Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2004, 13:52   #21
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

ik lees nergens het woord "moslims" staan, enkel het woord "moslimextremisme", hoe moet ik dat dan vervangen?
Zonder moslims ook geen moslimextremisme.

De islam is de voedingsbodem voor het terrorisme. Het zijn de grote moslimmassa's waar de terroristen uit voortkomen.

Je kan het terrorisme niet bestrijden zonder de moslimmassa's te bestrijden waaruit de terroristen voortkomen.

De islam is immers PER DEFINITIE terroristisch. Mohammed was immers de eerste moslimterrorist.
Tu tu tu tu, niet te veel films bekijken, trouwens als je "mohamed" zegt was je tanden voor je dat zegt drie maal of meer.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 16:31   #22
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Echt serieus :wink:

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Nu nog het hek rond Palestina doortrekken van de Bosporus tot Mauretanie (250 km in het binnenland) en de Middelandse zee vrijwaren van Arabieren en Moslims.

:fist:

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 16:31   #23
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Echt serieus

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.
Nu nog het hek rond Palestina doortrekken van de Bosporus tot Mauretanie (250 km in het binnenland) en de Middelandse zee vrijwaren van Arabieren en Moslims.

PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 17:31   #24
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Het is maar al te duidelijk voor welke problemen een flink deel onder hen verantwoordelijk zijn... En dan nog in zoveel verschillende landen! Hebben zoveel mensen het dan verkeerd voor ?
Klopt. Jammer genoeg is het (voor de modale westerling) niet zo duidelijk voor welke problemenwij zorgen is bepaalde regio's.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2004, 22:24   #25
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Vervang het woord "moslims" door joden en hier staat een uitspraak die exact overeenkomt met eentje van Hitler half de jaren dertig.

Man man man toch... Kom eens met een iets meer gefundeerde kritiek af dan met een ouwbakke vastgeroeste cliché die op alles toe te passen is en hier bovendien zeker misplaatst is.
Hier staat "extremisme", en bedoeld wordt het extremisme dat willekeurige aanslagen pleegt op mensen zoals jij en ik. Niet TE rap denken dat alles gelijk staat aan Hitler... Of wil je de meningsvrijheid afschaffen????
Ik kan het niet nalaten om in dit verband een stuk van een recente posting van Circe hier te plaatsen.... speciale column van Paul Cliteur....

"Die arme Jan Pronk. Een beproefde strategie heeft niet langer gewerkt. Het ziet er naar uit dat Nederland de afgelopen jaren echt veranderd is.

Als je het hart op de goede plaats had kon je tien jaar geleden effectief argumenteren als je iets gedaan wilde krijgen. Wat je dan moest doen, is door een subtiel woordgebruik suggereren dat de andere partij in feite een racist, fascist of een nazi was.
Of het nu ging om de multiculturele samenleving, gevoelige onderwerpen als immigratie, inburgering, abortus, euthanasie of wat dan ook - probeer een relatie te suggereren met de ontwikkelingen in de jaren dertig in Duitsland en insinueer dat jouw opponent aan de verkeerde kant staat. En dan zeg je: “Wáár hebben we dat eerder gehoord?”. Maar dat werkt niet meer, zelfs niet op het schoolplein.

Wat nog wel lijkt te werken, is het gebruik van het woord “gevaarlijk”. Sommige polemisten uit de oude doos typeren unverfroren hun tegenstanders als “een gevaarlijke man”. Dat is het codewoord. Bij de lezer moet dan een wollig amalgaam aan associaties met het Derde Rijk worden opgeroepen. En op zo’n moment wordt elk politiek en zedelijk correct mens geacht onmiddellijk in het gelid te springen en zich te distantiëren van de zondebok die zijn gedachten de vrije loop had gelaten. Want ja, wie wil er nu een herhaling van de jaren dertig in Duitsland?

Er zijn ook subtiele varianten van deze argumentatiestrategie. Dan vallen woorden als sterotyperen, marginaliseren, uitsluiten en zelfs al de dingen “veel te algemeen” benaderen. Een generalist is eigenlijk al een crypto-fascist.
Jan Pronk heeft het nu weer eens geprobeerd met het woord “deportatie”. Niks mis mee toch? Portare, dat is: dragen. De-portare, naar beneden dragen. Ik deporteer een tas boodschappen van boven naar beneden. Ik deporteer het fietsje van mijn dochter.

Maar onze progressieve taalkunstenaar Pronk weet natuurlijk héél goed dat in dat woord ook nog een paar andere associaties meevibreren. En tien jaar geleden zouden die associaties voor hem de zaak beslissend in zijn voordeel hebben beslecht. Nu niet meer. Nu vliegt hij de kamer uit.

We nemen daarom niet alleen afscheid van Jan Pronk in zijn hoedanigheid als voorzitter van een vluchtelingenorganisatie, we nemen afscheid van een belangrijk stuk Nederlands cultuurgoed.

BUITENHOF 21/3/2004"

.............

Sorry Democratsteve, ik wil je niet persoonlijk viseren, maar ik ben allergisch als men te onpas steeds opnieuw met Hitler of Nazi verwijzingen komt aandraven... En ik blijkbaar niet alleen...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 04:23   #26
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Mustapha heeft volledig gelijk. Dit is een luguber godsgeschenk voor de Europese zaak. Aznar , lakei van Bush, is voor goed weg. Polen weet opeens weer wie haar echte bondgenoten zijn.
Dit bevestigt maar eens te meer dat unificatie en verandering hun wortels maar al te vaak vinden in een gemeenschappelijke dreiging.

Maar wat ik niet versta is , hoe Mustapha als Islamist dit als een voordeel kan zien voor hem. De repressie tegen alles wat maar naar Islamisme ruikt in Europa zal meer en meer vastberaden worden. Fort Europa zal nieuwe muren optrekken , in de grondwet een Europese identiteit creeeren en dus een norm vastleggen waardoor assimilatie van de minderheden op Europees grondgebied minder beladen zal worden.

Na de vastlegging van de Europese identiteit zullen de Islamistische afwijkingen in Europa gemakkelijker te vervolgen en te vernietigen zijn.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 14:01   #27
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Stad Antwerpen
Berichten: 862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Mustapha heeft volledig gelijk. Dit is een luguber godsgeschenk voor de Europese zaak. Aznar , lakei van Bush, is voor goed weg. Polen weet opeens weer wie haar echte bondgenoten zijn.
Dit bevestigt maar eens te meer dat unificatie en verandering hun wortels maar al te vaak vinden in een gemeenschappelijke dreiging.

Maar wat ik niet versta is , hoe Mustapha als Islamist dit als een voordeel kan zien voor hem. De repressie tegen alles wat maar naar Islamisme ruikt in Europa zal meer en meer vastberaden worden. Fort Europa zal nieuwe muren optrekken , in de grondwet een Europese identiteit creeeren en dus een norm vastleggen waardoor assimilatie van de minderheden op Europees grondgebied minder beladen zal worden.

Na de vastlegging van de Europese identiteit zullen de Islamistische afwijkingen in Europa gemakkelijker te vervolgen en te vernietigen zijn.

Laten we in ieder geval hopen dat de repressie tegen hen zal worden opgevoerd. De moslims hebben zich aan te passen aan ons wij niet aan hen.
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2004, 18:16   #28
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

gaat ge die brave moslims toch niet in de woestijn jagen zeker?

Indien wel kunnen ze DAAR hun islamitische republiek oprichten.
PlastiekBeertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2004, 18:07   #29
MiSTa SCienTiST
Partijlid
 
Geregistreerd: 18 november 2003
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Echt serieus

Plots komt er schot in de roos wat betreft Europees grondwet.
De stoere Polen die eventjes dachten om als nieuwelingen een groot mond open te trekken zijn plots checkmate gezet. Hun verklaringen zijn nu totaal anders dan ten tijde van Aznar.

Ineens staat daar een coördinator die alle inlichtingen tussen verschillende lidstaten coördineert. Dat zo iemand er nog niet was, verbaast me!

Met Zapatero in Spanje, staat Europa weer iets sterker. Frankrijk-Duitsland-Spanje staan nu allen op één lijn. De "oude" Europa wordt in ere hersteld.

Ik zou haast durven stellen dat de aanslag in Madrid een godsgeschenk is voor Europa.
Walgelijk gewoon.
Moslims zijn slechte mensen.
.. Walgelijke sectaire wezens.
__________________
Is it just me...?
MiSTa SCienTiST is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 19:20   #30
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Laten we chinese heropvoedingskampen invoeren
En deprogrammeren die handel
Max is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be