Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 mei 2017, 14:49   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een welbekend feit dat de meeste groepen en zangers/zangeressen hun geld verdienen met optredens
De hoeveelheid groepen die break-even of zelfs 'met verlies' werken zijn een veelvoud groter dan diegenen die er aan verdienen.

Voor elke clousseau of Natalia heb je 100 bands die amper aan bod komen. En dat is niet omdat die 100 slechter zijn. Dat is enkel & alleen omdat die niet de backing hebben van Medialaan & SBS.

"Payola" bestaat nog steeds.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 09:32   #42
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij kijken nog nauwelijks tv.

Netflix en co staan hier meer op.

Die mannen lopen achter de feiten aan. Deze maatregelen gaat er niks aan veranderen dat klassiek tv kijken de weg van de dodo gaat.
Ben van dezelfde mening, zelfs mijn GSM is maar een ding waar je kan met bellen zonder veel meer.
Heb genoeg van al die in de strop gepompte reclame en verplichte to do's.
Kan zijn dat ik ouderwets overkom maar ik voel er mij opperbest bij en dat telt. Ik heb niet de indruk iets te missen en haal de informatie die ik belangrijk vind wel waar ze te vinden is.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 09:58   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD) vindt dat de populaire streamingdienst Netflix ook moet bijdragen aan Vlaamse fictie. ‘Wanneer over-the-topspelers als Netflix en Amazon Prime onze markt bedienen, vind ik het logisch dat we ook van hen een bijdrage vragen’, zegt Gatz aan Knack.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170516_02884427

*Zucht*
Daar zat ik op te wachten zie, Familie op Netflix.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 12:07   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Wereldvreemde Gatz, buitenlandse firma's moeten in onze Vlaamse 'acteurs' investeren...

Alsof die firma's in eigen land geen kinderniveau-programma's genoeg hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 mei 2017 om 12:08.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 15:55   #45
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/01...eries-a1548237

Ik vraag me af welke kwalificatie er is om als 'Vlaamsche fictie' beschouwd te worden. Hopelijk maken ze een satire over het persoonlijk leven van Gatz waarin hij op het eind van de aflevering steevast verkracht wordt door een zwerver.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 18:08   #46
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/01...eries-a1548237

Ik vraag me af welke kwalificatie er is om als 'Vlaamsche fictie' beschouwd te worden. Hopelijk maken ze een satire over het persoonlijk leven van Gatz waarin hij op het eind van de aflevering steevast verkracht wordt door een zwerver.
Als het satire is kunnen ze gewoon in de Wetstraat gaan filmen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 18:50   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als het satire is kunnen ze gewoon in de Wetstraat gaan filmen
Ik stel eigenlijk meer voor :"De brug onder de grond".

Een SF-verfilming,eventueel in 100 delen ,over de pogingen om in de regio Antwerpen een constructie te realiseren.



spoiler....euhm...."verpester": in de serie wordt erg weinig fysiek bouwwerk vertoond.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2017 om 18:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2017, 19:00   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Met weemoed denkt ondergetekende terug aan de Nederlandse "STER" methode van enkele decennia geleden.

Toen werd reclame ingebed in eigen blokjes en moesten ze niet alleen een boodschap overbrengen maar ook tegen ELKAAR concurreren om "interessant" te blijven...

Ik was nog een kind toen,maar meen me,nabeschouwend,te herinneren dat toen reeds de "multinationals" met hun "internationaal gedubte" reclamevorm (tegenwoordig de norm) grandioos door de mand vielen.Enkele "populaire" slogans echter,mogelijk goed toegesneden op het Nederlandse taalgebied,van zo lang geleden, herinner ik me nog steeds....

Door bovendien de reclame heel strikt in voorspelbare blokken te gieten werd "reclame" eigenlijk een "programma".


Misschien moeten de reclamemakers weer eens met ELKAAR in concurrentie gebracht worden....want...komaan......wat afgelikte gefotoshopte trutten die een electrische tandenborstel voorstellen...of een ex-voetballer die gezouten chips voorstelt.....wat is me dat nu?

Nu is het klootzakkerij....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2017 om 19:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 06:04   #49
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Met weemoed denkt ondergetekende terug aan de Nederlandse "STER" methode van enkele decennia geleden.

...

Door bovendien de reclame heel strikt in voorspelbare blokken te gieten werd "reclame" eigenlijk een "programma".

...
Bovendien hadden die 'programma's hun eigen luchtige intermezzo's zoals Loeki en de Mainzelmännchen (ZDF, Duitsland).



Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 07:36   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een TV aansluiting is hier 14 jaar geleden buitengegooid.
Netflix gaat ook de bons krijgen, €8 per maand betalen om 1 film te zien als er eens een bezoeker is die niet kan leven zonder de beeldbuis vind ik zonde van het geld. Dan neem ik 1 van de 50 Dvd's in mijn armtierige collectie wel.

YouTube wordt irritant, maar op dit moment heb ik geen alternatief of de paar interessante informatieve kanalen te volgen.

Crowdfunding daarentegenover, daar ben ik wel een hardcore in. Momenteel staat mijn Patreon teller op €48 per maand voor 5 artisten. (waarvan de minst betaalde- een Pool- €2500 per maand binnenhaalt).
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 10:01   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een TV aansluiting is hier 14 jaar geleden buitengegooid.
Netflix gaat ook de bons krijgen, €8 per maand betalen om 1 film te zien als er eens een bezoeker is die niet kan leven zonder de beeldbuis vind ik zonde van het geld. Dan neem ik 1 van de 50 Dvd's in mijn armtierige collectie wel.

YouTube wordt irritant, maar op dit moment heb ik geen alternatief of de paar interessante informatieve kanalen te volgen.

Crowdfunding daarentegenover, daar ben ik wel een hardcore in. Momenteel staat mijn Patreon teller op €48 per maand voor 5 artisten. (waarvan de minst betaalde- een Pool- €2500 per maand binnenhaalt).
Ik heb vrij recent mijn Telenet Internet naar een gedowngraded daar de kosten te hoog opliepen.

En zoals ik in een andere draad al schreef zit ik met een dilemma in de zin van, het zou best wel allemaal eens kunnen buitenvliegen.

Bent u een fervent youtube gebruiker let dan wel even op want die snoept van uw telemetertje. Zou na een tijdje wel eens kunnen zijn dat u na 'grootgebruik' wel eens op smallband terecht komt

Een extra weetje: een digibox/corder staat 8W te verbuiken ...

Ik heb voor TV twee CI+ kaartjes
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2017 om 10:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 12:57   #52
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Als ik niet meer kan doorspoelen op mijn digicorder dan haal ik gewoon mijn dvd-speler terug boven en neem daar terug op.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 13:59   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Je kon films ook van het net plukken vroeger, tegenwoordig is dat iets lastiger geworden.

In bepaalde gevallen waren dat films die met een cam opgenomen waren in filmzalen dus dat kon al eens zijn dat je in je film er ééntje zag rechtstaan om naar alle waarschijnlijkheid even naar de wc te gaan.

Wilde je daar een ondertitel onder zetten onder zo een film dat lukte ook best met bepaalde software maar het was wel een werkje.

Zo zie je maar ...

p.s. Onze internetverbindingen blijven nog steeds véééééél te duur ten opzichte van de ons omringende landen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 mei 2017 om 14:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 16:08   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je kon films ook van het net plukken vroeger, tegenwoordig is dat iets lastiger geworden.

In bepaalde gevallen waren dat films die met een cam opgenomen waren in filmzalen dus dat kon al eens zijn dat je in je film er ééntje zag rechtstaan om naar alle waarschijnlijkheid even naar de wc te gaan.

Wilde je daar een ondertitel onder zetten onder zo een film dat lukte ook best met bepaalde software maar het was wel een werkje.

Zo zie je maar ...

p.s. Onze internetverbindingen blijven nog steeds véééééél te duur ten opzichte van de ons omringende landen.
?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 20:18   #55
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je kon films ook van het net plukken vroeger, tegenwoordig is dat iets lastiger geworden.

In bepaalde gevallen waren dat films die met een cam opgenomen waren in filmzalen dus dat kon al eens zijn dat je in je film er ééntje zag rechtstaan om naar alle waarschijnlijkheid even naar de wc te gaan.

Wilde je daar een ondertitel onder zetten onder zo een film dat lukte ook best met bepaalde software maar het was wel een werkje.

Zo zie je maar ...

p.s. Onze internetverbindingen blijven nog steeds véééééél te duur ten opzichte van de ons omringende landen.

Onze internetverbindingen zijn niet van ons.
Het grote geld aan dividenden gaat naar het buitenland en......komt mogelijk incognito terug. Ze mogen mij ook een pak miljoenen euro's betalen.
Ik teken direct een contract. Eén miljoen blijft in mijn pocket en de rest krijgen ze terug via de Kaaiman-eilanden.
En iedereen is weer tevreden. Ik vooral!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:18   #56
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar zij is wel een heeeel plezante om een feestje mee te bouwen ze. specialleke!
Tof meiske
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 16:57   #57
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Reclame niet meer doorspoelen? Ideaal om even naar de wc te gaan, iets in de keuken te halen, een babbeltje, een beetje voorspel, ...

Ik vind het positief. Wij doen alsof we naar reclame kijken en adverteerders gaan dan geld blijven betalen aan commerciële zenders.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 23:07   #58
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?
Als je de dns van Telenet (of proximus en co) gebruikt kom je niet meer op de piratebay maar een site van de federale politie of zoiets. Stel je DNS in op een ander systeem (bv google dns: 8.8.8.8 ) en je merkt er niets van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 23:08   #59
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Reclame niet meer doorspoelen? Ideaal om even naar de wc te gaan, iets in de keuken te halen, een babbeltje, een beetje voorspel, ...
Ge gaat ofwel veel pissen ofwel veel snoepen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2017, 07:24   #60
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Ach.....dat ouderwets en amateuristisch TV gedoe in dat uithoekje van het Euraziatisch continent.....


Belangrijker is het "reguleren" van reclame (en de bijgaande inkomsten ) op het internet.

De grootste speler op die markt,Google,zal vanaf 2018 even "the law" opleggen.
Dat zal gebeuren via nieuwe versies van Google Chrome (ondertussen de populairste browser op het internet).

Volgende types reclame zullen door de Google inquisitie (via hun Chrome ondervrager) niet meer getolereerd worden:

-pop-ups
-automatisch opstartende video
-vertragende apps (eerst stukje reclame bekijken,dan pas wat je eigenlijk wilde bekijken)

Dit zijn,inderdaad de meest frustrerende types reclame en de reden waarom die "ad-blockers" steeds maar populairder worden.Het vreet natuurlijk aan het businees model van al die providers ,waaronder Google)

De technologie zal ook snel beschikbaar komen voor andere browsers natuurlijk....

Maar het betekent wel dat de interne-reclame-sector opgeschoond zal worden en......onvermijdbaar.

Uiteindelijk wordt alles klaar gezet opdat de gebruiker die echt geen reclame wil zien daarvoor zal mogen betalen.....


https://arstechnica.com/tech-policy/...e-ad-blocking/


Want "providers" van diensten op het internet willen uiteraard van iemand centjes zien voor hun bezigheden.Is het niet van reclamesponsors,dan van gebruikers,al gelijk.....

Hoe gaan we dan WEL die reclame opgeserveerd krijgen?
Wel,we moeten niet speculeren,gewoon een jaartje geduld oefenen
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2017 om 07:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be