Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2017, 08:02   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus als er maar 3 Jemenieten zijn laten we die ook maar buiten beschouwing ? Maar ik ben tevreden dat je begrijpt waar ik naartoe wou. Money rules the world en de arme drommel is altijd de schuld van alles wat er mis gaat.
De arme drommel moet zich aanpassen. Wat wilt ge. Dat is ook geldig voor autochtonen.
En inderdaad, wie gaat zich druk maken om 3 Jemenieten, zelfs al zijn het arme drommels.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 08:58   #42
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Welke taal er thuis wordt gesproken is niet van belang. Wat wel van belang is dat zowel de kinderen als de ouders zich kunnen uitdrukken in het Nederlands. Iemand die hier al enkele jaren verblijft en nog steeds geen Nederlands spreekt is van kwade wil.

Ik ben getrouwd met een buitenlandse partner. Het eerste wat zij gedaan heeft is zeer intensief Nederlands geleerd. Ze geraakte tot richtgraad 3 op het CVO. Nu werkt ze in een Nederlandstalige omgeving, al meer dan 10 jaar. Het kan dus. De kinderen worden trouwens tweetalig opgevoed: Nederlands en Chinees.

Ik heb vrienden die in andere landen wonen. Zij hebben zo snel mogelijk de lokale taal geleerd, meestal met zeer goed resultaat (Duits, Frans, Grieks, Engels, Chinees, ...).

Het valt me op dat het weer de aanhangers van de woestijnpedofiel zijn die problemen hebben met een andere taal te leren
Het valt op dat daar altijd zever mee is, hoe komt dat nu toch, zouden ze hier niet graag zijn.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 11:37   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het valt op dat daar altijd zever mee is, hoe komt dat nu toch, zouden ze hier niet graag zijn.
Als morgen Ronaldo hier komt sjotten gaat die dan Nederlands moeten leren ? Moet een Engels EU parlementslid die hier al 20 jaar woont geen Nederlands spreken ? Voor zover ik weet is Engels toch ook geen nationale taal ?

Money rules the world.....de kleine man maak je wijs wat je wil.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160718_02389497

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2017 om 11:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 11:49   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als morgen Ronaldo hier komt sjotten gaat die dan Nederlands moeten leren ? Moet een Engels EU parlementslid die hier al 20 jaar woont geen Nederlands spreken ? Voor zover ik weet is Engels toch ook geen nationale taal ?

Money rules the world.....de kleine man maak je wijs wat je wil.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160718_02389497
Nee , om te sjotten moet ge geen Nederlands leren.
En iemand die zijn eigen vertaler bijheeft waarschijnlijk ook niet.
Inderdaad kwestie van geld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 11:54   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als morgen Ronaldo hier komt sjotten gaat die dan Nederlands moeten leren ? Moet een Engels EU parlementslid die hier al 20 jaar woont geen Nederlands spreken ? Voor zover ik weet is Engels toch ook geen nationale taal ?

Money rules the world.....de kleine man maak je wijs wat je wil.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160718_02389497
Ronaldo komt dan ook niet over om zich blijvend te vestigen. Een paar jaartjes wat goed verdienen (voor zover mogelijk in het Belgisch voetbal) en dan terug naar de heimat om daar wat trainer te spelen.

Maar als je zinnens bent om hier permanent te verblijven en stamvader van ettelijke generaties te worden dan zal kennis van de landstaal wel meer van doen zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 12:07   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ronaldo komt dan ook niet over om zich blijvend te vestigen. Een paar jaartjes wat goed verdienen (voor zover mogelijk in het Belgisch voetbal) en dan terug naar de heimat om daar wat trainer te spelen.

Maar als je zinnens bent om hier permanent te verblijven en stamvader van ettelijke generaties te worden dan zal kennis van de landstaal wel meer van doen zijn.
Hoe lang u zinnens bent om hier te blijven doet er niet toe . Of anders zie ik ook niet in waarom een oude chinees van 50 die hier een tijdje wil komen wonen wel NL zou moet leren ?? U kan op uw 25 ste als voetballer veel zinnens zijn maar of dat op je 45 nog zo is is een ander verhaal. Iedereen die beweert zegt dat hij ooit wel zal terugkeren naar zijn heimat moet zodoende geen NL leren ?

Uw poging om de kapitaalkrachtige te beschermen is me iets te doorzichtig.

Verder is het sowieso dikke bullshit gewoon opdat een pool een Roemeen of een Bulgaar dan niet Nederlands moet leren wegens EU land.....Een Congolees moet thuis NL spreken maar een pool mag rustig zijn pools blijven brabbelen.....beetje absurd niet ??
In de huidige migrerende samenlevingen is het opleggen van een taal meer en meer een onmogelijke en absurde taak aan het worden net daarom dat ik pleit dat men beter overal in de wereld vanaf het eerste studiejaar Engels zou moeten leren aan de kinderen.
Binnen 1 generatie begrijpt iedereen iedereen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2017 om 12:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 12:43   #47
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In de huidige migrerende samenlevingen is het opleggen van een taal meer en meer een onmogelijke en absurde taak aan het worden net daarom dat ik pleit dat men beter overal in de wereld vanaf het eerste studiejaar Engels zou moeten leren aan de kinderen.
Binnen 1 generatie begrijpt iedereen iedereen.
Ge zegt eerst dat het opleggen van een taal een onmogelijke en absurde taak aan het worden is, en daarna wil jij het Engels wel opleggen waarom zou men dan in Vlaanderen het Nederlands dan niet mogen opleggen?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 13:56   #48
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe lang u zinnens bent om hier te blijven doet er niet toe . Of anders zie ik ook niet in waarom een oude chinees van 50 die hier een tijdje wil komen wonen wel NL zou moet leren ?? U kan op uw 25 ste als voetballer veel zinnens zijn maar of dat op je 45 nog zo is is een ander verhaal. Iedereen die beweert zegt dat hij ooit wel zal terugkeren naar zijn heimat moet zodoende geen NL leren ?

Uw poging om de kapitaalkrachtige te beschermen is me iets te doorzichtig.

Verder is het sowieso dikke bullshit gewoon opdat een pool een Roemeen of een Bulgaar dan niet Nederlands moet leren wegens EU land.....Een Congolees moet thuis NL spreken maar een pool mag rustig zijn pools blijven brabbelen.....beetje absurd niet ??
In de huidige migrerende samenlevingen is het opleggen van een taal meer en meer een onmogelijke en absurde taak aan het worden net daarom dat ik pleit dat men beter overal in de wereld vanaf het eerste studiejaar Engels zou moeten leren aan de kinderen.
Binnen 1 generatie begrijpt iedereen iedereen.
Hoe lang men van zins is om te blijven doet er mi wel toe. Als ik van tevoren weet dat ik slechts een paar jaartjes moet verblijven in Saoedi-Arabie voor mijn werk dan zal ik mij niet te veel verdiepen in Arabisch. Een mondjevol om praktische redenen zou dan kunnen volstaan. Het wordt al anders als ik naar daar zou trekken met de bedoeling om mij er blijvend te vestigen. En al zeker als ik er kinderen zou grootbrengen.

En het is niet van moeten in de zin van juridisch opleggen. Gewoon een kwestie van gezond verstand.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 13:59   #49
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar is dat niet zo overal in de wereld ? Mensen koeken nogal graag overal in de wereld samen.....Ik denk niet dat er veel Belgen zijn die na jaren in Spanje te wonen echt deel uitmaken van de Spaanse samenleving....Duitsers Vlamingen...Fransen...ze klikken nogal vlug samen en richten zo snel ze kunnen hun eigen verenigingen op....hebben hun eigen ontmoetingsplaatsjes hun eigen clubjes.
Ik zie het zelfs in Brussel....Vlamingen en Franstaligen....ze leven nog altijd naast elkaar en niet echt met elkaar.
De (vaak gepensioneerde) Belgen die in Spanje gaan 'samenklikken', doen die ook verontwaardigd wanneer Spanjaarden hen niet als 'Spaans' beschouwen?

Eisen zij sociale woningen etc. op in Spanje? Spelen zij het slachtoffer wanneer hun kinderen het Spaans onderwijs niet aankunnen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:06   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hoe lang men van zins is om te blijven doet er mi wel toe. Als ik van tevoren weet dat ik slechts een paar jaartjes moet verblijven in Saoedi-Arabie voor mijn werk dan zal ik mij niet te veel verdiepen in Arabisch. Een mondjevol om praktische redenen zou dan kunnen volstaan. Het wordt al anders als ik naar daar zou trekken met de bedoeling om mij er blijvend te vestigen. En al zeker als ik er kinderen zou grootbrengen.

En het is niet van moeten in de zin van juridisch opleggen. Gewoon een kwestie van gezond verstand.
Men weet niks van te voren. Hoeveel mensen denken niet van maar een paar jaartjes te blijven...komen dan de liefde van hun leven tegen en blijven dan maar vele jaartjes langer.
Dus iemand die de kans krijgt om hier wat te spelen voor 1300 euro per minuut moet geen inspanning leveren om zich te integreren.
De arme drommel die misschien met veel geluk wat zal kunnen gaan werken voor 1300 euro per maand die moet zich integreren.
En nogmaals als men niet in staat is om van een pool of een roemeen te eisen dat hij Nederlands leert zie ik absoluut niet in waarom men dat van een Ghanees moet eisen.

PS : Dat neemt niet weg dat ik zelf een voorstander ben om zoveel mogelijk de talen te leren. Dat is een vorm van respect en ik geef je daarin gelijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:09   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ge zegt eerst dat het opleggen van een taal een onmogelijke en absurde taak aan het worden is, en daarna wil jij het Engels wel opleggen waarom zou men dan in Vlaanderen het Nederlands dan niet mogen opleggen?
Opdat het voor de ganse wereld heel leuk en praktisch zou zijn mochten onze tweede taal overal ter wereld dezelfde zijn. Dan zou ook overal dat gezeik van mensen hun latijn te laten steken in lokale taaltjes van de baan zijn. Leer hier 10 jaar Nederlands en je rijdt 25 km verder en ze begrijpen je al niet meer....en dat is zo met vele taaltjes.
Als men overal ter wereld Engels zou onderwijzen als tweede taal dan kunnen mijn kinderen binnen 10 jaar met alle russen en chinezen communiceren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:19   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De (vaak gepensioneerde) Belgen die in Spanje gaan 'samenklikken', doen die ook verontwaardigd wanneer Spanjaarden hen niet als 'Spaans' beschouwen?

Eisen zij sociale woningen etc. op in Spanje? Spelen zij het slachtoffer wanneer hun kinderen het Spaans onderwijs niet aankunnen?
Volgens veel Spanjaarden hebben die pensionnado's nochtans heel veel noten op hun zang.....want na enige tijd is er ook niks meer dat deugd aan het mooie zonnige Spanje en dan vinden ze ook allemaal dat ze niet gelijkwaardig worden behandeld en keren ze na vele jaren dan maar weer terug.....lees maar wat over hun klaagzangen in de talrijke forums.
Anderzijds denk ik niet dat de gepensionneerde Belgen veel interesse zouden hebben in een spaanse sociale woning in de achterbuurten van Madrid en nog minder in het onderwijs van hun kinderen want dat zijn allemaal 50 plussers

Als mensen geld genoeg hebben gelden er andere wetten. Of ken jij veel rijke arabieren of afrikanen die op de lijst staan voor een sociale woning ? Neen die wonen liever in de villa wijken van Waals Brabant en sturen hun kinderen naar internationale privaat scholen.....

Ik ken persoonlijk helemaal geen arme allochtonen die een sociale woning opeisen in die zin van het woord en al helemaal geen die hun kinderen slachtoffers vinden van ons onderwijs.....integendeel.
Klootjesvolk profiteurs en crapuul vindt je overal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 maart 2017 om 14:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:27   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als morgen Ronaldo hier komt sjotten gaat die dan Nederlands moeten leren ? Moet een Engels EU parlementslid die hier al 20 jaar woont geen Nederlands spreken ? Voor zover ik weet is Engels toch ook geen nationale taal ?

Money rules the world.....de kleine man maak je wijs wat je wil.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160718_02389497
En als mijnheer Ronaldo zijn kinderen hier naar de Vlaamse scholen wil sturen???
Daar gaat het over en het gaat niet alleen over de taal spreken maar ook over de kinderen opvolgen op school, wat de meeste Islamietische gezinnen zelfs niet zien zitten...
Of het moet zijn om een kinderjuf standrechterlijk en publiekelijk af te slachten want ze heeft het aangedurfd om aan een mannelijk Islamietisch prinsje op zijn verdiende plaats te zetten..
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:35   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens veel Spanjaarden hebben die pensionnado's nochtans heel veel noten op hun zang.....want na enige tijd is er ook niks meer dat deugd aan het mooie zonnige Spanje en dan vinden ze ook allemaal dat ze niet gelijkwaardig worden behandeld en keren ze na vele jaren dan maar weer terug.....lees maar wat over hun klaagzangen in de talrijke forums.
Dat hebt ge met toeristen.
Die willen nu eenmaal waar voor hun geld.
Bij mijn weten moeten toeristen die Belgie bezoeken ook geen Nederland leren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:40   #55
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een pech voor groen. In de oppositie heb je niets te bestellen op overheidskosten. Het enige wat ze daar nu kunnen doen is van hun gat maken en groen lachen.

.
Dus de juiste partij voor Calvo
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 maart 2017 om 14:40.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 14:57   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als mensen geld genoeg hebben gelden er andere wetten. Of ken jij veel rijke arabieren of afrikanen die op de lijst staan voor een sociale woning ? Neen die wonen liever in de villa wijken van Waals Brabant en sturen hun kinderen naar internationale privaat scholen.....
Dat lijkt me niet onlogisch. Het lijkt me een normale gang van zaken dat een land meer inspanningen verwacht van iemand die beroep wil doen op de sociale voorzieningen van dat land.

Een Engels gezin dat hier tijdelijk woont voor het uitoefenen van een job en dat:
- geen aanspraak maakt op uitkeringen
- niet verwacht dat we hen beschouwen als Belgen
- niet de intentie heeft hier eeuwig te blijven
- niet verontwaardigd doet omdat ze niet dezelfde kansen etc. krijgen

hoeft van mij niet in eenzelfde mate te integreren als tweede- of derde generatie allochtonen die hier willen blijven en verwachten dat we hen als Belgen beschouwen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 15:53   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Vlaams minister van Onderwijs en CD&V-kopstuk Hilde Crevits trekt aan de alarmbel over de tweede generatie allochtonen in ons land. Die boekt in vergelijking met de eerste generatie amper vooruitgang “in tegenstelling tot in andere Europese landen, zoals Nederland”, benadrukt Crevits.
Citaat:
“Als de ouders zich niet kunnen uitdrukken in het Nederlands en ze tonen ook geen bereidheid om het Nederlands te leren, dan heeft dat ook slechte effecten op de kinderen."
Crevits is een laffe teek. Ze durft niet eens de tweede generatie benoemen die ze bedoelt. De enige immigranten die er na één generatie niet in slaagden om Nederlands te spreken zijn moslims.

Ik herinner mij Polen, Tsjechen, zelfs Russen die na de oorlog hier bleven. Er bestond geen tv en nog minder internet, maar hun kinderen spraken evengoed Nederlands als wij.

Wat Crevits bedoelt weet ik al 25 jaar. Hoe vaak heb ik alleen al op dit forum aangehaald dat de kinderen van moslims pas naar school werden gestuurd als ze onder de leerplicht vielen? Tot dan hoorden ze niets anders dan de taal van hun ouders. Ze vergaapten zich uitsluitend aan programma's uit hun eigen land die ze via hun schotels opvingen. Of waarom denk je dat moslims, nog steeds, geen kabeltv hebben maar schotelantennes?
Kabeltv willen ze gewoon niet. Ook die mogelijkheid om Nederlands te leren valt voor hun kinderen dus weg. Het gevolg is dat kinderen van moslims compleet Nederlandsonkundig zijn als ze naar school moeten, en vanaf dag één een achterstand hebben die ze zelden nog inhalen. Of waarom denken jullie dat er zoveel meer kinderen van moslims dan uit andere gezinnen zonder diploma de school verlaten?

Ik was een tijdlang bevriend met een Turks gezin met vier zonen. De moeder was in een vroeger leven tipgeefster van de vroegere BOB. De vader werd aan een job geholpen bij Ford Genk maar liet zich na een tijd een gouden handdruk geven en begon een bordeel met Poolse vrouwen.
Eerder werd de moeder beloofd om haar zonen aan een job bij de rijkswacht te helpen. Daar was één voorwaarde aan verbonden: ze moesten hun diploma middelbaar onderwijs halen.

Omdat ik merkte dat de jongens van de ene school naar de andere werden gestuurd maar er nergens iets van bakten raadde ik de moeder om kabeltv aan te vragen zodat de jongste zoon (bij wiens geboorte ik aanwezig was) beter Nederlands zou kennen als hij naar school ging, en meer kans zou hebben om wél een diploma te halen.

Er is nooit kabeltv aangevraagd. Geen enkele van de vier zonen behaalde zijn diploma middelbaar onderwijs.
Vaderlief, die zoals ik al zei, pooier was geworden, hielp zijn oudste zoon een döner kebabzaak starten, maar na minder dan een jaar was die failliet.

Ik verhuisde 16 jaar geleden, en verloor het gezin uit het oog. Toen ik nog eens langs reed stond ook hun nieuw gebouwde woning te koop.

Ik wens Hilde Crevits veel succes met haar goede raad aan de ouders van de tweede en derde generatie moslims, maar ik vrees dat zij daar evenveel succes mee zal oogsten als ik destijds. Géén dus.

Het is nu véél en véél telaat. Toen er nog ingegrepen kon worden had de bestrijding van het VB prioriteit. Mijn ervaringen met het Tukse gezin leverde mij op dit forum de naam "racist" op.
Degenen die goesting hebben om hetzelfde te doen troost ik met de wijze woorden van een zeker Guy Mathot: de hoge staatsschuld zal verdwijnen zoals ze gekomen is: vanzelf.
Dat geldt ook voor moslims, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 16:16   #58
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooruit uw onzin tart iedere verbeelding.

Gaat Theo ook de Franstaligen uitwijzen ? In de Vlaamse rand spreken die allemaal Frans thuis tegen hun kinderen net als de Franstaligen in Brussel die hun kinderen naar de Nederlandstalige scholen sturen.

En gaat Theo dan ook alle italianen Spanjaarden Polen Fransen Roemenen en amerikanen die thuis geen Nederlands praten met hun kinderen uitwijzen ?

Gaat Theo dan ook alle mensen uitwijzen die hun kinderen in het West Vlaams dialect opvoeden uitwijzen ?

Iedereen heeft toch nog het recht om thuis de taal te spreken die hij zelf wil zou je niet denken ?

Mijn vader heeft tegen mij grotendeels Frans gesproken thuis ....hij was perfect tweetalig en de beste vader die ik me kon indenken.....maar volgens jou zou men hem moeten hebben uitgewezen.

Uw hunker naar een dictatuur begint angstaanjagende proporties aan te nemen
Blijft nog de vraag waarom we elke dag de halve krant kunnen vullen met problemen allerhande uitgaande vooral van de moslimgemeenschap, zowel groot als klein, en er maar weinig problemen gemaakt worden ivm al die andere inwoners uit Spanje, Italië enz
De Franstaligen in België is een ander (politiek) probleem, niet te vergelijken met de andere hier binnenstromende vreemdelingen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 16:57   #59
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijft nog de vraag waarom we elke dag de halve krant kunnen vullen met problemen allerhande uitgaande vooral van de moslimgemeenschap, zowel groot als klein, en er maar weinig problemen gemaakt worden ivm al die andere inwoners uit Spanje, Italië enz
De Franstaligen in België is een ander (politiek) probleem, niet te vergelijken met de andere hier binnenstromende vreemdelingen.
Investeer in mijn eiland ... waar geen immigratie mogelijk zal zijn...alleen select volk met Westerse levenswijze ..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 maart 2017 om 16:59.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2017, 18:40   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat lijkt me niet onlogisch. Het lijkt me een normale gang van zaken dat een land meer inspanningen verwacht van iemand die beroep wil doen op de sociale voorzieningen van dat land.

Een Engels gezin dat hier tijdelijk woont voor het uitoefenen van een job en dat:
- geen aanspraak maakt op uitkeringen
- niet verwacht dat we hen beschouwen als Belgen
- niet de intentie heeft hier eeuwig te blijven
- niet verontwaardigd doet omdat ze niet dezelfde kansen etc. krijgen

hoeft van mij niet in eenzelfde mate te integreren als tweede- of derde generatie allochtonen die hier willen blijven en verwachten dat we hen als Belgen beschouwen.
Iedereen die hier woont kan beroep doen op onze sociale voorzieningen. eender wie die hier zijn been breekt zal worden verzorgd.....

En wat met het Engels gezin dat hier wel wil blijven ? De grootste groep allochtonen zijn Fransen ......wat gaat U daar mee doen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be