Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2015, 22:26   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als de moslimgemeenschap in Belgie en omstreken groeit hoe komt dat denk je ? Omdat de islam de waarheid is ?
Er zijn meerdere oorzaken, maar een ervan is de krachtige boodschap die nog uitgaat van de islam. Het geseculariseerde, niet-religieuze deel van het Westen heeft daar geen enkel wapen tegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 22:49   #22
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn meerdere oorzaken, maar een ervan is de krachtige boodschap die nog uitgaat van de islam. Het geseculariseerde, niet-religieuze deel van het Westen heeft daar geen enkel wapen tegen.
Ik ken de oorzaken en uiteraard is het niet omdat de islam de waarheid is
Het is de al decennia lang gevoerde 'progressieve' politiek die de islam de kans geeft hier voet aan de grond te krijgen. En neen, niet religieuzen hebben daar ook een wapen tegen op voorwaarde dat ze de islam kennen. En daar wringt het schoentje. Om uw vijand te kunnen verslaan dien je die te kennen en dien je die ook te kunnen aanwijzen.

How to Beat Jihad
http://www.islam-watch.org/AliSina/H...Beat-Jihad.htm
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 22:52   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is de al decennia lang gevoerde 'progressieve' politiek die de islam de kans geeft hier voet aan de grond te krijgen. En neen, niet religieuzen hebben daar ook een wapen tegen op voorwaarde dat ze de islam kennen. En daar wringt het schoentje. Om uw vijand te kunnen verslaan dien je die te kennen en dien je die ook te kunnen aanwijzen.
Hoe denkt u de wervende kracht van de islam te weerstaan? Door het slappe verhaaltje van de westerse geseculariseerde maatschappij naar voor te schuiven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:55   #24
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

dubbel
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2015 om 00:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:55   #25
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe denkt u de wervende kracht van de islam te weerstaan? Door het slappe verhaaltje van de westerse geseculariseerde maatschappij naar voor te schuiven?
Wervende kracht ? De islam's aangroei in Europa is niet vooral dankzij bekeerlingskes die ofwel als beinvloedbaar kind in een islamculwijk met veel moslimvriendjes optrokken en alzo in die gevaarlijke sekte verzeild zijn geraakt waarvan er nu enkele in Syrie zitten (good riddance) of zich als volwassene omwille van/door/voor hun moslimpartner bekeerden. Zoals deze exmoslim http://exmoslim.org/getuigenissen%20...il%202008.html

Bekeringen die ook door de overheid, de media of een linda bogaert enz geholpen worden aangezien zij de islam met leugens om 'best wil' of door hun onkunde (islamoloog urbain vermeulen bvb die voor de islam waarschuwde en die politiekers een ten aanzien van de islam te zwak beleid en verraad verweet werd door die 'progressieve' knoeiers als 'racist' met de vinger gewezen http://koenraadelst.bharatvani.org/a...vermeulen.html ) in een zo positief mogelijk daglicht trachten te plaatsen en als er dan onvermijdelijk met zulk een gevaarlijke ideologie iets vreselijks onder alla hakbaar geroep gebeurt dit onmiddellijk af te doen als 'niets met de islam te maken' (alsof er een oorspronkelijke mooie verdraagzame islam zou bestaan hebben) en door islamcritici in de 'islamofobie' of 'racisme' hoek te drummen... men zit ook wetten speciaal voor de islam aan te passen (uitzonderingen in de wet) en hanteert positive discriminatie ten voordele van de moslim via een speciaal daarop toeziend gedachtencentrum, dit alles om de 'integratie' maar te bevorderen. Men rolt dus de rode loper voor de islam uit en kritiek is niet al te welkom. Ideaal voor de islam. Wat kan men dan verwachten ?

De islam groeit echter vooral via hoge geboortes via diegenen die hier destijds al waren binnengeraakt, en door de nog steeds voortdurende massaimmigratie, legaal of illegaal.

De link die ik je van die exmoslim gaf "how to beat jihad" was al een aanwijzing tot de oplossing. Die exmoslim (van Perzie afkomstig) is nu trouwens atheist. Ik schrijf bewust van Perzie en niet Iran omdat die man terecht trots is op de oude Perzische beschaving die net zoals het byzantijnse rijk (de 2 supermachten van die tijd doch door eeuwenlange oorlogen verzwakt) door de binnenvallende ('verdedigende' 'vredelievende' 'verdraagzame' grapje) jihadibarbaren van de islam werd vernietigd op dezelfde wijze als IS, boko dinges, al kaaaida en co dit vandaag nog steeds doen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2015 om 00:16.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 06:34   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan verlaten ze ook deze wereld...?
Ah, ja, dat principe van godsdienstvrijheid waar aanhangers van de islam zo geweldig op steunen als het om HUN dada's gaat....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 18:28   #27
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ik beaam het artikel van Dirk Draulans waarnaar wordt doorverwezen. In vele gevallen is het krijgen van kinderen een keuze die wordt opgedrongen door de omgeving en heeft het weinig met het nastreven naar persoonlijk geluk te maken. Jonge, gezonde koppels worden door hun naasten onder druk gezet om toch maar aan die kinderen te beginnen, ook al wensen ze er geen.

Weinigen gaan durven toegeven dat ze ongelukkig van hun kinderen worden, of niet het geluk bereiken dat ze hoopten te bereiken. Dit om hun kinderen of omgeving niet te kwetsen.

Kinderen krijgen heeft vele beperkingen voor je bewegingsvrijheid en autonomie. Je zit er 25 jaar mee opgescheept en dan zijn de problemen natuurlijk nog niet voorbij, want dan komt de zorg voor de kleinkinderen en de eventuele problemen met de schoondochter of schoonzoon.

En waarom kinderen nemen als je fulltime met een carrière of zelfontplooiing wilt bezig zijn ? Zoals iemand het goed zegt: 'ik maak geen kinderen om ze dan tot 's avonds laat in de crèche te droppen.'

Deze aardkluit heeft slechts een absorptievermogen voor ca. 2 miljard stervelingen om op lange termijn duurzaam te kunnen overleven. Laat diegenen die geen 'eigen' kinderwens koesteren, alvast streven om dit cijfer ooit terug te benaderen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 20:25   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik beaam het artikel van Dirk Draulans waarnaar wordt doorverwezen. In vele gevallen is het krijgen van kinderen een keuze die wordt opgedrongen door de omgeving en heeft het weinig met het nastreven naar persoonlijk geluk te maken. Jonge, gezonde koppels worden door hun naasten onder druk gezet om toch maar aan die kinderen te beginnen, ook al wensen ze er geen.

Weinigen gaan durven toegeven dat ze ongelukkig van hun kinderen worden, of niet het geluk bereiken dat ze hoopten te bereiken. Dit om hun kinderen of omgeving niet te kwetsen.

Kinderen krijgen heeft vele beperkingen voor je bewegingsvrijheid en autonomie. Je zit er 25 jaar mee opgescheept en dan zijn de problemen natuurlijk nog niet voorbij, want dan komt de zorg voor de kleinkinderen en de eventuele problemen met de schoondochter of schoonzoon.

En waarom kinderen nemen als je fulltime met een carrière of zelfontplooiing wilt bezig zijn ? Zoals iemand het goed zegt: 'ik maak geen kinderen om ze dan tot 's avonds laat in de crèche te droppen.'

Deze aardkluit heeft slechts een absorptievermogen voor ca. 2 miljard stervelingen om op lange termijn duurzaam te kunnen overleven. Laat diegenen die geen 'eigen' kinderwens koesteren, alvast streven om dit cijfer ooit terug te benaderen.
"Opgescheept", "beperkingen", "problemen"... De woordenschat is veelzeggend: kinderen als ultieme last en hinder.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 20:49   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Opgescheept", "beperkingen", "problemen"... De woordenschat is veelzeggend: kinderen als ultieme last en hinder.
Dat is het probleem van de moderne mens: die mag niks, maar dan ook niks hinder ondervinden. Ik heb soms zin om in McCarthy, Alaska te gaan wonen: daar wonen tenminste nog echte mensen.

Ik heb me trouwens onlangs de volgende bedenking gemaakt n.a.v. een opmerking van een atheïst. Deze wees geloven af omdat hij de voorkeur gaf aan "vrijheid". Vrijheid? Het menselijk gedrag is nog nooit zo geproblematiseerd geweest als nu in deze tijden van "wetenschap": op letterlijk alles wordt er gevit. De mens (en dan vooral de blanke en de man) en zijn gedrag wordt als één groot probleem gezien. Men wil ons gedrag voortdurend bijsturen. En dat noemt men vrijheid?! Dan heb ik nog liever een pastoor die staat te kijven als ik te kort bij mijn lief sta: achter de struiken ziet hij ons toch niet (maar oppassen voor Google Streetview).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 november 2015 om 20:56.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 21:13   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is het probleem van de moderne mens: die mag niks, maar dan ook niks hinder ondervinden.
Die moderne mens wil dus een leven dat eigenlijk niet overeenkomt met het leven. Leven houdt inherent in dat men geconfronteerd wordt met uitdagingen, problemen, beperkingen... Dan begrijp ik waarom de moderne mens zo gefrustreerd kan raken: hij kan dat alles nu eenmaal niet plaatsen. Het past niet in zijn wereldbeeld en kan er ook geen weg meer mee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 21:16   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die moderne mens wil dus een leven dat eigenlijk niet overeenkomt met het leven. Leven houdt inherent in dat men geconfronteerd wordt met uitdagingen, problemen, beperkingen... Dan begrijp ik waarom de moderne mens zo gefrustreerd kan raken: hij kan dat alles nu eenmaal niet plaatsen. Het past niet in zijn wereldbeeld en kan er ook geen weg meer mee.
Men zou die oelewappers eens een jaar in Alaska moeten droppen en zelf voor hun eten laten zorgen (vallen zetten, zelf stropen en ontweien...). Hopelijk kunnen ze met de cabin fever overweg. Ze zouden dan wel leren wat het leven inhoudt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 11 november 2015 om 21:19.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:01   #32
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan verlaten ze ook deze wereld...?
Stelt u het verlaten van islam gelijk aan dood? Mooie toekomst hebben uw kinderen...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:09   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe denkt u de wervende kracht van de islam te weerstaan? Door het slappe verhaaltje van de westerse geseculariseerde maatschappij naar voor te schuiven?
De " wervende kracht van de islam??" Laat me niet lachen zeg, de aantallen " bekeringen" vallen erg mee.Het aantal mensen met een zeer kritische kijk is veel groter. Religie verkoopt het best aan wie in armoede leeft, weinig scholing heeft, geen vrije toegang tot informatie, dus niet hier.
Wij hoeven geen " slap verhaal" naar voren te schuiven, secularisatie is een feit en onderdeel van onze cultuur, dat moet je niet in vraag laten stellen, punt uit.

Of denkt u dat het " sterke verhaal van het Katholicisme" meer " wervend" zou zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:13   #34
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn meerdere oorzaken, maar een ervan is de krachtige boodschap die nog uitgaat van de islam. Het geseculariseerde, niet-religieuze deel van het Westen heeft daar geen enkel wapen tegen.
Fout. Islam is gebaseerd op onderwerping, u mag dat een " krachtige boodschap" vinden, ik zie dit als verplichte mentale gevangenschap.
En we hebben wel een wapen hoor, gewoon duidelijk zijn, ook tegen moslims, wie hier leeft is burger, religie behoort tot je priveleven, de samenleving moet zich niet plooien naar religie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:28   #35
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Opgescheept", "beperkingen", "problemen"... De woordenschat is veelzeggend: kinderen als ultieme last en hinder.
Ik belet niemand kinderen te kopen als die mensen er bewust en met volle overtuiging voor kiezen. Maar ik betwijfel of dit laatste bij velen wel het geval is. U mag dus gerust kinderen hebben, zolang zij mij maar geen last bezorgen.

Maar kom hier geen onzin uitspuien dat kinderen enkel en alleen maar plezier en vreugde opleveren, in dat fabeltje trap ik niet meer in !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:32   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is het probleem van de moderne mens: die mag niks, maar dan ook niks hinder ondervinden. Ik heb soms zin om in McCarthy, Alaska te gaan wonen: daar wonen tenminste nog echte mensen.

Ik heb me trouwens onlangs de volgende bedenking gemaakt n.a.v. een opmerking van een atheïst. Deze wees geloven af omdat hij de voorkeur gaf aan "vrijheid". Vrijheid? Het menselijk gedrag is nog nooit zo geproblematiseerd geweest als nu in deze tijden van "wetenschap": op letterlijk alles wordt er gevit. De mens (en dan vooral de blanke en de man) en zijn gedrag wordt als één groot probleem gezien. Men wil ons gedrag voortdurend bijsturen. En dat noemt men vrijheid?! Dan heb ik nog liever een pastoor die staat te kijven als ik te kort bij mijn lief sta: achter de struiken ziet hij ons toch niet (maar oppassen voor Google Streetview).
Een paapse rokkendrager heeft zich niet te moeien met mijn doen en laten, dat vind ik dus inderdaad een fundamentele vorm van het recht op vrijheid. Als atheist durf ik voor mezelf te denken en heb daar geen katholiek dogma of ander boos sprookje voor nodig.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:34   #37
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Men zou die oelewappers eens een jaar in Alaska moeten droppen en zelf voor hun eten laten zorgen (vallen zetten, zelf stropen en ontweien...). Hopelijk kunnen ze met de cabin fever overweg. Ze zouden dan wel leren wat het leven inhoudt.
Om dan tussen achterlijke inteelt rednecks te zitten? Nee, dank u ! Maar als u zich niet kan houden, waar wacht u dan nog op ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:40   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fout. Islam is gebaseerd op onderwerping, u mag dat een " krachtige boodschap" vinden, ik zie dit als verplichte mentale gevangenschap.
U vergist zich, daar mijn oordeel niet gaat over de inhoudelijke aspecten van de islam, maar wel over de voortgang van de islam in het Westen. In vergelijking met het christendom vind ik de islam een spiritueel vrij magere religie die een godsbeeld huldigt dat arm en koud is. Alleen ga ik voorbij aan de werkelijkheid zoals ze zich aandient. U mag dan misschien een bijzonder negatief oordeel hebben over de islam, dat zorgt er niet voor dat de islam in Europa groeit. Ongetwijfeld door immigratie en hoge geboortecijfers onder de moslims, maar ook, hoe sterk u het wilt minimaliseren, door bekering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:43   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wij hoeven geen " slap verhaal" naar voren te schuiven, secularisatie is een feit en onderdeel van onze cultuur, dat moet je niet in vraag laten stellen, punt uit.
Secularisatie mag dan wel een feit zijn, het mag natuurlijk wel in vraag worden gesteld. Juist omdat het een maatschappij voortbrengt die uiteindelijk als los zand aan elkaar hangt. Het Westen mist in toenemende mate gemeenschapszin en daardoor dan ook de wil tot opoffering. FS heeft hier al mooi uitgedrukt hoe kinderen als last en ergernis worden beschouwd, een mooie illustratie van de westerse mens die wel veel lust wil opzoeken maar zeker niet de last wil dragen die er soms mee samenhangt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 23:45   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik belet niemand kinderen te kopen als die mensen er bewust en met volle overtuiging voor kiezen. Maar ik betwijfel of dit laatste bij velen wel het geval is. U mag dus gerust kinderen hebben, zolang zij mij maar geen last bezorgen.
Juist, dat zijn dezelfde mensen die rechtszaken aanpassen tegen kinderdagverblijven, jeugdbewegingen en speelpleinwerking... omdat de beurt zogezegd last heeft van "oorverdovend" lawaai. Kinderen moeten schijnbaar ergens heel ver weggeborgen worden. Stel je eens voor dat kinderen zich als kinderen zouden kunnen gedragen... O, wat een verschrikking!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be