Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 april 2009, 11:11   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Fox geeft een conservatieve mening over in het Amerikaanse media-landschap. Ze noemen het misschien fair and balanced, maar komen wel open uit voor hun conservatieve ideeën.

De VRT is overdreven links en tegen alles wat conservatief, liberaal of rechts is. Ze geven een eenzijdige berichtgeving die meer dan eens tot leugenachtige boodshappen overkomen.

Een groot verschil is dat de VRT daar niet voor uitkomt en probeert uit te leggen dat ze "neutraal" zijn. Alsof iemand d�*t nog gelooft.

Een tweede verschil van mate is dat FOX een privé-zender is, de VRT doet haar linkse ding met geld van de gemeenschap, de bevolking dus, waarvan een heel groot deel gewoon liberaal, rechts en/of conservatief is.

Daarom heeft FOX recht van bestaan in de Amerikaanse media terwijl de VRT er bij ons gewoon af moet.

Of anders moet de VRT 1) eigen middelen gaan zoeken en 2) uitzenden in een Belgische media waar ook plaats moet zijn voor de 'andere' kant van het politiek/ideologisch spectrum.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 april 2009 om 11:13.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:15   #82
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Fox geeft een conservatieve mening over in het Amerikaanse media-landschap. Ze noemen het misschien fair and balanced, maar komen wel open uit voor hun conservatieve ideeën.
Zoek de tegenstelling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De VRT is overdreven links en tegen alles wat conservatief, liberaal of rechts is. Ze geven een eenzijdige berichtgeving die meer dan eens tot leugenachtige boodshappen overkomen.
Bron? Bewijs?
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:16   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
????

Lees voornamelijk Knack.
U bent niet erg duidelijk, voor de goede orde, u leest dus nooit de Humo?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:25   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zoek de tegenstelling.
Ze noemen zichzelf conservatief en menen dat hun berichtgeving fair en balanced is.




Citaat:
Bron? Bewijs?
VRT, dagelijkse berichtgeving.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:42   #85
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedoel je dat wat het VB deed te haatdragend en te gortig is om te tonen op TV?

De RTBF-journalist Jean-Claude Defossé maakte ook een documentaire over het FN. 'De achterkeuken van het Front National' (een andere documentaire die het gesjoemel en de nazi-sympathieën van de Waalse extreem-rechtse partij FN blootlegt.

Ik denk niet dat alle (ook niet de meeste) VB-kiezers dezelfde extreem-rechts en neo-nazi sympathieën hebben. Net daarom vind ik het belangrijk dat deze documentaire wordt uitgezonden.
Of mogen de VB-kiezers niet weten voor welke partij ze stemmen?
Bedoel je dat je liever doet alsof je niet begrijpt wat niet in het kraam past?
Al goed dat je denkt dat "de meeste VB-kiezers" niet vol zitten van de nazi-sympathieën, maar de opbouw van dat stukje haatproza laten ze toch maar beter achterwege.
Men kan zich ook afvragen of de kiezers van alle andere partijen wel echt beseffen waarvoor hun politiekers staan? Zijn ze nog niet genoeg geleerd met al de valse beloftes van diegenen "die niet in een regering gingen stappen als..."? "Wie gelooft die mensen nog?", dat ging ook niet over het VB...

En tenslotte, over de taalgrens zijn er nog wel meer "sjoemelaars" dan sommigen in het Front national zeker? Om de PS-schandaaltjes niet te vernoemen... En die bende zal het ook regelmatig hebben over de nazi-racisten bij de Vlamingen die het niet leuk vinden dat ze nog ganse vrachten franssprekende vreemdelingen willen binnenhalen en vlug "Belg" maken om hun kiezersaantallen op te blazen... en de rekening naar het federale te sturen waar de Vlamingen op één op andere manier zullen voor opdraaien...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:48   #86
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bedoel je dat je liever doet alsof je niet begrijpt wat niet in het kraam past?
Al goed dat je denkt dat "de meeste VB-kiezers" niet vol zitten van de nazi-sympathieën, maar de opbouw van dat stukje haatproza laten ze toch maar beter achterwege.
Men kan zich ook afvragen of de kiezers van alle andere partijen wel echt beseffen waarvoor hun politiekers staan? Zijn ze nog niet genoeg geleerd met al de valse beloftes van diegenen "die niet in een regering gingen stappen als..."? "Wie gelooft die mensen nog?", dat ging ook niet over het VB...

En tenslotte, over de taalgrens zijn er nog wel meer "sjoemelaars" dan sommigen in het Front national zeker? Om de PS-schandaaltjes niet te vernoemen... En die bende zal het ook regelmatig hebben over de nazi-racisten bij de Vlamingen die het niet leuk vinden dat ze nog ganse vrachten franssprekende vreemdelingen willen binnenhalen en vlug "Belg" maken om hun kiezersaantallen op te blazen... en de rekening naar het federale te sturen waar de Vlamingen op één op andere manier zullen voor opdraaien...
Nee, ik bedoel dat als de documentaire gortig en haatdragend zou zijn, dit ligt aan het onderwerp : het VB.

Verder kan je zeer goed anderen beschuldigen, maar antwoord je niet op mijn vraag.

Ik denk niet dat alle (ook niet de meeste) VB-kiezers dezelfde extreem-rechts en neo-nazi sympathieën hebben. Net daarom vind ik het belangrijk dat deze documentaire wordt uitgezonden.
Of mogen de VB-kiezers niet weten voor welke partij ze stemmen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:53   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De mening van de (jonge) kijker die de documentaire te zien kreeg.
http://www.blokwatch.be/index.php?op...=764&Itemid=39
Dat heeft Marc Spruyt waarschijnlijk weer zelf bij elkaar verzonnen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die oprecht geschokt was na het zien van die (flut)documentaire.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:54   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Bron? Bewijs?
Het nieuws op de vrt, misschien? Veel linkser kan het er niet aan toegaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:07   #89
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, ik bedoel dat als de documentaire gortig en haatdragend zou zijn, dit ligt aan het onderwerp : het VB.

Verder kan je zeer goed anderen beschuldigen, maar antwoord je niet op mijn vraag.

Ik denk niet dat alle (ook niet de meeste) VB-kiezers dezelfde extreem-rechts en neo-nazi sympathieën hebben. Net daarom vind ik het belangrijk dat deze documentaire wordt uitgezonden.
Of mogen de VB-kiezers niet weten voor welke partij ze stemmen?
wanneer wordt de ps trouwens eens doorgelicht op radio mille collines?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:08   #90
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat heeft Marc Spruyt waarschijnlijk weer zelf bij elkaar verzonnen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die oprecht geschokt was na het zien van die (flut)documentaire.
Ik ken wel wat jongeren die reageerden zoals weergegeven, na het zien van die documentaire.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:08   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ken wel wat jongeren die reageerden zoals weergegeven, na het zien van die documentaire.
Ah ja? Waar ben je die jongeren dan tegengekomen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:10   #92
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.270
Standaard

Wie in de regering zit, draagt de verantwoordelijkheid.

Voor de verkiezingen zou het zeer interessant documentaires te zien van de verwezelijkingen, maar zeker ook van de schandalen.

Vlaams Belang en NVA worden niet gespaard, niets mis mee, zolang het pure feiten zijn die worden weergegeven.

Andere partijen verdienen dzelfde behandeling, niemand hoeft gespaard te worden.

De waarheid en geen leugens, en belgique stopt.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:11   #93
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ah ja? Waar ben je die jongeren dan tegengekomen?
Mijn kinderen zijn bijna 16 en 18. Denk je dat ik geen van de jongeren ken waarmee zij omgaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:16   #94
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn kinderen zijn bijna 16 en 18. Denk je dat ik geen van de jongeren ken waarmee zij omgaan?
En was je er dan bij ofzo toen ze naar die 'documentaire' (of voor wat dat amateurisch werkje moet doorgaan) keken?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:21   #95
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En was je er dan bij ofzo toen ze naar die 'documentaire' (of voor wat dat amateurisch werkje moet doorgaan) keken?
Nee, ik was niet aanwezig op het moment dat ze naar de documentaire keken, maar kreeg de reacties toch te horen. Deels van de jongeren zelf, deels via mijn kinderen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:30   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, ik was niet aanwezig op het moment dat ze naar de documentaire keken, maar kreeg de reacties toch te horen. Deels van de jongeren zelf, deels via mijn kinderen.
En zijn jouw kinderen dan ook gechoqueerd als ze een film zien die geweld bevat ofzo?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:49   #97
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En zijn jouw kinderen dan ook gechoqueerd als ze een film zien die geweld bevat ofzo?
Waarom vraag je dit?
Betekent dit dat ik voldoende heb aangetoond dat ik jongeren ken en hun reactie op de documentaire en je niet meer in twijfelt trekt dat "Ik ken wel wat jongeren die reageerden zoals weergegeven, na het zien van die documentaire."
Zoals weergegeven = http://www.blokwatch.be/index.php?op...=764&Itemid=39
Merk op dat ik het woord "gechoqueerd" niet gebruikte.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:54   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom vraag je dit?
Omdat ik het wat gek vindt dat de jeugd van tegenwoordig precies al geschokt is van een scheet in een fles. Het enige choquerende in die documentaire is het belabberde montagewerk van de regisseurs.

Citaat:
Betekent dit dat ik voldoende heb aangetoond dat ik jongeren ken en hun reactie op de documentaire en je niet meer in twijfelt trekt dat "Ik ken wel wat jongeren die reageerden zoals weergegeven, na het zien van die documentaire."
Zoals weergegeven = http://www.blokwatch.be/index.php?op...=764&Itemid=39
Merk op dat ik het woord "gechoqueerd" niet gebruikte.
Als jij het zegt. Ik hecht niet teveel geloof aan die "getuigenissen" op Spruyts website. Die kerel heeft in het verleden al aangetoond het niet te nauw te nemen met de waarheid om zijn politieke haatideëen te verkondigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 12:57   #99
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wie in de regering zit, draagt de verantwoordelijkheid.

Voor de verkiezingen zou het zeer interessant documentaires te zien van de verwezelijkingen, maar zeker ook van de schandalen.

Vlaams Belang en NVA worden niet gespaard, niets mis mee, zolang het pure feiten zijn die worden weergegeven.

Andere partijen verdienen dzelfde behandeling, niemand hoeft gespaard te worden.

De waarheid en geen leugens, en belgique stopt.
Belgie kent geen verkiezingscampagne op de TV ,zoals andere landen.
Verkiezingen hebben hier weinig zin ,omdat het resultaat altijd tot een regering leidt die op dezelfde voet verder gaan.
De VRT zou een veel actiever rol kunnen vervullen in en tijd voor de verkiezingen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 13:04   #100
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
1 Omdat ik het wat gek vindt dat de jeugd van tegenwoordig precies al geschokt is van een scheet in een fles. Het enige choquerende in die documentaire is het belabberde montagewerk van de regisseurs.

2 Als jij het zegt.
3 Ik hecht niet teveel geloof aan die "getuigenissen" op Spruyts website. Die kerel heeft in het verleden al aangetoond het niet te nauw te nemen met de waarheid om zijn politieke haatideëen te verkondigen.
1 Jij hebt het voortdurend over "geschokt" en "gechoqueerd". Heb je de reacties wel gelezen?

2 Ik vroeg het jou.
"Betekent dit dat ik voldoende heb aangetoond dat ik jongeren ken en hun reactie op de documentaire en je niet meer in twijfelt trekt dat "Ik ken wel wat jongeren die reageerden zoals weergegeven, na het zien van die documentaire"
Zoals weergegeven = http://www.blokwatch.be/index.php?op...=764&Itemid=39
Merk op dat ik het woord "gechoqueerd" niet gebruikte."
3 Toon jij eens aan dat "hij het niet te nauw neemt met de waarheid". + link graag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be