Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 januari 2017, 20:14   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Conclusie: de nissan leaf en nissan camionette zijn gewoon geen goede e-wagens. Maar daarom ook de goedkoopste.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 20:25   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard




geef die kerel gewoon een dodge ram. Hij zal zonder problemen zijn ronde kunnen doen, en tegen hoge snelheid
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 20:29   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De 60 kW Opel Ampera-e daarintegen....daar rij je heel wat verder mee.

Citaat:
The EPA-rated range of 238 mi (383 km) was confirmed by automotive reporters driving a preproduction Bolt with a 60-kWh battery. Driven under different driving modes with the air conditioning on, the trip between Monterey and Santa Barbara was completed with an energy consumption of 50.1 kWh, representing an average efficiency of 4.8 miles per kWh. A total of 237.8 mi (382.7 km) were driven, with the Bolt’s display showing 34 mi (55 km) of range remaining.[58] Several other journalists conducted a preproduction Bolt test drive on the same route, and all reported similar results regarding the Bolt EPA-estimated range.[54][59][60][61][62]

As part of its debut at the 2016 Paris Motor Show, Opel reported driving an Ampera-e without recharging from Piccadilly Circus in London to Porte de Versailles in Paris, the venue of the exhibition. The rebadged Bolt traveled 417 km (259 mi) with 80 km (50 mi) of range remaining.[2][63]
Met airco aan 380 km gereden en nog 50 km over.

Enigste nadeel: door de btw wordt deze wagen weer 40k plus euro....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 20:32   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Conclusie: de nissan leaf en nissan camionette zijn gewoon geen goede e-wagens. Maar daarom ook de goedkoopste.
Idd.

Veel meer dan 90 km mag men zeker niet van een 24 kWh camionette-Leaf verwachten, zelfs de gewone Leaf 24 kWh haalt maar 100-160 km in de praktijk, met de 30 kWh versie is al wat geschkter voor de snelweg en haalt 125 �* 200 km. Nissan Leaf 24 kWh staat wslk voor minder dan 17.000 € op het autosalon, want Nissan gaf ooit extra 5000 € korting vorig salon 2016:
http://www.autofans.be/nieuws/autosa...osalon-brussel
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 20:52   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Na de loze beloftes de praktijk:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...reik-a3053627/



Rijbereik 75km
In 2013 heeft een garagist een Renault Scenic ook moeten terugnemen, zelfs na 3 jaar...
Citaat:
http://www.derwesten.de/staedte/nach...id7695998.html
Es bleibt dabei: Ein Autohaus muss nach drei Jahren einen Renault Scénic zurücknehmen und einem Rentner aus Herne den Kaufpreis erstatten. Grund: Der Spritverbrauch ist zu hoch. Das Oberlandesgericht Hamm (OLG) bestätigte damit am Donnerstag ein Urteil des Landgerichtes Bochum.
http://www.ksta.de/ratgeber/auto/-ne...urueck-4874854

Sinds dat beroepsoordeel in 2013 zijn ze in D voorzichtiger geworden, iedereen kan zijn auto teruggeven als het normverbruik meer dan 10 % hoger ligt als aangegeven. Men moet het natuurlijk door een deskundige organisatie die de middelen heeft aantonen (dus labotesten).

http://www.finanztip.de/spritverbrauch-reklamieren/
Citaat:
Mehrverbrauch beim Auto reklamieren
SO VERLANGEN SIE FÜR IHREN SPRITSCHLUCKER IHR GELD ZURÜCK
Zuletzt aktualisiert: 24. November 2016

Mehr hierzu bei: http://www.finanztip.de/spritverbrau...#ixzz4VldilRss
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 20:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:14   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is inderdaad zever.
Remmen kan zorgen voor extra opladen, maar die energie verlies je terug met optrekken.
Dus toch meer km, en dus geen zever.
En het is ook niet remmen, het is gewoon vertragen zonder aan de rem te komen.

Daarom verbruiken Electrische wagens in de stad of bij veel stop en go verkeer in de regel minder dan op de vlotte weg en hogere snelheden, en niet omgekeerd zoals bij fossiele wagens:
http://www.fueleconomy.gov/feg/Find....38000&id=37885

Uiteraard zit dat -tussendoor bijladen door regeneratief vertragen- ingecalculeerd in het totaal verbruik.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 21:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:18   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus toch meer km, en dus geen zever.

Uiteraard zit dat ingecalculeerd in het verbruik.
Die opmerking van de garagist was wel zever: als je veel moet remmen rijdt je verder zegt hij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:23   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mensen vergeten dat cammionetten nu eenmaal geladen worden.
En in vele gevallen ook op het dak dingen vervoeren.

Zelfs zware cammionetten met 2.5 liter diesels halen soms maar nog 350 km in die toestand waar ze leeg ruim het dubbel halen.

Zo is dat nu eenmaal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:26   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die opmerking van de garagist was wel zever: als je veel moet remmen rijdt je verder zegt hij.
Bedoelde de garagist dat wel? Bedoelde hij niet als je voortdurend moet vertragen?

Een E-wagen vertraagt namelijk al met ca. 3 m/sec ² enkel door het pedaal te lossen, de remlichten gaan dan aan, maar remmen doet de bestuurder pas als hij op het rempedaal drukt.

In de stad geraakt men met een E-wagen verder dan op het platteland/snelweg:
tot 20-25 % meer voor een BMW i3:

Uiteraard kan het zijn dat je bij trage harmonicafiles op de (zeer drukke) snelweg waar je voordurend het pedaal moet lossen ook je range kunt verlengen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 21:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:31   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zei de garagist dat wel? Bedoelde hij niet als je voortdurend moet vertragen?

Een E-wagen vertraagt namelijk al met ca. 3 m/sec ² enkel door het pedaal te lossen, de remlichten gaan dan aan, maar remmen doet de bestuurder pas als hij op het rempedaal drukt.

In de stad geraakt men met een E-wagen verder dan op het platteland/snelweg:
tot 20-25 % meer voor een BMW i3:
Waarschijnlijk omdat je op het platteland sneller dan 30 km/u rijdt.

Overigens kan die journalist die garagehouder volledig fout geciteerd hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:41   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarschijnlijk omdat je op het platteland sneller dan 30 km/u rijdt.
(veel) sneller dan 50 kmh, het is city versus snelweg.

Citaat:
Overigens kan die journalist die garagehouder volledig fout geciteerd hebben.
Idd, maar als men de ganse context leest spreekt de garagehouder over stadsverkeer.

Naja iedereen weet wel wat men bedoelt bij verkeer "wanneer men veel remt" bij een fossiele wagen.

Maar bij een E-wagen gaat men *desnoods alleen op het rempedaal de laatste meters (*rood licht of stilstaande hindernis). In de meeste gevallen met vertraagd verkeer zal men zelfs niet hoeven te remmen.

*
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 21:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:48   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.925
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(veel) sneller dan 50 kmh, het is city versus snelweg.

Idd, maar als men de ganse context leest spreekt de garagehouder over stadsverkeer.

Naja iedereen weet wel wat men bedoelt bij verkeer "wanneer men veel remt" bij een fossiele wagen.

Maar bij een E-wagen gaat men *desnoods alleen op het rempedaal de laatste meters (*rood licht of stilstaande hindernis). In de meeste gevallen met vertraagd verkeer zal men zelfs niet hoeven te remmen.

*
Niemand betwist die energierecuperatie. Maar zeggen dat je door veel te remmen verder kan rijden is idioot.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:52   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niemand betwist die energierecuperatie. Maar zeggen dat je door veel te remmen verder kan rijden is idioot.
Door op het rempedaal te duwen is remmen idioot ja, iedereen weet dat je door vooruitziend lang uit te bollen en niet te remmen het laagste verbruik haalt, natuurlijk ook met een fossiele wagen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 21:54   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Niemand betwist die energierecuperatie. Maar zeggen dat je door veel te remmen verder kan rijden is idioot.
Of erger, dat men minder km haalt door niet te remmen
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:00   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Conclusie; als de wagen met een platte batterij zit is het gedaan met remmen.

Misschien ligt het dus toch aan de batterij?

Al goed dat er dan geen zwaardere inzat of hij had extra remmen nodig.

...brolkar
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:31   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Conclusie; als de wagen met een platte batterij zit is het gedaan met remmen.
Conclusie als je batterij wat plat is rijdt of start geen enkele wagen, of rijdt de jouwe nog met trappers?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:36   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Conclusie als je batterij wat plat is rijdt of start geen enkele wagen, of rijdt de jouwe nog met trappers?
De mijne kan ik in gang duwen als zijn batterij plat is.

En hup hij is weer weg.

Nogal een techniek hè?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 januari 2017 om 22:38.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 23:37   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Conclusie; als de wagen met een platte batterij zit is het gedaan met remmen.

Misschien ligt het dus toch aan de batterij?

Al goed dat er dan geen zwaardere inzat of hij had extra remmen nodig.

...brolkar
Ik geef u gelijk. Die Nissan Leaf en Nissan Camionette zijn brolkarren.

Dankzij hun aerodynamica van twee keer niks zijn ze ongeschikt voor de autobaan, en dankzij hun lage accu, eigenlijk gewoon brol tout court.

60 kWh is nu een beetje het doel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 23:52   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De mijne kan ik in gang duwen als zijn batterij plat is.

En hup hij is weer weg.

Nogal een techniek hè?
Jij duwt hem in gang en dan spring je erin van de jaren stillekens zeker?

Met een platte batterij (of ene die niet meer bijlaadt) heb je geen motorontsteking (benzine) nogal brol hé. Je geraakt geen 50 meter ver, eigen ervaring.

En met een moderne diesel zal het ook niet gaan, vele dingen zijn sowieso electrisch geworden, zelfs veel meer als men denkt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 23:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 23:56   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
In 2010, the Nissan Leaf battery pack was reportedly produced at a cost of $18,000. Nissan's initial production costs at the launch of the Leaf were therefore about $750 per kilowatt hour (for the 24 kWh battery).
Citaat:
→ GM has a contract with LG Chem to get battery cells for $145/kWh, which probably translates into a battery pack cost around $190/kWh as well.
Citaat:
“Overall, the Department of Energy is partnering with industry to reduce the manufacturing cost of advanced batteries. While a typical battery for a plug-in hybrid electric vehicle with a 40-mile electric range cost $12,000 in 2008, we’re on track to demonstrate technology by 2015 that would reduce the cost to $3,600. And last year, we set a goal of demonstrating technology by 2020 that would further reduce the cost to $1,500 – an accomplishment that could help spur the mass-market adoption of electric vehicles.”
Bron van die laatste: Dr. Steven Chu, toemalig hoofd Dept. of Energy.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be