Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2003, 21:34   #81
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Er is hier eigenlijk nog geen enkele keer ingegaan op wat die Amerikaanse cop in het artikel waarmee deze tread werd gestart beweerde, namelijk dat de Amerikaanse war on drugs de demokratie zelf bedreigt omdat veel Amerikaanse politieagenten zich als straatbendes beginnen te gedragen en er korrupte praktijken op nahouden.
Goed opgemerkt. En zo is het steeds als er een discussie over drugs wordt gevoerd. De tegenstanders beginnen altijd van de kwestie af te wijken, als de problematiek van het bestrijden van drugs aan bod komt. Wanneeer iemand praat over legaliseren krijgt hij onmiddellijk het verwijt naar z'n kop geslingerd als zou hij pro- drugs zijn. Dat is natuurlijk onzin. Je kan toch moeilijk gaan beweren dat deze politieagent pro-drugs is.
Bovendien kan je ook nog moeilijk blijven ontkennen dat de manier zoals drugs aangepakt worden in de VS contraproductief is.
Het probleem echter, vandaag in de VS, is dat hun war on drugs al veel te lang bezig is en dat er bijgevolg ondertussen een hele hoop mensen zijn die grof geld verdienen dankzij deze oorlog.
Die gaan dus zeker niet staan springen als morgen iemand beslist om het drugsbeleid drastisch over een andere boeg gooien.
U hebt daar ongetwijfeld groot gelijk in. De vraag is of legalizatie het juiste alternatief is.
Akkoord TomB. Maar om daar achter te komen moet er natuurlijk gedebatteerd worden over de verschillende mogelijkheden die er zijn. Alleen, dat wordt nu onmogelijk gemaakt in Vlaanderen door een stelletje conservatievelingen. Je wordt na een tijdje wel moedeloos hoor als men je steeds weer uitmaakt voor drugverslaafde, crimineel, ed., terwijl ik net hetzelfde wil bereiken als zij: zo weinig mogelijk drugsverslaafden en zo weinig mogelijk overlast.
Me dunkt dat het debat over oplossingen volop aan de gang is in Europa. Dat er mensen zijn die er een andere mening op nahouden als u is normaal, dat daar sommige bijzitten die een beetje bot en/of conservatief zijn is ook normaal.
Dat is ook zo. En ik denk dat als het uitsluitend aan Europa ligt, het wel de goede richting zou kunnen uitgaan. Maar ik maakte eerder al melding van VN-afspraken, die bepaalde initiatieven onmogelijk maken zonder goedkeuring van de VS. Daar ligt het varkentje dus gebonden.
En diegenen die een beetje "bot" en conservatief" zijn, zoals U het noemt, die zijn hier met "sommigen", maar in de VS met véééélen.
Daarom dat het zo moeilijk, zoniet onmogelijk zal zijn, om met de VS tot enige verstandhouding te komen inzake deze problematiek.
Tenzij we natuurlijk de VN opblazen. Maar dat is dan weer een andere discussie. Die op dit forum overigens al meermaals is gevoerd.
Het probleem is dat de twee verschillende vormen van beleid op wereldvlak eigenlijk contraproductief zijn. Zelfs laten we de vraag naar drugs in het midden, dan kan plots die cocaboer zeggen: Hey momentje, mijn cocaine gaat naar Europa!

Ongetwijfeld kan dit wel uitgewerkt worden, maar je hebt nog een lange weg te gaan.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2003, 12:38   #82
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
sinful246, jongen, haal die toeter uit je mond als je aan de computer zit
Oops busted :o
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2003, 12:39   #83
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Dat probeer ik hem al een tijdje duidelijk te maken.
Mijn oprechte excuses. ik had de originele post eigenlijk iets te vluchtig gelezen.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be