Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2017, 05:26   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard Terreurgroep Hamas blijft vanuit Gaza willekeurig burgerdoelwitten bestoken in Israël

The Jewish Press bericht dat op donderdag 2 maart omstreeks 14u30 locale tijd, een IDF eenheid werd beschoten vanuit de Gazastrook. Ondanks verscheidene kogelinslagen in hun voertuig raakte gelukkig niemand gewond tijdens die aanval. Als reactie zette het IDF een jachtvliegtuig en een tank in en nam vervolgens twee stellingen van Hamas in Gaza onder vuur.

Zoals bekend houdt het IDF telkens Hamas terecht verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt in Gaza zelfs als het geschut en eventuele aanslagen van andere Gazaanse terreurgroepen komt. Tenslotte wordt geen enkele granaat of raket vanuit Gaza afgeschoten naar Israël zonder medeweten of op instructie van het Hamascommando.

Daarnaast werden de afgelopen 30 dagen nog drie raketten afgevuurd. De laatste raket die vanuit Gaza naar Israël werd afgevuurd explodeerde in een veld ergens ten zuiden van de kuststad Ashkelon in de nacht van woensdag 1 op donderdag 2 maart zonder lichamelijke noch materiële schade te veroorzaken.

Enkele dagen eerder – op maandag 27 februari 2017 werd vanuit Gaza een raket gelanceerd naar het gebied van Sha’ar Hanegev, waar deze insloeg in een open veld. Israëlische tanks reageerden door verscheidene terreurnesten te beschieten en enkele uren later bestookten enkele Israëlische jachtvliegtuigen verscheidene terreurdoelwitten in de Strook.

Ook op 6 februari 2017 werd vanuit het noorden van de Gazastrook een raket afgevuurd die insloeg in open terrein in het gebied van Hof Ashkelon, overigens zonder veel schade aan te richten.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 06:52   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Israël weet wel hoe daar mee om te gaan : disproportioneel geweld. Elke mortiergranaat en elke raketinslag beantwoorden met bommenwerpers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:48   #3
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Israël weet wel hoe daar mee om te gaan : disproportioneel geweld. Elke mortiergranaat en elke raketinslag beantwoorden met bommenwerpers.
Benieuwd wat jij zou doen als er een mortiergranaat of raket in jouw voortuin zou inslaan. Kijk maar naar bv. België wat een machtsontplooiing (alarmfase 3) en beperking van de persoonlijke vrijheden (en nog zoveel meer) er is ontstaan na één enkel moment van aanslagen in Zaventem en dat metrostation. Tot op vandaag is er nog altijd een sfeer van angst en paniek in België. Wie anno 2017 nog Joden en Israëliërs wil discrimineren en terroriseren komt de man met de hamer tegen. 't Is ooit anders geweest.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:57   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Benieuwd wat jij zou doen als er een mortiergranaat of raket in jouw voortuin zou inslaan. Kijk maar naar bv. België wat een machtsontplooiing (alarmfase 3) en beperking van de persoonlijke vrijheden (en nog zoveel meer) er is ontstaan na één enkel moment van aanslagen in Zaventem en dat metrostation. Tot op vandaag is er nog altijd een sfeer van angst en paniek in België. Wie anno 2017 nog Joden en Israëliërs wil discrimineren en terroriseren komt de man met de hamer tegen. 't Is ooit anders geweest.
Het enige verschil is dat mijn voortuin altijd mijn voortuin is geweest terwijl jouw joodse voortuin, nog helemaal niet zo lang geleden, de voortuin van de mortiergranaatwerpers was...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:13   #5
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het enige verschil is dat mijn voortuin altijd mijn voortuin is geweest terwijl jouw joodse voortuin, nog helemaal niet zo lang geleden, de voortuin van de mortiergranaatwerpers was...
Hoe lang is jouw voortuin al de jouwe? Hooguit sinds 1830? Jeruzalem was al meer dan 3000 jaar geleden de hoofdstad van de Joodse staat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:17   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hoe lang is jouw voortuin al de jouwe? Hooguit sinds 1830? Jeruzalem was al meer dan 3000 jaar geleden de hoofdstad van de Joodse staat.
Ja zoals Bruxelles vandaag ook de hoofdstad van Vlaanderen is zeker???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:30   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja zoals Bruxelles vandaag ook de hoofdstad van Vlaanderen is zeker???
Als ik naar enkele Brusselse gemeenten kijk (Sint Joost ten Node, Sint Jans-Molenbeek, Schaarbeek enz.) stel ik voor dat ze die kalifaatjes gerust aan Wallonië doneren. Die worden daar met open armen ontvangen Tenslotte wat kan mij Brussel schelen. Ik woon tenslotte toch in Antwerpen? Hét centrum van de wereld
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:55   #8
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het enige verschil is dat mijn voortuin altijd mijn voortuin is geweest terwijl jouw joodse voortuin, nog helemaal niet zo lang geleden, de voortuin van de mortiergranaatwerpers was...
Bullshit
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:59   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Ah er zijn nog doelwitten in Gaza. Ik dacht dat ze Gaza platgebombardeerd hadden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:05   #10
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah er zijn nog doelwitten in Gaza. Ik dacht dat ze Gaza platgebombardeerd hadden.
Hoezo plat? Weer eentje die verkeerd of niet geïnformeerd is. Dat heb je natuurlijk als je enkel naar het VRT nieuws luistert die haar info rechtstreeks en ongefilterd bij Hamas sprokkelt, datzelfde Gaza waar niet eens buitenlandse journalisten binnen mogen.

Als het interesseert moet je maar eens kijken naar deze site waar de verborgen welvaart in Gaza zich bevindt [klikken op: Gaza Unplugged]. Hotels, vakantiecentra, privé paleizen, zwembaden, recreatiecentra enz... Wie lid is van Hamas geniet een luxues leven.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:18   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Hoezo plat? Weer eentje die verkeerd of niet geïnformeerd is. Dat heb je natuurlijk als je enkel naar het VRT nieuws luistert die haar info rechtstreeks en ongefilterd bij Hamas sprokkelt, datzelfde Gaza waar niet eens buitenlandse journalisten binnen mogen.

Als het interesseert moet je maar eens kijken naar deze site waar de verborgen welvaart in Gaza zich bevindt [klikken op: Gaza Unplugged]. Hotels, vakantiecentra, privé paleizen, zwembaden, recreatiecentra enz... Wie lid is van Hamas geniet een luxues leven.
Ik weet het, het is een echte schande. De Palestijnen hebben kernbommen en een leger dat enkel moet onderdoen voor de US. En niemand die iets zegt als ze grote delen van Israel bezet houden
Ik heb het wel gehad met onze zogenaamde democratische pers.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:48   #12
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet het, het is een echte schande. De Palestijnen hebben kernbommen en een leger dat enkel moet onderdoen voor de US. En niemand die iets zegt als ze grote delen van Israel bezet houden
Ik heb het wel gehad met onze zogenaamde democratische pers.
Nee, je bent ermee aan't zwansen. Palestijnen hebben talloze terreurorganisaties. In de stijl van diegenen die de aanslagen in Brussel en Parijs hebben uitgevoerd. Sindsdien doet iedereen in België in zijn broek. Ga eens een tijdje in Israël leven. Dan leer je hoe je met angst en schrik voor islamistische en Jihadistische terreur moet omgaan. Maar wennen doet het nooit.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:06   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Benieuwd wat jij zou doen als er een mortiergranaat of raket in jouw voortuin zou inslaan. Kijk maar naar bv. België wat een machtsontplooiing (alarmfase 3) en beperking van de persoonlijke vrijheden (en nog zoveel meer) er is ontstaan na één enkel moment van aanslagen in Zaventem en dat metrostation. Tot op vandaag is er nog altijd een sfeer van angst en paniek in België. Wie anno 2017 nog Joden en Israëliërs wil discrimineren en terroriseren komt de man met de hamer tegen. 't Is ooit anders geweest.
Ik vind dat Israël een juiste methodiek toepast : Hamas conditioneren dat elke aanval automatisch een antwoord zal krijgen, en dat dit antwoord minstens 10x zwaarder zal zijn dan de aanval. Een muggebeet beantwoorden met een voorhamer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:07   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Nee, je bent ermee aan't zwansen. Palestijnen hebben talloze terreurorganisaties. In de stijl van diegenen die de aanslagen in Brussel en Parijs hebben uitgevoerd. Sindsdien doet iedereen in België in zijn broek. Ga eens een tijdje in Israël leven. Dan leer je hoe je met angst en schrik voor islamistische en Jihadistische terreur moet omgaan. Maar wennen doet het nooit.
Je moet het mij niet vertellen. Ik heb nu ook gehoord dat de schoonzoon van Trump een religieuze Palestijn is. Waar gaat het allemaal naartoe zeg ik u!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:16   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Het zijn allebei (joden en islamieten) dolgedraaide religieuze zotten. Ze claimen allebei dat land als zijnde "heilige grond". Niks is heilig !! (behalve mijn vrouw haar kont, misschien).
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:17   #16
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind dat Israël een juiste methodiek toepast : Hamas conditioneren dat elke aanval automatisch een antwoord zal krijgen, en dat dit antwoord minstens 10x zwaarder zal zijn dan de aanval. Een muggebeet beantwoorden met een voorhamer.
Hoe zou jij het vinden als je land overspoeld wordt door duizenden vreemdelingen.
Hamas vecht tenminste terug.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:30   #17
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Hoe zou jij het vinden als je land overspoeld wordt door duizenden vreemdelingen.
Hamas vecht tenminste terug.
Dat is die hun land niet, nooit geweest trouwens.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:33   #18
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dat is die hun land niet, nooit geweest trouwens.
trolololo, heel die regio is islamitisch..........alleen dat piepklein deel zou joods zijn

Religieuze zotten, van beide kanten.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:36   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik lees de openingspost, en ... vraag me af wat het punt is van de draadopstarter.

Is het voldoende dat wij in koor mee roepen als volgt: "oooh die smeerlappen " ?

Verder kan ik Israël geen ongelijk geven dat ze retaliëren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 11:37   #20
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
trolololo, heel die regio is islamitisch..........alleen dat piepklein deel zou joods zijn

Religieuze zotten, van beide kanten.
Het is raar want Joden zien er helemaal niet uit als Arabieren. Heel dat Israël verhaal stinkt. Ik geloof misschien wel in die "Khazar" mythe.

https://www.britannica.com/topic/Khazar

De Crimea kwestie in Oekraïne komt zo in een heel ander daglicht te staan.
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be