Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2010, 20:58   #1081
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch niet.
Ofwel begrijpen jullie niets van wat praha schrijft, ofwel begrijpen jullie hem moedwillig verkeerd.
Ah ja? Legt gij het dan uit, gij verstaat het blijkbaar wel goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:13   #1082
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Een veronderstelling dus ( een redelijke, en ook één die ik maak alvorens je daar weer op gaat hakken )
Een 'reden' dus waarom ze die hand zouden weigeren ... ze zouden zich moeten gaan wassen


Maar het is dus niet op basis van de eigenschap vrouw... je komt het net zelf te zeggen.
Ik ga volledigheidshalve nog even citeren wat men onder discriminatie verstaat : "Discriminatie betekent letterlijk 'ongeoorloofd onderscheid maken'. Discriminatie is het maken van onderscheid tussen mensen op basis van argumenten
die er niet toe doen en die dus niet objectief of redelijkerwijs verklaard kunnen worden.
"
Ik denk wel dat je bij deze net met die onderliggende reden wel degelijk zelf 100% hebt aangetoond dat het onmogelijk tot discriminatie kan gerekend worden.
Neen, niet het wassen staat centraal, wel het aanraken van wat als onrein wordt gezien, een vrouw! Die mogelijk menstueert, toch een basis van het vrouw zijn! Das blijkbaar onrein, een paria die onaanraakbaar is! In de zevende eeuw dachten mensen zo maar nu is dat geledigend en kleinerend en daarom mag dat niet, wat is daar voor jou onduidelijk aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:14   #1083
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat een zever vertel jij hier allemaal.
Kan ik beter over jou zeggen...

Citaat:
Racisme op basis van geslacht,


Citaat:
de achterliggende reden heeft er niets mee te maken.
De gegrondheid van reden tot dat onderscheid is net het criterium of het al dan niet onder discriminatie valt.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:18   #1084
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Technisch niet
Waarmee je beaamt dat je vorige reactie op niks sloeg.

Citaat:
maar in praktijk wel.
In de praktijk komt dat inderdaad neer op een vorm van discriminatie voor diegene die ermee geconfronteerd wordt , temeer omdat de opgegeven reden evenmin getuigt van enig respect naar vrouwen toe ( dat in het hoofd van vooral die vrouw en van wat wij zo ervaren )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:23   #1085
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nechtan Bekijk bericht
Hierbij


Waarom mag een vrouw of een man geen hand geven aan de andere sekse?

In Islam het is zo dat je als man lichamelijk contact met een vrouw moet vermijden, tenzij het je eigen vrouw is, moeder, zus, etc. Dus het is niet specifiek gericht aan de vrouw of de man maar het is iets wat officieel niet mag.

Maar er zijn mensen bij (vrouwen, mannen) die wel een hand geven. Zijn dat dan mannen en vrouwen met slechte bedoelingen? Zeker niet, het zijn mensen die gewoon wat minder kennis hebben van de regels, of gewoon minder streng zijn t.o.v regels. Er zullen wel mensen bij zijn die dat onfatsoenlijk vinden. Maar het is de wil van Allah en alles wat de schepper wil is de juiste keuze.

Wat gebeurt er wanneer een man handen schudt met een vrouw?

De wetenschap van anatomie zegt dat er meer dan 5 miljoen cellen zijn die de oppervlakte van het menselijk lichaam bedekken. Hun functie is om gewaarwordingen en gevoel over te brengen naar de hersenen. Wanneer een man handen schudt met een vrouw worden hun gevoelens geactiveerd. Zelfs de zintuig van ruiken heeft een rol in het activeren van het gevoel van seksuele lust. De zintuig van horen is ook verbonden met de middelpunten van menselijke verlangen. Als een vrouw woorden hoort die de verlangens van een man weerspiegelen, dan kan dat wat ze gehoord heeft haar gevoelens bewegen.

In dit aanzien zegt de Koran: "zeg: Tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hun. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van wat het geen wat zij doen. En zeg; Tot de gelovige vrouwen dat ook zij hun ogen neergeslagen houden. En hun passies beheersen en hun schoonheid niet tonen." (Soerah An-Noer, ayah 30-31)

De bovenste ayahs tonen dat mannen en vrouwen beiden werden aangesproken in gelijke termen om hun verscheidene zintuigen te bewaken om de mogelijkheden van kwaad te verminderen in de gemeenschap.

Met andere woorden, moderne anatomie ontdekt nu de rollen van gewaarwording in het aanwakkeren van menselijke verlangens, terwijl de Koran de gelovigen beschermt van zulke kwaden sinds 14 eeuwen.

http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=26791
jonge jonge
Het laatste waar er nood aan was, is iemand die komt aandraven met pseudo-wetenschappelijke rotzooi die moet aantonen dat de Koran het uiteindelijk bij het rechte eind zou hebben.
Het is en blijft een achterlijke gedachte
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:29   #1086
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kan ik beter over jou zeggen...





De gegrondheid van reden tot dat onderscheid is net het criterium of het al dan niet onder discriminatie valt.
De gegrondheid van de reden..wat denkt u van de motivering" onreine vrouwen mag je van Allah niet aanraken en dat staat boven de geldende gelijkheidsprincipes in het Westen?"
Is het dan voor u " gegrond" als reden tot discriminatie?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:32   #1087
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jonge jonge
Het laatste waar er nood aan was, is iemand die komt aandraven met pseudo-wetenschappelijke rotzooi die moet aantonen dat de Koran het uiteindelijk bij het rechte eind zou hebben.
Het is en blijft een achterlijke gedachte
Maar geen discriminatie volgens u ondanks dat deze forummer aantoont dat er dus werkelijk zo over vrouwen wordt gedacht!
Dan is vanaf nu het weigeren van de hand van moslims ook enkel achterlijk maar geen discriminatie meer?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:33   #1088
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelezen praha??
Dus omdat Allah dit zegt worden vrouwen gediscrimineerd, want dat blijft natuurlijk zo, wat Allah ook zegt...
Ja natuurlijk heb ik dat gelezen, alice
En nu ?

Heb je hiermee nu aangetoond dat het om discriminatie zou gaan zoals de wet dat omschrijft ? .... niet dus
Heb je hiermee nu bewezen dat je veronderstelling inzake de zienswijze die die kwast, uit jouw voorbeeld, erop na zou houden en waar je alleen de verklaring 'onrein' kreeg , ook geheel dezelfde is als wat uit het stukje blijkt ?
Heb je me nu soms geconfronteerd met de formele ontkenning van je veronderstelling ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:35   #1089
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja natuurlijk heb ik dat gelezen, alice
En nu ?

Heb je hiermee nu aangetoond dat het om discriminatie zou gaan zoals de wet dat omschrijft ? .... niet dus
Heb je hiermee nu bewezen dat je veronderstelling inzake de zienswijze die die kwast, uit jouw voorbeeld, erop na zou houden en waar je alleen de verklaring 'onrein' kreeg , ook geheel dezelfde is als wat uit het stukje blijkt ?
Heb je me nu soms geconfronteerd met de formele ontkenning van je veronderstelling ?
Wel dus. Circe citeerde zelfs het vers en een andere forummer motiveerde waarom hij als moslim dat gedrag als juist ziet. Dat mag hij maar wanneer hij er naar handelt discrimineert hij, legt u maar eens uit waarom dit ineens niet zo is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:46   #1090
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarop baseert u zich om te stellen dat weinig moslims zich daaraan houden?

Paulus.
Mijn persoonlijke ervaring.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:51   #1091
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn persoonlijke ervaring.
Moest mijn persoonlijke ervaring dan anders zijn, zou jij d�*t als parameter aanvaarden?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 november 2010 om 21:52.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:51   #1092
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik weet de uitleg in elk geval van de bekendste handenschudweigeraar. Mr. Enait heeft het helemaal uitgelegd. Maar dat heb je gemist zeker?
Ja, dat heb ik gemist.
Door je niet zo aantrekkelijk taalgebruik, lees ik zelden meer dan de eerste zin van je post.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:53   #1093
Nechtan
Vreemdeling
 
Nechtan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jonge jonge
Het laatste waar er nood aan was, is iemand die komt aandraven met pseudo-wetenschappelijke rotzooi die moet aantonen dat de Koran het uiteindelijk bij het rechte eind zou hebben.
Het is en blijft een achterlijke gedachte
U hebt het op mij?

Laatst gewijzigd door Nechtan : 28 november 2010 om 21:53.
Nechtan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:53   #1094
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is je vraag? Wat is juist? Vertel eens...
Klik op de link
http://forum.politics.be/showthread....58#post5132058
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:53   #1095
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dat heb ik gemist.
Door je niet zo aantrekkelijk taalgebruik, lees ik zelden meer dan de eerste zin van je post.
Je weet het niet, je mist dingen en je leest niet alles....

????


Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 21:54   #1096
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelezen praha??
Dus omdat Allah dit zegt worden vrouwen gediscrimineerd, want dat blijft natuurlijk zo, wat Allah ook zegt...
Welke reden gaf jij al de hele tijd?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:00   #1097
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moest mijn persoonlijke ervaring dan anders zijn, zou jij d�*t als parameter aanvaarden?

Paulus.
Als je wil vertellen waarop die persoonlijke ervaring gebaseerd is, misschien wel.
Maar een vorige keer was dit privé; meen ik me te herinneren.

Maar jij moet uiteraard niet mijn persoonlijke ervaring te aanvaarden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:03   #1098
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je weet het niet, je mist dingen en je leest niet alles....

????


Paulus.
Uiteraard. Iedereen toch.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat jij alles weet, niets mist en alles leest.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:03   #1099
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeg; ermee aan te rammelen? Het weigeren van iemands hand omdat het een vrouw is blijft discriminatie op basis van geslacht, wat wil je daarbij "uitgeklaard " zien eigenlijk?
Ik denk eerder dat gij ermee aan 't rammelen zijt.
Ik vroeg je om dat in de juridische context, zoals gij dat initieel vooropstelde, te staven.
Ik vroeg je ook om het eeuwig blijvend afdreunen van dezelfde mantra ' de stelling dus' verder te laten... daar het enkel op een welles nietes spelletje komt.
En wat doe je ? .... je herhaalt wederom dezelfde stelling

Citaat:
Het gaat dus duidelijk om discriminatie, ondanks uw gedraai!
Neen !
Niet noodzakelijk... en jij ging aantonen dat het wel zo was.
Ik gaf hier eerder al meermaals de definitie wat er onder discriminatie verstaan wordt.
Ik zal ze je nog eens geven : 'het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen'
Dat wilt zoveel zeggen als dat gelijke gevallen ook gelijk worden behandeld... zo niet is er sprake van discriminatie.
Die mens beweert dat ie jou geen hand wou geven omwille van (eventuele) onreinheid.
Die onreinheid is niet meer of minder, zei je zelf, het menstrueren.
Menstrueren mannen soms ?
Ik dacht het niet !
Dus er is wel degelijk sprake van een verschillend geval, hier.... des temeer benadrukt door het feit dat het geven van een hand aan vrouwen wel kan in de veronderstelling dat hij weet dat ze 'rein' zouden zijn of daarna zijn handen zou gaan wassen.

Uiteraard is het bevinden van het al of niet rein zijn omwille van een menstruatie een compleet achterlijke gedachte voor ons.
de vraag stelt zich dan ook of die achterliggende reden an sich dan niet zou kunnen benaderd worden als zijnde discriminatoir

Citaat:
Dus wanneer je op deze basis klacht zou indienen krijg je gelijk, omdat die vorm van discriminatie duidelijk verboden is!
Wel .... daar heb ik zo mijn twijfels over
Daarmede dat ik ook zei dat een uitspraak uitsluitsel zou brengen.

Indien we kijken naar allerhande disputen, uitspraken ( vooral in Nederland ) dan leert ons dat net dat je waarschijnlijk geen gelijk zou krijgen.

Er zijn wel gevallen bekend waar de verweerder het onderspit moest delven op een ander een totaal ander niveau: Het weigeren van een job of functie omwille van het feit dat het weigeren van een vrouw de hand te schudden bij een sollicitatie , een vrijheid die op zich niet ter discussie staat, voldoende aantoonde dat de man niet geschikt was voor de functie waarnaar hij solliciteerde.

Maar bij jou ging het om een klant, niet ?

Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2010 om 22:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 22:17   #1100
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, niet het wassen staat centraal,
Ik heb het niet over wassen... wat ga je er nog allemaal uitlichten ?

Citaat:
wel het aanraken van wat als onrein wordt gezien, een vrouw!
Een volledige ( en bewuste ) verkeerde voorstelling....
Het menstrueren wordt als onrein gezien ... niet het vrouw zijn an sich

Citaat:
Die mogelijk menstueert, toch een basis van het vrouw zijn! Das blijkbaar onrein,
Zoals je zegt, mogelijks ....
Indien men zeker is dat ze niet menstrueert of men wast zich erna, kan het weer wel ( beweert men althans ) .... dus het vrouw-zijn is het dus niet (beweert men althans)

Citaat:
een paria die onaanraakbaar is! In de zevende eeuw dachten mensen zo maar nu is dat geledigend en kleinerend en daarom mag dat niet, wat is daar voor jou onduidelijk aan?
Daar is niks onduidelijk aan....

Hoeveel keer moet ik je nu nog vertellen dat ik die achterlijke principes van die godsdienst niet deel ?

Hoeveel keer moet ik je nog zeggen dat ook ik dat beledigend en kleinerend vind ?... en dan ben ik nog niet eens een vrouw die daarmee rechtstreeks geconfronteerd wordt.

En hoeveel keren moet ik je nog vertellen dat er geen wet bestaat die oplegt dat je een hand zou moeten geven omdat dit als beledigend en kleinerend zou kunnen opgevat worden ?

Wat begrijp jij daar nu niet aan ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be