Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2013, 08:43   #41
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Land dat U niet gebruikt is Uw eigendom niet. U hebt enkel het idee dat het Uw eigendom is omdat de Staat eigendom zo gedefinieerd heeft, wat al een systematische roof was op het moment dat dat gebeurde (agressie nr. 1). U bent de bovendien nogmaals de agressor, niet de persoon die aan het 'homesteaden' is. U heeft iemand aangevallen op de voordien onverbeterde grond die hij aan het bewerken was (agressie nr.2). U mag uw papiertje verdedigen, dat is wel Uw eigendom. Dat hebt U inderdaad gekocht.

Goed van U.
Jouw standpunt is gewoon ridicuul.

Ten eerste omdat het eigendomspapier betaald is met keiharde arbeid. Of wil je soms stellen dat geld verdienen door te werken en daar iets mee te kopen geen arbeid is.

Ten tweede omdat je stelt dat het bewerken van grond een grotere waarde heeft dan het uitvoeren van arbeid waar je geld mee verdient om dan vervolgens de grond aan te kopen.

Als jij een TV koopt met jouw arbeid en je zet die ongebruikt in een kast dan ben jij dus ook van mening dat iemand anders die zondermeer uit jouw kast mag komen halen om deze vervolgens te 'gebruiken'. Als je juwelen koopt, mag je die onmiddellijk afgeven want dan gebruik je die niet, je hangt ze gewoon rond je lijf. Een gauwdief mag die dus zondermeer 'opeisen' want hij wil het omsmelten. Goed gek zeg ik dan.

En wie gaat er voorrang krijgen als zowel ik als mijn buur een stuk grond wil gaan 'gebruiken'. Hij die patatten wil zetten, of hij die graan wil zetten. Wie gaat dat beslissen, mijnheer de koning Anarchochristophe ?

Of misschien is het wel goed, als ik het land van de arabieren ga afnemen, omdat ik een beter gebruik van al die olie kan maken dan zij ervan kunnen maken.

Dit nog allemaal onafgezien van wat je als 'gebruik' definieert. Wat wil je daarmee zeggen : enkel landbouw, er een woning op zetten ? In beide gevallen valt dat te regelen. Ik ploeg ieder jaar mijn veld om, zet er het één of andere belachelijke gewas op dat ik vervolgens vernietig. Wat dan onnozelaar ?
Of nog, ik zet er een gebouw op zonder vergunning. Wat dan ? Dan heb ik het namelijk ook in gebruik hé.

Verder : als je dan toch het puur anarchisme of kapitalisme vertegenwoordigt dan zal je er ook niets op tegen hebben dat het recht van de sterkste geldt. Dan mag je er dus ook niets op tegen hebben dat ik mij met wapens verdedig.

Ze mogen eens komen proberen zeg ik dan.

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 maart 2013 om 08:59.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 09:12   #42
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jouw standpunt is gewoon ridicuul.

Ten eerste omdat het eigendomspapier betaald is met keiharde arbeid. Of wil je soms stellen dat geld verdienen door te werken en daar iets mee te kopen geen arbeid is.

Ten tweede omdat je stelt dat het bewerken van grond een grotere waarde heeft dan het uitvoeren van arbeid waar je geld mee verdient om dan vervolgens de grond aan te kopen.
Jij kan allerlei dingen (ver)kopen die je eigendom niet zijn. Heling noemt dat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als jij een TV koopt met jouw arbeid en je zet die ongebruikt in een kast dan ben jij dus ook van mening dat iemand anders die zondermeer uit jouw kast mag komen halen om deze vervolgens te 'gebruiken'. Als je juwelen koopt, mag je die onmiddellijk afgeven want dan gebruik je die niet, je hangt ze gewoon rond je lijf. Een gauwdief mag die dus zondermeer 'opeisen' want hij wil het omsmelten. Goed gek zeg ik dan.
Ahzo, jij produceert land? Mooi zo, de voedselcrisis, overbevolking etc. zijn opgelost. Hey, iedereen, we hebben iemand gevonden die land produceert!
Een TV is het product van iemands arbeid en dus diens eigendom. Tot hij beslist te verkopen. Dan wordt het de eigendom van de koper. Valt je euro al?
Een TV is een product van arbeid. Daarom is het eigendom.
Onverbeterd land is dat niet. Geen eigendom.
Verbeterd land (huis, bewerkte grond) is dat wel. Eigendom.

Ben je nu serieus of aan het trollen? Want dit is dus echt wel 'eigendom 101'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
En wie gaat er voorrang krijgen als zowel ik als mijn buur een stuk grond wil gaan 'gebruiken'. Hij die patatten wil zetten, of hij die graan wil zetten. Wie gaat dat beslissen, mijnheer de koning Anarchochristophe ?
Wie was eerst?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Of misschien is het wel goed, als ik het land van de arabieren ga afnemen, omdat ik een beter gebruik van al die olie kan maken dan zij ervan kunnen maken.
Ik weet niet waar jij het idee haalt dat ik voorstel dat land toebehoort aan wie 'er beter gebruik van maakt'. Gewoon 'wie er gebruik van maakt'. Punt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dit nog allemaal onafgezien van wat je als 'gebruik' definieert. Wat wil je daarmee zeggen : enkel landbouw, er een woning op zetten ?
Beiden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
In beide gevallen valt dat te regelen. Ik ploeg ieder jaar mijn veld om, zet er het één of andere belachelijke gewas op dat ik vervolgens vernietig. Wat dan onnozelaar ?
Daar kan best een soort regeling rond bestaan. Als je een intensief gewas teelt, waarvan de bodem even nodig heeft om te herstellen, kan het natuurlijk niet dat ik een woning neerplant in et jaar dat jouw bodem bij wisselteelt aan het herstellen is. Daarrond moeten termijnen uitgewerkt worden.
Als jij de gemeenschap een beetje gaat trollen door onkruid te telen op hectaren vol vruchtbare grond, dan moet ik zeggen dat ik niet aan jouw zijde ga staan als het tot een geschil komt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Of nog, ik zet er een gebouw op zonder vergunning. Wat dan ? Dan heb ik het namelijk ook in gebruik hé.
Hangt ervan af. Over die vergunning geef ik niet zoveel, maar bezorg je je buren last door een mest-fabriek in een woonbuurt te plaatsen? In dat geval (hoewel die mestfabriek je eigendom is) krijg je wel problemen, want dan 'beschadig' je hun eigendom.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Verder : als je dan toch het puur anarchisme of kapitalisme vertegenwoordigt dan zal je er ook niets op tegen hebben dat het recht van de sterkste geldt. Dan mag je er dus ook niets op tegen hebben dat ik mij met wapens verdedig.
Ze mogen eens komen proberen zeg ik dan.
Jij mag jezelf met wapens verdedigen. Jij mag je legitieme eigendom met wapens verdedigen.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 maart 2013 om 09:13.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 09:14   #43
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Jij kan allerlei dingen (ver)kopen die je eigendom niet zijn. Heling noemt dat.

Ahzo, jij produceert land? Mooi zo, de voedselcrisis, overbevolking etc. zijn opgelost. Hey, iedereen, we hebben iemand gevonden die land produceert!
Een TV is het product van iemands arbeid en dus diens eigendom. Tot hij beslist te verkopen. Dan wordt het de eigendom van de koper. Valt je euro al?
Een TV is een product van arbeid. Daarom is het eigendom.
Onverbeterd land is dat niet. Geen eigendom.
Verbeterd land (huis, bewerkte grond) is dat wel. Eigendom.

Wie was eerst?

Ik weet niet waar jij het idee haalt dat ik voorstel dat land toebehoort aan wie 'er beter gebruik van maakt'. Gewoon 'wie er gebruik van maakt'. Punt.

Beiden.

Daar kan best een soort regeling rond bestaan. Als je een intensief gewas teelt, waarvan de bodem even nodig heeft om te herstellen, kan het natuurlijk niet dat ik een woning neerplant in et jaar dat jouw bodem bij wisselteelt aan het herstellen is. Daarrond moeten termijnen uitgewerkt worden.
Als jij de gemeenschap een beetje gaat trollen door onkruid te telen op hectaren vol vruchtbare grond, dan moet ik zeggen dat ik niet aan jouw zijde ga staan als het tot een geschil komt.

Hangt ervan af. Over die vergunning geef ik niet zoveel, maar bezorg je je buren last door een mest-fabriek in een woonbuurt te plaatsen? In dat geval (hoewel die mestfabriek je eigendom is) krijg je wel problemen, want dan 'beschadig' je hun eigendom.

Jij mag jezelf met wapens verdedigen. Jij mag je legitieme eigendom met wapens verdedigen.
Je antwoordt naast de kwestie, vriend.

Maar beantwoord dit : ik heb gewerkt en geld gespaard. Ik heb het op mijn rekening staan en gebruik het niet. Dus de staat, in casu, Cyprus mag het zich zondermeer toeëigenen. In mijn boekje is dat pure diefstal en dat is met de rest idem.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 09:15   #44
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jij was toch degene die stelde dat een bankrun niet plaats vond of kon plaats vinden hé.

Neen, in Europa was zoiets niet mogelijk....
De 'directe staatsafhouding ' : een nieuwe EU taks !



We vergeten dat bij iedere faktuur er ook staatsheffing (BTW aanslag) is. Uw tank vullen = 80% taksen & accijnsen.

Dus die 6,75% & 9,9% inhouding van al de Cyprus bank-digits is in vergelijking hiermee maar een éénmalige peulschil.

Munt-devaluatie is ook koopkracht- staatsdiefstal.

Ge gaat nu altijd uw geld kunnen blijven ophalen....
minus de direkte staatsafhoudingen, natuurlijk.
Maar ze hebben in het nieuws gezegd dat zoiets bij ons nooit zal gebeuren.
We kunnen op ons 2 oren slapen dus.



Enne, trouwens, reed gij daar geen 33 per uur mijnheer ?
Zet U maar ff langs de kant.
België : het land met meer flitspalen dan bedrijven.
Staatsafhoudingske mijnheer ?




Bankrupt governments in decline almost ALWAYS fall back on a time-tested playbook. This includes imposing controls on EVERYTHING- wage and price controls, trade controls, capital controls, border controls, people controls. Everything.
This idea goes back to the dawn of human civilization.

Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 maart 2013 om 09:42.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 09:16   #45
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Maar beantwoord dit : ik heb gewerkt en geld gespaard. Ik heb het op mijn rekening staan en gebruik het niet. Dus de staat, in casu, Cyprus mag het zich zondermeer toeëigenen. In mijn boekje is dat pure diefstal en dat is met de rest idem.
100% akkoord.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 10:32   #46
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
100% akkoord.
100% niet akkoord. De staat heeft de plicht om te handelen in het algemeen belang. De staat mag ook noodmaatregelen nemen en beslag leggen op banksaldo's. De gekozen vertegenwoordigers mogen daarover beslissen. Zo zijn de regels en dat is het spel. Veel plezier.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 10:42   #47
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
100% niet akkoord. De staat heeft de plicht om te handelen in het algemeen belang.
En slaagt er op één of andere manier altijd bijzonder slecht in dat te doen, maar wel de regerende klasse te verrijken door de arbeid van werkende mensen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De staat mag ook noodmaatregelen nemen en beslag leggen op banksaldo's. De gekozen vertegenwoordigers mogen daarover beslissen. Zo zijn de regels en dat is het spel. Veel plezier.
Het spel is doorgestoken kaart, en het word hoog tijd dat het weggegooid wordt.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 10:45   #48
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Inderdaad een heel gevaarlijke stap. Dit is de eerste keer dat ze bij een 'redding' eisen dat spaarders een deel van hun spaargeld verliezen. Grootste probleem is dat je dat maar 1 keer kunt doen. Deze keer kwam dat nog (gedeeltelijk) als een verrassing, maar bij het eerstvolgende land dat steun vraagt is het duidelijk wat er zal gebeuren: zodra er ook maar een gerucht is over die steunaanvraag zullen mensen zo snel mogelijk hun spaargeld in veiligheid brengen. Met het gevolg: bankrun, faillissement van de banken en van het land.
Als banken failliet gaan, verlies je nog veel meer.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 10:57   #49
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Als banken failliet gaan, verlies je nog veel meer.
Juist.

Het is kiezen voor directe uitzuivering
of nog een paar jaar palliatieve zorgen.

Bij het eerste wordt het de soepbedeling zoals in Griekenland.
Bij het laatste heb je de kans je voor te bereiden op de transitie.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 11:04   #50
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Het klopt dat beurzen hoge toppen scheren, Dow Jones zit op recordhoogte.

Met dank aan de miljarden vers bijgedrukt geld.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 11:21   #51
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
En slaagt er op één of andere manier altijd bijzonder slecht in dat te doen, maar wel de regerende klasse te verrijken door de arbeid van werkende mensen.
Regeren is ook werken. Als de arbeid van de regerende mensen niet bevalt, kan je hen altijd de laan uitsturen, nietwaar?

In dit geval kan je discussieren over de methode, maar het is mooi meegenomen dat ruim 40% van het gerecupereerde geld russisch geld is, dat daar niet staat uit filantropische overwegingen of omdat het mooi weer is op cyprus.

Ook is het mooi meegenomen dat er geen evasieve maneuvers mogelijk zijn waardoor gewoonlijk bepaalde groepen dergelijke taxatie vermijden.
Dit lijkt een vrij goed voorbeeld van een poging tot recuperatie van zwarte en onterecht verkregen vermogen, hoewel er nog bijkomende -hogere- schalen hadden mogen zijn voor hogere vermogens.

De kleine cyprioot lijkt hiermee toch vrij voordelig geholpen al bij al, toch zeker vergeleken met de griekse non-oplossingen van de knoeiboel daar.

Citaat:
Het spel is doorgestoken kaart, en het word hoog tijd dat het weggegooid wordt.
Viva la revolucion?

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 maart 2013 om 11:25.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 11:44   #52
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Regeren is ook werken. Als de arbeid van de regerende mensen niet bevalt, kan je hen altijd de laan uitsturen, nietwaar?
Dat is 'arbeid' die binnen een geheel eigen kaderwerk legaal in het leven geroepen is om zichzelf te spijzen.
Als het niet was dat de Staat een hoop regeltjes maakte en marktsegmenten monopoliseerde, dan moest dat legertje ambtenaren gewoon competitief hun diensten aanbieden op de markt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In dit geval kan je discussieren over de methode, maar het is mooi meegenomen dat ruim 40% van het gerecupereerde geld russisch geld is, dat daar niet staat uit filantropische overwegingen of omdat het mooi weer is op cyprus.

Ook is het mooi meegenomen dat er geen evasieve maneuvers mogelijk zijn waardoor gewoonlijk bepaalde groepen dergelijke taxatie vermijden.
Dit lijkt een vrij goed voorbeeld van een poging tot recuperatie van zwarte en onterecht verkregen vermogen, hoewel er nog bijkomende -hogere- schalen hadden mogen zijn voor hogere vermogens.

De kleine cyprioot lijkt hiermee toch vrij voordelig geholpen al bij al, toch zeker vergeleken met de griekse non-oplossingen van de knoeiboel daar.
Denk je dat? Ik betwijfel ten zeerste dat de situatie van de kleine cyprioot hierdoor sterk gaat verbeteren.

Als het gaat over de methoden: in principe ben ik tegen elke belasting, maar als er belastingen moeten zijn, is het inderdaad beter dat ze die voor een proportioneel groter deel halen bij mensen die het kunnen missen. De meeste van die ultra-rijken hebben zich toch op oneerlijk wijze in een dominante marktpositie gewerkt en concurrentie geëlimineerd via absurde concepten als IP, ten koste van de arbeiders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Viva la revolucion?
Het zal wel moeten op de één of andere manier, of het wordt nog triest in het Gecentraliseerde Europese Reich.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 maart 2013 om 12:00.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 12:20   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Jij was toch degene die stelde dat een bankrun niet plaats vond of kon plaats vinden hé.
Waar heb ik dat dan ergens gesteld? Een quote graag.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 12:23   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Geef nu eens een reden waarom een verstandig mens zijn geld zou beleggen in bedrijven die virtueel failliet zijn ?
Die bedrijven zijn net grondig hervormd en maken miljarden winst. Het is geen klomp goud die niets produceert, maar een asset waar jaar na jaar winst uitkomt en relatief laag gewaardeerd staat op de beurs.

Citaat:
Waarom is Bank of America beter dan Dexia ?
Compleet ander bedrijf, net zoals goud met zilver vergelijken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 12:25   #55
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Je antwoordt naast de kwestie, vriend.

Maar beantwoord dit : ik heb gewerkt en geld gespaard. Ik heb het op mijn rekening staan en gebruik het niet. Dus de staat, in casu, Cyprus mag het zich zondermeer toeëigenen. In mijn boekje is dat pure diefstal en dat is met de rest idem.
Hoe komt die staatsschuld er? Net door die Cyprioten hun financieel beleid. Ik zie niet in waarom het diefstal zou zijn als je de schuld gaat verhalen op de schuldenaar.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 13:58   #56
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waar heb ik dat dan ergens gesteld? Een quote graag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie nergens een bankrun. In de toekomst ook niet trouwens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik kan er gewoon niet goed bij dat er mensen anno 2013 nog altijd geloven dat er een plotse bankenrun gaat uitbreken. Al even gek als al die goudfanatici.



Om gewoon thuis in cash aan te houden dan?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 13:59   #57
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik hoop dat jullie allemaal heeeeeeel lang wachten om jullie geld afhalen....
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 14:16   #58
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Ik denk dat het in België niet anders zal zijn. In Nederland hebben we de Noodwet Financieel Verkeer.
WET van 25 mei 1978, houdende regelen inzake voorzieningen op het gebied van het financiële verkeer in buitengewone omstandigheden
Volgens deze wet mag de overheid van iedereen afpakken wat die wil.
Ook je goud, zilver, huis, pensioen, spaargeld, levensverzekering enz.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 14:17   #59
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie allemaal heeeeeeel lang wachten om jullie geld afhalen....
Ja, irrationele angst is altijd een goede raadgever, nietwaar?
Er is geen enkele reden om je geld af te halen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 14:22   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik hoop dat jullie allemaal heeeeeeel lang wachten om jullie geld afhalen....
Ja, haast u naar de bank. Snel snel!!

Niet gek opkijken als de rest van het volk aan de bank je gaat bekijken alsof de stoppen bij jou zijn doorgeslagen ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be