Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2010, 12:36   #121
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uw mening..ik vind dit eerder een gebrek aan een eigen persoonlijkheid..
Dat valt heus wel mee, met dat gebrek aan persoonlijkheid. Er wordt me irl meestal een teveel eraan verweten. Misschien compenseer ik het hier wel?
Citaat:
Is dit trouwens niet den draad van Backfire..gelieve dan niet in zijn plaats te antwoorden..uw moment de gloire is voorbij..
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:37   #122
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Joepiiiiii....i'm yours baby
Welk genre film kijk jij graag?
Pffff... tetten, kont en een schone smoel. De plot doet er dan niet echt meer toe...
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:38   #123
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wa is uw muziekgenre?
"Backfire" was verleden tijd dacht ik eh?
"Van ABBA tot Zappa", beter kan ik het niet omschrijven.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:40   #124
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat vind je nu van uw fvdw-schap?
Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor het afwenden van deze complete afgang. Ik was van plan de moderatie te vragen er een slotje op te zetten wegens anders 'te pijnlijk'.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:40   #125
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uw mening..ik vind dit eerder een gebrek aan een eigen persoonlijkheid..
Is dit trouwens niet den draad van Backfire..gelieve dan niet in zijn plaats te antwoorden..uw moment de gloire is voorbij..
Jij komt je hier evengoed moeien en lullen. En hahaha, ik bezie dit de fvdw niet als een moment de gloire, eerder als une semaine de nonsens. Als je iemand verwijt een gebrek aan persoonlijkheid te hebben wil dat enkel maar zeggen dat je er zélf een gebrek aan hebt.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 27 april 2010 om 12:45.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:40   #126
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ja maar die draait niet op volle toeren.
Onder welke naam sta je in gezichtboek, je mag het mij gerust PM'en
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:42   #127
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Onder welke naam sta je in gezichtboek, je mag het mij gerust PM'en
Hmmm, ik hou nogal aan mijn anonimiteit
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:43   #128
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hmmm, ik hou nogal aan mijn anonimiteit
Ik sta er ook in.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 12:59   #129
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Ik sta er ook in.
ik vind u niet hoor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 13:04   #130
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind u niet hoor
Verdekke, plannetje mislukt
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 09:37   #131
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Kan je eens advocaat van de duivel spelen en gefundeerde kritiek uitoefenen over hoe de Vlaamsgezinden (of sommige Vlaamsgezinden) aan Belgische politiek doen?
(Uiteraard niet pseudokritiek als "we zijn te toegeeflijk" ed ...)
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 april 2010 om 09:37.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:08   #132
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Kan je eens advocaat van de duivel spelen en gefundeerde kritiek uitoefenen over hoe de Vlaamsgezinden (of sommige Vlaamsgezinden) aan Belgische politiek doen?
(Uiteraard niet pseudokritiek als "we zijn te toegeeflijk" ed ...)
Oesje zeg, wat een vraag.
Ik denk dat het parcours van de CD&V van de laatste drie jaar een prima voorbeeld is. Ze zagen drie jaar geleden het communautaire als dé springplank naar de macht. Dat is hen gelukt, maar ze zijn haast meteen tegen de muur gebotst. De machinaties die ze daarna hebben gedaan en doen, getuigt alvast dat het hen om de macht was te doen. Bij de CD&V-top kan BHV niemand iets schelen.
De tacktiek van de Open Vld heeft er ook wel iets naar. Eerst de stekker uit de regering trekken met de boodschap dat ze het beu zijn en een oplossing voor BHV wil, en daarna op de Waalse tv gaan verkondigen dat ze een grondhekel hebben aan 'nationalisme'.

Maar je zou natuurlijk liever iets horen overde 'échte Vlaamsgezinden' (N-VA, VB), niet?
Ik vind het verwijt van 'postjespakkers' en 'aan de vetpotten zitten', zoals je dat hier vaak leest, compleet van de put gerukt en een symptoom van het 'Ik Ken Alles Van Politiek Want Ik Lees Elke Dag De Krantenkoppen Van Het Laatste Nieuws'-principe. Mensen stemmen op een partij maar verwijten die dan dat ze in een regering stappen. Dat de N-VA in de Vlaamse regering zit is niet meer dan normaal, dat is haar natuurlijk habitat.
Wat je de N-VA wél kan verwijten (en hier dank ik vooral Anna List en Zwartengeel voor hun leerrijke inzichten) is dat ze de initiële federale regering van Leterme het vertrouwen hebben gegeven. Uit electorale overwegingen zou dat misschien te vroeg zijn geweest, maar uit Vlaams-nationale overwegingen had dat nooit mogen gebeuren.

Ik weet niet of dit nu gefundeerde kritiek was...
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:17   #133
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik weet niet of dit nu gefundeerde kritiek was...
Daar zal iedereen voor zichzelf wel over oordelen.

Hoe ga je om met schijnbaar belachelijke hypothesen?
Bijvoorbeeld "op de achterkant van de maan bevinden zich geheime basissen van aliens", "de koningin van Engeland is een reptiel", "de periode van de 7e eeuw tot aan de tijd van Otto de Grote is verzonnen door historici uit de latere middeleeuwen", enz ...

Vind je dat je deze hypothesen grondig moet onderzoeken eer je een oordeel velt, of dat ze zodanig absurd klinken dat je daar geen seconde tijd aan verspilt en ze meteen de prullenbak inwerkt?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 april 2010 om 10:17.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:33   #134
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Daar zal iedereen voor zichzelf wel over oordelen.

Hoe ga je om met schijnbaar belachelijke hypothesen?
Bijvoorbeeld "op de achterkant van de maan bevinden zich geheime basissen van aliens", "de koningin van Engeland is een reptiel", "de periode van de 7e eeuw tot aan de tijd van Otto de Grote is verzonnen door historici uit de latere middeleeuwen", enz ...

Vind je dat je deze hypothesen grondig moet onderzoeken eer je een oordeel velt, of dat ze zodanig absurd klinken dat je daar geen seconde tijd aan verspilt en ze meteen de prullenbak inwerkt?
Eh...f*ck zeg, wat een vraag. Wel leuk!
Laat het me zo stellen
Je zal me nooit horen roepen dat buitenaards leven onmogelijk is. Als zelfs Stephen Hawkins dat ook zegt, wie ben ik om hem tegen te spreken?
De categorie 'Queen Elisabeth is een reptiel' is te gek voor woorden. Misschien effen leuk om rond te lullen, maar that's it.

Maar dan heb je die talloze samenzweringstheoriën: 9/11 was een inside job, men is nooit op de maan geland, blablabla.
Ik heb een tijdje de hele polemiek rond de 9/11-theoriën gevolgd (niet alleen hier op dit forum) en het is soms schrijnend en verbazingwekkend hoe de 'believers' eigenlijk redelijk fundamentalistisch religieus vasthouden aan hun theoriën en de zogenaamde feiten die die moeten staven. Terwijl het in het geval van 9/11 soms flagrant duidelijk was. Ik heb vooral de discussie gevolgd over het vliegtuig dat zich in het Pentagon heeft geboord ('het was geen vliegtuig, het was een raket/...). Als je dan met foto's op de proppen komt van duidelijk herkenbare resten van een vliegtuig (en dan nog duidelijke resten van het correcte type vliegtuig) en die worden dan steeds afgedaan als vals e.d., dan is het moeilijk discussiëren. Wat ik al weet is dat je een echte 'believer' nooit kunt overtuigen én dat je geen enkele 'believer' vindt die de ene theorie (bv 9/11 is een inside job) wél aanhangt maar een andere ('Er waren drie schutters') niet. Ze 'believen' ze allemaal of geen enkele.

Ik ben er wél van overtuigd dat Prinses Mathilde een telegeleide androïde is. Maar daar kun je dan ook niet naastkijken.

(edit) toch wel belangrijk: in al die 'believer'-discussies probeer ik toch wel alle argumenten degelijk te screenen. Het zou niet eerlijk zijn elk argument van de overzijde automatisch als zever te beschouwen. Stel je toch eens voor dat het uiteindelijk waar zou blijken te zijn!
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.

Laatst gewijzigd door backfire : 28 april 2010 om 10:35.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:43   #135
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Oesje zeg, wat een vraag.
Ik denk dat het parcours van de CD&V van de laatste drie jaar een prima voorbeeld is. Ze zagen drie jaar geleden het communautaire als dé springplank naar de macht. Dat is hen gelukt, maar ze zijn haast meteen tegen de muur gebotst. De machinaties die ze daarna hebben gedaan en doen, getuigt alvast dat het hen om de macht was te doen. Bij de CD&V-top kan BHV niemand iets schelen.
De tacktiek van de Open Vld heeft er ook wel iets naar. Eerst de stekker uit de regering trekken met de boodschap dat ze het beu zijn en een oplossing voor BHV wil, en daarna op de Waalse tv gaan verkondigen dat ze een grondhekel hebben aan 'nationalisme'.

Maar je zou natuurlijk liever iets horen overde 'échte Vlaamsgezinden' (N-VA, VB), niet?
Ik vind het verwijt van 'postjespakkers' en 'aan de vetpotten zitten', zoals je dat hier vaak leest, compleet van de put gerukt en een symptoom van het 'Ik Ken Alles Van Politiek Want Ik Lees Elke Dag De Krantenkoppen Van Het Laatste Nieuws'-principe. Mensen stemmen op een partij maar verwijten die dan dat ze in een regering stappen. Dat de N-VA in de Vlaamse regering zit is niet meer dan normaal, dat is haar natuurlijk habitat.
Wat je de N-VA wél kan verwijten (en hier dank ik vooral Anna List en Zwartengeel voor hun leerrijke inzichten) is dat ze de initiële federale regering van Leterme het vertrouwen hebben gegeven. Uit electorale overwegingen zou dat misschien te vroeg zijn geweest, maar uit Vlaams-nationale overwegingen had dat nooit mogen gebeuren.

Ik weet niet of dit nu gefundeerde kritiek was...
vielen dank fur die bluhmen

ik denk dat wij eigenlijk politiek gezien vrij dicht bij elkaar zitten, ik ben niet iemand die elke regeringsdeelname a priori afwijst ... al moet je er bij een federale regeringsdeelname wel zeker van zijn dat t de laatste is

tiens, is dat niet letterlijk wat Dillen altijd zei ?
en wat zegt BdW vandaag ? Vlamingen moeten weigeren in een fedreg te stappen voor een grote staatshervorming (en hij bedoelt confederalisme)vastligt en afgesproken is ...
is dat pragmatisch gezien niet hetzelfde discours ?

t zijn zaken die mij hoopvol stemmen dezer dagen (in combinatie met het decimeren van roodblauwtsjeef natuurlijk )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:44   #136
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Uit wat bestaat (meestal) uw ontbijt?
Oeps, de vraag gemist.

En het ontbijt ook, wat overigens de regel is. Mijn maag slaapt langer dan de rest van mijn lichaam.

Dus: koffie. Geen sigaret, overigens. Ik kan pas roken na een uur wakker te zijn. Blijkbaar worden mijn longen pas als voorlaatste wakker.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:45   #137
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

wat is je diepste wens?

wat is je grootste geheim?

wat is je grootste vrees?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:46   #138
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Je moest eens weten hoe gelukkig je eigenlijk bent

Ben je een persoon met het hart op de tong, of verkies je soms eens wijselijk te zwijgen?
Met het ouder worden heb ik geleerd soms wijselijk te zwijgen. Dat lukt me niet altijd, vrees ik.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:46   #139
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Vrouwen hebben dus altijd gelijk?
Neen. Die van mij toch niet.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 10:48   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

antwoord je altijd eerst de vrouwen en dan pas de mannen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be