Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2002, 18:38   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
VRT-Teletekst:
De rechtbank van Veurne heeft de alternatieve IJzerbedevaart die een aantal uiterst-rechtse verenigingen zondag willen organiseren, verboden.

Dat gebeurt op vraag van het officiële IJzerbedevaartcomité. Dat had gesteld dat niemand anders de IJzerbedevaart mag organiseren.

Eerder hadden bewegingen zoals Voorpost, VNJ en Were Di aangekondigd dat zij op de andere oever van de IJzer een eigen manifestatie wilden houden. Ze verweten het IJzerbedevaartcomité dat die de traditie verraadt.

Het Vlaams Blok wou naar de alternatieve IJzerbedevaart komen.
Voila, doel bereikt: geen fascisten op de wei
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 18:53   #2
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
VRT-Teletekst:
De rechtbank van Veurne heeft de alternatieve IJzerbedevaart die een aantal uiterst-rechtse verenigingen zondag willen organiseren, verboden.

Dat gebeurt op vraag van het officiële IJzerbedevaartcomité. Dat had gesteld dat niemand anders de IJzerbedevaart mag organiseren.

Eerder hadden bewegingen zoals Voorpost, VNJ en Were Di aangekondigd dat zij op de andere oever van de IJzer een eigen manifestatie wilden houden. Ze verweten het IJzerbedevaartcomité dat die de traditie verraadt.

Het Vlaams Blok wou naar de alternatieve IJzerbedevaart komen.
Voila, doel bereikt: geen fascisten op de wei
dit is een teken dat het VB nogaltijd extreem rechts is en dat altijd zal blijven!!! Af en toe twijfel ik daar tussen, maar nu ben ik weer overtuigd! Rechter u hebt gelijk!!!

Thomas

p.s. als thomas zegt da ge gelijk hebt da hebt ge ook gelijk
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2002, 23:36   #3
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
De rechtbank van Veurne heeft de alternatieve IJzerbedevaart die een aantal uiterst-rechtse verenigingen zondag willen organiseren, verboden.

Dat gebeurt op vraag van het officiële IJzerbedevaartcomité. Dat had gesteld dat niemand anders de IJzerbedevaart mag organiseren.
Hierin zijn twee feiten opmerkelijk. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in art. 20 “een ieder het recht heeft op vrijheid van vreedzame vergadering en vereniging” en in art. 18 “een ieder heeft recht op vrijheid van mening en van uiting van mening… zonder hierover verontrust te worden”. Het is dus onduidelijk met welke motivering de rechter te Veurne zijn uitspraak heeft kunnen doen.

Verder is het de eerste maal in de geschiedenis dat een IJzerbedevaartcomité de hulp inroept van het Belgische gerecht om een Vlaams-nationale manifestatie te verbieden.

Hiermee is nogmaals bewezen dat het huidige IJzerbedevaartcomité zich plooit naar Belgische directieven en dat het totaal onkundig is van de mensenrechten. Deze analyse toont aan dat de fascisten niet bij de alternatieve betoging zitten maar bij de Lionel-groep…
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 16:07   #4
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Citaat:
De rechtbank van Veurne heeft de alternatieve IJzerbedevaart die een aantal uiterst-rechtse verenigingen zondag willen organiseren, verboden.

Dat gebeurt op vraag van het officiële IJzerbedevaartcomité. Dat had gesteld dat niemand anders de IJzerbedevaart mag organiseren.
Hierin zijn twee feiten opmerkelijk. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in art. 20 “een ieder het recht heeft op vrijheid van vreedzame vergadering en vereniging” en in art. 18 “een ieder heeft recht op vrijheid van mening en van uiting van mening… zonder hierover verontrust te worden”. Het is dus onduidelijk met welke motivering de rechter te Veurne zijn uitspraak heeft kunnen doen.

Verder is het de eerste maal in de geschiedenis dat een IJzerbedevaartcomité de hulp inroept van het Belgische gerecht om een Vlaams-nationale manifestatie te verbieden.

Hiermee is nogmaals bewezen dat het huidige IJzerbedevaartcomité zich plooit naar Belgische directieven en dat het totaal onkundig is van de mensenrechten. Deze analyse toont aan dat de fascisten niet bij de alternatieve betoging zitten maar bij de Lionel-groep…
Beste,

aangezien er nog altijd geen vlaams gerecht bestaat, moet u wel het belgische gerecht waarderen! Of gaat u omdat u vlaams-radicaal bent de wetten van België overtreden? Ik wil u even uitleggen dat de fascisten al in de tijd van hitler vlaams-radicaal waren en nu nog altijd!!!!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 17:39   #5
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Ge zijt volledig naast de kwestie. De Rechten van de Mens waarborgen een vrijheid van meningsuiting en een vrijheid van vereniging. De Belgische rechtbank schijnt daar problemen mee te hebben en negeert die vrijheden… Daartegen protesteren is mijn recht.

Vermits u daar niet op reageert moet ik daaruit afleiden dat u nog steeds de principes huldigt van de Vlaams-vijandige bende waaraan België zijn ontstaan te danken heeft en dit in weerwil van de mensenrechten.

Citaat:
Ik wil u even uitleggen dat de fascisten al in de tijd van hitler vlaams-radicaal waren en nu nog altijd!!!!
Op dezelfde manier kan ik u uitleggen dat het Belgisch establishment al in de tijd van Leopold I vlaams-vijandig was en nu nog altijd.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2002, 21:39   #6
Dirk Ruebens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 juli 2002
Locatie: St-Amandsberg (Gent)
Berichten: 7
Standaard

Ik vind dat we de frontsoldaten alleen aan de IJzertoren kunnen herdenken en dat alle alternatieve bedevaarten daar moeten gebeuren en nergens elders.
Tot nog toe ben ik altijd naar de bedevaart blijven gaan. Maar sinds het vredesconcert, waar de Vlaamse leeuw niet welkom was en waar er Franstalige kramen stonden op de weide, vind ik gans het comité ongeloofwaardig en hypocriet. En dat hun voorzitter zelfs een republiek Vlaanderen 'cafépraat' noemt, hebben ze bij mij definitief afgedaan.
Vandaar dat ik dit jaar wel in Diksmuide aanwezig zal zijn, maar niet op de weide tijdens de bedevaart. En het feit dat een rechter (die politiek benoemd is door een lidkaart te hebben van één van de traditionele anti-Vlaamse partijen) dit verbied zal mij niet tegenhouden. Ik ben een fiere Vlaming en zal dat ook blijven.
Het feit dat een tegenbetoging verboden wordt is wel een spijtige zaak. Als het georganiseert is, kan men met de verantwoordelijken klappen en alles in goede banan leiden, terwijl nu kleine groepjes hun eigen tegenbetoging gaan organiseren en dit kan vlugger uit de hand lopen. Maar ja: justitie rijmt nu eenmaal niet met rechtvaardigheid en wijsheid hé.
Misschien nog dit: het feit dat ik tijdens de bedevaart niet op de weide aanwezig zal zijn is dus enkel omdat ik als Vlaming geen geloof hecht in de lakse en hypocriete Vlaamse houding van het comité. En dit heeft niets te zien met gelijk welke extreem linkse of rechtse overtuiging.
Dirk Ruebens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2002, 21:08   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Dat er aan een alternatieve bedevaart "gedacht" en gewerkt werd heeft zijn redenen zoals alles zijn grond en reden heeft. Wat er ook van zij, ik weet wie er zal gniffelen bij de nieuwste "verdeling" van de Vlamingen. Ik weet eveneens dat het nu definitief is afgelopen is met de "Vlaamse" traditie van de ijzerbedevaarten en wie er wel bij zal varen.

Proficiat Lionel! Fijn "af" gewerkt! Het "ijzermonument" hoeft nu zelfs niet meer opgeblazen te worden om er geen meer te zijn.
Hopelijk zal België je ooit voor je voorbeeldige werk op een "waardige" manier belonen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 20:37   #8
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

spijtig genoeg was ik niet aanwezig, maar proficiat aan de actievoerders die toch hebben laten zien dat niet iedereen het eens is met de koers die lionel wil varen!

lionel ontslag!!
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2002, 20:50   #9
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Citaat:
De rechtbank van Veurne heeft de alternatieve IJzerbedevaart die een aantal uiterst-rechtse verenigingen zondag willen organiseren, verboden.

Dat gebeurt op vraag van het officiële IJzerbedevaartcomité. Dat had gesteld dat niemand anders de IJzerbedevaart mag organiseren.
Hierin zijn twee feiten opmerkelijk. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens stelt in art. 20 “een ieder het recht heeft op vrijheid van vreedzame vergadering en vereniging” en in art. 18 “een ieder heeft recht op vrijheid van mening en van uiting van mening… zonder hierover verontrust te worden”. Het is dus onduidelijk met welke motivering de rechter te Veurne zijn uitspraak heeft kunnen doen.

Verder is het de eerste maal in de geschiedenis dat een IJzerbedevaartcomité de hulp inroept van het Belgische gerecht om een Vlaams-nationale manifestatie te verbieden.

Hiermee is nogmaals bewezen dat het huidige IJzerbedevaartcomité zich plooit naar Belgische directieven en dat het totaal onkundig is van de mensenrechten. Deze analyse toont aan dat de fascisten niet bij de alternatieve betoging zitten maar bij de Lionel-groep…
U vergeet dat het recht van vereniging absoluut niet onbeperkt is. Hier waren er meer dan genoeg redenen van 'openbare orde' om deze manifestatie te verbieden. Dat U de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens erbij sleept is dus volledig naast de kwestie.

En de hulp van een Belgische rechtbank? Tja, ik ken geen Vlaamse rechtbank. Trouwens, als ik mij niet vergis houden ook de meest radicale Vlaams nationalisten zich aan de Belgische wetten. Vindt U niet dat zij hiermee het koninkrijk België impliciet erkennen? Of zien we U straks links rijden?
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2002, 15:03   #10
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Het verbieden van de alternatieve ijzerbedevaart is nogmaals het bewijs dat het vrij denken een utopisch iets is in dit kortzichtig landje! Noemen ze zoiets democratie? Dan pas ik voor de democratie!

Ik zelf was wel aanwezig en ik kan alleen maar melden wat ik gezien heb en geloof me dat waren andere beelden dan op TV en in de krant. Het valt trouwens enorm op dat men op TV laat zien dat Voorpost een cordon rond Shilz maakt om inderdaad enele overhitte personen tegen te houden. In de krant noemen ze de mensen van Voorpost politieagenten in burger. Tof krijgt Voorpost nu al politionele rechten en machten?

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be