Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2016, 19:27   #4841
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Reservespeler is voor elke cordon sanitaire zolang het maar niet tegen hem gericht is.
Ik ben tegen het CS, ik heb dat hier meermaals gepost.

Beter uw les leren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 augustus 2016 om 19:32.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:30   #4842
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Viktor Orban is dus geïnspireerd door Janos Kadar, ja wel de architect van het "Gulash communisme". (met ook een nationalistische, licht anti-Russische ondertoon)
Dat staat er niet te lezen. Dat wordt door die persoon verondersteld ("suggests").
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:31   #4843
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Viktor Orban is dus geïnspireerd door Janos Kadar, ja wel de architect van het "Gulash communisme". (met ook een nationalistische, licht anti-Russische ondertoon)
Dat staat er niet te lezen. Dat wordt door die persoon verondersteld ("suggests").
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:32   #4844
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens der Spiegel is de meerderheid in Oost-Duitsland nostalgisch, wat nog niet onmiddellijk wil zeggen dat ze terug willen. Maar dus de communistische partij krijgt daar evenveel stemmen als de NVA hier. Moest die periode een hel geweest zijn, zouden er nooit zoveel voor stemmen.
In veel Oost-Europese landen echter maken ze er geen geheim van dat ze zouden terug willen, moest dat kunnen.
Nogmaals, die Linke is geen communistische partij. De leiding zegt dat heel duidelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:34   #4845
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is onbegonnen werk om er een uit te kiezen. Sartre, Chomsky hebben er veel over geschreven, naast talloze andere, om de Russische publicaties nog niet te vermelden, waarvan de meeste niet vertaald werden.(is typisch ook, de wetenschappelijke vooruitgang in de Sovjet-Unie werd in het westen meestal niet opgemerkt of geminimaliseerd, tenzij het niet anders kon natuurlijk, toen Yuri Gagarin in de ruimte geschoten werd). Nu zie je een beginnende interesse in sovjet-architectuur. Een vriend van mij is architect en al een paar keer mee geweest naar Rusland, hij zegt dat het gewoon slechte wil is dat veel van deze gebouwen het nooit gemaakt hebben tot de architectuurbladen en wetenschap.

Feit is dat filosofen meestal elk systeem bekritiseren, het onze natuurlijk ook, en ook het Sovjetsysteem. Er bestaan ook hele bibiliotheken vol over hoe het Westen de derde wereld onderdrukt, nog steeds, net als er hele bibliotheken vol geschreven worden over de positieve en negatieve eigenschappen van ons systeem en het Sovjetsysteem. alleen worden die maar door beperkte kring gelezen. De media daarentegen probeert niet om op wetenschappelijke manier de waarheid zo dicht mogelijk te benaderen. De Sovjet-Unie en nu Rusland worden steeds in een slecht daglicht geplaatst, met nadruk op het negatieve. Op die manier kan men ook over het westen berichten. Russia Today doet dat, vooral de negatieve aspecten van onze maatschappij benadrukken. Het Westen noemt dat propaganda, maar de Russen hebben gewoon de tactieken die het Westen al jarenlang tegen de Russen gebruikt, overgenomen.
Gewoon één titel. In één van de drie grote Europese talen.

Meer vraag ik niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:35   #4846
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoon één titel. In één van de drie grote Europese talen.

Meer vraag ik niet.
Je mag al blij zijn dat hij niet komt aandraven met "Een andere kijk op Stalin"...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 19:37   #4847
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, maar net als het VB vroeger bestaat er een soort "cordon sanitaire" tegen Die Linke.
Kunt u dat onderbouwen? Hebben de andere Duitse partijen een akkoord onder elkaar gesloten die Linke niet te betrekken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 05:59   #4848
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Uw laatste alinea doet er niet toe, concrete voorbeelden van wetenschappelijke publicaties die positief zijn over de USSR en het Oostblok in het algemeen graag. Titels en auteurs volstaan, dat moet een makkie zijn voor iemand als u...
"Positief zijn over" lol.
U maakt Uzelf onsterfelijk belachelijk, denkt dat je op academisch niveau kunt meedraaien maar uit alles blijkt dat dat niet zo is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:01   #4849
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"Positief zijn over" lol.
U maakt Uzelf onsterfelijk belachelijk, denkt dat je op academisch niveau kunt meedraaien maar uit alles blijkt dat dat niet zo is.
Wie het schrijft!!!!!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:06   #4850
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Hoeveel stemmers van Die Linke vandaag hebben de DDR nog meegemaakt? In het Westen zijn er ook altijd jongeren die zich lieten verleiden tot het communisme. Meestal waren dat niet toevallig rijkeluis zoontjes en dochters die wat moeilijk wilden doen tegen mama en papa, zoals Ludo Martens bijvoorbeeld.

Nu we het toch over Martens hebben, u gaat hier tekeer zoals Martens in Congo. De grote betweterig wijsgeer die het domme klootjesvolk de juiste weg komt wijzen. Hoewel niemand er op zit te wachten... Net zoals in Oost-Europa er wel wat nostalgie is maar een terugkeer naar het mensonterende systeem van weleer daar zit bijna niemand op te wachten. Veel Oost-Duitsers zijn de Stasi nog lang niet vergeten...
De meeste stemmers van die Linke zijn te vinden bij de 50 plussers zoals hier al vermeld werd.
Ludo Martens kent U? Ok, ik kende die ook, persoonlijk, en heb hem m'n gedacht gezegd, dat het een starre idioot was. Ik deelde z'n gedachtegoed niet, maar was wel een warm persoon, en z'n kinderen missen hem heel erg.
Ongetwijfeld bent U dus ook 50 plus. Ik niet, maar eind de jaren 90, begin 2000 kende ik hem wel vrij goed.

Niemand zit er op te wachten zegt U? Uit zowel de opiniepeilingen als de resultaten van de verkiezingen in Oost-Duitsland blijkt nochtans van wel...

Niemand zit te wachten op uw Thatcheriaanse heilstaat...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:07   #4851
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Er is geen cordon tegen Die Linke, u gooit weer vanalles op een hoopje om een punt te kunnen maken. Heel slecht opgelet in de lessen, gelukkig heeft u nooit de fout gemaakt om te publiceren...

Dus iedereen die niet denkt zoals U heeft slecht opgelet? Zegt opnieuw veel over Uw IQ en opleidingsniveau...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:13   #4852
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hervalt weer in die ziekte die ik al eerder bij u ontwaarde en ook aangestipt hebt: de neiging om heel sterk te denken in tegengestelde blokken. Het stoute, slechte, verderfelijke Westen tegenover het aards paradijs van de communistische Sovjet-Unie.

Nu ook weer.

Natuurlijk zijn er in het Westen ook heel wat meelopers, mensen die onnadenkend meegaan met de stroom. Alleen is er een groot verschil: wie kritisch dacht werd in de Sovjet-Unie vervolgd of verbannen. In het Westen hebben we tenminste de vrijheid te uiten wat we denken zonder daarom vervolgd te worden (al is er in die vrijheid natuurlijk wel enige scheurtjes gekomen door bijvoorbeeld bepaalde muilkorfwetten).
Nee, zo denk ik niet, de Sovjet-Unie was geen paradijs. En hier heb je ook positieve kanten. Alleen is het kapitalisme, wereldwijd gezien, negatief voor de mensheid. Ik bezie alles niet zo zwart wit als jullie.
Maar in de westerse media, in ons zogenaamd vrije westen, wordt de Sovjet-Unie altijd negatief voorgesteld, terwijl de mensen die het communisme ZELF meegemaakt hebben er heel anders over denken. (zie opiniepeilingen, etc.) Om dat feit kunt U niet heen.
Wie kritisch denkt hier wordt niet verbannen, maar komt ook niet aan de bak. Er is een reden waarom ik me verberg achter een anoniem internetprofiel. In "real life" zou ik zulke zaken niet kunnen zeggen zonder m'n carrière te schaden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:13   #4853
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dus iedereen die niet denkt zoals U heeft slecht opgelet? Zegt opnieuw veel over Uw IQ en opleidingsniveau...
Uw opleidingsniveau kennen we, u maakt de VUB ten schande.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:23   #4854
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een aards paradijs dus, waar, hoe bizar eigenlijk als we uw uitleg mogen geloven, de mensen zelf een einde aan hebben gemaakt.
Er zijn verschillende redenen waarom er een einde aan is gemaakt, door de leidende politici zelf, nogmaals, in de literatuur kunt U daar veel redenen voor vinden. Zaken gebeuren in de geschiedenis, en die zijn niet altijd te verantwoorden of juist. Het scheelde ook niet veel of Hitler had WOII gewonnen. Het Westen heeft alleszins de Sovjet-Unie uitgeput in de wapenwedloop dat is een reden.

Feit is, dat de val van het communisme niet "het einde van de geschiedenis" inluidde. Wel in tegendeel, de meeste ex-communistische landen kwamen er verarmd uit, en velen die het meemaakten vinden, achteraf gezien, de val van het communisme een lapsus.
In het Midden-Oosten werden de communisten vervangen door jihadisten, en in Centraal-Europa door ultranationalisten, die evenwel socio-economisch links zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:24   #4855
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben tegen het CS, ik heb dat hier meermaals gepost.

Beter uw les leren.
Maar wel als het tegen die Linke is waarschijnlijk?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:28   #4856
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat staat er niet te lezen. Dat wordt door die persoon verondersteld ("suggests").
Niet alleen door deze Hongaarse wetenschapper, maar door heel veel Hongaren. En dus ook door "the economist".
Is heel logisch als je iets van het land kent. De nostalgie naar het communisme van Kadar is algemeen, maar anderzijds zijn er ook anti-Russische gevoelens en de opstand van 1956. Orban is eigenlijk een kind van Kadar in velerlei opzichten. Ja, dat klinkt misschien bizar als je de westerse media volgt die de zaken niet correct voorstellen, maar zo is het.
Orban linkt de socio-economische nostalgie naar het communisme aan Hongaars nationalisme en anti-moslim gevoelens, en deze mix werkt en maakt hem populair. (eigenlijk niet zo helemaal anders dan wat Putin deed)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:30   #4857
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals, die Linke is geen communistische partij. De leiding zegt dat heel duidelijk.
tja, duidelijk de "opvolger" van de SED, niemand die dat ontkent.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:32   #4858
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoon één titel. In één van de drie grote Europese talen.

Meer vraag ik niet.
zoals ik al zei er bestaan honderden studies daarover, ik gebruik trouwens nooit één bron, altijd verschillende. Maar goed, ik zal het U weten te zeggen.
Beschouwt U Russische als een Europese taal?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:34   #4859
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Je mag al blij zijn dat hij niet komt aandraven met "Een andere kijk op Stalin"...
Dat werk heb ik gelezen en bevat veel interessante punten, maar Ludo Martens was nogal strak ideologisch, en blind voor de fouten van Stalin. Maar je kunt het wel lezen en dan de westerse propaganda ernaast leggen, dan heb je 2 radicaal verschillende visies, en "het gemiddelde" van de 2 benadert de waarheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:37   #4860
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Uw opleidingsniveau kennen we, u maakt de VUB ten schande.
Dat iemand zoals U dat zegt, beschouw ik als een eer, en erg grappig.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be