Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2017, 17:54   #21
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik onthoud vooral dat slechts 1€ op 100€ naar die verkeerde kant van het geglobaliseerde kapitalisme gaat...
Wel, dan onthouden wij vooral dat u een oen bent die een goedkoop excuus zoekt om op ontwikkelingshulp te kakken.

In een eerste vonnis werd Vredeseilanden in het gelijk gesteld omdat de reputatie geschaad werd terwijl Debels 'niet als een zorgvuldig journalist gehandeld had'. (bron)

Citaat:
Gegevens over de lonen die Vredeseilanden uitbetaalt kloppen niet, concludeert de rechter. Debels gaf bij de verdediging aan dat hij eigenlijk geen journalist is, en dat voor hem dan ook andere regels gelden. De rechter volgt hem hier niet in omdat Debels op de achterflap van het boek letterlijk als onderzoeksjournalist wordt omschreven

De beroepszaak die Debels nadien wel gewonnen had ging over het niet moeten betalen van de euro schadevergoeding die door bovenstaande werd toegekend. De motivering hiervoor was als volgt:

Citaat:
Vredeseilanden moet in een democratische en pluralistische samenleving kritische meningen en opinies over haar werking en resultaten, ook al zijn deze overdreven, ongenuanceerd of provocerend, kunnen dulden. Debels heeft een waardeoordeel uitgedrukt en gebruikte geen eerrovende, beledigende of nutteloos kwetsende woorden. Hij had geen kennelijk kwaadwillige bedoelingen.

Met andere woorden: de rechtbanken hebben vastgesteld dat Debels gelogen heeft over de werking van Vredeseilanden, maar oordeelden dat hun reputatie hierdoor niet geschaad werd. Compleet fout blijkbaar aangezien u aantoont dat er toch minstens twee foempen in zijn leugens getrapt zijn en bijgevolg geloven dat een gift aan hen slecht besteed wordt.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:17   #22
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wel, dan onthouden wij vooral dat u een oen bent die een goedkoop excuus zoekt om op ontwikkelingshulp te kakken.

In een eerste vonnis werd Vredeseilanden in het gelijk gesteld omdat de reputatie geschaad werd terwijl Debels 'niet als een zorgvuldig journalist gehandeld had'. (bron)




De beroepszaak die Debels nadien wel gewonnen had ging over het niet moeten betalen van de euro schadevergoeding die door bovenstaande werd toegekend. De motivering hiervoor was als volgt:




Met andere woorden: de rechtbanken hebben vastgesteld dat Debels gelogen heeft over de werking van Vredeseilanden, maar oordeelden dat hun reputatie hierdoor niet geschaad werd. Compleet fout blijkbaar aangezien u aantoont dat er toch minstens twee foempen in zijn leugens getrapt zijn en bijgevolg geloven dat een gift aan hen slecht besteed wordt.

Geen reputatieschade dus.

Teken dat die 1€ er niet al te ver zal van af zitten. Pak dat het nog 3€ op 100€ is, dan blijft het inderdaad een no go.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:57   #23
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, worden de centen helemaal niet gebruikt om die boeren te helpen? Enkel om financiering te krijgen bij andere financierende organisaties. Ik vind dit op zijn minst bizar.
NGO's zijn handelaren in schuldgevoel. Ze hebben geen baat bij definitieve oplossingen.

De bevolking van Afrika gaat exploderen de komende 30 jaar:

Citaat:
By 2050, the bulk of the world's population growth will take place in Africa: of the additional 2.4 billion people projected between 2015 and 2050, 1.3 billion will be added in Africa
Rekening houdend met het niveau van beleidskunde dat aanwezig is in dat continent kunnen we besluiten dat ze afstevenen op een totale catastrofe. Indien de stabiliteit van de landen in Noord-Afrika tegen dan niet verbeterd is zal dit leiden tot tientallen miljoenen bootmigranten op de Europese Middellandse Zee-kust.

De beste manier om geld van ontwikkelingshulp te besteden in Afrika is dan ook door die demografische tijdbom te ontmantelen. Elke euro die niet gaat naar sterilisaties of waar sterilisaties niet zijn aan gekoppeld als voorwaarde is dan ook weggesmeten geld.

http://www.doorbraak.be/nl/etienne-v...-op-ons-afkomt
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 19:14   #24
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij begrijpt Leica niet goed wat het is om elke dag wakker te worden aan de verkeerde kant van het geglobaliseerde kapitalisme...
En aan welke kant zijn degenen die in 1913 geboren zijn?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 19:19   #25
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wil heus geloven dat er bij grote organisaties heel wat blijft hangen bij allerlei tussenniveaus. Er is immers sprake van een administratie en allerlei tussenpersonen.
Er is meer aan de hand.

Bij de hulp na de tsunami-ramp in Azie werd vastgesteld dat 20% van de hulp naar salarissen ging.

Laat het mij zo zeggen: als er per duizend getroffenen één medewerker is, krijgt die medewerker 2000 € en elke getroffene 80 €.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 19:47   #26
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Komend weekend houdt Vredeseilanden opnieuw hun actieweekend waarin ze proberen 'mannekes' te verkopen. Ze steunen hierbij zogezegd de boeren.
Vorige zaterdag stonden er zo al naïeve geïndoctrineerde schoolkinderen aan de ingang van Carrefour met hun prullen. Je kan het die gasten niet kwalijk nemen en heb gewoon beleefd van nee geknikt. Moest het er op aankomen zou ik nog liever het geld in brand steken dan aan zo een bende profiteurs, die achter deze kinderen staan, te geven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 20:57   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Vorige zaterdag stonden er zo al naïeve geïndoctrineerde schoolkinderen aan de ingang van Carrefour met hun prullen. Je kan het die gasten niet kwalijk nemen en heb gewoon beleefd van nee geknikt. Moest het er op aankomen zou ik nog liever het geld in brand steken dan aan zo een bende profiteurs, die achter deze kinderen staan, te geven.
11.11.11 is geen haar beter. Die hebben bovendien de specialiteit tijdens de weken vóór de start van hun bedelcampagne om telkens degoutante anti-westerse slogans rond te toeteren. Volgens die pipo's zijn alle problemen in de arme landen onze schuld. Dus ook het zwaarst doorwegende probleem, namelijk de door en door corrupte lokale politici.
Om de (werkelijk bestaande en dikwijls zeer ernstige) problemen in die landen aan te pakken is er feitelijk maar één adequate methode: terug bezetten door westerse troepen en er opnieuw kolonies van maken. Ik besef wel dat dit gewoon niet kan. Maar de huidige vorm van hulpverlening kan evenmin. Er gaat doodeenvoudig véél te veel geld verloren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:00   #28
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Geen reputatieschade dus.

Teken dat die 1€ er niet al te ver zal van af zitten. Pak dat het nog 3€ op 100€ is, dan blijft het inderdaad een no go.
Zoals Conscience al aangeeft, zal het eerder €80 op 100 zijn.

Nog niet genoeg voor u waarschijnlijk. Hoeveel mag een hulpverlener volgens u verdienen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:04   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zoals Conscience al aangeeft, zal het eerder €80 op 100 zijn.

Nog niet genoeg voor u waarschijnlijk. Hoeveel mag een hulpverlener volgens u verdienen?
in belgie is het wettelijk 60% werkingskosten en 40% moet effectief naar het goede doel gaan dacht ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:06   #30
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
11.11.11 is geen haar beter. Die hebben bovendien de specialiteit tijdens de weken vóór de start van hun bedelcampagne om telkens degoutante anti-westerse slogans rond te toeteren.
Die slogans sturen ze dan waarschijnlijk middels aardstralen hoogstpersoonlijk naar uw kop


In 2016 was hun slogan: "gezondheidszorg is een mensenrecht"

Ge moet toch al veel pis gedronken hebben om daar iets 'anti-westers' in te zien, niet?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:12   #31
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, worden de centen helemaal niet gebruikt om die boeren te helpen? Enkel om financiering te krijgen bij andere financierende organisaties. Ik vind dit op zijn minst bizar.
Ik denk dat je die laatste zin fout begrijpt: de regels van de overheid stellen dat organisaties, mits ze aan bepaalde voorwaarden voldoen, voor bepaalde zaken of projecten subsidies kunnen krijgen, maar ze moeten altijd op zijn minst een deel van het project zélf subsidiëren.

Als je voor een project 10.000 euro nodig hebt moet je dus (bijvoorbeeld) pakweg minstens 3000 euro zélf kunnen financieren. Als dat lukt en je voldoet aan de voorwaarden kun je van de overheid subsidies krijgen voor het resterende deel.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 14:14   #32
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als alle weddes en zitpenningen van de bestuursleden betaald zijn, dan schiet er voor de werking maar bitter weinig over hoor. Denk ik, denk ik maar.
Denken is niet genoeg als je anderen beschuldigt van iets. Misschien is bewijzen dat het zo is ook wel nodig.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 22:15   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Er is meer aan de hand.

Bij de hulp na de tsunami-ramp in Azie werd vastgesteld dat 20% van de hulp naar salarissen ging.

Laat het mij zo zeggen: als er per duizend getroffenen één medewerker is, krijgt die medewerker 2000 € en elke getroffene 80 €.
Als we ervan uitgaan dat geen enkele euro besteed mag worden aan de werking van de organisatie zelf, dan zullen we al onze ontwikkelingshulp best weer toevertrouwen aan religieuzen die hun hele leven, inzet en tijd aan de medemens besteden.

Komen leken in beeld, dan stelt zich ook de vraag naar verloning. Meestal hebben deze mensen een gezin dat nu eenmaal ook niet van de hemelse dauw leven kan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 22:59   #34
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als we ervan uitgaan dat geen enkele euro besteed mag worden aan de werking van de organisatie zelf, dan zullen we al onze ontwikkelingshulp best weer toevertrouwen aan religieuzen die hun hele leven, inzet en tijd aan de medemens besteden.

Komen leken in beeld, dan stelt zich ook de vraag naar verloning. Meestal hebben deze mensen een gezin dat nu eenmaal ook niet van de hemelse dauw leven kan.
Aan religieuzen toevertrouwen...? Man,man,man, er bestaan geen grotere bedriegers en smeerlappen dan de religieuzen! Als een religieuze zogezegd iets goed wil doen voor jou ben je vast en zeker genaaid!
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2017, 23:35   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.223
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als we ervan uitgaan dat geen enkele euro besteed mag worden aan de werking van de organisatie zelf, dan zullen we al onze ontwikkelingshulp best weer toevertrouwen aan religieuzen die hun hele leven, inzet en tijd aan de medemens besteden.

Komen leken in beeld, dan stelt zich ook de vraag naar verloning. Meestal hebben deze mensen een gezin dat nu eenmaal ook niet van de hemelse dauw leven kan.
Jaja, religieuzen van toen en nu.



__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2017, 11:08   #36
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Als alle weddes en zitpenningen van de bestuursleden betaald zijn, dan schiet er voor de werking maar bitter weinig over hoor. Denk ik, denk ik maar.
Humanitaire graaivogels, kassa kassa:

Salarissen goede doelen onderzocht

http://www.wereldburgers.tv/2010/03/...en-onderzocht/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2017, 23:15   #37
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Humanitaire graaivogels, kassa kassa:

Salarissen goede doelen onderzocht

http://www.wereldburgers.tv/2010/03/...en-onderzocht/
Als je naar één of andere bron verwijst, wel alles weergeven hé!

In jouw artikel lees ik ook dit:

"Belgische collega’s

Opmerkelijk is ook dat directieleden van goede doelen in Belgie significant minder verdienen.
"
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 06:16   #38
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Citaat:
Citaat:
Wel, dan onthouden wij vooral dat u een oen bent die een goedkoop excuus zoekt om op ontwikkelingshulp te kakken.
In een eerste vonnis werd Vredeseilanden in het gelijk gesteld omdat de reputatie geschaad werd terwijl Debels 'niet als een zorgvuldig journalist gehandeld had'. (bron)




De beroepszaak die Debels nadien wel gewonnen had ging over het niet moeten betalen van de euro schadevergoeding die door bovenstaande werd toegekend. De motivering hiervoor was als volgt:




Met andere woorden: de rechtbanken hebben vastgesteld dat Debels gelogen heeft over de werking van Vredeseilanden, maar oordeelden dat hun reputatie hierdoor niet geschaad werd. Compleet fout blijkbaar aangezien u aantoont dat er toch minstens twee foempen in zijn leugens getrapt zijn en bijgevolg geloven dat een gift aan hen slecht besteed wordt.
Moet eerlijk zijn al die miljoenen ,miljarden , in al die jaren en nooit verbeterd de situatie in die landen ... van oens gesproken ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 23:10   #39
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Als je naar één of andere bron verwijst, wel alles weergeven hé!

In jouw artikel lees ik ook dit:

"Belgische collega’s

Opmerkelijk is ook dat directieleden van goede doelen in Belgie significant minder verdienen.
"
Dat laatste klopt tov hun Nederlandse collega's, maar wel dient te worden aangestipt dat deze publicatie uit 2010 stamt, dus voor de verloning anno 2016-17 vond ik geen cijfers:

http://www.nl-aid.org/salarissen-dir...len-in-belgie/
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 02:57   #40
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat laatste klopt tov hun Nederlandse collega's, maar wel dient te worden aangestipt dat deze publicatie uit 2010 stamt, dus voor de verloning anno 2016-17 vond ik geen cijfers:

http://www.nl-aid.org/salarissen-dir...len-in-belgie/
Ik ken een aantal van de genoemde organisaties vrij goed en voor zover ik kan inschatten komen de cijfers vrij goed met de realiteit overeen. Ik denk ook niet dat de verloning zeer hart veranderd is de laatste jaren.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be