Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2016, 08:03   #101
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Links en medeleven...

En die soort meent het monopoly te hebben op 'sociaal' zijn.
Maar een "linkse bleiter" is dan weer niet hetzelfde dan een "rechtse bleiter"
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 08:04   #102
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Je moet niet rond de pot draaien hoor, want jij hebt geen enkel ander alternatief dan de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie !
Want waar ga jij naar toe met je stem, als je met Vlaams nationalistische gevoelens in je maag zit, en het VB te extreem is ?
ik ben politiek dakloos ja. moet ik me bekennen voor een politieke partij vooraleer ik iets mag over een (andere) partij?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 08:13   #103
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben politiek dakloos ja. moet ik me bekennen voor een politieke partij vooraleer ik iets mag over een (andere) partij?
Oh nee hoor, het gaat er voor mij niet om wat je mag zeggen en wat niet !
Mij gaat het over het feit dat jij de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie NOOIT zal laten vallen, wat andere forumleden daar ook over mogen denken en schrijven.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:02   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Oh nee hoor, het gaat er voor mij niet om wat je mag zeggen en wat niet !
Mij gaat het over het feit dat jij de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie NOOIT zal laten vallen, wat andere forumleden daar ook over mogen denken en schrijven.
laten vallen? wat bedoel je daar mee? dat ik beslissingen/standpunten waar ik wel achter sta, ga verdedigen en beslissingen/standpunten waar ik niet achter sta, ga aanvallen?

Ja, dat is zo. Maar dat doe ik met beslissingen/standpunten van alle partijen. Wat is daar mis mee?

Moet je echt polariseren? Moet je echt alles wat de "vijand" zegt negatief bekijken? Moet je echt met vijandsbeelden werken?

Ik weet dat jij en nog velen hier op die manier denken, maar sorry, neen, daar ga ik, samen met nog anderen, niet in mee. Mag het?

trouwens, lees jij in feite ooit iets wat hier geschreven staat??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 26 september 2016 om 09:07.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:13   #105
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
laten vallen? wat bedoel je daar mee? dat ik beslissingen/standpunten waar ik wel achter sta, ga verdedigen en beslissingen/standpunten waar ik niet achter sta, ga aanvallen?

Ja, dat is zo. Maar dat doe ik met beslissingen/standpunten van alle partijen. Wat is daar mis mee?

Moet je echt polariseren? Moet je echt alles wat de "vijand" zegt negatief bekijken? Moet je echt met vijandsbeelden werken?

Ik weet dat jij en nog velen hier op die manier denken, maar sorry, neen, daar ga ik, samen met nog anderen, niet in mee. Mag het?

trouwens, lees jij in feite ooit iets wat hier geschreven staat??

Zijn er dan andere mogelijkheden om dit forum van antwoord te dienen ?
Want is alles niet de schuld van links, en meer bepaald van de sossen volgens onze NIET polariserende rechtse vriendjes en vriendinnetjes ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:16   #106
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zijn er dan andere mogelijkheden om dit forum van antwoord te dienen ?
Want is alles niet de schuld van links, en meer bepaald van de sossen volgens onze NIET polariserende rechtse vriendjes en vriendinnetjes ?
dat moet jij voor jezelf uitmaken. ik vind dat er wel een andere mogelijkheid is en die pas ik dan ook toe.

Maar als jij echt mordicus mij in het hokje "N-VA partijslaafje" wil steken. Doe maar hoor, mij maak je daarmee niet belachelijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:19   #107
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat moet jij voor jezelf uitmaken. ik vind dat er wel een andere mogelijkheid is en die pas ik dan ook toe.

Maar als jij echt mordicus mij in het hokje "N-VA partijslaafje" wil steken. Doe maar hoor, mij maak je daarmee niet belachelijk.
Vlijmscherp, het is helemaal niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken, laat dat duidelijk zijn ! Maar als je eerlijk met jezelf bent dan weet ook jij dat jij ofwel blanco zal stemmen of voor de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, waar de tweede mogelijkheid het dichtst bij de werkelijkheid zal liggen
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:28   #108
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik geloof er wel in. Het is niet de eerste keer dat in dat programma iemand emotioneel wordt.

Dat naast het feit dat BDW echt wel een emotionele week achter de rug gehad heeft, maakt het voor mij plausibel.

Uiteraard mag je iemand nooit volledig vertrouwen, maar iemand het voordeel van de twijfel geven, is nooit slecht vind ik.
Of zou het een valstrik van de linkse VRT-radio zijn geweest om hem te doen wenen, om hem op die manier aan kritiek bloot te stellen?

Maar misschien moet ik maar beter niet dat soort grapjes maken, voor iemand in alle ernst hetzelfde zou beweren.

Laatst gewijzigd door dalibor : 26 september 2016 om 09:28.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 09:31   #109
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Vlijmscherp, het is helemaal niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken, laat dat duidelijk zijn ! Maar als je eerlijk met jezelf bent dan weet ook jij dat jij ofwel blanco zal stemmen of voor de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, waar de tweede mogelijkheid het dichtst bij de werkelijkheid zal liggen
op wie ik ga stemmen, is mijn beslissing. Op lokaal vlak zal het idd sowieso op N-VA zijn, maar dat heeft enkel en alleen met lokale zaken te maken.

Op Vlaams en federaal staat er ook 1 iets vast: sowieso niet op N-VA. Ook niet op OVLD, SPA, CD&V en Groen omdat ze die vermaledijde 6e staatshervorming hebben gestemd. Ook niet op het VB, wegens evidente redenen. LDD en PVDA zijn ook geen opties.

Op wie dan wel, weet ik nog niet. Ik hoop dat die Aalsterse afscheuring van SPa terug opkomt. Daar heb ik in 2014 voor het federale ook op gestemd.

En anders zal het blanco zijn. Daar heb ik ook geen probleem mee.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 12:05   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

De Aalsterse afscheuring is nooit weggeweest maar gaat gewoon door onder een nieuwe naam. Zoals �*lle partijen het hen hebben voorgedaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 12:41   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op wie ik ga stemmen, is mijn beslissing. Op lokaal vlak zal het idd sowieso op N-VA zijn, maar dat heeft enkel en alleen met lokale zaken te maken.

Op Vlaams en federaal staat er ook 1 iets vast: sowieso niet op N-VA. Ook niet op OVLD, SPA, CD&V en Groen omdat ze die vermaledijde 6e staatshervorming hebben gestemd. Ook niet op het VB, wegens evidente redenen. LDD en PVDA zijn ook geen opties.

Op wie dan wel, weet ik nog niet. Ik hoop dat die Aalsterse afscheuring van SPa terug opkomt. Daar heb ik in 2014 voor het federale ook op gestemd.

En anders zal het blanco zijn. Daar heb ik ook geen probleem mee.
Er is maar één partij die niet in je lijstje staat: de BUB.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 13:11   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik geloof er wel in. Het is niet de eerste keer dat in dat programma iemand emotioneel wordt.

Dat naast het feit dat BDW echt wel een emotionele week achter de rug gehad heeft, maakt het voor mij plausibel.

Uiteraard mag je iemand nooit volledig vertrouwen, maar iemand het voordeel van de twijfel geven, is nooit slecht vind ik.
BDW werd emotioneel toen het over z'n vader ging.
+ Inderdaad, hij had een zeer zware week achter de rug.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 21:59   #113
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De waarheid kent ook haar rechten. En ongetwijfeld kent u deze waarheid ook.
Waarom dan zo neerbuigend doen?
Jamaar, de reden om het communautaire "eventjes" los te laten was om ingrijpende, broodnodige hervormingen te doen.
Merk echter op dat de hervormingen niet zo ingrijpend zijn, en vooral : de begroting is totaal niet in evenwicht.
En zoals een paar economen al opmerken, de rente staat nu historisch laag, als die straks weer aantrekt, gaat dit pijn doen.
We zijn dus kansen om echt te saneren aan het verspelen.
Ik had meer / beter verwacht van N-VA.
Ik begrijp ook niet waar die steeds weer foute begrotingen vandaan komen.
Je kunt een keertje ernaast zitten, maar het is iedere keer, en het is gewoon het dubbele aan het worden van wat geraamd was.
Men zegt dan van "jamaar, het Planbureau heeft verkeerd geraamd.".
Ik vraag mij af, wat waren de voorspellingen van het Planbureau, maar ook die van andere instanties?
Werden er toen al niet vraagtekens bij de cijfers van het Planbureau gezet?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 23:48   #114
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op wie ik ga stemmen, is mijn beslissing. Op lokaal vlak zal het idd sowieso op N-VA zijn, maar dat heeft enkel en alleen met lokale zaken te maken.

Op Vlaams en federaal staat er ook 1 iets vast: sowieso niet op N-VA. Ook niet op OVLD, SPA, CD&V en Groen omdat ze die vermaledijde 6e staatshervorming hebben gestemd. Ook niet op het VB, wegens evidente redenen. LDD en PVDA zijn ook geen opties.

Op wie dan wel, weet ik nog niet. Ik hoop dat die Aalsterse afscheuring van SPa terug opkomt. Daar heb ik in 2014 voor het federale ook op gestemd.

En anders zal het blanco zijn. Daar heb ik ook geen probleem mee.
Vreemd. SD&P is niet anti-Belgisch.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 00:52   #115
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En die recente uitlatingen, komaan zelfs u weet beter.
Die recente uitlatingen waren duidelijk genoeg.
Niet Knuppel maar u zou beter moeten weten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 01:05   #116
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Ach, maak toch gewoon België unitair. Eén regering, één parlement. Officiële taal: Nederlands. Tweetalige hoofdstad. Vertaalde versies van wetteksten voor de Franstalige en Duitstalige gouwen (een minderheid van 3/10 Belgen).

p.s. : ''ja maar dan gaan de Walen meteen separatisme vragen''. Ok. Als je dat gelooft, moet je het zeker proberen vanuit je oogpunt.

BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 07:06   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik geloof ook geen ballen van de echtheid van die emotionele bui van BDW. Maar volgens mij vergis je je wel als je schrijft dat vlijmscherp een partijslaafje is. Er zijn meer dan voldoende kritische bijdragen van zijn hand over de manier waarop n-va de stap naar de macht heeft gezet.
Het is uw goed recht om daar niet in te geloven.
Maar wat kan Bart winnen met plots de emotionele te gaan uithangen?

Niets, helemaal niets, eerder integendeel hij kan ermee verliezen.

Voor mij was dat een zeldzame keer dat De Wever zijn emoties, die hij steeds goed onder controle heeft, toonde.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 07:10   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Jamaar, de reden om het communautaire "eventjes" los te laten was om ingrijpende, broodnodige hervormingen te doen.
Merk echter op dat de hervormingen niet zo ingrijpend zijn, en vooral : de begroting is totaal niet in evenwicht.
En zoals een paar economen al opmerken, de rente staat nu historisch laag, als die straks weer aantrekt, gaat dit pijn doen.
We zijn dus kansen om echt te saneren aan het verspelen.
Ik had meer / beter verwacht van N-VA.
Ik begrijp ook niet waar die steeds weer foute begrotingen vandaan komen.
Je kunt een keertje ernaast zitten, maar het is iedere keer, en het is gewoon het dubbele aan het worden van wat geraamd was.
Men zegt dan van "jamaar, het Planbureau heeft verkeerd geraamd.".
Ik vraag mij af, wat waren de voorspellingen van het Planbureau, maar ook die van andere instanties?
Werden er toen al niet vraagtekens bij de cijfers van het Planbureau gezet?
Bij die 4,2 miljard zit sowieso al 1 miljard aan extra reserve, reserve voor moeilijkere tijden of voor het geval er een misrekening is.
Dit miljard kan dus al onmiddellijk ingezet worden.
Blijft een misrekening van 0.8 miljard, wat nog steeds heel veel is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 07:11   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die recente uitlatingen waren duidelijk genoeg.
Niet Knuppel maar u zou beter moeten weten.
Omdat ze zich liet misleiden door de pers?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 07:43   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ach, maak toch gewoon België unitair. Eén regering, één parlement. Officiële taal: Nederlands. Tweetalige hoofdstad. Vertaalde versies van wetteksten voor de Franstalige en Duitstalige gouwen (een minderheid van 3/10 Belgen).

p.s. : ''ja maar dan gaan de Walen meteen separatisme vragen''. Ok. Als je dat gelooft, moet je het zeker proberen vanuit je oogpunt.

Wetend dat de Franstaligen de eersten zullen zijn die "NON" zullen schreeuwen weet je ook dat je dikke zever vertelt. ZIJ spraken niet alleen al over federalisme in 1912, ZIJ dreigen al met plan B als er nog maar over de splitsing van de sociale zekerheid wordt gepraat. Langs die weg loopt de belangrijkste transfer.

"Officiële taal: Nederlands".
De onderhandelingen om een regering te vormen gebeuren na bijna twee eeuwen nog altijd hoofdzakelijk in het Frans. De Franstaligen eisen nog steeds faciliteiten in Vlaanderen, maar JIJ gelooft dat ze wél zullen toelaten dat de officiële taal in Belgiqiue de taal van de Vlaamse meerderheid moet worden?

De BUB streeft naar unitarisme, wat belet jou, BUBbel van jaar, om "Belgique weer gewoon unitair te maken"? Of kan jouw voorzitter, Hans van de Cauter, niet meer dan De Wever?



Brussel IS al tweetalig. Op papier. J�*ren nadat de francofonie dat contract mee ondertekende veegt ze er nog altijd haar dominante reet aan.

Wie belet de BUB om daar verandering in te brengen?
Waarom hebben we jouw partijdinges nog NOOIT een voorstel horen doen dat de Franstaligen verplicht om de gemaakte afspraken inzake officiële tweetaligheid in Bruxelles na te komen?

Je hoeft niet te vragen wat een baarlijke nonsens zelfs iemand met een doctoraat geschiedenis op zak kan uitkramen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be