Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 29 januari 2015, 01:14   #2821
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tja, volstrekte vrijheid van meningsuiting. Nochtans was de kerk, toen ze zelf veel macht had, daar niet bepaald een voorstander van...
Het verleden is het verleden. Al meer dan eens heb ik herhaald dat ik geen verlangen koester naar een of ander triomfalistisch katholicisme in de stijl van Cardijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:15   #2822
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het wil ook zeggen dat iemand die preekt dat alle niet-moslims kakkerlakken zijn, die uitgeroeid moeten worden, of dat België zich bij IS moet aansluiten, ook het recht op vrije meningsuiting heeft...
Bij mijn weten is het oproepen tot geweld strafbaar. Dan overschrijdt men de krijtlijnen.

Uw conclusie is dus foutief.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:15   #2823
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alweer het zoveelste oordeel zonder kennis van zaken. Indien ik als onderwijzer alleen "mijn uren klop", slaag ik er nog niet eens de toetsen, taakjes en werken van de leerlingen te verbeteren. Dan heb ik nog niet eens voorbereid.

De begeleidingsuren, MDO-overleg e.d. worden trouwens allemaal buiten de onderwijsuren gehouden.
Helaba, ik ben zelf leraar geweest, daarom weet ik hoeveel werk er kruipt in lesvoorbereidingen, verbeteringen, opstellen van examenvragen, ouderavonden, enzovoort. Daarom ook dat leraars weinig tijd en zin hebben om nog meer taken op zich te nemen.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:18   #2824
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helaba, ik ben zelf leraar geweest, daarom weet ik hoeveel werk er kruipt in lesvoorbereidingen, verbeteringen, opstellen van examenvragen, ouderavonden, enzovoort. Daarom ook dat leraars weinig tijd en zin hebben om nog meer taken op zich te nemen.
Nog meer? Het behoort tot de taakopdracht van een onderwijzer/leraar dat er oudercontacten gehouden worden, dat hij aanwezig moet zijn op overleg en evaluaties (en in het middelbaar in klassenraden), enzovoort. Welnu, in al die bestaande voorzieningen kunnen er maatregelen besproken en beslissingen genomen worden.

Voor de bijkomende taken zijn er trouwens uren die gegeven worden aan zorgcoördinatoren of aan leerlingenbegeleiders. Iedere school heeft immers recht op een bepaald puntenaantal dat dan verrekend wordt in ondersteunende uren.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:19   #2825
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zijn we weer bij hetzelfde: het boze Westen begrijpt al die allochtonen niet. En als die allochtonen een probleem hebben, is het dus vanzelfsprekend de schuld van datzelfde navelstarend Westen. En de allochtoon, neen, die heeft er geen enkele schuld aan.

't Doet me onmiddellijk denken aan Hollandes "Cela n'a rien �* voir avec l'islam". Links is blind en blijft blind.
Die allochtonen zijn een achtergestelde minderheid, dat is nu eenmaal de realiteit. Er moet moeite gedaan worden om achtergestelde minderheden te integreren in de maatschappij. Hen verwaarlozen heeft ook negatieve gevolgen voor de maatschappij in het algemeen, zoals criminaliteit.
Uiteindelijk zijn het de Belgen zelf die hen gevraagd hebben (Marokkanen en Turken) omdat ze een arbeidstekort hadden. Nu zijn ze er en blijven ze er, dus beter constructieve oplossingen bedenken.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:20   #2826
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het verleden is het verleden. Al meer dan eens heb ik herhaald dat ik geen verlangen koester naar een of ander triomfalistisch katholicisme in de stijl van Cardijn.
Moest de kerk sterker staan, zou ze haar standpunten wel opdringen, zoals je ziet in landen als Uganda of in Centraal-Amerika.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:21   #2827
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten is het oproepen tot geweld strafbaar. Dan overschrijdt men de krijtlijnen.

Uw conclusie is dus foutief.
Maar het verheerlijken van Hitler is ook een vorm van oproep tot geweld, en aanzet tot geweld tegen minderheden.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:23   #2828
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog meer? Het behoort tot de taakopdracht van een onderwijzer/leraar dat er oudercontacten gehouden worden, dat hij aanwezig moet zijn op overleg en evaluaties (en in het middelbaar in klassenraden), enzovoort. Welnu, in al die bestaande voorzieningen kunnen er maatregelen besproken en beslissingen genomen worden.

Voor de bijkomende taken zijn er trouwens uren die gegeven worden aan zorgcoördinatoren of aan leerlingenbegeleiders. Iedere school heeft immers recht op een bepaald puntenaantal dat dan verrekend wordt in ondersteunende uren.
Klopt allemaal in theorie, alleen heb ik daar in de praktijk bitter weinig van gemerkt.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:23   #2829
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die allochtonen zijn een achtergestelde minderheid, dat is nu eenmaal de realiteit.
Dat is geen realiteit. Dat is een wensdroom van links. Er zijn natuurlijk wel problemen met bepaalde allochtonen, maar dat is niet het resultaat van achterstelling.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:24   #2830
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt allemaal in theorie, alleen heb ik daar in de praktijk bitter weinig van gemerkt.
Hiermee beweert u dus dat al die mensen die zich dagelijks inzetten als zorgcoördinator en leerlingbegeleider niets doen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:24   #2831
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is geen realiteit. Dat is een wensdroom van links. Er zijn natuurlijk wel problemen met bepaalde allochtonen, maar dat is niet het resultaat van achterstelling.
Mensen van allochtone afkomst scoren op bijna alle socio-economische indicatoren slechter, dus het is een achtergestelde minderheid.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:25   #2832
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar het verheerlijken van Hitler is ook een vorm van oproep tot geweld, en aanzet tot geweld tegen minderheden.
Wel, daar zal de rechter dan over oordelen. Dit is immers het systeem om te toetsen of de limieten zijn overschreden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:26   #2833
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen van allochtone afkomst scoren op bijna alle socio-economische indicatoren slechter, dus het is een achtergestelde minderheid.
Neen, die "dus" klopt niet. Ooit er aangedacht dat die slechte scores misschien ook wel eens andere oorzaken kunnen hebben? Neen, natuurlijk niet, want het is altijd de schuld van het boze Westen, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:26   #2834
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hiermee beweert u dus dat al die mensen die zich dagelijks inzetten als zorgcoördinator en leerlingbegeleider niets doen.
Niets doen is veel gezegd, maar ze hebben echt geen tijd om leerlingen met problemen persoonlijk te gaan begeleiden. Ouders met geld en persoonlijke contacten vragen leraars om privé-begeleiding, zo werkt het in de realiteit.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:27   #2835
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moest de kerk sterker staan, zou ze haar standpunten wel opdringen, zoals je ziet in landen als Uganda of in Centraal-Amerika.
Als de gelovigen een democratische meerderheid vormen en binnen de krijtlijnen van de democratie en de rechtstaat handelen, zie ik geen probleem.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:28   #2836
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niets doen is veel gezegd, maar ze hebben echt geen tijd om leerlingen met problemen persoonlijk te gaan begeleiden. Ouders met geld en persoonlijke contacten vragen leraars om privé-begeleiding, zo werkt het in de realiteit.
Hallo? Dat is ook niet de taak van een onderwijzer. Daarvoor heeft iedere lagere school op z'n minst een zorgcoördinator. Of weet u dat nu echt niet?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:29   #2837
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, daar zal de rechter dan over oordelen. Dit is immers het systeem om te toetsen of de limieten zijn overschreden.
Wel, ik neem soms een kijkje op stormfront, als ik zie wat daar allemaal gepost wordt vind ik het opeens niet meer zo verwonderlijk dat Hans Vanthemsche ineens een aantal mensen begon neer te schieten.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:30   #2838
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hallo? Dat is ook niet de taak van een onderwijzer. Daarvoor heeft iedere lagere school op z'n minst een zorgcoördinator. Of weet u dat nu echt niet?
Ik heb geen ervaring in de lagere school, wel het middelbaar onderwijs.
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:30   #2839
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de gelovigen een democratische meerderheid vormen en binnen de krijtlijnen van de democratie en de rechtstaat handelen, zie ik geen probleem.
Dus als gelovigen hun geloof opdringen aan niet-gelovigen, is dit voor U geen probleem?
tomm is offline  
Oud 29 januari 2015, 01:31   #2840
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel, ik neem soms een kijkje op stormfront, als ik zie wat daar allemaal gepost wordt vind ik het opeens niet meer zo verwonderlijk dat Hans Vanthemsche ineens een aantal mensen begon neer te schieten.
Staan er dan oproepen tot geweld? Tot misdaad? Voorbeelden?
Jan van den Berghe is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be