Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juni 2014, 23:12   #8821
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Je uitleg hierboven bewijst wederom dat je niet mee bent: je bent gewoon dom.
Hmmm, omdat Brother paul niet met U eens is, is hij dom.

Awel, dan ben ik ook dom.

Waarom steekt u dan tijd in te communiceren met domoren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 23:13   #8822
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Je uitleg hierboven bewijst wederom dat je niet mee bent: je bent gewoon dom.
Echt waar fundamenteel goed geredeneerd, mensen uitscheiten, en uw punt is gemaakt ?? Alle otherwise je moet dit tegenargumenteren met bewijzen en documentatie maar niet met een statement die speelt op eergevoel. Het toeval wil dat ik bvb weet van mezelf dat ik absoluut niet dom ben, integendeel, ik zit ver boven het gemiddelde van de evenknie burger.

Nu om terug te keren naar uw radioactiviteit verhaal. Waar en wanneer hoor je iemand nog klagen over het radioactieve jodium in de lucht ? Niemand zal het nog meten, omdat het allang weg is.

Waar hoor je iemand klagen over het radioactieve cesium... 30jaar halfwaarde... Dus binnen 30jaar half zo erg, binnen 60jaar op 25%, binnen 100jaar op 10% van het initiele level...
Hier is een artikel die wetenschappelijker probeert te zeggen dat mijn standpunt dom is...
http://www.ippnw.de/commonFiles/pdfs...hima_rosen.pdf

Ik zeg gewoon, het is erg, het moet opgekuist worden, en centrales moeten gebouwd worden die dergelijke rampen niet meer tegenkomen... En ik zeg dat het effect door milieuactivitisten schromelijk op de spits wordt gemarketeerd. De miljarden moeten rond uw oren vliegen, anders weten ze dat het geen indruk maakt.

Ik moet toegeven, dus een centrale van 3miljard die verongelukt kan dus meer dan 3 miljard schade veroorzaken. Dus je moet die centrale verdomd goed bouwen... Dat is een feit. Maar dat die grond verloren is ??? Dat ga je mij echt niet horen zeggen.
Stel dat je die zone uitbaggert en daar een haven van maakt ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juni 2014 om 23:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 23:23   #8823
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Stel dat je deze machine gebruikt
In 10 jaar tijd kun je Fukushima volledig afgraven...

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juni 2014 om 23:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 23:29   #8824
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

dubbel
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 juni 2014 om 23:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 23:29   #8825
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat duurt geen 10 jaar met een machine daarvoor bedoeld. Niet vergeten dat je geen 15m diep moet gaan, 1 meter is genoeg.
Helaas is het bouwen van zo'n machine een taak van 2 jaar of meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2014, 23:29   #8826
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tripple....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 juni 2014 om 23:30.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 00:03   #8827
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat hebt U verkeerd begrepen.

Brother Paul haalt alleen aan dat de paniekverhalen op zijn mambo's redelijk lomp zijn. En dat moeder natuur minder snel op de knieën te krijgen is dan de mensheid zelve
Moeder natuur heeft al wat op zijn kerfstok.
De meteoriet inslag heeft de dino's gebraad. De zwarte pest heeft europa gehalveerd of meer...etc.
De vraag is nooit wie of wat, maar waar en wanneer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 00:07   #8828
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U bent een stukje van Moeder natuur mijn beste mambo.
Perfect wormenvoer, net zoals elk van de mensen. Zelfs al geeft U licht na 600 bequerel per dag.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 00:14   #8829
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een aangetast gebied door nucleaire besmetting laat zich niet opruimen.
Dat is totaal onmogelijk met de techniek die wij bezitten.
Niet met koolzaad en niet met champignons.
Er zijn daar bronnen genoeg voor om dat na te gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 00:49   #8830
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een aangetast gebied door nucleaire besmetting laat zich niet opruimen.
Dat is totaal onmogelijk met de techniek die wij bezitten.
Niet met koolzaad en niet met champignons.
Er zijn daar bronnen genoeg voor om dat na te gaan.
Uw bronnen.

En ja, U hebt gelijk. Het enige die plantjes doen is het radioactieve materiaal beetje bij beetje opnemen, en als mensen die dan weghalen en verwerken tot biofuel ofzo, dan is het beetje radioactieve materiaal daar weg, en wordt het ergens anders terug de vrije natuur ingespoten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 07:12   #8831
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een aangetast gebied door nucleaire besmetting laat zich niet opruimen.
Dat is totaal onmogelijk met de techniek die wij bezitten.
Niet met koolzaad en niet met champignons.
Er zijn daar bronnen genoeg voor om dat na te gaan.
Mambo: dus je kunt daar geen windmolen bouwen, want anders al die mensen die meehelpen aan de bouw gaan binnen de minuut sterven, en die electriicteit die deze windmolens maakt zal radioactief zijn ?

optie 1 je kunt dat wel opruimen, de vraag is alleen, waar leg je al die gecontamineerde grond ? Is het niet eenvoudiger om die grond te laten liggen en te labelen... Bovendien kun je u afvragen in welke mate die cesium niet meespoelt met het grondwater, dus hoe diep graaf je.

optie 2: je dumpt het in zee op een landtong. Je krijgt een landtong van 0.5km2. Probleem is dat die landtong gecontamineerd is, en dat het zeewater die elementen gaat uitspoelen, gedurende jaren.

optie 3: je dumpt het in een vallei , zodat die voldoende grote put volledig gedempt wordt. Eerst een folie eronder, en dan al die grond erop storten. Lijkt mij perfect veilig en doenbaar

optie 4: je maakt ergens een berg. Dus 10km2 afgraven arato van 2 meter, is goed voor een berg van 1km2 20 hoog, of 0.5km2 80m hoog, is allemaal doenbaar.

Mijn gedacht, laten liggen, en gebruiken voor
- radioactiviteitsdepot's
- nucleaire opwerkingsindustrie grond
- vervuilde grond industrie grond van maken
- nieuwe kerncentrales bouwen
- een CERN ringske bouwen, de grond is toch gecontamineerd dus kun je zowel doordoen met kernproeven op die grond
- opslag van atoomwapens, kan daar ook ideaal liggen

en voor de groene jongens
- windmolens bouwen, op 10km2 kun je wel 100 windmolens kwijt
- sterkts gecontamineerde zones, zonnepark zetten, en robotjes die het gras maaien
- biogasvergisters bouwen. Die gaan lekker grondgewassen winnen en vergisten, de biomassa pulpmassa controleer je op radioactiviteit, zo heb je permanent zicht op de contaminatie van de grond, en kun je de contaminatie concentreren... Ze zoekt dus gewassen/dieren/planten die Cesium uit de grond halen als het ware..


Je lijkt toch een beetje verstard op alle manieren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 09:00   #8832
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mambo: dus je kunt daar geen windmolen bouwen, want anders al die mensen die meehelpen aan de bouw gaan binnen de minuut sterven, en die electriicteit die deze windmolens maakt zal radioactief zijn ?

optie 1 je kunt dat wel opruimen, de vraag is alleen, waar leg je al die gecontamineerde grond ? Is het niet eenvoudiger om die grond te laten liggen en te labelen... Bovendien kun je u afvragen in welke mate die cesium niet meespoelt met het grondwater, dus hoe diep graaf je.

optie 2: je dumpt het in zee op een landtong. Je krijgt een landtong van 0.5km2. Probleem is dat die landtong gecontamineerd is, en dat het zeewater die elementen gaat uitspoelen, gedurende jaren.

optie 3: je dumpt het in een vallei , zodat die voldoende grote put volledig gedempt wordt. Eerst een folie eronder, en dan al die grond erop storten. Lijkt mij perfect veilig en doenbaar

optie 4: je maakt ergens een berg. Dus 10km2 afgraven arato van 2 meter, is goed voor een berg van 1km2 20 hoog, of 0.5km2 80m hoog, is allemaal doenbaar.

Mijn gedacht, laten liggen, en gebruiken voor
- radioactiviteitsdepot's
- nucleaire opwerkingsindustrie grond
- vervuilde grond industrie grond van maken
- nieuwe kerncentrales bouwen
- een CERN ringske bouwen, de grond is toch gecontamineerd dus kun je zowel doordoen met kernproeven op die grond
- opslag van atoomwapens, kan daar ook ideaal liggen

en voor de groene jongens
- windmolens bouwen, op 10km2 kun je wel 100 windmolens kwijt
- sterkts gecontamineerde zones, zonnepark zetten, en robotjes die het gras maaien
- biogasvergisters bouwen. Die gaan lekker grondgewassen winnen en vergisten, de biomassa pulpmassa controleer je op radioactiviteit, zo heb je permanent zicht op de contaminatie van de grond, en kun je de contaminatie concentreren... Ze zoekt dus gewassen/dieren/planten die Cesium uit de grond halen als het ware..


Je lijkt toch een beetje verstard op alle manieren
Mijn excuses je dom genoemd te hebben hierboven: het waren alleen je stellingen die zoals hogerop geformuleerd te zeer choquerend waren voor me. Je nuanceert dat nu, dat is al beter.

Echter, als ik peil naar de kost van 1 km2 grond rond/in Fukushima reduceer je gelijk gans het gebied tot landbouwgrond. De ganse industrie, de wegen, de huizen, de netwerken van mensen die er werk hadden, dat is allemaal weg. Hoeveel is het waard dat je werk hebt op enkele kms van je deur. Onbecijferbaar. De niet becijferbare kost wordt niet in rekening genomen. De kost van een gebied van 500 km2 is veel meer dan de kost 500 000 000 m3 grond afgraven. Het is een veelvoud van een volledige samenleving een volledig gebied van die grootte te saneren en een gelijkaardig gebied weer op te bouwen. Denk dat het inderdaad over honderden, ja zelfs duizenden miljarden euro's gaat.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 09:17   #8833
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom afgraven? Dat hebben ze rond Tjernobyl ook niet gedaan. Het is nu een natuurpark.

Natuurlijk, in Japan is alle vlakke grond een premium.
Dus is een stukje afgraven, nadat de installaties veilig gesteld zijn een optie. Een dure, energievretende optie, maar kom da's prioriteiten stellen nietwaar.

Trouwens, het hele terrein moet niet afgegraven worden, en al helemaal niet tot op 2m diepte. Als men rond de centrale zelf de gevaarlijk besmette stukken afgraaft is het al genoeg. Desnoods wordt er nog wat beton en asfalt opgebroken, tot puin herleid en mee afgevoerd.

De afgegraven grond, waarom op een hoopje stapelen? Met splijtbakken dumpen in de dichtsbijzijnde diepzeetrog is een goedkopere en quasi permanente oplossing.

In alle geval, Mambo's horrorverhalen zijn met moeite een slecht Godzilla scenario.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 juni 2014 om 09:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 09:46   #8834
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je kan het op geen enkele manier opruimen.
Er is ook geen enkele beschermende folie die zolang meegaat en ze kunnen het ook niet maken.
Je kan het hooguit, wat land betreft ergens anders op land gaan dumpen. Wat niet meer of minder is dan verplaatsen en dan heb je 2 stukken land die om zeep zijn in plaats van 1.
Wat water betreft, de zee en ondergronds water is het al helemaal onmogelijk iets te doen en de besmetting volgt gewoon de stroom met als enig resultaat dat het steeds verder weg en steeds meer aangetast is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 10:04   #8835
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Radioactieve straling is zoals licht, eenmaal gezien is het weg. Dus dat kan je niet opruimen.

De radioactieve isotopen (de "lampekes" voor radioactieve straling), die kan je niet zomaar uitzetten, da's een feit. Maar steek die in een goed potteke, en ge hebt een potteke dat langs binnen radioactief is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 10:43   #8836
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Radioactieve straling is zoals licht, eenmaal gezien is het weg. Dus dat kan je niet opruimen.

De radioactieve isotopen (de "lampekes" voor radioactieve straling), die kan je niet zomaar uitzetten, da's een feit. Maar steek die in een goed potteke, en ge hebt een potteke dat langs binnen radioactief is.
Dat is de theorie.
Maar krijg het maar in die pot.

Gans dat probleem van fallout is de enige reden waarom oorlogen niet nucleair beslecht worden tot hier toe.
Mocht dat opruimen en zo allemaal geen probleem zijn, dan viel er de ééne atoombom na de andere.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 10:47   #8837
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En de enige waarheid is dat alles wat aangetast word, op zijn beurt dood gaat of ziek of ernstige mutaties en de gevolgen generaties lang doorgaan.
Jodium pillen verzadigen enkel maar de schildklieren en dat is enkel eerste hulp bij ongevallen. Voor heel lage concentraties en zeer vluchtige momenten. Eerste hulp dus om de tijdspanne te overbruggen tussen de ramp en de aankomst in veilig gebied.

Dat is zo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 11:25   #8838
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.374
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is de theorie.
De feiten bewijzen de theorie.
Citaat:
Maar krijg het maar in die pot.
Dat kost moeite, maar het is al eerder gedaan.
Citaat:
Gans dat probleem van fallout is de enige reden waarom oorlogen niet nucleair beslecht worden tot hier toe.
De kostprijs van de MAD docterine is eerder de oorzaak. Fall out kan beperkt worden met lucht-explosies, indien gewenst. Maar laat ons blij wezen dat de politici die beschikking hebben over de rode know tot nu toe geen voordeel zagen in zichzelf af te maken.
Citaat:
Mocht dat opruimen en zo allemaal geen probleem zijn, dan viel er de ééne atoombom na de andere.
Het opruimen na een atoombom is niet hetzelfde als het opruimen van een meltdown.
Of gaat U een kampvuur gelijkstellen met een vrachtwagen dynamiet?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 11:41   #8839
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het is zinloos te discussieren over de graad van het fallout gebied.
Beetje fallout is niet minder gevaarlijk dan veel fallout immers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2014, 11:42   #8840
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Je kan zo meteen beginnen zeggen; beetje aids hebben is niet zo erg als veel aids hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be