Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2011, 22:17   #161
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Uit je openingspost.
Het gaat mij helemaal niet om de politieke partijen zelf, maar over de puinhoop bij justitie. Van mij mag de NVA daar gerust puin ruimen. Als ze het maar goed doen. Het maakt niet uit WIE dat het doet. Maar ja, ze begonnen over de RVA... Precies alsof het bij justitie zo goed gaat... Gezien het aantal zetels dat Vlaams belang verloren heeft is dat niet verrassend. Maar ik heb het hier al gezegd: de onveiligheid is er voor iedereen, welke overtuiging je ook hebt of waar je ook vandaan komt. In 1996 hadden we nog de witte mars, maar nu...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2011, 22:44   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik ben erg verbaasd dat niemand hier enige aandacht aan besteedt op het forum. Ik had hier toch reacties op verwacht. Maar ja, velen denken nog altijd dat stemmen op Vlaams belang geen énkele zin heeft...
Ik ben daar niet verbaasd over.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 22:26   #163
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik zag in het nieuws dat er een betoging was in Kuregem tegen de onveiligheid. Leek mij ook nodig.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 22:50   #164
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik zag in het nieuws dat er een betoging was in Kuregem tegen de onveiligheid. Leek mij ook nodig.
bwa, er gebeurt daar wel eens een fait divers, maar voor de rest...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 23:09   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
bwa, er gebeurt daar wel eens een fait divers, maar voor de rest...
Pas op... je gaat strafpunten krijgen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:08   #166
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ik ben blijkbaar niet de enige...


Citaat:
02.03.2011 11.23u - De politievakbond NSPV vraagt alle agenten om geen zware criminelen meer te achtervolgen. “We noteren alleen nog de nummerplaat. Voortaan moeten de politici en de magistraten dat krapuul zelf maar oppakken. Wij weigeren nog langer ons leven te riskeren. En we zijn het kotsbeu dat gangsters binnen de 24 uur weer op vrije voeten zijn.”

Aanleiding voor de frontale aanval op Justitieminister Stefaan De Clerck is een wilde achtervolging in Limburg, waarbij eind vorige week als bij wonder geen slachtoffers vielen. Bij een wegcontrole afgelopen vrijdag slaat een automobilist op de vlucht. Twee ‘motards’ (‘zwaantjes’) zetten prompt de achtervolging in. De wagen negeert elk stoplicht en scheurt door twee wegversperringen. Daarbij raken enkele agenten net niet gewond. In hun helse tocht bekogelen de gangsters hun achtervolgers met de gestolen buit en een brandblusapparaat. Ook daarbij hadden doden kunnen vallen.

Na een achtervolging van meer dan 50 kilometer rammen de inbrekers in de omgeving van Leuven een politiewagen. De volwassen chauffeur kan ontkomen, zijn minderjarige passagier wordt bij de kraag gevat. Maar nauwelijks een dag later staat de 17-jarige Serviër alweer vrolijk op straat. Geen plaats in de Franstalige jeugdinstellingen…

Bij de politievakbonden zijn ze het intussen zat. “Dagelijks wagen wij lijf en leden, brengen we ongewild burgers in gevaar en toch gaan deze criminelen vrijuit”, zegt NSPV-voorzitter Philip Van Hamme verbolgen. “Elke agent die vandaag een achtervolging inzet is een grote dommerik. (…) Voortaan noteren we enkel nog de nummerplaat. De politici en magistraten die voor deze malaise verantwoordelijk zijn, moeten dan maar de rest doen. Ze zullen wel anders piepen als die roekeloze bendes op een dag hun dure wagen pikken.”

Bij de andere vakbond VSOA klinkt het iets minder scherp, al valt ook daar te horen dat Justitie met een groot probleem zit. “Het verwondert ons trouwens dat de Belgische bevolking dit soort straffeloosheid blijft pikken.” Een aanslag in het Justitiepaleis van Kortrijk, alweer een ontsnapping uit de gevangenis van Dendermonde, jonge criminelen die zomaar vrijuit gaan… minister De Clerck (CD&V) ligt er niet van wakker. Hij spreekt van een ‘voorlopige vrijlating’ en maakt zich sterk dat de minderjarige dader toch nog achter slot en grendel gaat als er straks weer plaats is. Eerst zien en dan geloven. Maar wie gelooft die mensen nog? De Clerck kon het tien jaar geleden al niet, hij kan het nu niet en hij zal het nooit kunnen…
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 06:10   #167
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Een goede kennis van mij (een jongere) krijgt een ongeval, hij had geen voorrang van rechts verleend.
De voorrangsweg was verborgen tussen struikgewas en er stond geen verkeersbord.
De jongeman was nog nooit op de bewuste plaats geweest en reed niet sneller dan toegelaten.
De chauffeur die uit het straatje kwam (ze was in haar recht), reed met een redelijke (te zien aan de blikschade) snelheid de weg op, terwijl ze niets kon zien van het verkeer
Ongeval met alleen blikschade.
Omdat het gaat om een jongere, komt dit automatisch voor de politierechtbank.
Uitspraak rechter:
- Jongeman 10 dagen rijverbod
- Opnieuw theoretisch examen afleggen.
- 500 euro boete
- 250 euro storten in de kas van slachtofferhulp.
- De gerechtskosten betalen.

Ja, ook dit is België.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 10:54   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik ben blijkbaar niet de enige...
Citaat:
02.03.2011 11.23u - De politievakbond NSPV vraagt alle agenten om geen zware criminelen meer te achtervolgen. “We noteren alleen nog de nummerplaat. Voortaan moeten de politici en de magistraten dat krapuul zelf maar oppakken. Wij weigeren nog langer ons leven te riskeren. En we zijn het kotsbeu dat gangsters binnen de 24 uur weer op vrije voeten zijn.”
Agenten die openlijk stellen dat ze hun werk niet meer willen doen direct ontslagen wegens werkweigering.

En geen dop voor die luiaards.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 11:50   #169
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Agenten die openlijk stellen dat ze hun werk niet meer willen doen direct ontslagen wegens werkweigering.

En geen dop voor die luiaards.
De dag dat ex-gedetineerden spreken over 'die fijne tijd' en zomerse BBQ's organiseren met hun vroegere cipiers/champetters is het helemaal om zeep..

Een licht trauma overhouden aan een detentie is 'gezond', het doet 2-maal nadenken alvorens nog eens het 'verkeerde' pad te betreden..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 11:56   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De dag dat ex-gedetineerden spreken over 'die fijne tijd' en zomerse BBQ's organiseren met hun vroegere cipiers/champetters is het helemaal om zeep..

Een licht trauma overhouden aan een detentie is 'gezond', het doet 2-maal nadenken alvorens nog eens het 'verkeerde' pad te betreden..
Maar, wat heeft dit te maken met agenten die duidelijk stellen dat ze hun werk niet meer willen doen.

Wanneer worden die mensen ontslagen?

Neem anders de proef op de som en ga uw werkgever vertellen dat je uw werk niet meer wil doen, eens kijken hoe lang je daar nog werkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 12:46   #171
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, wat heeft dit te maken met agenten die duidelijk stellen dat ze hun werk niet meer willen doen.

Wanneer worden die mensen ontslagen?

Neem anders de proef op de som en ga uw werkgever vertellen dat je uw werk niet meer wil doen, eens kijken hoe lang je daar nog werkt.
Dat is wettelijk geregeld onder de noemer van staking...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 16:55   #172
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, wat heeft dit te maken met agenten die duidelijk stellen dat ze hun werk niet meer willen doen.

Wanneer worden die mensen ontslagen?

Neem anders de proef op de som en ga uw werkgever vertellen dat je uw werk niet meer wil doen, eens kijken hoe lang je daar nog werkt.
Zo moet je dat niet doen. Je moet het eenvoudigweg niet vertellen. Je doet het werk gewoon niet meer. Je gaat wel naar je overste, desnoods sla je er enkele over en doet daar een goe klapkte. Je gaat er lopen met het goede werk van je collega's en maakt hen tegelijkertijd zwart. Geef op subtiele wijze ook commentaar op je directe overste (dat mag je niet vergeten want anders zou die baas wat te verrast zijn dat hij niet eerder positieve feedback over jou kreeg) en je maakt een goede kans zijn of haar positie te mogen invullen. 9 van de 10 hierargische oversten 2 of 3 stappen boven jou zijn zuivere economen die vooral goed zijn in het berekenen van hun eigen bonus. Ze weten niet wat je doet en geloven een mooiprater. Ook niet vergeten voldoende complimentjes te geven aan de persoon waar je je toe richt.

Zo werkt het in de meeste grote bedrijven.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 17:39   #173
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.147
Standaard

Misdaad loont,je zou nog gaan geloven dat misdaad heilig aan het worden is.Zeker de kinderen op leeftijd die dit horen,lezen,internet.Die doen en handelen alsof er geen rechtsspraak meer is.O wee als je een misdadig minderjarige aanpakt als brave burger dan zijn ze wel direct wakker daar bij het gerecht.Dat mag niet.Maar zij die misdaden plegen zijn hier in het beloofde land.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 17:59   #174
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Wat de openings topic betreft, justitie werkt natuurlijk niet, daar ben ik het volmondig mee eens. Wat het vb als oplossing aanbiedt is zoals door anderen, eerder reeds gezegd absurd.

Meer gevangenissen? Als men al eens zou beginnen met de mensen eruit te halen die er niet thuishoren zoals mensen met "psychologische aandoeningen", mensen in voorarrest die veel te lang moeten wachten op een proces en geen gevaar vormen voor de u en mij en mensen waarbij een andere straf veel efficiënter zou zijn om recidive te voorkomen. Voor een jonge "kleine" crimineel is de gevangenis immers de ideale plek om contact te maken met en zelf een zwaardere crimineel te worden. Misschien zou men zelfs toekomen met de huidige gevangenisplaatsen.

Justitie kan echter wel goed werken. In de zaak anthonieke De Clerck had justitie geen problemen op de daders snel en makkelijk levenslang te geven. In de zaak Dutroux was het een enorm omvangrijk proces en bleek het uiterst moeilijk om hem uiteidelijk te veroordelen. Rechters werden van de zaak gehaald vanwege een spagetti, ministers namen ontslag... Bij de zaak Declercq was het echter geen probleem dat de bevoegde rechter financieel steun leverde aan de aanklagers.
Het verschil zie je ook niet enkel op dergelijk niveau. Neem gewoon maar een gestolen auto. Als die tegen diefstal verzekerd is zijn de politiediensten alert omdat het geld zou kunnen kosten aan de verzekeringsmaatschappij en volgen gemakkelijk de frauduleuze piste. Als het gestolen voertuig niet verzekerd is tegen diefstal is het een heel andere zaak. Je kan dan enkel hopen dat er een buurtbewoner reclameert omdat het voertuig in z'n weg staat. Met wat geluk krijg je ineens een melding dat je voertuig is teruggevonden. Met een beetje pech moet je eerst nog een boete betalen voor je parkeerovertreding.

Ik wil maar aantonen dat justitie kan werken als ze willen. Maar overlast, onveiligheid... is geen prioriteit zolang het de gewone burger aanbelangt. Daarover heb ik van het vb nooit een woord gehoord. Meer gevangenissen bouwen, alle niet europese (crimineel of niet) met uitzondering van joden uit het land zetten wel. Denk je nu echt dat dat een doordachte oplossing is voor de problemen waar de "gewone" burger mee geconfronteerd word? Ik denk van niet. Het is/was gewoon populisme.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 23:32   #175
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Ik wil maar aantonen dat justitie kan werken als ze willen. Maar overlast, onveiligheid... is geen prioriteit zolang het de gewone burger aanbelangt. Daarover heb ik van het vb nooit een woord gehoord. Meer gevangenissen bouwen, alle niet europese (crimineel of niet) met uitzondering van joden uit het land zetten wel. Denk je nu echt dat dat een doordachte oplossing is voor de problemen waar de "gewone" burger mee geconfronteerd word? Ik denk van niet. Het is/was gewoon populisme.

Zeer interessante opmerking.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be