Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2017, 17:02   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is een 1-persoonsvliegtaxi.

Nog nooit een autotaxi gezien met maar één passagier?
Ik weet niet, voor zo ver ik daar al eens gebruik van maak komen die meestal met iets voor de deur waar er buiten de chauffeur nog met gemak 4 personen in kunnen plus bagage.

En het toestel waarin ik destijds heb leren vliegen had zeven zitplaatsen, misschien toch al iets geschikter om als taxi aan te wenden.

http://www.pilotfriend.com/aircraft%...images3/13.jpg

Laatst gewijzigd door Garry : 2 mei 2017 om 17:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 17:46   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik weet niet, voor zo ver ik daar al eens gebruik van maak komen die meestal met iets voor de deur waar er buiten de chauffeur nog met gemak 4 personen in kunnen plus bagage.

En het toestel waarin ik destijds heb leren vliegen had zeven zitplaatsen, misschien toch al iets geschikter om als taxi aan te wenden.

http://www.pilotfriend.com/aircraft%...images3/13.jpg
Wat je ook verteld die Ehang 184 is een eenzittertaxi waar geen bestuurder nodig is.

Citaat:
http://edition.cnn.com/2017/03/17/te...r-drone-dubai/
Driverless flying taxi service set to launch in Dubai
Bovendien voor zulke "zakenmensen" die zulke taxis gaan gebruiken is time money. Ik kan me goed voorstellen dat die Ehang tot 10 maal sneller van A naar B kan vliegen boven een drukke stad met fileverkeer, dan een auto-taxi via openbare wegen door dezelfde stad.

Wat zo'n E-vliegtuigje dan aan stroom verbruikt, uiteraard per tijdseenheid, tov van een taxi, zal mss ook minder zijn. Natuurlijk niet in kosten, want brandstof zal in Dubai weinig kosten.
Citaat:
http://www.ehang.com/ehang184/specs/

240 kg nettogewicht, tot 340 kg incl passagier, max accupackcapaciteit 17 kWh is voldoende voor 25 minuten te vliegen, zie specs. Natuurlijk zal een bepaalde accureserve nooit gebruikt worden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2017 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 19:23   #43
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat je ook verteld die Ehang 184 is een eenzittertaxi waar geen bestuurder nodig is.
100 kilo laadvermogen... dus enkel voor niet-obese passagiers zonder baggage ? Das vrij handig...

Dan toch liever een AirMule... die lift ten minste een halve ton en blijft 5 u in de lucht. Uiteraard met een deftige gasturbine en geen elektro-spul.

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 19:26   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
100 kilo laadvermogen... dus enkel voor niet-obese passagiers zonder baggage ? Das vrij handig...

Dan toch liever een AirMule... die lift ten minste een halve ton en blijft 5 u in de lucht. Uiteraard met een deftige gasturbine en geen elektro-spul.

En wat kost dat ding per uur ?

(Militair toestel, de vijfcijferige bedragen zijn dus te verwachten)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 20:28   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
100 kilo laadvermogen... dus enkel voor niet-obese passagiers zonder baggage ? Das vrij handig...
Bij de obese versie steken ze een 13 kWh-accupack ipv 17 kWh. Ook de kuipzetel wordt aangepast. Voor 2,20m basketballers kan het dak ook opengeschoven worden. Grapje.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 20:47   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dan toch liever een AirMule... die lift ten minste een halve ton en blijft 5 u in de lucht. Uiteraard met een deftige gasturbine en geen elektro-spul.
Pover voor zoveel geld, daarbij is het maar max 250 kg als je tot 5 uur wilt vliegen, met 500 kg hooguit 1 uur + reserve lees ik, je waart te rap met je en...:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Urban_Aeronautics_AirMule
General characteristics
Capacity: 2 patients

Payload: 500 kg in a typical 1 h mission for a range of 50 km (27 nmi; 31 mi)[28][33] (20 minutes reserve)[3]
250 kg for up to 5 h[5]


First flight January 2009
Introduction Before 2020
Status Under development
Primary user Israel Defense Forces
Produced 2 prototypes
Unit cost
US$2.5 million[1] (estimated)
Airmule duurt ook nog wat, tegen dan is er al een betere Ehang *** uit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 mei 2017 om 21:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2017, 23:25   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Pover voor zoveel geld, daarbij is het maar max 250 kg als je tot 5 uur wilt vliegen, met 500 kg hooguit 1 uur + reserve lees ik, je waart te rap met je en...:

Airmule duurt ook nog wat, tegen dan is er al een betere Ehang *** uit.
Sorry maar ik voel me toch veiliger in eender welk normaal vliegtuigje dat me, met piloot, van de ene naar de andere vlieghaven vliegt. Ik weet dat die piloot ook tijdens de vlucht een infarct kan voor krijgen maar dan ben ik nog steeds bij machte het toestel zelf te vliegen en feilloos aan de grond te zetten.

Ik stap voor geen miljoen in zo een vliegend misbaksel wat ge niet eens van binnenuit kunt bedienen. Laat dat maar door die knettergekke doen.

Zelfs een 737 waarvoor ik nooit een brevet gehad heb, daarvan ben ik er gerust in dat ik die in geval van nood perfect zal weten te landen, ...op computer weliswaar. Poep simpel, kan een kind zelfs wanneer je het wijst en zegt wat het moet doen en hoe en waar en wanneer het de instellingen moet aanpassen.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 mei 2017 om 23:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 00:13   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Pover voor zoveel geld, daarbij is het maar max 250 kg als je tot 5 uur wilt vliegen, met 500 kg hooguit 1 uur + reserve lees ik, je waart te rap met je en...:

Airmule duurt ook nog wat, tegen dan is er al een betere Ehang *** uit.
En als ik zeg dat ge me daar voor geen miljoen in krijgt, 't is nochtans niet dat ik een bange ben hoor. Ik ben dit jaar al enkele keren over en weer naar Italië gevlogen waarvan één maal met turbulentie zoals ik nooit geweten heb dat ze zo erg kon zijn. Het toestel werd niet alleen flink door elkaar geschut maar met momenten zelfs brutaal zijdelings omhoog gesmeten zoals een pluisje in de wind. Mensen die naast mij zaten zaten in paniek tegen mij te zeggen, " Dat komt hier niet goed hé".

Eens uit de turbulente luchtlagen, was er één van de airhostessen die zij dat ze al 7 jaar bij die maatschappij vloog en dat ze zoiets zelf nog nooit meegemaakt had, dan zal het wel van enige betekenis geweest zijn hé, denk je ook niet?

Als piloot kun je in dergelijke omstandigheden beslissen van uw koers te verleggen of hoger of lager minder turbulente luchtlagen te zoeken. Wanneer ge op zo'n moment in zo een rondvliegend koekendoosje zit zul je de bruine smurrie in je broek er niet meer moeten uit wassen denk ik.

Nu zal op de geringe hoogtes dat dat speelgoed zal vliegen het wel niet zo tekeer gaan maar ik geef maar aan, wat er ook fout loopt, je bent machteloos.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 mei 2017 om 00:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:11   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=LHLcagPhTKQ
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:34   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 08:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:36   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik stap voor geen miljoen in zo een vliegend misbaksel wat ge niet eens van binnenuit kunt bedienen. Laat dat maar door die knettergekke doen.
Uw subjectieve bompa-mening interesseert me niet.

Een kort geschiedenisfilmpje 2011-2016 van "jouw knettergekke" Chinezen die het toch maar gehaald hebben de Ehang 184, of allereerste passagiersdrone te bouwen:

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=YaF1mIwiI6w

History of Ehang 184 (world's first passenger drone)

Veröffentlicht am 05.10.2016

The world’s first passenger drone capable of autonomously carrying a person in the air for 23 minutes has been given clearance for testing in Nevada. Chinese firm Ehang, which unveiled the electric Ehang 184 passenger drone at CES in Las Vegas in January, has partnered with the Nevada Institute for Autonomous Systems (NIAS) and the Governor’s Office of Economic Development (Goed) to put the drone through testing and regulatory approval. Tom Wilczek, Goed’s aerospace and defence specialist said: “The State of Nevada, through NIAS, will help guide Ehang through the Federal Aviation Authority (FAA) regulatory process with the ultimate goal of achieving safe flight.” The founder and chief executive of Ehang, Huazhi Hu, said the move would lay the foundation for the 184’s commercialisation and kickstart the autonomous aerial transportation industry. Ehang hopes to begin testing later this year and will have to prove airworthiness to the FAA, with guidance from NIAS, before being able to operate in a wider capacity. Over the past five years, Nevada has been positioning itself as a test bed for advanced transport solutions, being one of the first states in the US to permit the testing of autonomous vehicles on public roads. The company based in the Guangzhou province of southern China, already makes camera and hobbyist drones, but its passenger drone could be the first of its kind, capable of transporting a person via air in the same way Google’s self-driving car can via road. The company envisages a system where by a passenger simply inputs the destination and the drone takes care of the rest, taking off vertically, flying at altitudes up to 3.5km (11,500 feet) at up to 100kmph (63mph) for up to 23 minutes using eight propellers on four arms. Given that fully autonomous road vehicles are unlikely to be widely available until the middle of the next decade, the time when commuters can simply jump in a flying autonomous taxi drone to get to work appears to be some time off yet. “I personally look forward to the day when drone taxis are part of Nevada’s transportation system,” said Wilczek. Whether consumers will share Wilczek’s enthusiasm remains to be seen.
En niet alleen te bouwen, passagiers gaan er in de zomer 2017 automatisch mee vliegen, te beginnen in Dubai.

Jij moogt ze allemaal knettergek noemen, who cares om jouw mening?
(die ingenieurs alvast niet)

En vele andere gaan volgen, of ga je Airbus ook knettergek noemen?

Citaat:
http://sae-europe.org/airbus-will-te...-car-end-2017/

Airbus will test a ‘flying car’ by the end of 2017
February 27, 2017

In January, Airbus Group’s CEO Tom Enders announced at the DLD digital tech conference in Munich that the company plans to test a prototype of a “flying car” by the end 2017. Within 11 months, the company expects a single-person transportation vehicle to be airborne in limited tests. The company has completed design work and is collaborating with a number of external partners. It hopes to have a production-ready aircraft by 2021.

The vehicle is being developed as part of Airbus’ Project Vahana and was first announced in the news in September 2016. Vahana is a project of the A3 experimental group, the Silicon Valley arm of Airbus, which has the aim of disrupting the aerospace industry. *The ultimate objective of Vahana is to create an aircraft that can be the first certified passenger aircraft without a pilot. The autonomous vertical take-off and landing (VTOL) vehicle is going to be destined to individual passenger and cargo transport and is supposed to utilise clean technology. The aircraft is self-piloted, it can automatically detect and avoid obstacles, and it is composed of eight rotors on two sets of wings, both of which tilt depending on whether the vehicle is flying vertically or horizontally. The company sees the development of such vehicles as a way to reduce traffic and infrastructure costs in cities. The ultimate goal is to allow people to book flights in the personal flyer using an app.*

According to A3’s CEO Rodin Lyasoff, as ambitious as it sounds, this is a feasible project as many of the technologies needed, such as batteries, motors and avionics are mostly available. However, Vahana also requires reliable sense-and-avoid technology. While this is just starting to be introduced in cars, no mature airborne solutions currently exist which is one of the biggest challenges to the pilot project.

... Airbus is not the only company looking to develop personal sky transportation. Drone Company Ehang has created a personal flying system (also known as a drone taxi) that could transport people to different locations. The Ehang 184 may also carry people around Las Vegas after a deal to test the vehicles was struck last year. The AirMule ‘drone ambulance’, which is designed to extract soldiers from battlefields, also made its first test flight last month, when Israeli firm Urban Aeronautics announced that its Cormorant passenger drone designed for military use could be in use as early as 2020. On 14th February Dubai also announced at the World Government Summit a drone that can carry people will begin regular operations in Dubai from July 2017.

You can find more information here.
Die Chinezen waren Airbus dus veel te snel af, *die blauwe tekst leest zich ~hetzelfde als de Ehang 184*, het design zal wel wat anders zijn. Daarenboven zullen de accus tegen 2020 ook performanter zijn qua kWh/kg.
Natuurlijk wordt de Ehang terecht vermeld in het artikel

Hier een artikel ober de "knettergekke" ontwikkelingen en visie van Airbus:
http://www.airbusgroup.com/int/en/ne...f-Flyover.html

CityAirbus

faces behind urban mobility intelligence

Some of the faces behind urban mobility intelligence and projects, from left to right: Vassilis Agouridas, Benjamin Struss, Rodin Lyasoff, Matthieu Repellin, Marius Bebesel and Jörg Müller


For the last two years, Airbus Helicopters has been working on a breakthrough design that could soon become reality without having to wait for too many regulatory changes. So far, it has been kept under wraps. Developers in France and Germany are working on an electrically operated platform concept for multiple passengers. The aerial vehicle, which goes by the working title of CityAirbus, would have multiple propellers and also resemble a small drone in its basic design. While initially it would be operated by a pilot – similarly to a helicopter – to allow for quick entry into the market, it would switch over to full autonomous operations once regulations are in place, directly benefitting from Skyways and Vahana’s contribution.

The feasibility study has already been completed and the conclusion is favourable. For the moment, those in charge do not wish to reveal any further technical details. However, one thing that Marius Bebesel, head of helicopter demonstrators at Airbus Helicopters, can talk about is how CityAirbus would work in practice: customers use an app to book a seat on a CityAirbus, proceed to the nearest helipad, and climb aboard to be whisked away to their destination. Unlike Vahana, several passengers share the aircraft.

The sharing economy principle would make journeys in the CityAirbus affordable. A flight would cost nearly the equivalent of a normal taxi ride for each passenger, but would be faster, more environmentally sustainable and exciting. “A taxi ride through a new city is a nice experience as it is, but flying over that city would be much more thrilling,” says Bebesel. However, many questions are yet to be clarified: How quiet would such an aerial vehicle be? How safe? How would the vehicles communicate with each other? How can operators ensure that they will not be hacked? “To answer these questions, we are relying on the expertise and support of the entire company,” says Bebesel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 09:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 08:58   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw subjectieve bompa-mening interesseert me niet.

Een kort geschiedenisfilmpje 2011-2016 van "jouw knettergekke" Chinezen die het toch maar gehaald hebben de Ehang 184, of allereerste passagiersdrone te bouwen:



En niet alleen te bouwen, passagiers gaan er in de zomer 2017 automatisch mee vliegen, te beginnen in Dubai.

Jij moogt ze allemaal knettergek noemen, who cares om jouw mening?
(die ingenieurs alvast niet)

En vele andere gaan volgen, of ga je Airbus ook knettergek noemen?



Die Chinezen waren Airbus dus veel te snel af, *die blauwe tekst leest zich ~hetzelfde als de Ehang 184*, het design zal wel wat anders zijn. Daarenboven zullen de accus tegen 2020 ook performanter zijn qua kWh/kg.
Natuurlijk wordt de Ehang terecht vermeld in het artikel
Doe maar en val straks maar op je bakkes, bompa vliegt niet mee.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:03   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Doe maar en val straks maar op je bakkes, bompa vliegt niet mee.
Dat wist ik al Bompa.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 09:32   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat wist ik al Bompa.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 14:32   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Seg Miceleke, gij spreekt altijd maar over vliegen maar ge weet toch, zo een Drone, dat is geen vliegmachine hé, dat is een heligeval.

Een vliegmachine is gemaakt om te vliegen. Ook zonder aanvoering van enige krachtbron kan dat vliegen hoor, daarom ook dat ze die op de vliegvelden met kabels moeten vastleggen aan de grond , naar gelang hoe en hoeveel wind er staat zouden ze anders uit zichzelf wegvliegen.

Zo'n helitrottinette daarentegen, die zijn eigenlijk gemaakt om te vallen. Dat is juist het zelfde als een onderzeeër, dat is ook geen boot hé. Een boot is gemaakt om te varen, een onderzeeër is gemaakt om te zinken.

Ik vaar graag en regelmatig maar in een onderzeeër krijgt ge deze bompa ook niet in hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 15:37   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Seg Miceleke, gij spreekt altijd maar over vliegen maar ge weet toch, zo een Drone, dat is geen vliegmachine hé, dat is een heligeval.
En dan? Ook een heli vliegt.
Wil je het werkwoord vervoegen? LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 mei 2017 om 15:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 15:45   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben toevallig reeds in een militaire onderzeeer geweest, in actieve dienst.

Het is ook niks voor mij, maar wel indrukwekkend.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 20:09   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dan? Ook een heli vliegt.
Wil je het werkwoord vervoegen? LOL.
't Is maar wat ge vliegen noemt hé. Dat gaat naar omhoog en komt terug naar beneden maar dat is niet vliegen hé. Een lift gaat ook omhoog en omlaag maar die vliegt ook niet. Een helikopter kan ook zinken maar is geen duikboot.

https://www.youtube.com/watch?v=iDfW-m_3JOM

Ge kunt dat ook als grasmaaier gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w

Laatst gewijzigd door Garry : 3 mei 2017 om 20:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 20:49   #59
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dan? Ook een heli vliegt.
Wil je het werkwoord vervoegen? LOL.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2017, 20:57   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben toevallig reeds in een militaire onderzeeer geweest, in actieve dienst.

Het is ook niks voor mij, maar wel indrukwekkend.
Dat zal wel, ik vaar liever boven water, dat is soms al indrukwekkend genoeg.

https://www.youtube.com/watch?v=NKusg6Jyc9Y
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be