Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2017, 08:54   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Waar staan Superchargers?
Direct nabij snelwegafritten...



Citaat:
http://www.windwaerts.de/

Windwärts Energie GmbH

Windwärts zählt zu den Pionieren der Windenergiebranche. Seit mehr als 20 Jahren engagieren wir uns für eine nachhaltige Energieversorgung aus erneuerbaren Energien. Geschäftsfelder sind die Projektentwicklung, Finanzierung und Realisierung sowie die technische und kaufmännische Betriebsführung von Windenergieanlagen in Deutschland und Frankreich. Seit der Gründung 1994 haben wir 162 Windenergieanlagen mit einer Gesamtleistung von 301 Megawatt (MW) und 40 Photovoltaikanlagen mit einer Gesamtleistung von 42 Megawatt errichtet. Darüber hinaus leistet Windwärts die Betriebsführung für Windenergie- und Photovoltaikanlagen mit einer Leistung von insgesamt 463 MW. Wir beschäftigen rund 90 Mitarbeiter und tragen als Teil der MVV Energie Gruppe maßgeblich zum Ausbau der erneuerbaren Energien und dem Umbau des Energiesystems bei.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/MVV_Energie

Seit Oktober 2014 ist die Windwärts Energie GmbH Projektentwickler für Windkraftanlagen, eine 100%ige Tochter der MVV Energie Gruppe.
Citaat:
https://www.mvv.de/de/journalisten/p....jsp?pid=46189

21. November 2014| MVV Energie

Tesla Motors setzt bei deutschen Superchargern auf MVV Energie

Tesla Motors, der führende amerikanische Elektrofahrzeug-Hersteller wird künftig in Deutschland mit dem Mannheimer Energieunternehmen MVV Energie zusammen arbeiten. Nach Angaben von MVV Energie versorgt das Mannheimer Energieunternehmen zukünftige, im Zuge des Ausbaus der Tesla-Ladeinfrastruktur in Deutschland neu installierte Supercharger mit umweltfreundlichem Ökostrom.
https://www.photovoltaik.eu/Archiv/M...9MTEwOTQ5.html
met prentjes:
Citaat:
https://www.heidelberg24.de/region/h...e-4471483.html
Coole Sache!

MVV versorgt Tesla-Flitzer mit Ökostrom
21.11.14
Straf hé, een beetje ggl en lezen is genoeg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 mei 2017 om 09:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 09:11   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en toch begrijp ik de hype nog steeds niet.

Apple kan Tesla 5 keer kopen alleen met t geld dat momenteel in de Apple spaarpot staat weg te rotten.
mochten rationele geesten en kenners in Tesla iets zien, zou Tesla al zijn overgenomen dus.
Heel juist.
Bedrijven die geld moeten ophalen via de beurs en aandelen zijn bedrijven die geen geld kunnen ophalen via bank of zoals u hier zegt overnames.
En dat komt omdat het bedrijven zijn die geen zekerheid bieden.

Vandaar de vlucht naar de beurs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 09:12   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Apple kan Tesla kopen, maar niet Musk.

Apple is ook niet meer dezelfde sinds de dood van Jobs.
maar mocht Tesla economisch rationeel ook maar iets in zijn mars kunnen hebben ... was die overname toch al gebeurd toch? ... zeker met Apple en Alphabet (hun spaarpot is ook groot genoeg) die zich toch in dezelfde markt begeven...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 09:12   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heel juist.
Bedrijven die geld moeten ophalen via de beurs en aandelen zijn bedrijven die geen geld kunnen ophalen via bank of zoals u hier zegt overnames.
En dat komt omdat het bedrijven zijn die geen zekerheid bieden.

Vandaar de vlucht naar de beurs.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 09:15   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En indien ik in het buitenland oplaad?
Juist hetzelfde.

Alle oplaadstations van zowel privé als niet privé, wind of zon of eender wat zoals kolen, gas, kernenergie , enz komt allemaal samen in één gemeenschappelijk netwerk alwaar het verdeeld word over iedereen.

Je zou kunnen zeggen ; giet een fles spa reine in de waterbekkens en verkoop voortaan uw kraantjeswater als zuiver bronwater met bewijs van oorsprong.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 mei 2017 om 09:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 09:20   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Apple kan Tesla kopen, maar niet Musk.

Apple is ook niet meer dezelfde sinds de dood van Jobs.
Musk zou zelfs naar Apple luisteren voor een samenwerking betreft E-wagens enz..., zeker betreft autonome wagens.
Ik denk zelf dat een overname ttz fusie kan, en Musk wordt dan CEO van beide.

Citaat:
https://futurism.com/why-apple-shoul...elon-musk-ceo/

Why Apple Should Buy Tesla and Make Elon Musk CEO

by Karla Lant

This is why Apple should buy Tesla and make Elon Musk the CEO—Apple lacks innovation and growth, and Tesla lacks cash and financial stability. To understand this rationale you only need to turn to Apple’s stock.

Apple has tremendously priced stock, thanks to the success of the iPhone, iPad, and to a lesser extent, the Apple Watch. This gives the company an amazingly high budget to work with. The choice that they now face is how to best invest that budget. To this end, what Apple needs is to produce something new and inventive, which it hasn’t done in a very long time.

Who says Apple doesn’t innovate anymore? Well, almost everyone. Just Google search, “Apple is no longer innovative.” On the first page alone you get this:


The Observer: “Last week, Apple unveiled iPhone 7 — or, rather, the company’s Twitter account accidentally leaked the release video before CEO Tim Cook could make the announcement. It’s no big deal because iPhone 7’s most noteworthy upgrades are that it comes in black, is water resistant and no longer has a headphone jack. Nothing earth-shaking.”

The Conversation (John Rice, Professor of Management, University of New England and Nigel Martin, College of Business and Economics, Australian National University): “Not only is Apple suffering from a major lack of hardware innovation but it’s also being outdone in software and online, where apps reign supreme. It quite possibly signals the company’s eventual demise.”

Dezeen: “Has Apple lost its touch? Dezeen readers are unconvinced by the tech giant’s latest product announcements and feel the company has lost its way. This special edition of our regular comments update looks at reactions to its controversial new wireless headphones (pictured), updated Apple Watch and the iPhone 7.”

Forbes: “[Like] previous years we have grown to accept that the polish and style of delivery masks a growing problem at Cupertino: Apple has run out of juice.”

CNBC: “’There’s no real world shocking innovation happening anymore from Apple,’ the fellow at Arthur & Toni Rembe Rock Center for Corporate Governance at Stanford University, told ‘Closing Bell.’ ‘It was nine years ago that the iPhone came out … since then it’s been giving us bigger screens and smaller screens … and we go along,’ he noted, before adding that Apple’s series imitates Netflix.”

Ouch.


Tesla: Dynamism is Costly

Meanwhile, Tesla is amazingly innovative, transforming our society in a number of sectors, all united by a future-facing commitment to clean energy and better design. The company makes cars, energy storage systems, solar roofs—and they likely won’t stop there. It seems like every few months, they come out with a new major R&D announcement. This is because Tesla places an enormous emphasis on new ideas, and although not all of them work, enough of them do that investors are inspired to buy Tesla.

Musk’s company is also growing at a staggering rate, but it is also unstable – vacillating between stocks that surge and plummet (and all the while, they are hemorrhaging cash). When you search “Tesla losing money,” you get a slightly more mixed result:



screenshot
Forbes wants you to know that, although Tesla is, in fact, losing money, people like its CEO.



CNBC: “Wall Street sees Tesla, not classic companies like Ford, as the future of cars. Tesla is aiming to be the Apple of the car business.”



MarketWatch: “But even the average investor can tell the difference between a profitable and unprofitable company, and Tesla is definitely the latter.”

Several outlets reveal just how much Tesla has fluctuated over the years in relation to its sales and figures. Particularly telling is the conversation regarding how much money the company loses on every car it sells.

Why Apple Should Buy Tesla and Make Elon Musk CEO

Of course, saying that Tesla has money problems raises some (rather fair) questions. Case in point, if Tesla is losing so much money, why is their stock still worth so much? Just this past week, Elon Musk responded to critics that called Tesla “overvalued,” pointing out that its value is based not only on cash flow, but also on the innovation consumers see in its products.

In other words, investors see the work that Tesla does as being highly relevant in the future. They feel confident that it will hold its value and grow. But that’s betting on the future, and it doesn’t help Tesla achieve stability today.

The Blend

Apple will find itself in an increasingly precarious position unless it chooses another course. The company has benefitted from Samsung’s woes (what with all the phones exploding and catching fire), but that isn’t going to last. Samsung may, and very likely will, recover. The company unveiled a new smartphone at the end of March, for example, and similar ventures indicate that it is working hard to rectify its current, troubled reputation. Thus, Apple will soon (once again) find itself going head-to-head with competitors that are just as capable of turning out devices with the most notable “new” feature being that they come in a new color.

Imagine you’re one of the best and brightest new minds, and you’re graduating from the best engineering and science programs in existence. You can write your own ticket. Would you rather work on never-before-seen breakthroughs in technology or endless iterations of the same products?

No one is called to create the latest version of the same passable earbuds; that’s not a calling. It’s just a job. Transforming the way people think about storing solar power? Creating entirely new ways to produce enough power to get off-grid? Disrupting the automobile industry? Those are callings.

If Apple buys Tesla, Apple will be able to attract the kind of talent they want (and need) to regain their place at the forefront of new technologies.

Tesla and Elon Musk have already seen that the future demands diversified product lines. This seems rather obvious, as we can’t predict what will happen in the world of tomorrow: what we will want and need, or how new generations of people will think, live, work, and play. The longer Apple stays within its narrow computer/tablet/smartphone lanes, the tougher it will be to break free and diversify.


Alright, so one final question: why does Musk have to be the one who runs this mega technology machine? Because Tim Cook is a careful, strategic, incremental manager of assets focused on protecting what’s there and coaxing slow growth. That’s what he does, and he’s extremely skilled at that. However, that’s not what’s called for in this pairing. And while that kind of strategic management might provide a very useful counterpoint to Musk’s style of leadership, it seems unlikely that both would stick around.

Of course, it is very unlikely that Cook will step down (very unlikely). Yet, in all probability, the only way Elon Musk would even dream about accepting this offer is if he is offered the CEO position. As a result, the only way that this proposition is truly feasible is if Apple’s Board goes after this option and, essentially, pushes Tim Cook out. It’s an interesting idea—one that could be very beneficial for both companies—but don’t hold your breath.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 mei 2017 om 09:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 10:10   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik denk niet dat Elon Musk een overgave van Tesla aan Apple ziet zitten.

Een deelname in het kapitaal misschien wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 10:21   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

maw zonder Musk is Tesla een lege doos ...

wat Musk supergeschikt maakt voor Apple is dus net dat hij geloofwaardig lucht kan verkopen ...

en dat is zelfs niet pejoratief bedoeld naar Apple noch naar Tesla.

die twee hebben elkaar gewoon nodig om te overleven tov Alphabet
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 14:14   #49
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Negatief.

Er zijn veel orders, maar de productie is te laag en niet kostenefficiënt.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 14:16   #50
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maw zonder Musk is Tesla een lege doos ...

wat Musk supergeschikt maakt voor Apple is dus net dat hij geloofwaardig lucht kan verkopen ...

en dat is zelfs niet pejoratief bedoeld naar Apple noch naar Tesla.

die twee hebben elkaar gewoon nodig om te overleven tov Alphabet
Qua marketing is het een genie, alleszins.

Maar hoe schoon de dingen ook zijn die hij belooft, het geduld van klanten is niet eindeloos.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 14:29   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Qua marketing is het een genie, alleszins.

Maar hoe schoon de dingen ook zijn die hij belooft, het geduld van klanten is niet eindeloos.
Apple bewijst net dat het geduld van de klant, mits marketingtechnisch goed uitgespeeld wel bijzonder eindeloos is.

voorwaarde daarvoor lijkt dat imago van voorloper/vernieuwer te zijn ... pas als dat taant dreigt dat geduld op de proef gesteld ... ttz daar gaan we van uit, want er wordt nu al sinds de dood van Jobs beweerd dat dat vernieuwende aspect van Apple weg is ... en toch lijkt dat imago van Apple nog niet echt aangetast, zo'n neergang weerspiegelt zich toch nog steeds niet in de winstcijfers van Apple ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 14:39   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Of course, it is very unlikely that Cook will step down (very unlikely). Yet, in all probability, the only way Elon Musk would even dream about accepting this offer is if he is offered the CEO position. As a result, the only way that this proposition is truly feasible is if Apple’s Board goes after this option and, essentially, pushes Tim Cook out. It’s an interesting idea—one that could be very beneficial for both companies—but don’t hold your breath.
toch de druk van de aandeelhouder niet onderschatten hoor, Apple zit daar op een berg cash waar het niks mee doet ... dat weegt uiteindelijk gewoon op de winstcijfers. Cook kan deze druk gedeeltelijk opvangen door hoge dividenden en inkoop van eigen aandelen, maar het geduld van de aandeelhouder is ook niet eindeloos. vroeg of laat activeert Cook deze geldberg, of vliegt Cook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 15:29   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maw zonder Musk is Tesla een lege doos ...

wat Musk supergeschikt maakt voor Apple is dus net dat hij geloofwaardig lucht kan verkopen ...

en dat is zelfs niet pejoratief bedoeld naar Apple noch naar Tesla.

die twee hebben elkaar gewoon nodig om te overleven tov Alphabet
Zo lang Musk een jaarrekening presenteert met een negatief resultaat zou ik er geen dollar in investeren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 15:40   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar mocht Tesla economisch rationeel ook maar iets in zijn mars kunnen hebben ... was die overname toch al gebeurd toch? ... zeker met Apple en Alphabet (hun spaarpot is ook groot genoeg) die zich toch in dezelfde markt begeven...
Tesla is Tesla omwille van haar eigenaar en CEO.

Tesla zonder Musk....hij is een deel van de hoge waardering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 16:20   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla is Tesla omwille van haar eigenaar en CEO.

Tesla zonder Musk....hij is een deel van de hoge waardering.
Het Tesla aandeel valt nu wat opvallend onder $295, of - 6%
http://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
er zijn er toch enkele die het benauwd krijgen en snel winst nemen.

Maar het kan evenzo zijn dat het aandeel na een week weer boven $310 staat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 mei 2017 om 16:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 18:48   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het Tesla aandeel valt nu wat opvallend onder $295, of - 6%
http://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
er zijn er toch enkele die het benauwd krijgen en snel winst nemen.

Maar het kan evenzo zijn dat het aandeel na een week weer boven $310 staat.
Daling van Tesla-aandeel kan ook gepaard zijn met de olieprijs, die zakte vandaag al ~ - 5%, of de laagste prijs sinds november 2016:
http://www.marketwatch.com/story/oil...ber-2017-05-04
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 20:50   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het Tesla aandeel valt nu wat opvallend onder $295, of - 6%
http://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
er zijn er toch enkele die het benauwd krijgen en snel winst nemen.

Maar het kan evenzo zijn dat het aandeel na een week weer boven $310 staat.
Omzet was goed, zeer goed.

Maar veel verlies gedraaid.

Model 3 op poten krijgen kost geld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2017, 23:18   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omzet was goed, zeer goed.

Maar veel verlies gedraaid.

Model 3 op poten krijgen kost geld.
Je ziet dat vaak op de beurs.
Bedrijven die initieel goed zijn maar waar de beleggers geen geduld voor hebben.
Voor de belegger is de beurs een slotmachine geworden immers.
Ballen afschieten (geld insteken) incasseren of een new game op een andere.
Liefst alles op dezelfde dag.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 07:39   #59
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omzet was goed, zeer goed.

Maar veel verlies gedraaid.

Model 3 op poten krijgen kost geld.
Is de manier om de banken gerust te stellen en zonder problemen bij hun nieuw kapitaal te kunnen gaan bijtanken. Cijfers moeten gewoon goed zijn en dan vooral het omzetcijfer. Kan je aantonen dat je kan gaan besparen en zo met dezelfde of hogere omzetcijfers uw nettowinst te verhogen dan zijn ze tevreden. Er moet een (fictief) groeipotentieel zijn en toekomstdenken in positieve richting. Veel toegepast principe om uzelf een gigantisch loon te kunnen blijven uitbetalen, zelfs als het bedrijf zwaar verlieslatend is. En ploft de zeepbel dan is het gewoon game over en heb je toch privé een berg cash binnen gehaald. Maak je het zo bont dat er geen overzicht meer is dan duurt het jaren voor een curator er zicht op heeft. En dan kunnen er al wat rekeningen zijn leeggehaald. Niet in 1 keer maar over een langere periode en voor kleinere bedragen. Voorbeelden genoeg die na tientallen jaren nog steeds in vereffening bij een curator zitten. Is het beursgenoteerd dan is het spel compleet. Heb je dan nog een milieuvriendelijk product -hot item deze dagen- dan krijg je bijna een vrijgeleide om onbeperkt centen te gaan ophalen.

Waarbij ik mij de vraag stel of de 400000 mensen die 1000 dollar hebben betaald bij hun reservatie van hun model 3 hun centen zouden terug zien als de zeepbel ploft en er blijkt een gigantische verliesput te zijn. Ze riepen moord en brand bij L&H, het waren geen aandelen bij Arcopar ... Maar telkens zijn er enkelen schatrijk mee geworden.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 08:27   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Waarbij ik mij de vraag stel of de 400000 mensen die 1000 dollar hebben betaald bij hun reservatie van hun model 3 hun centen zouden terug zien als de zeepbel ploft en er blijkt een gigantische verliesput te zijn. Ze riepen moord en brand bij L&H, het waren geen aandelen bij Arcopar ... Maar telkens zijn er enkelen schatrijk mee geworden.
Natuurlijk krijgen ze dat terug, er zijn er zelfs die dat verplicht terugkregen omdat ze geen model 3 mochten bestellen.

Kun jij wel rekenen, ook 400k x 1000 dollar is 400 milj, of kleingeld voor Musk, die betaald dat uit zijn binnenzak.

Musk zou uit de winsten van Tesla aandelen zelfs bijna 600 milj belastingen betaald hebben in 2016.
Citaat:
https://www.bloomberg.com/news/artic...-taxes-in-2016

Tesla Inc. has provided a rare glimpse into this world, disclosing Thursday that its billionaire Chief Executive Officer Elon Musk paid at least $593 million in income taxes last year. He got hit with the big tax bill after exercising stock options that were set to expire at the end of 2016, a filing shows.

He paid the taxes by selling some of the shares he got from the options, keeping the remaining ones. Don’t weep for Musk. He’s got a net worth of about $12.9 billion, the bulk of it tied up in the carmaker’s stock, according to the Bloomberg Billionaires Index.
Die betaald hij gewoon door aandelen te verkopen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be