Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 mei 2017, 09:26   #421
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Die berekeningstool is nog grotere rotzooi dan alles wat gij post en dat wil al wat zeggen, nergens tonen ze aan hoe ze aan hun berekeningen komen, getoonde modellen zijn niet meer in produktie, modellen die in produktie zijn worden niet getoont, zelfs de prijzen van de electrische wagens waarvoor de site ontworpen werd kloppen niet en dat noem je dan een alternatief ?
De prijs klopt wel, prutser.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 10:06   #422
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De prijs klopt wel, prutser.
Natuurlijk veranderen prijzen voortdurend, ook de modellen, daarom geeft het tool aan wanneer ze de prijs gecontroleerd hebben, en van welke bron(nen):
Citaat:
De catalogusprijzen zijn afkomstig van de website van Directlease (bron) van de websites van Belgische importeurs en geraadpleegd in december 2016.
Ik zal het even dubbelchecken indien de prijs ongeveer klopt, extra voor prutser.

http://www.milieuvriendelijkevoertui...index.html#tco
Start berekening...

DE AUTO'S KIEZEN

Topklasse (F)

Selecteer eerste wagen: elektrische wagens
Citaat:
SELECTEREN ALS EERSTE WAGEN

Tesla Model S 60
60kWh (5d) 320pk
Elektrisch Prijs € 80.200,-
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/
Het 60 instapmodel van de Tesla Model S kost 80.200€.
die is al onveranderd... tov 2017 want egear.be heeft enkel actuele prijzen 2017, blijkbaar zijn Tesla basisprijzen zelfs gedaald, hangt natuurlijk van de standaardopties af.

Dan nemen we maar autogids... nope ook geen prijzen december 2016 meer...
Dan nemen we vroom.be daar vinden we nog wat van 2016 .

Citaat:
SELECTEREN ALS EERSTE WAGEN

Tesla Model S 75
75kWh (5d) 320pk
Elektrisch Prijs € 87.500,-
Citaat:
http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-...a/model-s_2016
MODEL S - 2016 » S 75 kWh (0cc - 306PK) € 87.500
Citaat:
SELECTEREN ALS EERSTE WAGEN

Tesla Model S P90D
90kWh (Dual Motor) (5d) 422pk
Elektrisch Prijs € 103.900,-
Citaat:
http://www.vroom.be/nl/prijs-nieuwe-...a/model-s_2016
MODEL S - 2016 » S 90 kWh Dual Motor (0cc - 422PK) € 103.900
Ik sluit natuurlijk nooit uit dat een website ook eens kan missen.

De aannames en uitgangspunten van de berekening plak ik er ook nog bij, hopelijk kan prutser begrijpend lezen
Citaat:
http://www.milieuvriendelijkevoertui...index.html#tco
Aannames voor de berekening
Uitgangspunten voor de berekening
Bij de ontwikkeling van de webapplicatie werden de volgende kenmerken in acht genomen:

De berekening is slechts een indicatieve berekening van de totale kosten. De kosten in de praktijk kunnen per individuele situatie afwijken van de berekening in deze webapplicatie. Dit geldt in het bijzonder voor:
Gekozen opties en korting (is aan te passen in het eindresultaat).
De herverkoopwaarde van het voertuig (is aan te passen in het eindresultaat).
De verhouding van elektriciteit en benzineverbruik en aardgas- en benzineverbruik bij plug-in hybride en aargaswagens (is aan te passen in het eindresultaat).
De berekening van de verzekering en onderhoud
De tool geldt enkel voor entiteiten in Vlaanderen.
Voor rechtspersonen wordt aangenomen dat de voertuigen in de balans worden opgenomen.
Er wordt geen rekening gehouden met financiering en/of aankoopopties.
In de webapplicatie zijn meer dan 150 personenwagens beschikbaar.
Alle terugkerende kosten worden geïndexeerd.
De berekeningen gelden enkel voor nieuw ingeschreven wagens (dit heeft onder andere effect op de BIV en het Voordeel alle aard).
Er wordt in de berekeninge geen rekening gehouden met de kosten van laad- en tankinfrastructuur voor milieuvriendelijke voertuigen.
De totale kosten worden weergegeven op de volledige gebruiksduur.
Uitgangspunten voor de voertuigen
De selectie van voertuigen is gebaseerd op basis van de volgende uitgangspunten:

Alle elektrische, plug-in hybride en aardgasvoertuigen voor vervoer van personen die in Vlaanderen verkrijgbaarbaar zijn op niet-discriminatoire basis.
Een selectie van benzine- en dieselvoertuigen in de categoriën van de hiervoor geselecteerde milieuvriendelijke voertuigen met als uitvoering en motorisatie:
Een automatische versnellingsbak (indien beschikbaar).
Minimaal vijf deuren (indien beschikbaar).
Tweewielaandrijving (tenzij inbegrepen in het basismodel of bij SUV's in het E- en F-segment).
De voorkeur voor een hybride of meest milieuvriendelijke uitvoering.
Een minimaal vermogen van 80 kW (C-segment), 100 kW (D-segment), 130 kW (E-segment) en 175 kW (F-segment).
Een hatchback (A- tot C-segment) of break-versie (D-E segment) als carrosserievorm (indien beschikbaar).
Algemene aannames
Voor de berekening in deze webapplicatie werden de volgende aannames gemaakt:

Jaarlijkse inflatie van 2,03% (bron: FOD Economie, december 2016)
Vennootschapsbelasting van ondernemingen 33,99%
Vennootschappen hebben voldoende ruimte in de belastbare winst om de fiscale aftrek van wagens maximaal te benutten
Standaard elektriciteitsprijs: 0,28 €/kWh inclusief BTW (bron: VREG, november 2016)
Standaard aardgasprijs: 0,990 €/kg inclusief BTW (cfr beschikbare prijzen op www.dats24.be op 1/1/2016 voor hoogcalorisch gas (H-gas, 11.3662 kWh/m3))
Standaard benzine E10-prijs: 1,416 €/L inclusief BTW (gemiddelde van maximumprijzen in december 2016 volgens Petrolfed)
Standaard dieselprijs: 1,315 €/L inclusief BTW (gemiddelde van maximumprijzen in december 2016 volgens Petrolfed)
De catalogusprijzen zijn afkomstig van de website van Directlease (bron) van de websites van Belgische importeurs en geraadpleegd in december 2016.
Het veld "Theoretisch versus realistisch verbruik" laat vijf waardes toe, gaande van "Volgens laboratoriumtesten" tot "Sportief". Volgens een studie van TNO en ICCT in november 2016 bedroeg de gemiddelde verbruiksfactor in Europa in 2015 1,42. Deze waarde heeft een effect op het berekende brandstof- en energieverbruik en rijbereik. Het berekende verbruik wordt berekend volgens een zogenaamde verbruiksfactor (van 1,00 (rijgedrag volgens laboratoriumtesten) tot 1,75 (sportief rijgedrag)) maal het door de constructeur opgegeven verbruik. Het berekende rijbereik wordt berekend volgens de beschikbare batterijcapaciteit en/of tankcapaciteit en het berekende verbruik.
Verzekeringspremie van 395 euro per jaar (BA-verzekering) + 2% van de cataloguswaarde inclusief opties en (in het geval van BTW-plichtige organisaties: niet-recupereerbare) BTW, jaarlijks geïndexeerd met de inflatie (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven).
Onderhoudskost van 0,02 + 2 miljoenste van de cataloguswaarde inclusief BTW €/km (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven).
Herverkoopwaarde van de cataloguswaarde inclusief BTW X een restwaardefactor in functie van de totale afstand (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven), met een restwaardefactor van:
80% (20.000 km) tot 30% (120.000 km) met stappen van 10% per 20.000 km.
30% (120.000 km) tot 15% (180.000 km) met stappen van 5% per 20.000 km.
15% (180.000 km) tot 5% (260.000 km) met stappen van 2,5% per 20.000 km.
5% (meer dan 260.000 km).
Welke kostencomponenten zijn in rekening gebracht?
De volgende kostencomponenten worden in de webapplicatie in rekening gebracht:

Aankoop en herverkoopwaarde
Aankoopprijs inclusief opties, korting en (in het geval van BTW-plichtige organisaties: niet-recupereerbare) BTW.
De kosten voor batterijleasing.
De herverkoopwaarde van het voertuig op het einde van de gebruiksduur.
Premies en belastingen
De belasting op inverkeerstelling en verkeersbelasting sinds 1 januari 2016 (rekening houdende met een vrijstelling van de verkeersbelasting voor CNG- en PHEV-voertuigen met een CO2-uitstoot van maximaal 50 g/km tot 31 december 2020).
De zero-emissie premie voor elektrische voertuigen voor natuurlijke personen vanaf 1 januari 2017.
De solidariteitsbijdrage die wordt aangerekend aan de rechtspersoon in het geval van een bedrijfswagen.
De verworpen uitgave van het voordeel alle aard die wordt aangerekend aan vennootschappen in het geval van een bedrijfswagen.
Energie- en brandstofverbruik
De elektriciteits, aardgas-, benzine- en/of dieselkosten inclusief (in het geval van BTW-plichtige organisaties: niet-recupereerbare) BTW, rekening houdend met de inflatie en het rijgedrag.
De verhouding van elektriciteits- en benzineverbruik of aardgas- en benzineverbruik bij plug-in hybride en aardgasvoertuigen.
Verzekering en onderhoud
Een BA- en omniumverzekering op de volledige looptijd
Reparatie, onderhoud en banden op de volledige looptijd, inclusief (in het geval van BTW-plichtige organisaties: niet-recupereerbare) BTW
Fiscale aftrek (enkel voor vennootschappen)
Alle fiscaal aftrekbare kosten, in functie van bedrijfswagen (tussen 50 en 120% fiscale aftrek) of poolwagengebruik (100% fiscale aftrek).
Het elektriciteits- en brandstofverbruik (75% fiscaal aftrekbaar)
Totale kosten
Alle voorgaande kostencomponenten bij elkaar opgeteld.
Bruto voordeel alle aard (enkel in het geval van een bedrijfswagen)
Het bruto voordeel alle aard voor de werknemer op de volledige looptijd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 10:13   #423
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De catalogusprijzen zijn afkomstig van de website van Directlease (bron) van de websites van Belgische importeurs en geraadpleegd in december 2016.
We zijn ondertussen al Mei 2017.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 10:28   #424
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
We zijn ondertussen al Mei 2017.
Straf ben je daar alleen op gekomen?

Dus mensen die autos nieuw kopen in december 2016 bestaan niet ofzo?

Dat tool is een basis om de totaalkosten te berekenen na de jaren en kms die men ingeeft, daarbij kan men met de tool de prijs aanpassen die men betaald heeft, ook de opties sowieso en de korting die men kreeg enz.., dus moest men volgende week zijn auto kopen, wat zit je nu te zeuren?

Waarom lees jij de aanames van de berekening niet?

Uitgangspunten voor de berekening

Bij de ontwikkeling van de webapplicatie werden de volgende kenmerken in acht genomen:

De berekening is slechts een indicatieve berekening van de totale kosten. De kosten in de praktijk kunnen per individuele situatie afwijken van de berekening in deze webapplicatie.

Dit geldt in het bijzonder voor:

Gekozen opties en korting (is aan te passen in het eindresultaat).

De herverkoopwaarde van het voertuig (is aan te passen in het eindresultaat).

De verhouding van elektriciteit en benzineverbruik en aardgas- en benzineverbruik bij plug-in hybride en aargaswagens (is aan te passen in het eindresultaat).

De berekening van de verzekering en onderhoud

De tool geldt enkel voor entiteiten in Vlaanderen.

Voor rechtspersonen wordt aangenomen dat de voertuigen in de balans worden opgenomen.
Er wordt geen rekening gehouden met financiering en/of aankoopopties.

In de webapplicatie zijn meer dan 150 personenwagens beschikbaar.
Alle terugkerende kosten worden geïndexeerd.
De berekeningen gelden enkel voor nieuw ingeschreven wagens (dit heeft onder andere effect op de BIV en het Voordeel alle aard).
Er wordt in de berekeninge geen rekening gehouden met de kosten van laad- en tankinfrastructuur voor milieuvriendelijke voertuigen.
De totale kosten worden weergegeven op de volledige gebruiksduur.

- - - -

... en jij had het eerder over het waardeverlies van een Tesla na 5 jaar -ADAC- , dus die Tesla moet dan van bouwjaar 2012 zijn niet?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 10:45   #425
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zolang tesla zijn wagens 2hands zelf terugkoopt om de verkoopsprijzen te manipuleren...want dat doen ze...zijn alle berekeningen waardeloos
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 11:11   #426
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

https://www.google.be/url?sa=t&sourc...mr1_cUsB-X0UUA
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 11:16   #427
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Straf ben je daar alleen op gekomen?

Dus mensen die autos nieuw kopen in december 2016 bestaan niet ofzo?
Ben je vet mee als je vandaag iets wilt vergelijken als dat al mogelijk is:

Citaat:
Het departement Leefmilieu, Natuur en Energie garandeert echter niet dat de informatie op de website en/of verstrekt via de webapplicatie juist, actueel of volledig is.
Zoals ik al schreef dus, waardeloos.

En omdat ze weten dat het brol is plaatsen ze deze disclaimer er ook nog bij:

Citaat:
Deze gebruiksvoorwaarden regelen uw gebruik van de TCO Calculator alsook de inhoud, informatie
en diensten die via de TCO Calculator of de Website, zoals hierna gedefinieerd, worden
aangeboden.
Deze Gebruiksvoorwaarden ontslaan of beperken de aansprakelijkheid van Departement LNE en
andere betrokkenen en bevatten bovendien belangrijke bepalingen waarvan u kennis dient te
nemen.
Indien u niet akkoord gaat met deze bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden, of indien u niet
gemachtigd bent om deze Gebruiksvoorwaarden te aanvaarden of te erkennen, mag u de TCO
Calculator en/of de Website niet gebruiken en dient u uw bezoek of gebruik onmiddellijk te staken.

Citaat:
... en jij had het eerder over het waardeverlies van een Tesla na 5 jaar -ADAC- , dus die Tesla moet dan van bouwjaar 2012 zijn niet?
Ook dat lieg je pinokio gezien ik het nooit over waardeverlies had maar alleen maar over de kostprijs per km.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 11:24   #428
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

De ADAC doet tenminste de moeite om vergelijkingen actueel te houden gezien hun laatste publicatie van april 2017 is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:02   #429
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De ADAC doet tenminste de moeite om vergelijkingen actueel te houden gezien hun laatste publicatie van april 2017 is.
Hun publicatie ja, maar hun Listenpreis van Tesla zijn wel verkeerd, en geen beetje, bij een bepaald model bijna 8000 euro.

Maar het zal wel aan hun webmanager liggen, daar kan ADAC niets aan doen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:19   #430
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ook dat lieg je pinokio gezien ik het nooit over waardeverlies had maar alleen maar over de kostprijs per km.
En waarom plak jij dan de uitleg van ADAC over het waardeverlies in jouw post 395, met een hoop beledigingen?

Je zet wel de context met de basisprijs in een extra kleurtje, maar het is toch evident dat de oorspronkelijke basisprijs meebepalend is voor de latere restwaarde van een voertuig? En waarom geeft ADAC dan de huidige basisprijs of Listenpreis totaal verkeerd aan?

Terwijl ik het duidelijk over de huidige catalogusprijs had?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
En in je eerste berekening geef je het ADAC-vb van de *Tesla S 90D* aan als was het vanzelfsprekend, en nu dat ik die prijskemel van ADAC opmerk...
Citaat:
Volgens ADAC
Tesla Model S 90D 103320,– Eur
Volgens Tesla.de
Tesla Model S 90D 98220,– Euro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Staat allemaal op de site van de ADAC en is van toepassing op alle merken, alleen tesla geobsedeerden storen zich eraan.



Allez laat u maar gaan, spui nog maar wat leugens.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 12:57   #431
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Lezen kan je dus ook al niet pinokio.


Citaat:
... en jij had het eerder over het waardeverlies van een Tesla na 5 jaar -ADAC- , dus die Tesla moet dan van bouwjaar 2012 zijn niet?
Waar had ik het over het specifieke waardeverlies van een Tesla ?

Nergens gezien die tekst over alle voertuigen gaat in de tabellen gaat.


Citaat:
Staat allemaal op de site van de ADAC en is van toepassing op alle merken, alleen tesla geobsedeerden storen zich eraan.
Duidelijk dus want je bent naast het liegen erover er ook nog steeds over aan het mekkeren.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:20   #432
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Lezen kan je dus ook al niet pinokio.

Waar had ik het over het specifieke waardeverlies van een Tesla ?

Nergens gezien die tekst over alle voertuigen gaat in de tabellen gaat.

Duidelijk dus want je bent naast het liegen erover er ook nog steeds over aan het mekkeren.
Dan leg me de relevantie eens uit voor iemand die in Belgie woont en hier een auto koopt, dus met BTW, BIV, jaarlijkse wegentaks, verbruikskosten dus prijzen-BE, jaarlijkse verzekeringskosten, enz... en uw ADAC kostenplaatje waar je stond mee te zwaaien, of was dat uw post niet?

Neem toch jouw vb een zware Mustang V8 GT en al deze prijsverschillen BE versus D.

Maar laat maar zijn...

Autogids heeft het in de rapte uitgerekend... zo een Mustang zou 0,97 €/ km kosten, ik heb geen idee hoe ze het berekenen, met of zonder waardeverlies kms per jaar, hoeveel jaren enz... Dat ga ik ook niet uitpluizen...

Citaat:
https://www.autogids.be/model-type-j...0i-v8-gt.html#

kost maar basisprijs 43.000 € die "GT", maar dan komt de rest...
soit, uiteindelijke prijs per km: 0,97 €/ km
In elk geval zal Autogids dezelfde berekening toepassen op een -maar dan meer dan dubbel zo dure -basisprijs- en veel grotere Tesla S 90D:

Citaat:
https://www.autogids.be/model-type-j...tor-5d-ha.html

Die Tesla S 90D kost basisprijs 102.350 €.
en kost na dezelfde berekening 1,01 €/ km.
Zo dat was het dan.

Zo dan heb ik even een appeltje met een dikke peer vergeleken want een Tesla S wordt bij de Oberklasse gerekend.

Citaat:
Das Tesla Model S ist eine viertürige Limousine mit elektrischem Antrieb von Tesla, die als Prototyp am 26. März 2009 vorgestellt wurde und seit dem 22. Juni 2012 an die Kunden ausgeliefert wird.[5][6] Das deutsche Kraftfahrt-Bundesamt stuft das Modell in die Oberklasse ein.[7]
https://de.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
En een Mustang wordt algemeen door kba.de bij de sportwagens ingedeeld:
http://www.kba.de/SharedDocs/Publika...cationFile&v=2

Dus evenzo bij een Alfa Romeo Spider, Porsche 911 of Ferrari enz...

edit: een "Mustang" wordt in wiki ook bij de pony-auto's ingedeeld, LOL
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pony_car
Een Pony car is een autotype dat in de Verenigde Staten ontstond met de introductie van de Ford Mustang in 1964. Die Mustang stelde ook meteen de kenmerken van een Pony car: betaalbaar, compact, gestileerd en sportief. Het type begon zeer succesvol om dan terrein te verliezen en uiteindelijk tegen 1974 weer te verdwijnen.
Aja het spreekt voor zichzelf dat de iets zwakkere Tesla S goedkoper zijn dan die Mustang V8 GT, maar uiteraard mag men dat niet vergelijken... 😙

https://www.autogids.be/model-type-j...tor-5d-ha.html
Een S 75D kost bvb 0,88 €/km.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2017 om 17:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:54   #433
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dan leg me de relevantie eens uit

De dag dat Belgie een goede tool aanbied en geen van wie de aanbieder zelf al zegt dat die niet kunnen garanderen dat de vergelijkingen goed zijn, dan zal ik die van Belgie gebruiken.


Citaat:
Het departement Leefmilieu, Natuur en Energie garandeert echter niet dat de informatie op de website en/of verstrekt via de webapplicatie juist, actueel of volledig is.

Je moet aanvaarden dat je hun brol gebruikt zoals het is of hun brol niet gebruiken.

Citaat:
Deze gebruiksvoorwaarden regelen uw gebruik van de TCO Calculator alsook de inhoud, informatie
en diensten die via de TCO Calculator of de Website, zoals hierna gedefinieerd, worden
aangeboden.
Deze Gebruiksvoorwaarden ontslaan of beperken de aansprakelijkheid van Departement LNE en
andere betrokkenen en bevatten bovendien belangrijke bepalingen waarvan u kennis dient te
nemen.
Indien u niet akkoord gaat met deze bepalingen van de Gebruiksvoorwaarden, of indien u niet
gemachtigd bent om deze Gebruiksvoorwaarden te aanvaarden of te erkennen, mag u de TCO
Calculator en/of de Website niet gebruiken en dient u uw bezoek of gebruik onmiddellijk te staken.

Daarom dus.


En het gaat u al lang niet meer om de cijfers van de ADAC, je wilt gewoon tonen dat je de langste lul hebt.

Proficiat dus je hebt de langste lul en ga nu maar bij mammie een tutterke als beloning vragen en dan snel naar bed.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:59   #434
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Tesla is de Koning van producten in de markt te dumpen die niet op punt staan.
Beste voorbeeld : De dodelijke "autopilot".

Ik heb geen greintje vertrouwen in het merk en in E. Musk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 18:42   #435
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De dag dat Belgie een goede tool aanbied en geen van wie de aanbieder zelf al zegt dat die niet kunnen garanderen dat de vergelijkingen goed zijn, dan zal ik die van Belgie gebruiken.
Ik had het daar niet over ik had het over Autogids en hun km-berekening.
Zand in je ogen? Past autogids niet in je kraam?


Citaat:
Je moet aanvaarden dat je hun brol gebruikt zoals het is of hun brol niet gebruiken.
Alleszins veel correcter als ADAC nemen voor wagens die in BE gekocht worden. Dan mag je nog tien keer brol schrijven, je blijft onzin spuien.


Citaat:
Daarom dus.
En dan ADAC gaat dat ook niet garanderen, want het blijven voor bepaalde dingen schattingen, staat er dik te lezen. Maar je begrijpt natuurlijk geen Duits.


Citaat:
En het gaat u al lang niet meer om de cijfers van de ADAC, je wilt gewoon tonen dat je de langste lul hebt.
Wow, hoe stoer. Ik had het over Autogids en hun berekeningen.

Citaat:
Proficiat dus je hebt de langste lul en ga nu maar bij mammie een tutterke als beloning vragen en dan snel naar bed.
Tja dpg-prutser heeft natuurlijk nog altijd geen enkel punt gemaakt.
Op mij wacht tenminste een bed, terwijl jij alweer door de mand gevallen bent.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 18:48   #436
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Jong je hebt de award van de langste lul al gekregen, erover mekkeren zal hem niet langer maken.

Ga ergens anders mekkeren met je Korinthenkackerei!
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 18:51   #437
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De autogids is geen goed gerief voor zulke zaken.
Febiac of zo is meer geschikt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 19:00   #438
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De autogids is geen goed gerief voor zulke zaken.
Febiac of zo is meer geschikt.
Hij beseft niet hoe achterlijk hij bezig is.

ADAC klopt niet bla bla bla , je moet autgids nemen bla bla


ADAC geeft voor die Mustang V8 5 Liter 96,1 Cent per Kilometer.

Autogids 97 cent/ km hij zit dus te kakken op de ADAC voor een verschil van 0,9 cent


Korinthenkackerei noemen ze zijn gedrag in Duitsland.

Laatst gewijzigd door dpg : 11 mei 2017 om 19:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 19:01   #439
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De autogids is geen goed gerief voor zulke zaken.
Febiac of zo is meer geschikt.
Geef eens een linkje Mambo.

Of Autogids nu goed of slecht of middelmatig is doet er niet toe. En interesseert me ook weinig.

Ze maken alleszins dezelfde ... - berekeningen voor elke wagen.
Of zou er een complot zijn tegen bepaalde merken, Mambo? Vertel.

Blijkbaar is dit de software-tool van Autogids:
https://www.autogids.be/financieel-a...per-maand.html

Hoe berekenen wij de kilometerkostprijs?

Onze formule houdt rekening met de volgende parameters

Het aantal kilometers dat je per jaar aflegt
Het aantal jaren dat je je wagen wenst te houden
De belasting op inverkeerstelling en de jaarlijkse verkeersbelasting
Het gemiddelde verbruik van je wagen
De brandstofprijs (elektrisch verbruik wordt niet in rekening gebracht)
De kostprijs van je garage (als je er geen hebt, vul je 0 € in)
De kostprijs van je verzekering (de prijs van een BA wordt als standaardwaarde genomen)
De prijs van de banden
De prijs van het onderhoud
De waardevermindering van je wagen en de wederverkoopwaarde
De prijs van de olie en de inhoud van je oliereservoir

edit... even aanvullen, het electrisch verbruik is natuurlijk simpel om te zetten in brandstofverbruik
Electrische autos laten zich dan ook berekenen en staan dus ook in de databank voor dit tool.
Aja ik heb het tool ook daarop uitgetest.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 mei 2017 om 19:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 20:35   #440
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Tesla aandeel kan boven $ 500 stijgen

Indien de model 3 productie volgens de verwachtingen verloopt kan het Tesla-aandeel boven $500 gaan in enkele jaren, zegt...

Citaat:
https://www.streetinsider.com/Analys.../12939426.html

Baird analyst Ben Kallo said Tesla Motors (NASDAQ: TSLA) remains his Top Pick for the 2nd-half. The analyst reiterated his Outperform and price target of $368. The analyst also outline a blue-sky valuation which shows the path to a >$500 TSLA share price, or ~86% upside.

Kallo commented, "We continue to believe a successful Model 3 launch will be an inflection point for stock, and recommend owning shares into the launch. In this note we outline a path to a >$500 TSLA share price, which we believe is feasible if management achieves its stated targets. Additionally, we discuss some of the unique characteristics of TSLA, including increased investor interest, brand recognition, and talent attraction. TSLA remains a top pick with further growth upcoming."

In the blue-sky, the firm models 1M units sold in 2020 (including a combination of Model S, 3, X, and Y), in line with TSLA’s target of 1M vehicles in 2020, at an ASP of ~$52k. Additionally, they model ~15 GWh of battery production sold at an average ASP of $500/kWh and 800 MW sold and deployed by Solar City at a 20% gross margin, and arrive at total revenue of ~$62.4B and total gross margin of ~$15.8B (equal to 25%). We assume OpEx of ~$8.4B (~14% of sales), which they believe is feasible as TSLA improves manufacturing efficiency and streamlines production, and provides an operating margin of ~11% (below TSLA’s long-term target of mid-teens). Additionally, they model ~190M shares, which allows for ~25M shares of potential future equity raises and/or the impact of convertible debt. They apply a 32x multiple to our 2020 EPS estimate of ~$30, discounted to YE:17 at a 20% rate, to arrive at a $566 price target.
Momenteel schommelt TSLA rond de $315.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be