Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2017, 09:04   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wij? Gij misschien! Ik niet hoor. Alles gaat perfect voor mij zonder te moeten bidden naar een ingebeeld almachtig wezen. Dat onzichtbaar is.
Als ik hem eens tegenkom zal ik hem bedanken. Als ik het monster van Loch ness zie zal ik hem hondenbrokken geven. En als ik de verschrikkelijke yeti zie zal ik zijn vacht kammen.
Hallo? Gij zijt degene hier threads start om anderen te bekeren. Ik reageer enkel op uw nonsens en opdringerig gekakel. Ik ben nog nooit een thread hier begonnen over mijn atheïsme.
Wat een ongelooflijk liefhebbende god hebt gij toch, dat hij een hel heeft gecreëerd. Dat is een sadist.

De hel is hier al op aarde. Al die godsdienstfanatici die bommen laten ontploffen overal. Hoe komt dat uw god dat toelaat?
hondenbrokken lijken mij toch niet de meest aangewezen voeding voor het monster van Loch Ness ... zou vissenvoer niet meer aangewezen zijn?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 09:14   #42
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Stel u eens in de plaats van God als hij een staafmixer in elkaar steekt met handleiding erbij voor jou als slaaf (mens, ook geschapen) en je gebruikt dat ding om mee te verven. Dan bestaat de kans dat je word gestraft als dat in de handleiding stond en, in het ergste geval, word je compleet vervangen.
Ik heb nog nooit ne staafmixer met vrije wil gezien, en als God die dan zou gebruiken om te verven, lijkt hij mij toch niet zo almachtig. Daar heeft die staafmixer weinig mee te maken, me dunkt.

Godsdiensten laten echt wel hun sporen van de tijd waarin ze ontstaan zijn zien, toen het gekende universum zich uitstrekte van de zee tot de bergen ewa verder. Je hebt een entiteit die alles heeft geschapen en almachtig is, en daar wordt dan een achterlijke kleutermentaliteit aan gekoppeld. Moest ik in een opperwezen geloven, ik zou beschaamd zijn om hem/haar zo te moeten voorstellen.
Die simpele op een god geprojecteerde psyche strookt totaal niet met de complexiteit die we tegenkomen in het universum.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 09:19   #43
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben atheïst, ik leef én ik heb geen God of Geschrift nodig om te weten wat goed en wat kwaad is.
meer zelfs, ik zie veel meer kwaad geschieden in naam van God of Geschrift of als gevolgen van de inherente suprematie die eigen is aan elke Godsdienst.
Straks zou men nog beginnen geloven dat de god die zich openbaarde eigenlijk satan was die verdeeldheid wou zaaien.

Trouwens, alsof de mens niks ander deed dan elkaar afmaken voor men de Koran kende. En wat deed god dan met die mensen voor hij hen de regels uitlegde? Moest men dan maar ongekende regels volgen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 09:48   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Straks zou men nog beginnen geloven dat de god die zich openbaarde eigenlijk satan was die verdeeldheid wou zaaien.

Trouwens, alsof de mens niks ander deed dan elkaar afmaken voor men de Koran kende. En wat deed god dan met die mensen voor hij hen de regels uitlegde? Moest men dan maar ongekende regels volgen?
De geschiedenis van de islam, en van het christendom, en eigenlijk ook van het jodendom is geschreven met het bloed van ontelbare mensen. Vermoord in de naam God. Het IS -verschijnsel is niets nieuws.

Kortom, al bij al , en wanneer men de uiteindelijke balans opmaakt, zijn godsdiensten een pest voor de mensheid gebleken (zie ook de gruwelijke godsdiensten van de Azteken, Maya's, enz). Zeker ook de godsdiensten van het Boek waren koplopers in gruwelijkheid. En een zekere islam kan het nog steeds niet laten.

Dat zijn nu eenmaal de historische feiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2017 om 10:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:57   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hondenbrokken lijken mij toch niet de meest aangewezen voeding voor het monster van Loch Ness ... zou vissenvoer niet meer aangewezen zijn?
Ja, waarschijnlijk wel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:16   #46
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als je er één vindt die niet start met het basisbeginsel "wij zijn de uitverkorenen en wij zijn beter dan al de rest", dan mag je me dat melden, die godsdienst wil ik dan wel nog leren kennen.
Ik ken er 1:
Jainism
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:43   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Ik ken er 1:
Jainism
die geven we geen erkening/subsidies zeker?

en dan dat hakenkruis! :o



in ben wel geinteresseerd, zal er binnenkort eens meer over lezen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:46   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

geen wortelen meer eten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ja%C3%..._van_Antwerpen

maar wel kortbij huis!

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 april 2017 om 11:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 13:10   #49
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden, wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd. Kan er geen dankwoordje vanaf? Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt? Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
In post #14 en #28 heb jij uitgelegd waarom de atheïst / zondaar / ongelovige bestaat en nu zeg je het niet te begrijpen. Dat wijst er op dat je redeneringen in post #14 en #28 niet voldoen. Dat er iets fundamenteel mis is met de doctrine die jij wil geloven. Je intuitie zegt dat het niet klopt.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:01   #50
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het ding is. Volgens ons religie is de islam het beest waarvoor Johannes waarschuwde. En volgens de islam zijn diegene die in hun het beest zien ook de duivel.

https://www.youtube.com/watch?v=Ra_i_JclqOQ
Zeker eens bekijken. Hoe de symboliek uitkomt bij de islam als het beest. En hoe de volgelingen van de islam al reeds het teken van het beest op hun voorhoofd dragen.
We were warned, thousands of years ago.


In de islam is 666 een "heilig" nummer. In ons religie is dat het teken van het beest.
ai peche en numerologie ... dat is weer een tijdje geleden.

Natuurlijk werd/wordt er vanuit de ene godsdienst steeds gewaarschuwd voor mogelijke kapers op de kust... nogal wiedes hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:12   #51
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp het gezeik van atheïsten dan weer niet. Natuurlijk moet God aanbeden worden,
waarom ?
Slaat toch op niks
't Is zoals geert zegt : een zéér laag zelfbeeld heeft die en steeds maar nood aan bevestiging

Citaat:
wij zijn afhankelijk van Hem en de wereld, niet omgekeerd.Kan er geen dankwoordje vanaf?
als dat zo is (en volgens de gelovigen is dat zo ) ... dan is het het zo en hoeft dat dus geen extra bevestiging en al zeker god heeft daar geen extra boodschap aan
btw zeker dat het een 'Hem' is ?

Citaat:
Bij uitbreiding: waarom leeft de atheïst überhaupt?
vreemde vraagstelling
Alsof je hiermee wilt zeggen dat ze niet zouden passen in het plaatje
Zegt iets over het plaatje natuurlijk

Citaat:
Om de gelovigen te laten zien hoe het niet moet? Als opvulsel voor de hel. Ook heel leuk.
ah zo past het weer in het plaatje... nog een beetje satans erbij creëren om de gelovigen hun geloof op de proef te stellen

neeje atheïsten bestaan blijkbaar perfect zonder de tussenkomst van enige godheid, net zoals gelovigen trouwens... alleen kunnen die laatsten dat niet goed accepteren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:14   #52
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Heb je de youtube film gezien? Waar duidelijk wordt dat Allah het voorspelde beest van Johannes was? Dat Allah dus Satan is.
Allah is een demonisch figuur Guinevere. Kijkt naar regimes die het fundamenteel uitdragen. Weg mensenrechten, weg gelijkheid, weg individualiteit.
Heeft God ons dan niet allen uniek geschapen? Waarom maken religies ons dan tot één en dezelfde?
Verlos U van het kwade Guinevere.
http://www.deonvsearth.com/who-is-al...m-satan-proof/
Lees dit op je gemakje door. Hiervoor is gewaarschuwd geweest in het oude testament, zowel als in het nieuwe testament.
Mohammed is de valse profeet die het pad geplaveid heeft voor de anti christ. Dat leger ervan is ISIS.
De Armageddon gaat uitbreken en dat komt omdat mensen als U een doctrine volgen die dat in leven roepen.

De ene pilaarbijter die de andere waarschuwt in een verkeerde pilaar te bijten (en omgekeerd)
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:27   #53
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hondenbrokken lijken mij toch niet de meest aangewezen voeding voor het monster van Loch Ness ... zou vissenvoer niet meer aangewezen zijn?
alhoewel... met een beetje verbeelding
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:54   #54
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die geven we geen erkening/subsidies zeker?
Neen, subsidies zijn er enkel voor onverdraagzame godsdiensten, hoe onverdraagzamer, hoe meer geld we ze geven:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=238469
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 00:57   #55
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen wortelen meer eten
Da's idd. wel een nadeel, maar 1 ding is zeker, er zullen nooit "Jain extremisten" of "Jain terroristen" zijn, er zal nooit een "Jain heilige oorlog" komen, er is dan ook geen enkele reden tot "Jainofobie"
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 06:20   #56
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ai peche en numerologie ... dat is weer een tijdje geleden.

Natuurlijk werd/wordt er vanuit de ene godsdienst steeds gewaarschuwd voor mogelijke kapers op de kust... nogal wiedes hé
Heb je die Griekse tekst voor het beest gezien naast "het logo" van de islam?
Grote gelijkenis niet waar?


Ze hebben het middelste embleem bij de islam wel gedraaid om de gelijkenis te tonen.

Jezus waarschuwde voor valse profeten en heeft ook deze invasie voorspeld.
Er staat duidelijk in het nieuwe testament dat ze als een dief in de nacht zullen komen en dat wij mensen die de zoon loochenen NIET in huis mogen nemen.
Al der wijl weren wij Christelijke vluchtelingen en nemen wij massaal moslim vluchtelingen op.

De waarschuwingen van het NT zijn er wel bonk op te noemen.
Het OT (vorige religies) hebben niet gewaarschuwd voor Jezus, maar zijn komst voorspeld. Dus je hebt een heel ander verhaal daar. Men waarschuwde voor de valse profeet en de anti christ.
Islam = anti christ.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 april 2017 om 06:24.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 06:31   #57
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

De ene pilaarbijter die de andere waarschuwt in een verkeerde pilaar te bijten (en omgekeerd)
Nochtans verbiedt mijn religie het stelen, liegen, bedriegen, doden, slagen, ...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:31   #58
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het OT (vorige religies) hebben niet gewaarschuwd voor Jezus, maar zijn komst voorspeld.
O ja ? En waar staat dat in het O.T. ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 09:33   #59
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Nochtans verbiedt mijn religie het stelen, liegen, bedriegen, doden, slagen, ...
O maar dat is een meevaller. Van oom agent mag ik dat ook niet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2017, 12:34   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O ja ? En waar staat dat in het O.T. ?
Jesaja 9:5: “Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; de heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.”

Jesaja 53:3-7: “Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Maar hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op zich nam. Wij echter zagen hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd hij getuchtigd, zijn striemen brachten ons genezing. Wij dwaalden rond als schapen, ieder zocht zijn eigen weg; maar de wandaden van ons allen liet de HEER op hem neerkomen. Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet en deed zijn mond niet open. Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid, als een ooi die stil is bij haar scheerders deed hij zijn mond niet open.”

Micha 5:1: “Uit jou, Betlehem in Efrata, te klein om tot Juda’s geslachten te behoren, uit jou komt iemand voort die voor mij over Israël zal heersen. Zijn oorsprong ligt in lang vervlogen tijden, in de dagen van weleer."

Zacharia 9:9: “Juich, Sion, Jeruzalem, schreeuw het uit van vreugde! Je koning is in aantocht, bekleed met gerechtigheid en zege. Nederig komt hij aanrijden op een ezel, op een hengstveulen, het jong van een ezelin.”

Psalm 22:16-18: “Honden staan om mij heen, een woeste bende sluit mij in, zij hebben mijn handen en voeten doorboord. Ik kan al mijn beenderen tellen. Zij kijken vol leedvermaak toe, verdelen mijn kleren onder elkaar en werpen het lot om mijn mantel."
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be