Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2012, 17:20   #621
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik geloof in het bestaan van rassen. De wet trouwens ook.
En ik geef het 'eigen soort eerst' gedrag in de natuur weer zoals het is. Er zijn vogels die anders soorten vogels eten weet u.
Mannelijke leeuwen verslinden, wanneer ze de leiding van hun troep overnemen, de welpen van de vorige leider.
Blijkbaar zijn die dus niet zijn 'soort'.

Eigen volk eerst is de meest natuurlijke reactie mogelijk.
Ik neem aan dat jij liever je eigen kind de hongerdood ziet sterven dan de arme kindjes in Afrika?
Ga jij mij vertellen dat jij niet meer waarde zou hechten aan het leven van je eigen kind dan aan het leven van een wildvreemd kind aan het andere eind van de wereld dat je nog nooit zag?

Dat noem ik nu hypocrisie zie...
Wat nu net is waarrond het in deze draad draait...
Neen, maar dat ligt niet aan het ras van die kinderen. Trouwens, de keuze tussen 'dat kind' of 'je eigen kind' komt toch niet in ons beschaafde West-Europa voor. Dat is zo'n idiote hypothetische vraag. Geen van beide zou mogen sterven.

We moeten kindersterfte in het algemeen bestreden, in Europa én in Afrika. In Vlaanderen heb je profiterende allochtonen, maar ook profiterende autochtonen. Waarom zou een allochtone Vlaming niet mogen profiteren als een autochtone dat wél mag? Het sociaal systeem zit gewoon fout! Daarnaast zijn er vele allochtonen die zelfs beter geïntegreerd zijn in het sociale weefsel van Vlaanderen dan heel wat autochtonen; moet we die mensen uitsluiten louter vanwege hun ras?

Ik ben tegen racisme, maar ik beschouw vele linkse mensen en organisaties als het CGKR ook als racistisch. Links is racistisch omdat het 'zwarte' mensen automatisch als slachtoffers ziet. Racisme is helemaal niet alleen maar tegen minderheidsgroepen gericht; minderheden zijn vaak ook tegenover elkaar racistisch én tegenover de blanke meerderheid. Dat past echter niet in het grote ideologische plaatje van links, waarbij de slachtofferrollen en daders al op voorhand bekend zijn.

Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2012 om 17:22.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 17:34   #622
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En je quote van een site waarvan ik weet dat het een zeikput is van pseudo-wetenschappelijk gezever en creationisme (voor zover deze 2 gescheiden kunnen worden).

Het Genome project heeft het menselijk genoom in kaart gebracht, we weten nog steeds van een groot deel genen niet precies wat ze doen. We hebben een reeks ATCG, 3 miljard baseparen lang, het feit dat we die nu in één stuk kunnen afdrukken wil niet zeggen dat we zomaar de functie kunnen aflezen.
ja zeg! google dan zelf eens er zijn honderden verwijzingen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 18:00   #623
Ariadne
Burger
 
Geregistreerd: 8 juni 2012
Berichten: 183
Standaard

Er zijn inderdaad veel sites waar je info kunt vinden over het menselijk genoom. Alle recente wetenschappelijke sites bevestigen dat onze kennis zeer beperkt is, dat er slechts zelden een eenvoudige, rechtstreekse link te vinden is tussen één bepaald gen en een bepaald kenmerk en dat junk DNA,
en miRNA waar we voorlopig slechts weinig over weten veel belangrijker zijn dan vroeger vermoed werd.
Waar jij uit citeerde was een artikel vanop een site die het creationisme propageert. Op hun homepage vind je dit:

1. The myth that the Neo-Darwinian macro-evolution belief system—as heavily popularized by today’s self-appointed “science experts,” the popular media, academia, and certain government agencies—finds “overwhelming” or even merely unequivocal support in the data of empirical science
2. The myth that the alternative—biblical creation—somehow fails to find any compelling, corroborative support in the same data

Op zijn minst een erg ongelukkige keuze gezien zij echte wetenschappers frequent onvolledig, bewust verkeerd of uit hun context citeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe;
6163532
ja zeg! google dan zelf eens er zijn honderden verwijzingen.

Laatst gewijzigd door Ariadne : 10 juni 2012 om 18:03.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:21   #624
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Neen, maar dat ligt niet aan het ras van die kinderen. Trouwens, de keuze tussen 'dat kind' of 'je eigen kind' komt toch niet in ons beschaafde West-Europa voor. Dat is zo'n idiote hypothetische vraag. Geen van beide zou mogen sterven.

We moeten kindersterfte in het algemeen bestreden, in Europa én in Afrika. In Vlaanderen heb je profiterende allochtonen, maar ook profiterende autochtonen. Waarom zou een allochtone Vlaming niet mogen profiteren als een autochtone dat wél mag? Het sociaal systeem zit gewoon fout! Daarnaast zijn er vele allochtonen die zelfs beter geïntegreerd zijn in het sociale weefsel van Vlaanderen dan heel wat autochtonen; moet we die mensen uitsluiten louter vanwege hun ras?

Ik ben tegen racisme, maar ik beschouw vele linkse mensen en organisaties als het CGKR ook als racistisch. Links is racistisch omdat het 'zwarte' mensen automatisch als slachtoffers ziet. Racisme is helemaal niet alleen maar tegen minderheidsgroepen gericht; minderheden zijn vaak ook tegenover elkaar racistisch én tegenover de blanke meerderheid. Dat past echter niet in het grote ideologische plaatje van links, waarbij de slachtofferrollen en daders al op voorhand bekend zijn.
Zo idioot en hypothetisch is die vraag niet hoor. Het is maar hoe ver je kijkt.
Zulke zaken komen in het westen niet voor is een dooddoener die ik niet aanvaard.

1 voorbeeld.
- Op welke afstand heeft een meisje van negen dat bedreigd wordt met genitale verminking geen recht meer op onze bescherming en waarom.
Die vraag of dit voorbeeld haalde ik in een andere draad aan om aan te tonen dat onze verantwoordelijkheid, ook voor de gevolgen van de zaken die we niet doen in feite zo ver reikt als de verste grens van ons heelal.
Stel maar eens dat er in het huis naast jou zo een meisje op het punt staat voor het leven verminkt te worden. Heb je dan een morele plicht om dat te stoppen of dat althans te proberen? De meeste westerlingen zullen onmiddelijk beamen dat je 'natuurlijk' die verantwoordelijkheid hebt.
Wat als dat meisje tien huizen verder woont. En indien je standpunt verandert geef daar dan een reden voor...
Herhaal die stelling nu tot het meisje ergens in pakistan of Afrika woont.
Dan heb je mensen die elke inmenging als foutief zien meestal om redenen van politieke ideologie.
Maar dan blijft mijn vraag waar blijf je met je moraal als je je buurmeisje wel moet helpen en het Afrikaans kind niet?

Raf was naar ik me herinner van mening dat we daar ons niet mogen bemoeien, ook niet om dat kind te helpen.
Ik vind dat zulk een kind, al woont het twee zonnestelsels voorbij Tau Ceti, evenveel recht heeft op bescherming als zulk een kind dat een huis verder woont.

Nu kan je stellen dat soort vragen komt in onze Westerse maatschappij niet voor...
Maar alleen al het feit dat die zaken voorkomen ergens in de menselijke (al dan niet ) samenleving vereist van ons dat we die vraag beantwoorden. Want of het nu bij ons niet voorkomt of wel. Het komt ergens voor en de kinderen die er slachtoffers van zijn hebben evenveel recht op bescherming als onze eigen kinderen.

Dat ik, en met mij elke goede huisvader, vindt dat hij eerst voor zijn eigen kinderen moet zorgen houdt geen afwijzing in van de verantwoordelijkheid die hij heeft naar de buitenwereld toe.

Of nog anders, wie het recht op een moreel oordeel over zichzelf en de mensen waarvoor hij direct verantwoordelijk is opeist verliest zijn waarachtigheid wanneer hij die moraal ook niet projecteert naar buiten en boven toe.


En in meer praktische zin komt die keuze toch wel degelijk voor?

Wij kiezen er, als gemeenschap, voor om a rato van een 400 000 oude Belgische franken per kop per jaar migranten van allerlei slag binnen te halen omdat wij al gemeenschap vinden een morele verplichting te hebben ten overstaan van die mensen.
Wij weten ook, we doen toch zoveel aan ontwikkelingssamenwerking en zo verder..., dat wij in de landen van herkomst met diezelfde som veel meer mensen kunnen helpen.
Maar wij kiezen voor dure aflaat waar we onze eigen 'goedheid' kunnen zien boven veel meer goed doen waar we dat niet kunnen zien. Zelfs al weten we dat we met minder ergens anders veel meer kunnen doen.

Dan zeggen, dat soort vragen stelt zich bij ons niet...
Is dat niet op zijn minst kortzichtig zo niet hypocriet?
We weten toch heel goed dat er negenjarige meisjes verminkt worden?
We weten eveneens dat we met minder in de landen van herkomst veel meer kunnen doen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:29   #625
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Eigen soort eerst wel en is zowat de regel bij zoogdieren...
Zijn alle zoogdieren nu racistisch?
En toch zou geen enkel zoogdier overleven zonder de rest. Uzelf leeft in volledige symbiose met een duizedtal soorten bacteriën, zonder dewelke U nog niet eens een maaltijd zou kunnen verteren.

Bovendien, soorten zijn geen rassen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:35   #626
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
En toch zou geen enkel zoogdier overleven zonder de rest. Uzelf leeft in volledige symbiose met een duizedtal soorten bacteriën, zonder dewelke U nog niet eens een maaltijd zou kunnen verteren.

Bovendien, soorten zijn geen rassen.
Ik beantwoorde dezelfde vraag geen tien maal. Lees mijn voorgaande reacties en dan hebt u mijn antwoord.

Steeds weer met dezelfde vraag afkomen, is dat niet trollen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:39   #627
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Steeds weer met dezelfde vraag afkomen, is dat niet trollen?
Na 500 jaar sociaal-progressieve utilitaristische vooruitgang nog steeds komen zeveren over sociaal-conservatisme, is dat ook niet trollen?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 22:04   #628
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Na 500 jaar sociaal-progressieve utilitaristische vooruitgang nog steeds komen zeveren over sociaal-conservatisme, is dat ook niet trollen?
Nee, dat is gezond verstand.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 22:06   #629
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik beantwoorde dezelfde vraag geen tien maal.
http://levenslangleren.be/taal.php/w...en_de_dt_regel
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 22:38   #630
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn er ook die kicken op gympies of zo.
Volgens mij heeft sexualiteit nog niet zo meteen veel te maken met dna en genomen.
Eerder op kicken.
Tja waar ontstaat kicken op iets?

Dat is het antwoord.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:03   #631
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dus moest voortplanting in onze soort niet bestaan en er was geen sprake van voortplantingsdrang zou er volgens u nog altijd homoseksualiteit bestaan?
Wat is het nu?
Moest voortplanting in onze soort niet bestaan, liefje, dan waren we al l�*�*�*ng geleden uitgestorven. Maar dat staat los van seksualiteitsbeleving, laat staan van homoseksualiteit. Het zal voor jou allicht een complete verrassing zijn, maar ook homoseksuele mensen zijn in staat zich voort te planten, los van hun seksuele voorkeur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:07   #632
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ja juist. Een kanker ontwikkelen of geboren worden zonder ledematen zijn de normaalste zaken van de wereld en de gewone toestand die je verwacht wanneer mensen zich voortplanten.
Niks abnormaals aan...
Daar is inderdaad niks abnormaals aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:10   #633
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Die professor? Dat ik het niet weet van welke partij die is. Maar doet dat er toe?
Want gelijk heeft hij natuurlijk wel.
Je halfslachtige poging om de vragen van Alice te ontwijken, benadrukken de ondraaglijke lichtheid van je ehm... "argumentatie". Ik hoop dat je je d�*t tenminste realiseert...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:14   #634
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Raf stelde letterlijk dat homofilie niets met voortplanting te maken heeft.
Letterlijk.
Dat klopt. Je begrijpt dan tòch Nederlands... Dat opent perspectieven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Gaat u er ook van uit dat Homofilie NIET een gevolg is van voortplantingsdrang?
Uiteraard is dat daar geen gevolg van. Hoe kom je toch bij zulke dwaasheden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dan is de discussie inderdaad onmogelijk. Ik geloof namelijk wel dat homoseksualiteit zijn oorsprong vindt in de voortplantingsdrang en daar een abnormale uiting van is.
Natuurlijk (vergeef mij de uitdrukking), als je niet gelooft in ook maar enig verband tussen homoseksualiteit en de voortplanting, tja...
Dan ben je even intelligent bezig als Raf en daar kan ik dan blijkbaar niet tegen op.
Er zijn tal van redenen waarom jij niet tegen Raf op kan. Je gebrek aan intelligentie is er daar slechts ééntje van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:18   #635
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

En wederom wordt het cliche dat de Blokker een halfgeletterde, ongenuanceerde simpelton is bevestigd.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:25   #636
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Moest voortplanting in onze soort niet bestaan, liefje, dan waren we al l�*�*�*ng geleden uitgestorven. Maar dat staat los van seksualiteitsbeleving, laat staan van homoseksualiteit. Het zal voor jou allicht een complete verrassing zijn, maar ook homoseksuele mensen zijn in staat zich voort te planten, los van hun seksuele voorkeur.
Woordenspel zonder inhoud. Dit gaat immers niet over "seksualiteitsbeleving", want dat is nu eenmaal een subjectief gegeven. De een houdt ervan het zus of zo te doen, terwijl de ander een andere voorkeur heeft. Alleen gaat het niet over smaken, voorkeuren...

Wel dat onze menselijke seksualiteit, net als die van de zoogdieren trouwens, een belangrijk primair doel heeft, nl. nageslacht verwekken.

'n Homoseksuele man kan dat ook, maar dan op voorwaarde dat hij het bed deelt met een vrouw. Man en vrouw, die vormen de natuurlijke gegevenheid waarbinnen dit mogelijk is. Tussen twee mannen niet, vandaar is dat laatste voorgaand aan de menselijke finaliteit in deze.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:29   #637
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Zo idioot en hypothetisch is die vraag niet hoor. Het is maar hoe ver je kijkt.
Zulke zaken komen in het westen niet voor is een dooddoener die ik niet aanvaard.
[...]
Ik ben het grotendeels eens met wat u zegt, maar ik begrijp niet waarom u er de raciale kaart bij heeft getrokken. Wij zijn in die zin natuurlijk ook minder betrokken bij wat er gebeurt in pakweg Polen of Tsjechië, ook al zijn die mensen van hetzelfde 'ras' als wij. Ik voel me in elk geval veel meer verwant met een Nederlandskundige Marokkaan die in Vlaanderen woont dan aan een Rus uit Moskou.

Een stelling als "wie heb je liever dat doodgaat, een Afrikaans kind of je eigen" vind ik idioot omdat het een vals dilemma creëert om zo niets doen aan het sterven van Afrikaanse kinderen te justifiëren. Het is de perfecte tegenhanger van het 'argument' dat "er toch veel belangrijkere dingen in de wereld zijn dan BHV, kijk maar naar de Afrikaanse kinderen." Dat onze eigen kinderen ons het dierbaarst zijn doet niets af aan het ontoelaatbare lijden van kinderen in Afrika. Dat er kinderen in Afrika lijden doet niets af aan de noodzaak om BHV te splitsen.

Natuurlijk kunnen we niet alle problemen in de wereld oplossen, maar er is wel een verbondenheid die wij allemaal als mensen van allerlei kleuren en kulturen hebben. En een noodzaak om elkaar bij te staan. Binnen de sociale zekerheid echter ben ik het met u eens als u zegt dat zij die het meeste bijdragen er ook wel eens iets van mogen terugkrijgen. Veel migranten kunnen direct bijstand krijgen zonder ooit bijgedragen te hebben. Sommige migranten zullen zelfs nooit substantieel iets bijdragen tot het sociale systeem. Dat is, net zoals voor niets bijdragende autochtonen, wraakroepend.

Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2012 om 23:33.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:35   #638
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
En wederom wordt het cliche dat de Blokker een halfgeletterde, ongenuanceerde simpelton is bevestigd.
Een bijdrage van een intellectueel genie dat naar verluidt wel erg bedenkelijke mails stuurt naar onbekenden en blijkbaar vindt dat hij niemands argumenten moet weerleggen om te bewijzen dat hij ze o zo makkelijk kan weerleggen.

Laatst gewijzigd door respublica : 10 juni 2012 om 23:35.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:40   #639
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat is overduidelijk een typefout, ontstaan door het meermaals voorkomen van 'de.'
"Ik beantwoorde dezelfde"
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:44   #640
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Een bijdrage van een intellectueel genie dat naar verluidt wel erg bedenkelijke mails stuurt naar onbekenden en blijkbaar vindt dat hij niemands argumenten moet weerleggen om te bewijzen dat hij ze o zo makkelijk kan weerleggen.
Aristoteliaans gedoe en een pover begrip van de evolutie, met een onvermogen om te willen inzien dat de natuur een zodanig complex fenomeen is dat simplismes zoals "blauwdrukken" best niet gemaakt worden, heb ik al proberen te weerleggen, maar niemand die luistert.

Begin bij het beseffen dat ALLES natuurlijk is. De rest volgt vanzelf.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be