Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 23 december 2011, 10:49   #201
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het is onverkropbaar dat werkende mensen verplicht worden langer te werken zolang er mensen rondlopen met een maandelijks inkomen dat groter is dan
5 000€. Hoe komen wij erbij om zij die met moeite 1 300 / maand halen te verplichten nog langer te werken enkel en alleen zo de eerste groep hun levensstandaard kan behouden?
Dat is nogal een nichedebat zeg: dus die 1000tal ambtenaren die 5000euro pensioen krijgen moeten inleveren voor die 100.000tal minimumloners. En wat zeg je dan voor die 3 miljoen andere gepensioneerden ?

ik zou eerder zeggen die 2000euro gemiddeld pensioen van ambtenaren mag herverdeeld worden naar derest
brother paul is offline  
Oud 23 december 2011, 10:53   #202
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is nogal een nichedebat zeg: dus die 1000tal ambtenaren die 5000euro pensioen krijgen moeten inleveren voor die 100.000tal minimumloners. En wat zeg je dan voor die 3 miljoen andere gepensioneerden ?

ik zou eerder zeggen die 2000euro gemiddeld pensioen van ambtenaren mag herverdeeld worden naar derest
uiteindelijk ook, doch voor toch een klein beetje rechtvaardigheid in onze samenleving te brengen zou ik toch eerst starten met het normaliseren van de loonverschillen + het zou onze maatschappelijke binding ten goede komen als mensen daadwerkelijk zien dat wij werken voor elkaar en niet enkel voor zij die het reeds rustig aan doen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline  
Oud 23 december 2011, 22:56   #203
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Ik had tot hiertoe geen al te hoge pet op van danny pieters, maar in het debat over de pensioenhervorming in de senaat heeft hij een aantal zeer zinnige en intelligente bemerkingen gemaakt. En hij gaf aan dat n-va wel een visie heeft op deze problematiek.
Het valt me op dat de journalist zijn artikel voor 95% schraagt op de tussenkomst van pieters. Moet dus wel heel sterk geweest zijn.
Als het goed is, moeten we het ook zeggen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...ing-goed.dhtml
peter1962 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be