Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Na voltooing van het dure Oosterweel project ...
zullen de files beduidend korter zijn en kan ik vlotter rijden. 7 43,75%
zullen de files na al die jaren wederom hetzelfde of erger zijn als nu. 9 56,25%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2017, 15:01   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Veel nieuwe wegen.....in fucking China.
Ja ook, maar zowat overal, behalve in la belgique
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 11 januari 2017 om 15:01.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 15:44   #22
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Een deel van de oorzaak van de vaak dichtslibbende Ring ligt bij het vrachtwagenverkeer. Volgens havenschepen Marc Van Peel (CD&V) is de haven echter niet de grote boosdoener. “Nog geen 5% van het vrachtwagenverkeer dat Antwerpen passeert, vertrekt van of naar de haven. De meeste vrachtwagens zijn doorgaand verkeer”, zegt Havenschepen Marc Van Peel (CD&V).
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:40   #23
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie een gouden tijd voor taxis daar.

30000 auto's minder?

Ik weet niet of ze daar mee zullen akkoord gaan.
Misschien kan ik wat bij verdienen om taxi te spelen.
Als Uber dat mag dan mag ik dat ook.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 09:52   #24
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Hij vertolkt een eigenzinnige stem in het debat, maar Ekerenaar Philippe Deleu bijt zich nu al tien jaar vast in het Oosterweelverhaal. "De ambitienota van de intendant die de ring wil overkappen? Onbetaalbaar, niet ambitieus en onwerkbaar."


Philippe Deleu zat een tijdlang in de race met zijn 'Consensustracé'. Dat voorzag verbindingen tussen de Liefkenshoektunnel en de E17 in Haasdonk en de A102 tussen Ekeren en Wommelgem. Maar het overleefde de MER-schifting niet. In de nieuwe oplossingen van de overheid en burgerbewegingen gelooft hij niet. "De nota van intendant Alexander D'Hooghe bulkt van de tegenstrijdigheden. Het is trouwens waanzin om het viaduct van Merksem af te breken als je niet eerst de A102 aanlegt. Maar dat laatste wil men niet."

Deleu vreest dat de overkapping van het BAM-tracé 20 miljard euro kan kosten, het dubbele van wat D'Hooghe vooropstelt in zijn ambitienota 'Over de ring'. "De tunnels stellen ook enorme problemen qua veiligheid - bij brand - en luchtvervuiling."




Telewerken

Over het weghalen van auto's uit de spits is Deleu categorisch: "Dat gaat nooit van zijn leven lukken. Ik hoor oproepen om meer te telewerken. Maar dat doet men al. Daar boek je weinig of geen winst mee."
Volgens het Rekenhof lopen de kosten van het Masterplan 2020 en de overkapping van de Antwerpse Ring nu al op tot 15 miljard euro. “Dat kan de Vlaamse regering nooit opbrengen”, zegt raadsheer Jan Debucquoy. “De overheid zal keuzes moeten maken.”





Het Rekenhof vindt dat de regering de kosten van de overkapping en die van de minder-hindermaatregelen tijdens de werkzaamheden voor de Oosterweelverbinding moet integreren in haar financiële planning. “Het huidige totaalbedrag van 15 miljard euro is niet haalbaar binnen de Vlaamse begroting”, zegt raadsheer Jan Debucquoy. “De regering moet eerst het beschikbare budget bekijken en dan haar prioritaire projecten selecteren. Nu lijkt het omgekeerde te gebeuren.”



Volgens Vlaams minister van Begroting Bart Tommelein (Open Vld) is het mogelijk om alle projecten van het Masterplan te financieren. “De komende weken voeren wij gesprekken met Europa. Die zullen meer duidelijkheid verschaffen”, zegt hij.

De timing van de werkzaamheden voor Oosterweel dreigt opnieuw uitstel op te lopen omdat de gemeente Zwijndrecht de plannen voor haar grondgebied afkeurt. Volgens BAM (Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel) gaat het om details, maar burgemeester André Van de Vyver (Groen) zegt: “Wij geven niet toe en wachten op nieuwe, constructieve voorstellen.”
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 10:09   #25
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Een mogelijke overkapping van de Antwerpse Ring zou slechts 30 procent van de uitstoot opvangen. Dat bevestigde overkappingsintendant Alexander D’Hooghe donderdag tijdens de voortgangsrapportage van Oosterweel in het Vlaams Parlement.

'Slechts 60 tot 70 procent van de uitlaatgassen kan in de buurt van een captatie-instrument komen', aldus D’Hooghe. 'Daarvan kan zo’n 60 procent effectief worden opgevangen, zodat je aan een totaal van 30 procent komt. Betere technologie is nu eenmaal niet beschikbaar, spijtig. De rest van de winst zal van de vergroening van het wagenpark moeten komen.'

Uit een onderzoek van de Antwerpse luchtkwaliteit bleek vorig jaar dat de norm in 45 procent van de straten wordt overschreden. De resultaten varieerden sterk van wijk tot wijk, maar de onderzoekers wezen toch vooral op de verkeersdrukte en de nabijheid van de Antwerpse Ring als doorslaggevende factoren. Actiegroep Ringland ziet een overkapping van die Ring als voornaamste oplossing.





Vlaams minister van Begroting Bart Tommelein (Open Vld) stelde donderdag duidelijk dat de overkapping - die zowat 9 miljard euro zou kosten - niet enkel door Vlaanderen zal worden betaald. Ook Europa, de stad Antwerpen en private ontwikkelaars zullen hun duit in het zakje moeten doen, aldus de minister. 'Maar allereerst moet de intendant meer duidelijkheid geven over de exacte kostprijs en over de locaties waar de eerste overkappingen moeten komen.'

D’Hooghe onderzoekt overigens niet enkel een overkapping, maar becijfert ook minder dure oplossingen. 'Het verhogen van de bermen, bijvoorbeeld, kan een geluidswinst van 5 tot 10 procent opleveren', zegt D’Hooghe. 'Dat kan snel gebeuren, het kost niet veel en als je het verstandig doet kan die verhoging later worden gebruikt voor de overkapping.'
.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 17:45   #26
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'

'Hoe zorgen we ervoor dat mensen op tijd op hun werk geraken?' Het is een boerenvraag, maar krijg ze maar eens beantwoord in dit land van blikken slakken', schrijft Knack-journalist Simon Demeulemeester.

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'



Zodra het even regent, slibben onze snelwegen dicht. Zodra er wat sneeuw valt, staan de treinen stil. Zodra er twee auto's tegen elkaar aan botsen, staat er 40 kilometer file. De hardwerkende Vlaming is wat zijn mobiliteit betreft de hardgejoste Vlaming geworden: het is zo goed als onmogelijk geworden om op tijd op het werk te raken.

Wie om 9.00 uur op kantoor in Brussel wil staan, weet al jaren dat dit een naïeve illusie is. Toen ik vijf jaar geleden begon te werken, kreeg ik van collega's de raad mee om voor 6.30 uur voorbij Aalst te zijn. Vandaag moet je er al om 6.00 uur voorbij zijn, of je verliest anderhalf uur.

Het Vlaams Verkeercentrum trok eerder deze maand aan de alarmbel: onze files waren nooit langer. In 2016 waren ze op een gemiddelde werkdag 141 kilometer lang. Dat is twee keer onze kustlijn, zes kilometer langer dan een jaar ervoor en 15 procent langer dan in 2012. Bovendien is in 2016 de filezwaarte - waarin de duurtijd van de files is meegerekend - ook gestegen, met liefst 40 procent ten opzichte van 2015.





Delen

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'




Die cijfers zijn schandalig. De prognoses zijn angstaanjagend: het zal alleen maar erger worden. Het Federaal Planbureau berekende dat in er 2030 zo'n 20 procent meer auto's, 50 procent meer vrachtwagens en dubbel zoveel bestelwagens over onze snelwegen zullen rijden. Of beter: onze snelwegen in een stoet van blikken slakken zullen veranderen. Waar een automobilist zich vroeger alleen zorgen kon maken over zijn CO2-uitstoot, moet die zich vandaag afvragen hoe schadelijk het slijmspoor is dat hij achterlaat.



Draaglijke offers

Dit probleem hakt er aan twee kanten in bij de mensen. Wie voor dag en dauw thuis vertrekt, doet dat niet zelden met een schuldgevoel omdat je vrouw/man en kind achterlaat zonder ze te zien, te spreken of te kunnen kussen. Vanochtend kreeg ik vanuit een donkere kinderkamer te horen dat ik moest blijven en mee-ontbijten. Mijn zoon zal tot morgenvroeg moeten wachten om mij terug te zien, want maandag is een lange werkdag.

Dat offer zou draaglijker zijn, mocht ik aangekomen zijn op het uur dat mijn gps aangaf toen ik vertrok om 6.02 uur: 7.00 uur. Er schuilt veel ouderwets arbeidsgenoegen in vroeg beginnen.





Delen

'Waar een automobilist zich vroeger alleen zorgen kon maken over zijn CO2-uitstoot, moet die zich vandaag afvragen hoe schadelijk het slijmspoor is dat hij achterlaat.'



Dat pakte even anders uit. Ik kwam aan om 8.23 uur. Dat is 2 uur en 21 minuten rijden. Twee uur en eenentwintig minuten. Over 80 kilometer. Ik ben dus voor niets om 5.15 uur opgestaan, heb voor niets mijn zoon teleurgesteld en mijn vrouw gestoord tijdens de laatste uurtjes dat ze kon slapen. Ik ben niet beloond voor een inspanning. En laat net dat de kern van de drang tot vooruitgang zijn.





Vandaag was het een ongeval dat voor anderhalf uur file zorgde. Je kunt daar mild over zijn: niemand voorziet dat, en de gevolgen zijn vaak zwaar. Maar morgen zal het de regen zijn, overmorgen misschien de sneeuw.




Afstraffing


Idem als ik het vermetele idee zou hebben om met de trein te komen. Is het te warm, dan zetten de sporen uit. Te koud? Dan krimpen ze. Waait het, dan komt er een kabel naar beneden. Alsof je elke dag het Lucky Luke-album De spoorweg door de prairie naspeelt, waarin de cowboy desperado's, Blauwvoet-indianen en ravijnen moet trotseren.



Als niets van dat alles gebeurt, dan heb je maar 10 minuten vertraging. Maar 10 minuten, maar wel elke dag. Zonder uitzondering, bij elke rit. Ik zou ermee kunnen leven. Mocht dat niet het hele concept van openbaar vervoer onmogelijk maken. Ik mis altijd de aansluiting met mijn bus. Waarom zou ik dan om 6.32 uur de trein nemen, om ook maar om 9.00 uur aan te komen op kantoor? Dat is geen beloning voor een inspanning. Dat is een afstraffing. Je bent een clown. Blijf in je bed liggen, of kom te voet naar Brussel.




Alles laat vermoeden dat het beleid erop gericht is ons met de auto te doen rijden. Bedrijfswagens zijn fiscaal aantrekkelijk, op het openbaar vervoer wordt vooral bespaard. Dat maakt mensen als ik problematisch: ik woon ver van mijn werk en overbrug die afstand met een bedrijfswagen, waarin ik alleen zit. In plaats van die bedrijfswagen fiscaal voordelig te maken, zou de overheid er goed aan doen om het voor bedrijven voordelig te maken om zich in het centrum van een stad te vestigen. In het centrum van Brussel staat nogal wat kantoorruimte leeg, dat zie je meteen wanneer je uit Brussel-Zuid, -Centraal of -Noord komt. Die twee puntjes met elkaar verbinden: dat is toch geen rocket science?





Ik ben het moe gehoord, het gewauwel over zuurstof voor onze economie. Het geklaag over de vakbonden die het land platleggen. Het gedaas over te hoge belastingen. Het getier over luie leefloners en mensen die 'gewoon niet meer willen werken'. Dé vraag is: hoe zorgen we ervoor dat mensen op tijd op hun werk raken? Het is een boerenvraag. Maar krijg ze maar eens gesteld en beantwoord in dit land van blikken slakken
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 17:45   #27
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'

'Hoe zorgen we ervoor dat mensen op tijd op hun werk geraken?' Het is een boerenvraag, maar krijg ze maar eens beantwoord in dit land van blikken slakken', schrijft Knack-journalist Simon Demeulemeester.

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'



Zodra het even regent, slibben onze snelwegen dicht. Zodra er wat sneeuw valt, staan de treinen stil. Zodra er twee auto's tegen elkaar aan botsen, staat er 40 kilometer file. De hardwerkende Vlaming is wat zijn mobiliteit betreft de hardgejoste Vlaming geworden: het is zo goed als onmogelijk geworden om op tijd op het werk te raken.

Wie om 9.00 uur op kantoor in Brussel wil staan, weet al jaren dat dit een naïeve illusie is. Toen ik vijf jaar geleden begon te werken, kreeg ik van collega's de raad mee om voor 6.30 uur voorbij Aalst te zijn. Vandaag moet je er al om 6.00 uur voorbij zijn, of je verliest anderhalf uur.

Het Vlaams Verkeercentrum trok eerder deze maand aan de alarmbel: onze files waren nooit langer. In 2016 waren ze op een gemiddelde werkdag 141 kilometer lang. Dat is twee keer onze kustlijn, zes kilometer langer dan een jaar ervoor en 15 procent langer dan in 2012. Bovendien is in 2016 de filezwaarte - waarin de duurtijd van de files is meegerekend - ook gestegen, met liefst 40 procent ten opzichte van 2015.





Delen

'Met de trein of met de auto, op tijd op het werk raken is stilaan onmogelijk geworden'




Die cijfers zijn schandalig. De prognoses zijn angstaanjagend: het zal alleen maar erger worden. Het Federaal Planbureau berekende dat in er 2030 zo'n 20 procent meer auto's, 50 procent meer vrachtwagens en dubbel zoveel bestelwagens over onze snelwegen zullen rijden. Of beter: onze snelwegen in een stoet van blikken slakken zullen veranderen. Waar een automobilist zich vroeger alleen zorgen kon maken over zijn CO2-uitstoot, moet die zich vandaag afvragen hoe schadelijk het slijmspoor is dat hij achterlaat.



Draaglijke offers

Dit probleem hakt er aan twee kanten in bij de mensen. Wie voor dag en dauw thuis vertrekt, doet dat niet zelden met een schuldgevoel omdat je vrouw/man en kind achterlaat zonder ze te zien, te spreken of te kunnen kussen. Vanochtend kreeg ik vanuit een donkere kinderkamer te horen dat ik moest blijven en mee-ontbijten. Mijn zoon zal tot morgenvroeg moeten wachten om mij terug te zien, want maandag is een lange werkdag.

Dat offer zou draaglijker zijn, mocht ik aangekomen zijn op het uur dat mijn gps aangaf toen ik vertrok om 6.02 uur: 7.00 uur. Er schuilt veel ouderwets arbeidsgenoegen in vroeg beginnen.





Delen

'Waar een automobilist zich vroeger alleen zorgen kon maken over zijn CO2-uitstoot, moet die zich vandaag afvragen hoe schadelijk het slijmspoor is dat hij achterlaat.'



Dat pakte even anders uit. Ik kwam aan om 8.23 uur. Dat is 2 uur en 21 minuten rijden. Twee uur en eenentwintig minuten. Over 80 kilometer. Ik ben dus voor niets om 5.15 uur opgestaan, heb voor niets mijn zoon teleurgesteld en mijn vrouw gestoord tijdens de laatste uurtjes dat ze kon slapen. Ik ben niet beloond voor een inspanning. En laat net dat de kern van de drang tot vooruitgang zijn.





Vandaag was het een ongeval dat voor anderhalf uur file zorgde. Je kunt daar mild over zijn: niemand voorziet dat, en de gevolgen zijn vaak zwaar. Maar morgen zal het de regen zijn, overmorgen misschien de sneeuw.




Afstraffing


Idem als ik het vermetele idee zou hebben om met de trein te komen. Is het te warm, dan zetten de sporen uit. Te koud? Dan krimpen ze. Waait het, dan komt er een kabel naar beneden. Alsof je elke dag het Lucky Luke-album De spoorweg door de prairie naspeelt, waarin de cowboy desperado's, Blauwvoet-indianen en ravijnen moet trotseren.



Als niets van dat alles gebeurt, dan heb je maar 10 minuten vertraging. Maar 10 minuten, maar wel elke dag. Zonder uitzondering, bij elke rit. Ik zou ermee kunnen leven. Mocht dat niet het hele concept van openbaar vervoer onmogelijk maken. Ik mis altijd de aansluiting met mijn bus. Waarom zou ik dan om 6.32 uur de trein nemen, om ook maar om 9.00 uur aan te komen op kantoor? Dat is geen beloning voor een inspanning. Dat is een afstraffing. Je bent een clown. Blijf in je bed liggen, of kom te voet naar Brussel.




Alles laat vermoeden dat het beleid erop gericht is ons met de auto te doen rijden. Bedrijfswagens zijn fiscaal aantrekkelijk, op het openbaar vervoer wordt vooral bespaard. Dat maakt mensen als ik problematisch: ik woon ver van mijn werk en overbrug die afstand met een bedrijfswagen, waarin ik alleen zit. In plaats van die bedrijfswagen fiscaal voordelig te maken, zou de overheid er goed aan doen om het voor bedrijven voordelig te maken om zich in het centrum van een stad te vestigen. In het centrum van Brussel staat nogal wat kantoorruimte leeg, dat zie je meteen wanneer je uit Brussel-Zuid, -Centraal of -Noord komt. Die twee puntjes met elkaar verbinden: dat is toch geen rocket science?





Ik ben het moe gehoord, het gewauwel over zuurstof voor onze economie. Het geklaag over de vakbonden die het land platleggen. Het gedaas over te hoge belastingen. Het getier over luie leefloners en mensen die 'gewoon niet meer willen werken'. Dé vraag is: hoe zorgen we ervoor dat mensen op tijd op hun werk raken? Het is een boerenvraag. Maar krijg ze maar eens gesteld en beantwoord in dit land van blikken slakken
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2017, 18:05   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De werken zullen dus in het najaar van 2017 starten en zullen 5 jaar duren.
Veel automobilisten zijn vragende partij voor dit kostelijk project. Enfin, vanuit hun boosheid willen automobilisten sowieso investeringen in wegen, maakt niet uit wat het is of het iets opbrengt - als er maar geld tegenaan gesmeten wordt.

Ik ben benieuwd wat het resultaat van dit duur project zal zijn. Aanvankelijk heel wat verkeershinder gedurende jaren en wanneer het project uiteindelijk voltooid zal zijn dan ...
Het wordt de grootste en duurste zone 50 op de Planeet....

Het zal NIKS uitmaken...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2017 om 18:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 06:35   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Ik begrijp dat het project Oosterweel juridisch aangevallen is,en wie weet wel getorpedeerd.
Blijkbaar heeft de Raad van State een groot aantal kritieken geformuleerd waardoor het MEP op de helling staat en het ganse GRUP wel eens de vuilbak in zal kunnen...als de Vlaamse Regering deze kritieken niet afdoende zal kunnen verantwoorden....
Hoeveel jaar loopt dat project ook alweer,hoeveel keer mag je hetzelfde examen doen?

Laatst gewijzigd door kelt : 17 januari 2017 om 06:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 07:36   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begrijp dat het project Oosterweel juridisch aangevallen is,en wie weet wel getorpedeerd.
Blijkbaar heeft de Raad van State een groot aantal kritieken geformuleerd waardoor het MEP op de helling staat en het ganse GRUP wel eens de vuilbak in zal kunnen...als de Vlaamse Regering deze kritieken niet afdoende zal kunnen verantwoorden....
Hoeveel jaar loopt dat project ook alweer,hoeveel keer mag je hetzelfde examen doen?
optie drie dus idd

Oosterweel gaat niet van start.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 09:51   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
optie drie dus idd

Oosterweel gaat niet van start.
Niet zo pessimistisch. Het is maar een uitstel van een paar jaar...vooraleer er een andere kink in de kabel komt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 10:18   #32
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik begrijp dat het project Oosterweel juridisch aangevallen is,en wie weet wel getorpedeerd.
Blijkbaar heeft de Raad van State een groot aantal kritieken geformuleerd waardoor het MEP op de helling staat en het ganse GRUP wel eens de vuilbak in zal kunnen...als de Vlaamse Regering deze kritieken niet afdoende zal kunnen verantwoorden....
Hoeveel jaar loopt dat project ook alweer,hoeveel keer mag je hetzelfde examen doen?
Vanin 1999.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 12:55   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

For the dreamers:

Citaat:
"Zelfs de meest performante scenario's leveren een situatie op met trajecttijden die slechts vergelijkbaar zijn met de bestaande toestand." Dat schrijven de experts van de Dienst Milieueffectrapportagebeheer van de Vlaamse overheid in het plan-MER van de Oosterweelverbinding. "De scenario's kunnen de bestaande doorstromings- en bereikbaarheidsproblemen niet ten gronde oplossen."

Met Oosterweel-Noord: 24,2 minuten
(Vandaag: 21,4 minuten)
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 januari 2017 om 12:58.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 13:06   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
For the dreamers:
binnen 10 jaar, slechts 10% bijkomende vertraging ???

DOEN!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 13:17   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
binnen 10 jaar, slechts 10% bijkomende vertraging ???

DOEN!!!
Dat loont zich idd al. (ook volgens de glazen bol)

Natuurlijk kan het wegverkeer ook tegen dan afnemen (kuch beter openbaar vervoer, meer vervoer langs de waterwegen) waardoor er tijdswinst is voor het gemiddeld voertuig.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 13:26   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat loont zich idd al. (ook volgens de glazen bol)

Natuurlijk kan het wegverkeer ook tegen dan afnemen (kuch beter openbaar vervoer, meer vervoer langs de waterwegen) waardoor er tijdswinst is voor het gemiddeld voertuig.
ik gok eerder op zelfrijdende auto + combi van een nieuw soort Uber, waardoor het gros van privé autobezit overbodig wordt en autobewegingen veel efficiënter (door software optimaal benut) zullen gebeuren ... wat m.i. wèl tot een vermindering zou kunnen leiden.

dan nog buiten beschouwing gelaten dat zulke software zou kunnen voorstellen 'ik heb nog een passagier voor dit traject, ok om te combineren?' (in dat geval halveert de kosten (of meer dan halveren gezien er in de terugrit ook een mogelijke terugverdien zit)...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2017 om 13:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 13:44   #37
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
binnen 10 jaar, slechts 10% bijkomende vertraging ???

DOEN!!!
Het was eigenlijk berekend op 2020, dus wellicht zal het nog een pak erger zijn. Dit naast het feit dat het hele project een bom geld kost met nog maar eens een extra staatsschuld van een paar miljard en dan hebben we het nog niet eens gehad over de verkeerproblemen gedurende de 7 jaar dat de werken duren.

Citaat:
Rekeningrijden is een effectieve maatregel om bij fileproblemen het autoverkeer op de wegen te verminderen en de gemiddelde verplaatsingssnelheid te verhogen. Dat heeft de Leuvense econoom Stef Proost vandaag gezegd tijdens een studiedag. Proost verwees naar de resultaten van rekeningrijden in Londen, Stockholm en Milaan, waar de maatregel respectievelijk in 2003, 2007 en 2008 werd ingevoerd.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 januari 2017 om 13:45.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 19:07   #38
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Als ik een advies mag geven aan de politiek:

Laat de zaak gewoon vallen wegens overmacht,stellen we allemaal samen vast dat in dit overbevolkte land er geen grote projecten mogelijk zijn....mét-,of zonder inspraak.

De verkeersknoop zal zich door "mark!werking" moeten oplossen(en dat is niet "vanzelf",dat is door harde kosten/baten analyses bij werkgevers),niet door de illusies van "beleid" en het gemanipuleer van "het middenveld"

Blijkbaar is dat "bollenschop" stadium in het Brusselse ondertussen ook in gevaar......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 20:10   #39
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als ik een advies mag geven aan de politiek:

Laat de zaak gewoon vallen wegens overmacht,stellen we allemaal samen vast dat in dit overbevolkte land er geen grote projecten mogelijk zijn....mét-,of zonder inspraak.
Dat gaat helaas niet daar de NVA er zijn speerpunt van gemaakt heeft, net zoals Dirk Van Mechelen zijn speerpunt had gemaakt van de Lange Wapper ( $$ ? ).
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2017, 20:12   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als ik een advies mag geven aan de politiek:

Laat de zaak gewoon vallen wegens overmacht,stellen we allemaal samen vast dat in dit overbevolkte land er geen grote projecten mogelijk zijn....mét-,of zonder inspraak.

De verkeersknoop zal zich door "mark!werking" moeten oplossen(en dat is niet "vanzelf",dat is door harde kosten/baten analyses bij werkgevers),niet door de illusies van "beleid" en het gemanipuleer van "het middenveld"

Blijkbaar is dat "bollenschop" stadium in het Brusselse ondertussen ook in gevaar......
In de USA zou dat snel opgelost geweest zijn: Trump stuurt een simpele tweet aan de tegenstanders van Oosterweel:

Als ik u nog hoor betaalt ge 50% meer inkomensbelasting.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 januari 2017 om 20:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be