Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?
Ja 59 48,76%
Nee 57 47,11%
Het boeit mij allemaal niet meer 5 4,13%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2009, 15:10   #201
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Interesting stuff, Hans-Jozef

Ik ga het grotendeels kopiëren naar http://forum.politics.be/showthread....10#post4168010
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 15:33   #202
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik hoor Bourgois op de TV, ik lees hier bij enkele forumleden : alle stemmen van het VB zijn naar de NVA gegaan. Ik ben daar eigenlijk niet zo zeker van. Ik denk dat er meer stemmen van het VB naar LDD zijn gegaan dan naar de NVA en dat van de VLD meer stemmen naar de NVA zijn gegaan dan naar LDD. Enfin, de proffen zullen het ons waarschijnlijk binnenkort wel komen vertellen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 14 juni 2009, 15:50   #203
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Hoe verliep dat dan?
Als ik mij de naam van het programma zou herinneren, of de link naar de draad op dit forum die daarover ging, of wat meer tijd zou hebben om op zoek te gaan, zou ik het je met plezier gemakkelijker maken.

Kort samengevat komt het er op neer dat Bart De Wever z'n inquisiteurs zèlf op de pijnbank wist te leggen en dat hij voor dat wapenfeit in Belgique heel wat bijval bleek te oogsten.

En dat allemaal ondanks zijn Frans met haar op



Nu is het uiteraard altijd nog mogelijk dat ook RTBf in het complot betrokken is
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 juni 2009, 15:57   #204
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik mij de naam van het programma zou herinneren, of de link naar de draad op dit forum die daarover ging, of wat meer tijd zou hebben om op zoek te gaan, zou ik het je met plezier gemakkelijker maken.

Kort samengevat komt het er op neer dat Bart De Wever z'n inquisiteurs zèlf op de pijnbank wist te leggen en dat hij voor dat wapenfeit in Belgique heel wat bijval bleek te oogsten.

En dat allemaal ondanks zijn Frans met haar op



Nu is het uiteraard altijd nog mogelijk dat ook RTBf in het complot betrokken is
http://www.rtbf.be/info/belgique/pol...lleurs-moments
Zwartengeel is offline  
Oud 14 juni 2009, 16:25   #205
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Lees jij enige columns of opinie-bijdragen in de - weliswaar zogezegde - kwaliteitskranten? (Voor alle duidelijkheid, het gaat hier over De Standaard en De Morgen)

Indien dit het geval is lijkt het mij zeer vreemd dat u deze uitspraak maakt. Als er nu ook maar één iemand is die gigantisch veel tegenwind krijgt, dan is het wel De Wever. Ik spreek hier dus wel over opiniebijdragen.
Als je me niet gelooft, dan raad ik aan in het archief van De Standaard te duiken.
Op een bijdrage van De Wever is toen massaal kritiek gegeven. Soms zelfs kritiek die allesbehalve onderbouwd was en niet verder ging dan ordinaire scheldpartijen.

De discussie die daarop werd gevoerd tussen al de columnschrijvers vond ik zeer intrigerend, die door De Wever in een mooie metafoor werd verwoord als 'een zelden geziene opinieveldslag over de legitimiteit van het Vlaams-nationalisme'. (B. De Wever, De Standaard, 6 mei 2004)
De Standaard vond blijkbaar de verhitte discussie ook zeer interessant want ze verzamelden alle schrijfsels ervan in een archief, chronologisch gerangschikt.

Zoek niet verder: hier is de link.
http://www.standaard.be/archief/Doss...dossierID=2237

Zeg nu nog eens dat de media hem de hand boven het hoofd houden.
Ik heb geen abbonnement op de standaard
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 14 juni 2009, 16:39   #206
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bedankt, djimi & Zwartengeel!

Ja, wat mij opvalt bij die commentaar is dat de meeste Franstaligen daar zelf kritiek hebben op de onpartijdigheid van de ondervragers. Is nogal vreemd aangezien de Franstalige media in het algemeen niet echt objectief te noemen en de haat tov Vlaams-nationalisten er bij momenten echt afdruipt.

Is dat dezelfde uitzending waarin hij (terecht) zei dat Franstaligen in Vlaanderen immigranten zijn?
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 juni 2009, 16:45   #207
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Hier overigens de 'debriefing' na de uitzending, waarin de journalisten reageren op commentaar van kijkers;

http://www.rtbf.be/info/belgique/pol...-le-debriefing

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 14 juni 2009 om 16:48.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 juni 2009, 17:00   #208
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik hoor Bourgois op de TV, ik lees hier bij enkele forumleden : alle stemmen van het VB zijn naar de NVA gegaan. Ik ben daar eigenlijk niet zo zeker van. Ik denk dat er meer stemmen van het VB naar LDD zijn gegaan dan naar de NVA en dat van de VLD meer stemmen naar de NVA zijn gegaan dan naar LDD. Enfin, de proffen zullen het ons waarschijnlijk binnenkort wel komen vertellen.

Dit kan een analyse van Bourgeois zijn, dit is dan voor zijn verantwoordelijkheid.

Mijn inziens is de stroming heel anders verlopen:

Kartelkiezers die niet akkoord zijn met de koers van CD&V kiezen nu voor N-VA (vooral in Voeren).

VB stemmers die de VB standpunten te extreem vonden:
- kozen nu voor LDD
- door de interne ruzies binnen LDD, hebben vele van deze kiezers op het laatste moment voor N-VA gekozen (wat een zeer goede keuze was).

SP.A kiezers hebben gekozen voor CD&V en voor LDD.

OVLD kiezers hebben gekozen voor N-VA en voor LDD.

SPIRIT kiezers hebben gekozen voor N-VA, SP.A en voor LDD.

Mijn conclussie is dat we van alle partijen stemmen gekregen hebben, behalve dan van de SP.A
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 14 juni 2009, 18:24   #209
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Hier overigens de 'debriefing' na de uitzending, waarin de journalisten reageren op commentaar van kijkers;

http://www.rtbf.be/info/belgique/pol...-le-debriefing
Het is mijn beurt om je te bedanken.

In de debriefing doet hij het ook niet slecht, vind ik.

Ik vind de glimlach van die Johanna op het einde wel grappig.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 juni 2009, 20:20   #210
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Het doet goed om te weten dat LDD niet zoveel stemmen heeft binnengehaald dan verwacht enerzijds, maar dat het anderzijds erin geslaagd is wat geen enkele andere Vlaamse partij ooit lukte: het V.B. minder machtig te maken (i.s.w. met de NVA).
Ik vind het ook positief dat CD&V niet werd afgerekend op het als falen voorgestelde regering vormen van Leterme, want die man heeft tenminste alles in het werk gesteld om te doen waarvoor hij stond en zichzelf noch zijn kiezers hierbij ooit verraden.


Doch, in deze economische en ecologische omstandigheden leken me meer stemmen voor Groen! en S.P.A. logischer. Minder stemmen voor het V.B. waren nog beter geweest, want dat het de tweede grootste Vlaamse Partij is is toch zeer verontrustend.

De terug val van het VB is logisch met 2 nieuwe partijen op de rechterzijde. Zoal N-VA als LDD zijn een soort VB LIGHT wat nu veel mensen heeft aangetrokken. Maar een partij gemaakt rond 1 man zoals LDD zal nooit lang overleven in de politiek door interne strubbelingen zoals nu al bezig is tss Dedecker en Verstrepen en niet te vergeten dat LDD eigenlijk vooral bestaat uit ex-open VLD personen die iets rechtser waren dan de VLD eigenlijk was geweest

N-VA heeft een soort populariteit opgebouwd door de afscheuring van het kartel met CD&V en hun standvastigheid in sommige zaken. Maar indien deze partij ook weer lekker voor de postjes gaat gaan en niet voor de idealogie en de beloftes zullen heel veel personen die nu voor N-VA en LDD hebben gestemd weer opschuiven naar het VB

Dus in dit opzicht denk ik dat het VB nu een dieptepunt heeft bereikt en zich volgende keer zal herstellen en nog een tijdje de 2de partij van vlaanderen zal blijven tot spijt van vele hier

Dan SP.a of de partij voor de vreemdelingen en allochtonen zouden beter hun multi culturele programma op de achtergrond verschuiven en zich opnieuw inzetten voor de vooral autochtoonse arbeiders bevolking want zo zijn ze groot geworden en als je uw roots vergeet dan val je diep en blijf je vallen en indien de SP.a de weg van alles voor vreemdelingen blijft bewandelen dan komen ze binnen een aantal jaren niet meer boven de kiesdrempel vermits in tijden van economische verslechtering er altijd meer nationalisme de kop opsteekt

Groen! een partij met enerzijds goede ideeën maar anderzijds ook een heel deel belachelijke ideeën en een gebrek aan een paar goede politici met uitstraling zal hun vooralsnog tot een kleine partij houden. ook hier moeten ze de multi culturele shit een heel pak achterwegen laten tenzij ze natuurlijk gokken op de kweekgroei bij de allochtoonse bevolking

Dus al bij al heeft het VB nu verloren maar ze zullen wederkeren en weet je waarom? door het gebrek aan standvastigheid en het houde nvan beloftes bij de andere en ook de grote partijen. Ze maken er maar een boeltje van, gooien hun idealogie en beloftes overboord om de postjes te kunnen houden en misbruiken de economische crisis nu weer om de hete hangijzers weer op de lange baan te kunnen schuiven net zoals de waalse politici dit willen tot zover dan ook de geloofwaardigheid
slegie is offline  
Oud 15 juni 2009, 04:49   #211
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
(...)
De discussie die daarop werd gevoerd tussen al de columnschrijvers vond ik zeer intrigerend, die door De Wever in een mooie metafoor werd verwoord als 'een zelden geziene opinieveldslag over de legitimiteit van het Vlaams-nationalisme'. (B. De Wever, De Standaard, 6 mei 2004)
De Standaard vond blijkbaar de verhitte discussie ook zeer interessant want ze verzamelden alle schrijfsels ervan in een archief, chronologisch gerangschikt.

Zoek niet verder: hier is de link.
http://www.standaard.be/archief/Doss...dossierID=2237

Zeg nu nog eens dat de media hem de hand boven het hoofd houden.
Beetje gedateerd , dat achief, de meest recente bijdrage is dd 4 juni 2004, vlak vòòr de Vlaamse verkiezingen waar het VB een monsterscore haalde en het Belgisch establishment voor schut zette.
En ja, ik viseer vooral de VRT, waarvan de impact wel wat groter is dan opiniestukjes in kwaliteitskranten.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 15 juni 2009 om 05:04.
stab is offline  
Oud 15 juni 2009, 05:00   #212
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik mij de naam van het programma zou herinneren, of de link naar de draad op dit forum die daarover ging, of wat meer tijd zou hebben om op zoek te gaan, zou ik het je met plezier gemakkelijker maken.

Kort samengevat komt het er op neer dat Bart De Wever z'n inquisiteurs zèlf op de pijnbank wist te leggen en dat hij voor dat wapenfeit in Belgique heel wat bijval bleek te oogsten.

En dat allemaal ondanks zijn Frans met haar op



Nu is het uiteraard altijd nog mogelijk dat ook RTBf in het complot betrokken is
De bevooroordeeldheid, objectiviteit, vd VRT meet u af op een programma van de RTBf?
Straf.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 15 juni 2009, 08:50   #213
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Wat ik wel een goei zaak vind, is dat het nu bewezen is dat een groter deel antibelgicistisch is dan de unitaristen ons wilden laten geloven. Het veebee zou een groot deel monarchisten bevatten en mensen zouden enkel owv het vreemdelingenstandpunt ervoor stemmen. Niet waar dus. En móesten ze nog een beetje gelijk hebben, zou de partij nu nog enkel moslimbashers bevatten. Terwijl het vlaamsnationalistisch gehalte nog even hoog ligt.

Gans het theorietje hoort bij deze in de vuilbak thuis.
Ambiorix is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:01   #214
r25msdn
Vreemdeling
 
r25msdn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 62
Standaard

Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?

Oh Hell Yes!

ook me europese uitslag

vivaaaaa democracia cristiana !!

Laatst gewijzigd door r25msdn : 15 juni 2009 om 15:01.
r25msdn is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:09   #215
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r25msdn Bekijk bericht
democracia cristiana !!
Qua contradictie kan deze wel tellen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:13   #216
r25msdn
Vreemdeling
 
r25msdn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Qua contradictie kan deze wel tellen.
ik zie geen contradictie

Laatst gewijzigd door r25msdn : 15 juni 2009 om 15:13.
r25msdn is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:15   #217
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r25msdn Bekijk bericht
ik zie geen contradictie
Er zijn wel meer dingen die jij niet ziet.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:21   #218
r25msdn
Vreemdeling
 
r25msdn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Er zijn wel meer dingen die jij niet ziet.
klopt, vooral vb zien overwinnen
r25msdn is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:28   #219
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r25msdn Bekijk bericht
ik zie geen contradictie
Ik hoop maar dat je het juiste 'bolleke' gezien hebt waarop je moest klikken - voor de enquête ...

Laatst gewijzigd door SDX : 15 juni 2009 om 15:28.
SDX is offline  
Oud 15 juni 2009, 15:45   #220
r25msdn
Vreemdeling
 
r25msdn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik hoop maar dat je het juiste 'bolleke' gezien hebt waarop je moest klikken - voor de enquête ...
Hebdij u even naesten nut gedaen of den ervaring opgedaan ?
al wie kan nu iets weten zonder het zelf ooit .............
r25msdn is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be