Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 11:22   #1661
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Neen: 2 verschillende interpretaties van het begrip vlag.
Die elkaar geweldig tegenspreken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:26   #1662
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wat ben je aan het testen? Of het posten van afbeeldingen lukt? Wat is overigens die eerste vlag? Die ken ik nog niet.
De Berbervlag.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:28   #1663
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die elkaar geweldig tegenspreken.
Dat is dikwijls het geval met verschillende interpretaties.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:28   #1664
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is anders wel waar. Op sommige thema's profileert N-VA zich zelfs rechtser dan het VB, dat af en toe nog moeite doet om de illusie van een socialer imago hoog te houden.
Ge weet niet wat ge zegt. Ge kent er nul de botten van.
Het is zo dat de figuur De Wever ofwel sympathie opwekt bij de ene, en haat bij de andere. Bij die laatsten, eender wat hij doet of zegt zullen ze ertegen zijn. En tot die soort schijn jij te behoren. U doet zelfs al geen moeite om uw stelling te staven. En dat zou dan in deze draad ook zijn.
Ga dus zagen in een andere draad.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:29   #1665
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Berbervlag.
Inderdaad, hoewel ik liever de term 'vlag van de Amazigh' gebruik.

"Berber" heeft voor die mensen doorgaans een denigrerende connotatie.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:31   #1666
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb het niet over goed of slecht, maar om positie in de klassenstrijd. Mensen die veel aandelen bezitten hebben nu eenmaal andere belangen dan mensen die van hun arbeid leven. Ik sta aan de kant van de mensen die van hun arbeid leven en ben dus links. Anderen verdedigen eerder de belangen van de eigenaars. Dat zijn daarom geen slechterikken of onmensen. Maar als je als niet-eigenaar de eigenaars verdedigt, dan ben je gewoon dom want je schiet in je eigen voet. Als eigenaar de niet-eigenaars verdedigen is wel slim want dan ben je solidair met de meerderheid, wat goed is voor je karma.
Het leven kan toch simpel zijn voor sommigen. Uw opdeling van links en rechts is op zijn zachts gezegd achterhaald.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:33   #1667
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is dikwijls het geval met verschillende interpretaties.
Van dezelfde persoon, dan wijst dat op schizofrenie.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:33   #1668
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wat ben je aan het testen? ...
Ik wil gewoon even weten hoe véél forumgenoten zich door een Marokkaanse vlag geprovoceerd voelen, en hoe véél forumgenoten door een door véél Marokkanen als 'provocerend' ervaren vlag.

Aangezien op dit forum nogal wat 'radicale' Vlaams-nationalisten rondhangen, zou dat toch al een goede indicatie kunnen opleveren betreffende de gevoelens die in de rest van Vlaanderen zouden kunnen worden 'geprovoceerd'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 6 augustus 2012 om 11:34.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:34   #1669
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik kan je heel goed volgen, maar voor mij moet er een symbiose zijn tussen eigenaar en werkenden, waarbij het beste voor beiden komt bovendrijven. Het is de taak van de staat om die symbiose zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Ik weet dat het nogal idealistisch is, maar daar wil ik voor staan.
Maar, helaas, this is Belgium. Ook al is het op andere plaatsen daarom ook niet beter.
In internationaal perspectief is het bij ons nog redelijk goed, en dat is onder andere ook te wijten aan een goed georganiseerde arbeidersbeweging met ABVV en ACV, hoeveel kritiek we ook kunnen hebben op hun structuren.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:36   #1670
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Van dezelfde persoon, dan wijst dat op schizofrenie.
Dus wanneer ik u attent maak op het feit dat er verschillende interpretaties zijn en u die geef, ben ik schizofreen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:37   #1671
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ge weet niet wat ge zegt. Ge kent er nul de botten van.
Het is zo dat de figuur De Wever ofwel sympathie opwekt bij de ene, en haat bij de andere. Bij die laatsten, eender wat hij doet of zegt zullen ze ertegen zijn. En tot die soort schijn jij te behoren. U doet zelfs al geen moeite om uw stelling te staven. En dat zou dan in deze draad ook zijn.
Ga dus zagen in een andere draad.
Ik heb veel sympathie voor de figuur en voor het politiek-strategisch intellect van Bart De Wever. Dat betekent niet dat ik zijn economisch erg rechtse opstelling moet toejuichen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:42   #1672
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Even de artikel bundelen in de franstalige media:

Le soir:http://www.lesoir.be/regions/liege/2...hay-930729.php
Citaat:
Un drapeau flamand dans un camp scout irrite les habitants de Jalhay

Rédaction en ligne

lundi 06 août 2012, 11:53
Les habitants de Jalhay dénoncent la présence d’un drapeau flamand, qu’ils considèrent comme une provocation.

Un drapeau flamand hissé au milieu d’un camp scout se déroulant actuellement �* Jalhay (�* quelques kilomètres de Verviers) provoque l’ire d’une partie de la population locale, a rapporté dimanche soir la RTBF relayant une information parue dans het Nieuwsblad. Le règlement communal interdit pourtant les drapeaux flamands lors des camps d’été.

Ces derniers jours, plusieurs protestataires se sont adressés au bourgmestre de Jalhay, Claudy Gregoire, mais également au propriétaire d’une prairie de Royompré qui accueille actuellement une troupe de scouts de Moepertingen (Bilzen). Ils dénoncent la présence d’un drapeau flamand considéré comme une provocation.

Un cas similaire s’était déj�* présenté il y a deux ans, une dizaine de drapeaux ayant été, �* l’époque, hissés, explique le bourgmestre Claudy Grégoire. Un règlement communal a depuis lors été voté. Seuls les drapeaux belges, wallons, européens et de la fédération des scouts peuvent flotter.

Prévenus des réactions hostiles, les scouts de Bilzen, qui ont déclaré ignorer les dispositions communales, ont depuis hissé un drapeau belge en-dessous du drapeau flamand. Le bourgmestre souhaite cependant maintenir l’ordre public.

Vu que le camp est installé �* Royompré jusqu’au samedi 11 août, une décision sera prise par les autorités communales dans le courant de la semaine prochaine. Si le drapeau flamand n’est pas retiré, la Fédération scoute, représentée �* Jalhay par la troupe de Moepertingen, risque une interdiction d’installation sur le territoire communal de Jalhay pour une durée de trois ans.
rtbf:http://www.rtbf.be/info/societe/deta...nie?id=7817007

L'avenir: http://www.lavenir.net/article/detai...20805_00189185
http://www.sudinfo.be/477985/article...re-sanctionnes
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:44   #1673
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb veel sympathie voor de figuur en voor het politiek-strategisch intellect van Bart De Wever. Dat betekent niet dat ik zijn economisch erg rechtse opstelling moet toejuichen.
2
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:49   #1674
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

[quote=Zeno!;6264068]Een greep uit de reacties onder het artikel over het 'vlagincident' in de Waalse pers:
Citaat:
Claude-Julie Gubin · ULB BE
après les jeunesses hitlériennes, voici les jeunesses deweveriennes... L'élève va bientôt dépsser son maître, pas vrai Bart !
Hier staan er een paar mooie :http://www.sudinfo.be/477985/article...re-sanctionnes
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 6 augustus 2012 om 11:49.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 11:55   #1675
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

[quote=Perzik;6264226]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Een greep uit de reacties onder het artikel over het 'vlagincident' in de Waalse pers:


Hier staan er een paar mooie :http://www.sudinfo.be/477985/article...re-sanctionnes
Jullie hebben inderdaad Waalse doublures aan de overkant, wisten jullie dat niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 12:04   #1676
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik wil gewoon even weten hoe véél forumgenoten zich door een Marokkaanse vlag geprovoceerd voelen, en hoe véél forumgenoten door een door véél Marokkanen als 'provocerend' ervaren vlag.

Aangezien op dit forum nogal wat 'radicale' Vlaams-nationalisten rondhangen, zou dat toch al een goede indicatie kunnen opleveren betreffende de gevoelens die in de rest van Vlaanderen zouden kunnen worden 'geprovoceerd'.
Net zoals de VVB vandaag zegt dat elke Waal in Vlaanderen op bezoek zijn vlag mag meenemen, zeg ik dat elke Marokkaan, Turk, Nigeriaan of wat dan ook zijn vlag mag meenemen en tonen. Ik denk dat het hypocriet zou zijn om als nationalist andere volkeren hun fierheid om wie ze zijn te verbieden.

Echter, Marokkanen die hier wonen, werken, leven en genieten van ons systeem en die een Belgisch paspoort hebben of wensen, die dienen hun vlag weg te laten. Je kan niet 'Belg' en Marokkaan tegelijkertijd zijn. Ook niet bij het voetbal.
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 12:06   #1677
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Met de dood in het hart, he...
Ik ga nu niet direct met de dood in het hart naar de Ardennen, ... met mijn motorclub.
Daar zijn daar een paar stevige bazekes bij die ik geregeld eens trakteer.

Maar ... inderdaad, een zelfklever met een Vlaamse Leeuw op mijn machien, ergens geparkeerd terwijl wij op een terras zitten ... ik denk niet dat ze er een tricoloorke naast gaan plakken met hun mentaliteit.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 12:07   #1678
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In internationaal perspectief is het bij ons nog redelijk goed, en dat is onder andere ook te wijten aan een goed georganiseerde arbeidersbeweging met ABVV en ACV, hoeveel kritiek we ook kunnen hebben op hun structuren.
Niks tegen vakbonden op zich dus, maar wel tegen de structuren zoals ze hier met partijpolitiek verweven zijn en meer de politiek dan de werkende mens dienen, met alle excessen vandien.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 12:09   #1679
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Jullie hebben inderdaad Waalse doublures aan de overkant, wisten jullie dat niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Altijd wanneer ik denk dat het dieptepunt van stupiditeit bereikt is, slaagt er steeds iemand in me te verrassen...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 augustus 2012 om 12:10.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 12:12   #1680
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In internationaal perspectief is het bij ons nog redelijk goed, en dat is onder andere ook te wijten aan een goed georganiseerde arbeidersbeweging met ABVV en ACV, hoeveel kritiek we ook kunnen hebben op hun structuren.
Dat is eerder ondanks dan dankzij.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be