Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2016, 10:52   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Gwendolyn Rutten zou beter zelf eens aan het werk gaan.
Ik wed dat er bij haar thuis stapels was en strijk liggen die niét door haar worden gedaan.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:53   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik heb oren en poten maar helaas mij gaan ze niet meer aan de slag krijgen. Als alleenstaande gaan ze het wettelijk minimum mogen afdokken. Na mijn wettelijk verplichte wachtperiode. Ik dacht 6 maanden en vanaf dan een kleine 900 euro per maand. Zonder stress en zonder mijn oren en poten te moeten gebruiken. En aangezien ik uit een faling kom ben ik depressief en gedemotiveerd. Welke werkegever zal mij willen aanwerven
Welke wettelijk verplichte wachtperiode ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:56   #23
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kan het nog zieliger?
Niet vergeten dat het hier een zielig landje is ..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:56   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En nog even en dankzij die ambtenaar mogen ze elke maand afdokken. Ik verdien pakken meer met oldtimers te kopen en te verkopen. Zonder stress, zonder zorgen, zorgen een berg papier, zonder gezever, zonder boekhouder of advocaat nodig .. En daar heeft die ambtenaar of wie dan ook niets mee te maken. Sommige wagens komen zelfs niet in België voor ze verkocht zijn. Een loods net over de grens huren en ik ga me daar maar rustig wat amuseren
De fiscus leest mee op dit forum.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:56   #25
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten zou beter zelf eens aan het werk gaan.
Ik wed dat er bij haar thuis stapels was en strijk liggen die niét door haar worden gedaan.
Die kan alleen maar tetteren ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 10:57   #26
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De fiscus leest mee op dit forum.
Weet toch iedereen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:03   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een jaar of 8 geleden, ik had mijn belastingsbrief binnen gedaan, kreeg ik een brief terug vh ontvangkantoor der direkte belastingen : mijn aangifte was verworpen, ze gingen niet akkoord met mijn aftrek woon-werkverkeer.
Ik naar dat kantoor : die ambtenaar zei dat hij niet geloofde dat ik 3 jobs uitoefende. Ik antwoordde dat het 3 multinationals betrof en dat die toch rsz etc betaald hadden (ik had de jaaroverzichten van mijn lonen bijgevoegd). Hij hield vol dat hij mij niet geloofde. Ik ben de ontvanger erbij gaan halen en die verdedigde haar ambtenaar. Ik zei "dus die rsz bijdragen van die 3 werkgevers zijn verzonnen want ik heb daar volgens jullie niet gewerkt?".
Ik vroeg hoe ik dan moest bewijzen dat ik daar wel gewerkt had : "U moet voor elke dag van dat jaar van elke werkgever uw intickkaart (tickklok) bewijzen". Ik heb dan naar mijn jeugdvriend gebeld, die is nu hoofdredacteur van een belangrijke krant, mijn situatie uitgelegd en gevraagd of hij even met de hoofdontvanger wilde praten met de mededeling dat hij dit zou publiceren op de hoofdpagina. Dat ambtenarenuitschot had onmiddellijk zijn staart ingetrokken en ik heb nooit nog een herziening gekregen van dat uitschot. Bij het verlaten van dat kantoor vroeg die vent "Waarom werk je zoveel, daar wordt je toch niet gelukkiger van?".
Konden die "multinationals" via hun sociaal secretariaat dan geen loonstaatfiche doorgeven ? Tegenwoordig doen ze dat via elektronische fiche die onmiddellijk in je TaxOnWeb raadpleegbaar is voor jezelf, je gemandateerde en de fiscus.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:14   #28
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Gwendolyn Rutten zou beter zelf eens aan het werk gaan.
Ik wed dat er bij haar thuis stapels was en strijk liggen die niét door haar worden gedaan.
Dat is naast de kwestie. Ik heb ook iemand die de strijk doet in ruil voor dienstenchecks. So?
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:15   #29
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Konden die "multinationals" via hun sociaal secretariaat dan geen loonstaatfiche doorgeven ? Tegenwoordig doen ze dat via elektronische fiche die onmiddellijk in je TaxOnWeb raadpleegbaar is voor jezelf, je gemandateerde en de fiscus.
Die zaten bij mijn aangifte!!!!!
Die kloothommels van ambtenaren hadden geen poot om op te staan!
De vraag is : WAAROM probeerden die een correct dossier INCORRECT te maken?
Krijgen die klootzakken extra premie?
Mijn woon-werkaftrek betrof ongeveer 6.000 Euro (4.000 km/maand aan 0,15 / km).

Laatst gewijzigd door demonen : 17 maart 2016 om 11:40.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2016, 11:24   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die zaten bij mijn aangifte!!!!!
Die kloothommels van ambtenaren hadden geen poot om op te staan!
De vraag is : WAAROM probeerden die een correct dossier INCORRECT te maken?
Krijgen die klootzakken extra premie?
Mijn woon-werkaftrek betrof ongeveer 6.000 Euro (1.000 km/maand aan 0,15 / km).
In dat geval was het aan de sociaal secretariaten om de echtheid van hun loonstaten te attesteren. De aftrek van woon-werkverkeer moet ook aan de sociale secretariaten doorgegeven worden. Die verifiëren dat en ze nemen het op in de loonstaten die de fiscus krijgt.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 14:29   #31
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de zoektocht naar geld om het gat in de begroting te dichten, ligt een piste op tafel om de geplande verhoging van de accijnzen op diesel en tabak sneller in te voeren. Nu de prijzen aan de pomp zo laag zijn, zou de consument daar weinig van voelen, luidt het. Samen met het trager terugbetalen van de personenbelasting en het alsnog op gang brengen van voorafbetalingen door bedrijven, zou dat 300 miljoen kunnen opbrengen.

N-VA en Open Vld blijven echter vooral aandringen op structurele hervormingen. De liberalen kijken daarvoor naar de activering van langdurig zieken. "We zitten daar met een kostenstijging van 8 miljard. Dat is niet houdbaar", zegt Gwendolyn Rutten.

Wil Open Vld dan het sociaal akkoord weer openbreken en alsnog sancties toekennen aan zieken die niet openstaan voor activering? Rutten: "Wij willen niet de hakbijl in de uitkeringen zetten, maar de bonden en werkgevers voor hun verantwoordelijkheid stellen. Het kan niet dat de belastingbetaler blijft opdraaien voor het aan de kant schuiven van *oudere werknemers. Al wie poten en oren heeft, moet aan de slag."


http://www.demorgen.be/politiek/open...eken-b26f49e2/

Onze politici hebben geen respect voor de werkmensen wanneer ze niet meer kunnen bijdragen omdat ze gepensioneerd zijn (laagste pensioen), ziek worden (dat kost teveel) of afgedankt worden omdat ze te oud (minder rendabel) worden.
Ze spreken denigrerend over ons : wij hebben geen handen maar poten!
Welke gezonde mens kan nog voor zo'n uitschot stemmen?
ps Waar gaat Mevrouw Rutten al die zieken, invaliden en oude werklozen laten werken wetende dat het voor jonge, gezonde en goed opgeleide mensen reeds een helletocht is om werk te vinden?
Na de politie, de parlementairen, Fortis, Proximus, NMBS is het nu de beurt aan de luchtverkeersleiders om groen licht te krijgen voor een vervroegde uitstap op 58, terwijl IEDEREEN langer moest werken 😱
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 14:38   #32
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Die zaten bij mijn aangifte!!!!!
Die kloothommels van ambtenaren hadden geen poot om op te staan!
De vraag is : WAAROM probeerden die een correct dossier INCORRECT te maken?
Krijgen die klootzakken extra premie?
Mijn woon-werkaftrek betrof ongeveer 6.000 Euro (4.000 km/maand aan 0,15 / km).
Weet gij dat niet? Ze hebben dat bij mij ook gedaan. Bewijzen die meegestuurd waren vonden ze zogezegd niet. Maar ik moest dus daardoor op zeker moment bezwaar indienen. En vanaf dat moment heeft uw controleur een aantal mogelijkheden tot zijn beschikking die hij normaal niet heeft. O.a. opheffen bankgeheim vna privérekeningen, kan u belasten via tekenen en indiciën. In ht laatste geval kan hij u zomaar op een fictief bedrag belasten en ligt de bewijslast van uw onschuld bij de belastingplichtige. Dwz de controleur zegt dat gij per maand per kind 500 euro onkosten hebt, en gij moet dan bewijzen dat gij met minder rondkomt. Dat is moeilijk hé. Gelukkig had mijn vrouw (beroepsmisvorming als boekhoudster) alle privé huishoudelijke uitgaven in een schrift genoteerd. Dat hebben ze moeten aanvaarden als bewijs.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 14:55   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de zoektocht naar geld om het gat in de begroting te dichten, ligt een piste op tafel om de geplande verhoging van de accijnzen op diesel en tabak sneller in te voeren. Nu de prijzen aan de pomp zo laag zijn, zou de consument daar weinig van voelen, luidt het. Samen met het trager terugbetalen van de personenbelasting en het alsnog op gang brengen van voorafbetalingen door bedrijven, zou dat 300 miljoen kunnen opbrengen.

N-VA en Open Vld blijven echter vooral aandringen op structurele hervormingen. De liberalen kijken daarvoor naar de activering van langdurig zieken. "We zitten daar met een kostenstijging van 8 miljard. Dat is niet houdbaar", zegt Gwendolyn Rutten.

Wil Open Vld dan het sociaal akkoord weer openbreken en alsnog sancties toekennen aan zieken die niet openstaan voor activering? Rutten: "Wij willen niet de hakbijl in de uitkeringen zetten, maar de bonden en werkgevers voor hun verantwoordelijkheid stellen. Het kan niet dat de belastingbetaler blijft opdraaien voor het aan de kant schuiven van *oudere werknemers. Al wie poten en oren heeft, moet aan de slag."


http://www.demorgen.be/politiek/open...eken-b26f49e2/

Onze politici hebben geen respect voor de werkmensen wanneer ze niet meer kunnen bijdragen omdat ze gepensioneerd zijn (laagste pensioen), ziek worden (dat kost teveel) of afgedankt worden omdat ze te oud (minder rendabel) worden.
Ze spreken denigrerend over ons : wij hebben geen handen maar poten!
Welke gezonde mens kan nog voor zo'n uitschot stemmen?
ps Waar gaat Mevrouw Rutten al die zieken, invaliden en oude werklozen laten werken wetende dat het voor jonge, gezonde en goed opgeleide mensen reeds een helletocht is om werk te vinden?
N-VA betekent voortaan: Nog Verdere Afpersingen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 16:15   #34
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Na de politie, de parlementairen, Fortis, Proximus, NMBS is het nu de beurt aan de luchtverkeersleiders om groen licht te krijgen voor een vervroegde uitstap op 58, terwijl IEDEREEN langer moest werken 😱
Ik lees net, mogelijk staking bij de luchtverkeersleiders, want 58 jaar moet 55 blijven.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:06   #35
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
In de zoektocht naar geld om het gat in de begroting te dichten, ligt een piste op tafel om de geplande verhoging van de accijnzen op diesel en tabak sneller in te voeren. Nu de prijzen aan de pomp zo laag zijn, zou de consument daar weinig van voelen, luidt het. Samen met het trager terugbetalen van de personenbelasting en het alsnog op gang brengen van voorafbetalingen door bedrijven, zou dat 300 miljoen kunnen opbrengen.

N-VA en Open Vld blijven echter vooral aandringen op structurele hervormingen. De liberalen kijken daarvoor naar de activering van langdurig zieken. "We zitten daar met een kostenstijging van 8 miljard. Dat is niet houdbaar", zegt Gwendolyn Rutten.

Wil Open Vld dan het sociaal akkoord weer openbreken en alsnog sancties toekennen aan zieken die niet openstaan voor activering? Rutten: "Wij willen niet de hakbijl in de uitkeringen zetten, maar de bonden en werkgevers voor hun verantwoordelijkheid stellen. Het kan niet dat de belastingbetaler blijft opdraaien voor het aan de kant schuiven van *oudere werknemers. Al wie poten en oren heeft, moet aan de slag."


http://www.demorgen.be/politiek/open...eken-b26f49e2/

Onze politici hebben geen respect voor de werkmensen wanneer ze niet meer kunnen bijdragen omdat ze gepensioneerd zijn (laagste pensioen), ziek worden (dat kost teveel) of afgedankt worden omdat ze te oud (minder rendabel) worden.
Ze spreken denigrerend over ons : wij hebben geen handen maar poten!
Welke gezonde mens kan nog voor zo'n uitschot stemmen?
ps Waar gaat Mevrouw Rutten al die zieken, invaliden en oude werklozen laten werken wetende dat het voor jonge, gezonde en goed opgeleide mensen reeds een helletocht is om werk te vinden?
Dat dat onnozel vrouwmens niet snapt dat langer zwaar belastend werken uitdraait op lichamelijke klachten van ne mens ,kapotte rug kapotte heupen, kapotte knieën , en dan kost dat veel geld ook aan de ziekenkassen.... dus is dat een nul operatie .... voor de staat .... en trouwens hoeveel % mensen die met 2 gewerkt hebben als gezin , geniet er lang van 2 pensioenen ?? dus er is geld bij de vleet in de pensioenkassen, reken maar eens zelf uit 2x 35 jaar afgedragen =70 jaar betaald aan de staatskas voor je pensioen per gezin... tegen je toer is er al een naar de hemel ..... waar is al dat geld naartoe van die 30 jaar babyboomers ???????????????????????wat hebben ze ermee gedaan ? weer de schuld van de sossen?? neen de schuld van al de kleuren van de regenboog maar niet van het Vlaams Belang want die mochten niet mee regeren!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 april 2016 om 17:10.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:14   #36
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackBalZak Bekijk bericht
Leve de vakbonden.

Als men die bendes niet dringend onder controle gaat krijgen gaat dit land met of zonder balzak definitief naar de kloten.

Wat zin heeft het belastingen te betalen als die onnozelaars om de haverklap staken omdat ze iets van hun profijtjes, waarvan ze jarenlang onder het sossenbeheer hebben kunnen profiteren moeten inleveren.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:47   #37
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Nogal weinig respectvol van Mevrouw Rutten: "wie een kop en poten heeft"... ben ik een mens of een beest voor haar?
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 17:51   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JackBalZak Bekijk bericht
Kan je hier geen foto posten van je poten?
Dan kunnen we oordelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be