden, denk ik dat de support aan hamas alleen maar sterk zal toenemen?

en begin aub niet over de raketten en de israëlische families; ik weet dat er ook doden vallen en dit is ook zeer erg; maar deze thread focust zich op het 'breken' van hamas...
Neen dus.
Kent u veel mensen die wanneer ze klappen krijgen en vernederd worden zeggen : ' Dank u wel Heer voor al dat goede ..... '
Natuurlijk zal dit alleen de spiraal van haat en geweld nog meer voeden, hoe zou u zelf reageren ?
Zolang de Joden zelf niet massaal op straat komen om vrede af te dwingen van hun leiders zal er geen zijn in deze regio. Niet door wapens maar alleen door begrip en empathie met de anderen kan er daar vrede komen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 januari 2009 om 23:40.
labyrinth is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:34   #7
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Nope
Ik vrees dat dit enkel Hamas zal versterken
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:45   #8
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
indien u wil kan u dus: "Ja, hamas zal breken en de steun aan de hamas wordt opgezegd" antwoorden...
Nee, lolly. Ik kan u hiermee niet helpen. Het spijt me ten zeerste.

Ik laat me geen antwoorden in de strot douwen. Zelfs niet als er twéé mogelijkheden zijn.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:48   #9
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U bent niet 'gewoon Pro-Vrede' (hoeveel hoofdletters u er ook voor gebruikt). Uit alle posts over Israël/Palestina blijkt overduidelijk dat u voor een Pro-Israëlische-Vrede bent.
Ja, natuurlijk ben ik pro Israel én pro vrede.

En pro Palestijnse Bevolking en dus anti hamas.

Soms moet men voor de vrede, oorlog voeren tegen de vijand van de vrede.

Helaas is dat in dit geval de hamas. En die maakt deel uit van de islamofascistische haatmachine, die gesponsord wordt door Iran, en vanuit Libanon door de Hezbolla.

Een andere logica dan uw propaganda apparaten hé. En dat stoort u vast wel. Maar dat kan me geen rits schelen. Op kifkif was een "andere" manier van denken allang geband. Gelukkig zit ik niet op kifkif

En hoef ik het dus ook niet te accepteren dat mij een gedachtengang wordt gedicteerd.

Doet u dat maar bij de mollah ofzo. Maar niet bij Polly.
PollyCorrect is offline  
Oud 9 januari 2009, 23:51   #10
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Nee, lolly. Ik kan u hiermee niet helpen. Het spijt me ten zeerste.

Ik laat me geen antwoorden in de strot douwen. Zelfs niet als er twéé mogelijkheden zijn.
Natuurlijk niet mijn beste, U duwt de antwoorden liever door andermans strot, zoveel is al duidelijk....

Waarom antwoordt U niet gewoon op zijn vraag......

Té laf ,of de waarheid niet onder ogen willen zien....

Tussen deze twee uitersten ligt Uw antwoord mijn beste Polly.....
Svennies is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:05   #11
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ja, natuurlijk ben ik pro Israel én pro vrede.

En pro Palestijnse Bevolking en dus anti hamas.

Soms moet men voor de vrede, oorlog voeren tegen de vijand van de vrede.

Helaas is dat in dit geval de hamas. En die maakt deel uit van de islamofascistische haatmachine, die gesponsord wordt door Iran, en vanuit Libanon door de Hezbolla.

Een andere logica dan uw propaganda apparaten hé. En dat stoort u vast wel. Maar dat kan me geen rits schelen. Op kifkif was een "andere" manier van denken allang geband. Gelukkig zit ik niet op kifkif

En hoef ik het dus ook niet te accepteren dat mij een gedachtengang wordt gedicteerd.

Doet u dat maar bij de mollah ofzo. Maar niet bij Polly.
Hamas werd en wordt door Israël gekweekt Polly, hoe meer machtsvertoon van Israël hoe meer Hamas en niet alleen in de Gazastrook. Niet echt slim van Israël dus. Libanon was al geen intelligente zet maar deze keer is het echt dom want de wereld krijgt steeds meer sympathie en begrip voor de underdog, de Palestijnen. Elke bom is publiciteit voor Hamas.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:19   #12
Gorkum
Burger
 
Geregistreerd: 30 november 2008
Locatie: Vierlandenpunt
Berichten: 127
Standaard

Helaas zal blijken dat het bloed van de slachtoffers het zaad van Hamas zal zijn. Verder ben ik het met Polly eens.
Gorkum is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:28   #13
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hamas werd en wordt door Israël gekweekt Polly, hoe meer machtsvertoon van Israël hoe meer Hamas en niet alleen in de Gazastrook. Niet echt slim van Israël dus. Libanon was al geen intelligente zet maar deze keer is het echt dom want de wereld krijgt steeds meer sympathie en begrip voor de underdog, de Palestijnen. Elke bom is publiciteit voor Hamas.
Mooi gezegd Laby.....
Svennies is offline  
Oud 10 januari 2009, 00:51   #14
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hamas werd en wordt door Israël gekweekt Polly, hoe meer machtsvertoon van Israël hoe meer Hamas en niet alleen in de Gazastrook. Niet echt slim van Israël dus. Libanon was al geen intelligente zet maar deze keer is het echt dom want de wereld krijgt steeds meer sympathie en begrip voor de underdog, de Palestijnen. Elke bom is publiciteit voor Hamas.
Meer zelfs, de veel gematigder Palestijnen werden steevast gedemoniseerd en niet als waardige gesprekspartner gezien, ik herinner me nog goed de woorden van Ariel Sharon over de toenmalige Palestijnse autoriteit. Men heeft de gewone Palestijn, die overigens 1 van de meer seculiere is uit het midden-oosten, gewoonweg recht de armen van Hamas in gedreven en men gebruikt dat nu als argument.
moser is offline  
Oud 10 januari 2009, 02:58   #15
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Men is nu een nieuwe generatie van "verdedigers" aan het opbouwen.
Die "verdedigers" zijn blijkbaar bereid om zelfmoord te plegen.

De vraag is waarom kan men zo een mensen vinden?
Waarom is een bvb HAMAS bereid om een militair gevecht aan te gaan met een tegenstander die militair superiuer is?
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 10 januari 2009, 03:07   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Men is nu een nieuwe generatie van "verdedigers" aan het opbouwen.
Die "verdedigers" zijn blijkbaar bereid om zelfmoord te plegen.

De vraag is waarom kan men zo een mensen vinden?
Waarom is een bvb HAMAS bereid om een militair gevecht aan te gaan met een tegenstander die militair superiuer is?
Omdat er géén weg terug is mijn beste,het is buigen of barsten,in dit geval voor hamas én het palestijnse volk dus eerder de dood dan de onderwerping...
Zulke situaties krijg je nou eenmaal wanneer een volk zich met de rug tegen de muur geplaatst voelt....

Méér dan 50 jaar onderdrukking laat zijn sporen na,wéét U wel mijn beste....
Svennies is offline  
Oud 10 januari 2009, 06:37   #17
kilgore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 578
Standaard

Een tendentieuze vraagstelling.Het juiste antwoord is immers dat de militaire capaciteit van Hamas zwaar beschadigd zal worden.
kilgore is offline  
Oud 10 januari 2009, 08:01   #18
Demosthenes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2008
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Een tendentieuze vraagstelling.Het juiste antwoord is immers dat de militaire capaciteit van Hamas zwaar beschadigd zal worden.
Inderdaad, of de aanhang van Hamas nu groeit of niet is een secundair probleem voor Israël. Als ze maar geen raketten meer kunnen afschieten.
Demosthenes is offline  
Oud 10 januari 2009, 10:15   #19
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.577
Standaard

Citaat:
Denkt u dat het offensief hamas zal breken?
De vraag stellen is ze beantwoorden.

Wat elk kind kon voorspellen, is volop aan het gebeuren. De slachting in Gaza zorgt voor een enorme boost voor Hamas. De hele Westelijke Jordaanoever is aan het overhellen naar Hamas.

In De Standaard van vandaag verhaalt een reporter hoe de mensen in Hebron reageren. Een klein uitreksel uit een zeer interessante reportage:

Citaat:
Hebron is een van de meest absurde steden van het Israëlisch-Palestijns conflict. Het ligt niet in Gaza, maar op de Westelijke Jordaanoever. 'Maar ook hier kiezen we nu allemaal voor Hamas. De Israëli's bedriegen ons toch. Wat heeft het zogenaamde vredesproces ons al gebracht?'

(...)

In een groot huis in een buitenwijk zitten drie sjeiks - leiders van een uitgebreide familie of clan - en ze steken hun bewondering voor Hamas niet onder stoelen of banken. 'Het vredesproces is een slachthuis gebleken', zegt sjeik Ali Muhanna, met een dikke grijze baard en een waardig sjeikengewaad. 'In Gaza slachten de Israëli's honderden mensen af, ook vrouwen en kinderen. En niemand in de wereld reageert. Hoe is een akkoord mogelijk met al die slachtingen? Hier in Hebron leven we in een gevangenis, omsingeld door het Israëlische leger. Volgens het vredesproces hebben we een eigen staat. Maar wat doen al die soldaten, controleposten en kolonisten hier dan?'

De mening van de sjeiks doet terzake, want ze hebben invloed op hun hele clan. En de stemming van de sjeiks gaat duidelijk in de richting van Hamas. 'We hebben geprobeerd met Israël te praten', zegt collega-sjeik Jihad Radi, die dertig jaar in de VS heeft gewoond. 'Het resultaat is dat we worden aangevallen. Hamas verdedigt gewoon Palestijns grondgebied tegen hen die al onze rechten hebben verkracht.'

(...)

Als de Palestijnse Autoriteit erop had gerekend dat Hamas verzwakt uit de oorlog zou komen, komt ze voorlopig bedrogen uit. En bij de Palestijnen in Hebron - dat weliswaar door de problemen met de kolonisten altijd wat militanter is geweest dan de rest van de Westoever - heerst nu de overtuiging dat de Palestijnse Autoriteit meeheult met de vijand.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 januari 2009 om 10:16.
E. Gidius is offline  
Oud 10 januari 2009, 10:17   #20
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Inderdaad, of de aanhang van Hamas nu groeit of niet is een secundair probleem voor Israël. Als ze maar geen raketten meer kunnen afschieten.
De zionistische logika: als we ze maar kunnen platslagen, is het al lang OK.

Denk je echt dat het daarmee in orde is en dat Israël voortaan in vrede zal kunnen leven?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be