Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2010, 23:06   #81
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
...
Dit is nu eens een puik stukje verdraaide geschiedenis. Al van kindsaf werden we bang gemaakt voor de "barbaarse arabieren"...nooit gaan onze geschiedenis lessen over die lange periode...hoogstens een vermelding. Onze huidige westerse maatschappij is als de dood bij het vermelden van die periode en we gaan zo goed we kunnen 1400 jaar naar het niets relativeren en onzin uitkramen als "het laten doodbloeden"...komaan seg, dacht je dat die "barbaarse moslims" niet simpelweg christenen en joden konden wegvagen van de aardbodem zoals de israelieten nu proberen te doen in palestina? En dan binnen enkel 50 jaar tijd...
Of zoals toen het bloed knie-hoog stond tijdens de kruistochten...toen werd geen moslim gespaard...

Ik vind de theorie volgens de Koran wel kloppen, wanneer wordt gezegd dat religies NET behoed zijn geweest door moslims, welke hier idd soms geweld hebben voor gebruikt.

22:39. Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan.

22:40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is God." - En indien God sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van God wordt herdacht, afgebroken zijn. God zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - God is inderdaad Sterk, Almachtig.



Ik weet dat anti-islamieten dit als een heus hekelpunt beschouwen, maar zoals ik zei, de ENORME bron aan wetenschap welke is voorgevloeid vanuit die wereld en uit die periode liegt niet...dan mag je nog zo goed je kunt de zaak proberen te relativeren en de "minder verlichte geesten" proberen te overtuigen.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om een effectieve "to the point" bewijsvoering te gaan voeren over die geschiedenis omdat ik overtuigd ben dat het probleem niet in de bewijzen ligt, maar in de mentaliteit van sommige mensen. Ik raad je aan om bij wiskundigen langs te gaan of mensen uit de geneeskunde (en waarschijnlijk zal uwen nonkel doktoor het wel weer allemaal beter weten) en hen te vragen over de contributie van de Arabieren aan de wetenschappen.

Het Kalifaat was desondanks vele minpunten, één van de bloeiperiodes van de mensheid waar we niet omheen kunnen en welke we moeten leren appreciëren en ook leren gebruiken om onze visie op de huidige samenleving en moslimgemeenschap aan te passen, ipv hen enkel als barbaren te beschouwen.

PS: neen ik ben geen arabier, noch nde generatie arabier of wat dan ook (dit enkel ter info voor sommigen welke niet inhoudelijk wensen te lezen waarover het gaat, maar mij proberen in een hokje te plaatsen zodat ze hun hersentjes niet hoeven te pijnigen)

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 24 mei 2010 om 23:13.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:27   #82
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dit is nu eens een puik stukje verdraaide geschiedenis. Al van kindsaf werden we bang gemaakt voor de "barbaarse arabieren"...nooit gaan onze geschiedenis lessen over die lange periode...hoogstens een vermelding. Onze huidige westerse maatschappij is als de dood bij het vermelden van die periode en we gaan zo goed we kunnen 1400 jaar naar het niets relativeren en onzin uitkramen als "het laten doodbloeden"...komaan seg, dacht je dat die "barbaarse moslims" niet simpelweg christenen en joden konden wegvagen van de aardbodem zoals de israelieten nu proberen te doen in palestina? En dan binnen enkel 50 jaar tijd...
Of zoals toen het bloed knie-hoog stond tijdens de kruistochten...toen werd geen moslim gespaard...
LOL. De moslims hebben hard genoeg geprobeerd ons, de Hindoes en de Joden van de aardbodem weg te vagen maar hebben dik op hun donder gekregen.
En wat Israel betreft proberen een paar honderd miljoen Moslims al 62 jaar de armzalige 6 miljoen Joden uit Israel te verdrijven en hebben telkens een goed pak slaag gekregen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:30   #83
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
LOL. De moslims hebben hard genoeg geprobeerd ons, de Hindoes en de Joden van de aardbodem weg te vagen maar hebben dik op hun donder gekregen.
En wat Israel betreft proberen een paar honderd miljoen Moslims al 62 jaar de armzalige 6 miljoen Joden uit Israel te verdrijven en hebben telkens een goed pak slaag gekregen.
Dankje voor dat antwoord. Het mooie aan mensen als jijzelf is dat jullie jullie-zelf slecht praten door die onwetendheid. Vergeet niet dat het niet gaat om jou te overtuigen hoor het gaat om de mensen welke dit lezen. Ik koester geen enkele hoop om jou iets bij te brengen.

Blijf aub posten
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2010, 23:54   #84
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dankje voor dat antwoord. Het mooie aan mensen als jijzelf is dat jullie jullie-zelf slecht praten door die onwetendheid. Vergeet niet dat het niet gaat om jou te overtuigen hoor het gaat om de mensen welke dit lezen. Ik koester geen enkele hoop om jou iets bij te brengen.
Blijf aub posten
Hoop doet anders leven.
Natuurlijk blijf ik posten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 10:10   #85
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
I

Het Kalifaat was desondanks vele minpunten, één van de bloeiperiodes van de mensheid waar we niet omheen kunnen en welke we moeten leren appreciëren en ook leren gebruiken om onze visie op de huidige samenleving en moslimgemeenschap aan te passen, ipv hen enkel als barbaren te beschouwen.
WAS, je zegt het zelf.
Er is geen enkele belangrgijke uitvinding afkomstig van een Arabier.
Reden? Religie.
Er is nooit een verlichting geweest.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 11:20   #86
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Er is geen enkele belangrgijke uitvinding afkomstig van een Arabier.
This one states different.
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 12:15   #87
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
This one states different.
Citaat:
die leefde tijdens de Islamitische gouden eeuw (~ qua periode met de middeleeuwen).
WAS = NA de gouden eeuw.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 12:17   #88
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
This one states different.
Was dat die gast die de parachute uitvond door met, wat hij dacht een vliegtuig te zijn, van een toren sprong en naar beneden stortte en het overleefde?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2010, 12:22   #89
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
WAS = NA de gouden eeuw.
Kunst en wetenschap kenden een korte bloei in het begin van de Islam. En toen namen de fundamentalisten het over met als gevolg iets zoals onze middeleeuwen. Alleen duren die nog altijd voort, nu.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 09:38   #90
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Kunst en wetenschap kenden een korte bloei in het begin van de Islam. En toen namen de fundamentalisten het over met als gevolg iets zoals onze middeleeuwen. Alleen duren die nog altijd voort, nu.
Ja, ze zouden beter een voorbeeld nemen aan Japan.
Postmodernisme en pollutie alom since 1800.
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 00:41   #91
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
This one states different.
Je meent toch niet dat je daar echt serieus gaat op antwoorden? De kunst is om die gastjes die onzin te laten verspreiden zodat elk nuchter iemand die de moeite wil doen iets op te zoeken, duidelijk ziet wie hier leugens en onzin verkoopt en wie hier gelijk heeft.

de bijdrage van de arabieren (daarmee bedoel ik de Islamitische wereld) aan de wetenschap is zo belachelijk groot dat je meer dan blind moet zijn om het niet te zien.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 00:47   #92
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Je meent toch niet dat je daar echt serieus gaat op antwoorden? De kunst is om die gastjes die onzin te laten verspreiden zodat elk nuchter iemand die de moeite wil doen iets op te zoeken, duidelijk ziet wie hier leugens en onzin verkoopt en wie hier gelijk heeft.

de bijdrage van de arabieren (daarmee bedoel ik de Islamitische wereld) aan de wetenschap is zo belachelijk groot dat je meer dan blind moet zijn om het niet te zien.
Dan ben ik blijkbaar blind.
Nogmaals , ik heb het over de periode NA onze verlichting.

BS heeft dat goed gedaan. IK kende de geleerde niet ==> ik heb iets bijgeleerd.

Een "gastje" ben ik alleen nog alleen in looks
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 02:17   #93
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dan ben ik blijkbaar blind.
Nogmaals , ik heb het over de periode NA onze verlichting.

BS heeft dat goed gedaan. IK kende de geleerde niet ==> ik heb iets bijgeleerd.

Een "gastje" ben ik alleen nog alleen in looks
ga eens naar http://muslimheritage.com/
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 02:22   #94
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Citaat:
Some examples are: Zubayda who pioneered a most ambitious project of digging wells and building service stations all along the pilgrimage route from Baghdad to Mecca, Sutayta who was a mathematician and an expert witness in courts,


Ere wie ere toekomt. Deze chirurg kicks ass

http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_al-Qasim_al-Zahrawi

Laatst gewijzigd door Cdude : 27 mei 2010 om 02:30.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 02:27   #95
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated:

"If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history."
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 02:34   #96
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Je meent toch niet dat je daar echt serieus gaat op antwoorden? De kunst is om die gastjes die onzin te laten verspreiden zodat elk nuchter iemand die de moeite wil doen iets op te zoeken, duidelijk ziet wie hier leugens en onzin verkoopt en wie hier gelijk heeft.

de bijdrage van de arabieren (daarmee bedoel ik de Islamitische wereld) aan de wetenschap is zo belachelijk groot dat je meer dan blind moet zijn om het niet te zien.
de arabieren hebben hun mosterd gehaald bij de perzen de indiërs en de grieken ea, nul de botten zelf iets bijgedragen...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 09:20   #97
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
onze verlichting.
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 14:29   #98
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de arabieren hebben hun mosterd gehaald bij de perzen de indiërs en de grieken ea, nul de botten zelf iets bijgedragen...
Bekijk die site eerst eens voor je onzin uitkraamt
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2010, 14:33   #99
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Grappig dat je er mee lacht want aan jou is ze duidelijk voorbijgegaan
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be