Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2017, 16:35   #81
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vlaamse regering wilt tegen 2030 de helft minder benzine wagens zien verkocht worden tov nu, en vanaf 2035 geen enkele co2 uitstotende wagen meer. Na duitsland en noorwegen....

Denken dat Diesel nog een toekomst heeft is fantasie.
De huidige Vlaamse regering weet niet eens wat ze in 2019 zullen doen, laat staan in 2035.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 16:57   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De huidige Vlaamse regering weet niet eens wat ze in 2019 zullen doen, laat staan in 2035.
Europese wetten gaan dat vooral bepalen, niet Vlaanderen.

Citaat:
Zo sluit onze regio zich aan bij het Europese voornemen om tegen 2035 geen wagens met verbrandingsmotoren meer te verkopen. In 2030 moet de verkoop al de helft lager liggen.
Edit: een voorsmaakje in het Nederlands:
http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...DC0501&from=NL

Een strategie voor auto’s en bestelwagens voor de periode na 2020

De brandstofefficiëntienormen van de EU voor nieuwe auto’s en bestelwagens zijn een krachtige katalysator van innovatie en efficiëntie op het gebied van autotechnologie gebleken 24 . Dankzij de secundaire voertuigenmarkt hebben de voordelen van deze normen zich geleidelijk over het volledige wagenpark verspreid. De emissies van conventionele verbrandingsmotoren moeten na 2020 nog verder worden verlaagd. Emissiearme en emissievrije voertuigen moeten in het verkeer worden gebracht en uiterlijk 2030 een belangrijk marktaandeel veroveren. Om de omschakeling te vergemakkelijken moeten op Europees, nationaal, regionaal en plaatselijk niveau stimuleringsmaatregelen aan zowel de vraag- als aanbodzijde worden genomen.

De Commissie ontwikkelt kooldioxidenormen voor auto’s en bestelwagens voor de periode na 2020. Daarbij worden de kosten en baten, de effecten op het concurrentievermogen en de ontwikkelingen van het industriebeleid in de EU en wereldwijd beoordeeld. De Commissie zal ook het effect analyseren van verschillende manieren om de ontwikkeling van emissiearme en emissievrije voertuigen technologieneutraal te stimuleren (bijvoorbeeld via specifieke streefcijfers). Er is behoefte aan een duidelijke definitie van dergelijke voertuigen 25 , waarbij eventueel een onderscheid wordt gemaakt tussen emissiearme en emissievrije voertuigen. Ook het algemene tijdschema van het beleidskader voor de periode na 2020en vooral de vaststelling van een tussentijds streefcijfer uiterlijk 2030 – zal worden beoordeeld. Gezien de tijd die de vernieuwing van het wagenpark in beslag neemt, moeten zo snel mogelijk maatregelen worden genomen. Samen met deze strategie organiseert de Commissie een openbare raadpleging over deze opties.

Deze maatregelen moeten worden ondersteund door de ontwikkeling van de binnenlandse productie van een nieuwe generatie elektrische batterijcellen.
Wat de consument betreft, moeten meer inspanningen worden geleverd om een markt voor emissiearme en emissievrije voertuigen te creëren. Daarom werkt de Commissie aan maatregelen om de consument via de etikettering van auto's 26 beter te informeren en de introductie van emissiearme en emissievrije voertuigen via de regels inzake overheidsopdrachten te bevorderen.


De lidstaten, de plaatselijke en gemeentelijke autoriteiten en de producenten zelf kunnen broodnodige stimulansen bieden.
Een bijzonder probleem is dat de consument onvoldoende op de hoogte is van de voordelen van elektrische en brandstofcelvoertuigen. Dankzij verbeteringen van de batterijtechnologie neemt het bereik toe, daalt de aankoopprijs en zijn de oplaad- en onderhoudskosten aanzienlijk lager dan die van conventionele brandstoffen. De potentiële gebruikers moeten beter over deze voordelen worden geïnformeerd. Een meer holistische aanpak bij de vermelding van emissies (met inbegrip van de emissies als gevolg van brandstof- of energieverbruik) kan de keuze van de consument verder beïnvloeden, de rol van alternatieve brandstoffen versterken en tot hogere reducties van de kooldioxide-emissies bijdragen.

Fiscale instrumenten kunnen het gedrag van de consument uitermate doeltreffend beïnvloeden. In de lidstaten zijn nog steeds een groot aantal tegenstrijdige fiscale stimuleringsmaatregelen van toepassing die emissiearme mobiliteit ontmoedigen. Zo wordt het gebruik van fossiele brandstoffen bijvoorbeeld gestimuleerd door lage heffingen op bepaalde brandstoffen en fiscale regelingen voor bedrijfswagens. De lidstaten moeten deze regelingen herzien en ervoor zorgen dat emissiearme voertuigen en emissiearme energie voor vervoer positief worden gestimuleerd. Aangezien bedrijfswagenparken groot zijn en snel worden vernieuwd, kan een goed ontwikkeld beleidskader een groot verschil maken ten gunste van emissiearme en emissievrije voertuigen.
...

4.Conclusies

Deze strategie voor emissiearme mobiliteit zou een belangrijke bijdrage aan de modernisering van de economie van de EU moeten leveren, de emissies in de vervoerssector moeten helpen verminderen en de EU in staat moeten stellen aan haar verplichtingen in het kader van de Overeenkomst van Parijs te voldoen.
- - - - - - - - - -

Via een CO2-limiet-uitlaat naargelang brandstof zal wel de eenvoudigste weg zijn. En dan exta taxeren voor de kassa te vullen.
Electrische voertuigen is dan CO2 = zéro.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 17:36   #83
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Zelfs Europa weet niet wat 2019 brengt, laat staan 2035, de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 18:28   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nieuwe geruchten Nissan Leaf:

60 kWh
prijs 5-7k onder Model 3 en lager dan Opel Ampera-e

Op dit moment gaat de Nissan leaf voor 30-32k in BE. Als ze die prijs aanhouden voor hun 60 kWh basismodel, sta ik op launch dag voor een bestelling klaar.
Waar haal jij die geruchten? Media Japan?
Meer als dit vind ik niet, premiere zou Tokio 6 september zijn:
Citaat:
http://insideevs.com/next-gen-2018-n...r-6th-details/
Next Gen 2018 Nissan LEAF To Debut September 6th – Details
5 hours ago by Jay Cole


“Today, the world gets its first glimpse at the next-generation LEAF, the next chapter in Nissan’s Intelligent Zero-Emissions Mobility.

This “teaser” image, released via social media channels and to current LEAF owners, is the first in a series of photos and informational briefs scheduled this summer in preparation for the global reveal of the new Nissan LEAF later this year.”
http://insideevs.com/nissan-releases...-gen-new-leaf/

The 2018 Nissan LEAF will arrive in the US in late 2017, while Europe deliveries are expected in early 2018.
De eerste foto... is vrijgegeven...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 18:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 18:42   #85
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

14.03.2017
Citaat:
Matthias Müllers wolkige Zukunftsvision
Volkswagen hat eine Strategie - aber der Plan fehlt noch.
Citaat:
Was diese Vorstöße kosten sollen, lässt sich nur ahnen

So ähnlich klang das auch schon vor einigen Monaten, als Müller seine Strategie "Together 2025" präsentierte. Wie viel Geld Volkswagen dafür einplant, wie viele Batteriefabriken der Konzern benötigen wird, welche Reichweiten die bis 2025 angekündigten 30 Elektroauto-Modelle haben sollen - darüber schwieg sich Müller aus.
VW zijn e-wagens zijn momenteel gebakken lucht.

Citaat:
10 May 2017


Matthias Müller CEO van VW Groep: "Diesel blijft in de nabije toekomst onontbeerlijk."

Citaat:
Matthias Müller CEO van VW Groep: De verbrandingsmotor is voornamelijk een onderdeel van de oplossing, geen onderdeel van het probleem."

En hij voegde eraan toe: "124 jaar nadat deze verbrandingsmotor uitgevonden is, heeft de dieselmotor nog veel potentieel.
En we zijn van plan om dat potentieel te benutten.
In 2020 zullen we onze verbrandingsmotoren tussen 10 en 15 procent efficiënter en zuiniger maken en dus ook schoner maken.

Dit helpt het milieu te beschermen en bronnen te besparen. "

Laatst gewijzigd door dpg : 19 mei 2017 om 18:43.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:31   #86
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

VW zit in de penarie: ze hebben steeds op Diesel ingezet. En daar miljarden in geinvesteerd.

En nu is er Dieselgate geweest. Met als gevolg dat ze achterlopen. Uiteraard verkondigt hij dit soort zaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:34   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een gazet voor Mambo:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170519_02890024

Mambo begint het nu al een beetje te vallen?
Noch de gazet en noch internet zijn u vreemd.
Je kan niet gg en ook geen gazet kopen.

Mercedes en bmw zetten zwaar in op diesel omdat deze de zuinigste, de properste, de performantste, de betaalbaarste is.
Ze zijn de dieselmotor aan het heruitvinden zeg maar.

En je ze zetten ook e wagens op het menu.

Maar meer nog zetten ze in op waterstof. Binnen een paat jaar wel te verstaan.

Dat er minder diesels verkocht worden dat klopt.
Maar die daling loopt paralel met de stijging van dat er meer kiekens worden geboren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:39   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
VW zit in de penarie: ze hebben steeds op Diesel ingezet. En daar miljarden in geinvesteerd.

En nu is er Dieselgate geweest. Met als gevolg dat ze achterlopen. Uiteraard verkondigt hij dit soort zaken.
Vw zit vooral in de problemen met de upgrade naar de zogenaamde norm.
Sindsdien rijd vw slecht, verbruikt aanzienlijk meer en niemand is gelukkig.
Ook slecht in doorverkoop nu.
Voorheen was golf nr 1 in verkoop.

En uiteraard ze manipuleren de 2hands markt niet zoals tesla.

Anders kreeg je bij aankoop van een polo 2 teslas en een petje gratis er bij.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:41   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar haal jij die geruchten? Media Japan?
Meer als dit vind ik niet, premiere zou Tokio 6 september zijn:

De eerste foto... is vrijgegeven...
Wie weet ; het is misschien de eerste nissan die mooi zal zijn.

Tot hiertoe...lelijk en slecht ding.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:48   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie weet ; het is misschien de eerste nissan die mooi zal zijn.

Tot hiertoe...lelijk en slecht ding.
De eerste mooie Nissan überhaupt? LOL

ff ggl...
Citaat:
Eind jaren ’70 was de Datsun Z-reeks de best verkochte sportwagen ter wereld.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 20:29   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De eerste mooie Nissan überhaupt? LOL

ff ggl...
Datsun was idd mooi.
De 240 en 260.
Ook de nissan patrol.

En toen was het gedaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 20:57   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Datsun was idd mooi.
De 240 en 260.
Ook de nissan patrol.

En toen was het gedaan.
Nissan GT-R zegt je niets? Brol?

Kijk eens op de 7e plaats:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Temps_...C3%BCrburgring
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:08   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nissan GT-R zegt je niets? Brol?

Kijk eens op de 7e plaats:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Temps_...C3%BCrburgring
Niemand koopt dat lelijk ding.
Of misschien een lelijke vent.
Ergens iemand...ooit ....verstrooide mens.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:16   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Niemand koopt dat lelijk ding.
Of misschien een lelijke vent.
Ergens iemand...ooit ....verstrooide mens.
Aha, ken je de verkoopcijfers?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:34   #95
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
VW zit in de penarie: ze hebben steeds op Diesel ingezet. En daar miljarden in geinvesteerd.

En nu is er Dieselgate geweest. Met als gevolg dat ze achterlopen. Uiteraard verkondigt hij dit soort zaken.

En ondertussen zijn dat met VW al drie grote automobielondernemingen in Duitsland (naast BMW en Mercedes) die aangeven dat dieselmotoren nog steeds een toekomst hebben. maar gij die nog nooit een motorenfabriek van dichtbij gezien hebt weet het natuurlijk beter als de CEO´s van deze automobielondernemingen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:35   #96
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Noch de gazet en noch internet zijn u vreemd.
Je kan niet gg en ook geen gazet kopen..
Zijn vreugde omdat je geen bronnen kon geven was maar van korte duur.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:37   #97
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Noch de gazet en noch internet zijn u vreemd.
Je kan niet gg en ook geen gazet kopen.

Mercedes en bmw zetten zwaar in op diesel omdat deze de zuinigste, de properste, de performantste, de betaalbaarste is.
Ze zijn de dieselmotor aan het heruitvinden zeg maar.

En je ze zetten ook e wagens op het menu.

Maar meer nog zetten ze in op waterstof. Binnen een paat jaar wel te verstaan.

Dat er minder diesels verkocht worden dat klopt.
Maar die daling loopt paralel met de stijging van dat er meer kiekens worden geboren.
Die häufigsten Kraftstoffarten bei den Pkw blieben Benzin (65,5 %) und Diesel (32,9 %). Jan 2017

Die verbreitetste Kraftstoffart bei den Pkw blieb Benzin (66,2 %), gefolgt von Diesel (32,2 %). Jan 2016

Benzin (67,2 %) und Diesel (31,2 %) waren bei der Bestandszählung weiterhin die häufigsten Kraftstoffarten Jan 2015

Diesel (30,1 %) und vor allem Benzin (68,3 %) sind nach wie vor die bevorzugten Antriebsarten. Jan 2014

Het aandeel Dieselmotoren in het totale Duitse wagenpark bleef van Jan 2014 tot Jan 2017 redelijk stabiel.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 21:54   #98
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard Best verkochte stekkermodellen totnutoe, BEV 1 en 2

BEV leiden de dans...

Nissan Leaf wereldwijd op 1 (bijna normaal bandwerk)
dan Tesla S (veel meer handwerk, accupack x 3)
dan pas 3 plug-in hybrides...

Citaat:
http://ev-sales.blogspot.be/2017/05/...-march-17.html
Thursday, May 18, 2017

World All-Time Top 5 (Until March '17)
Nissan Leaf past the Quarter Million, on its way to 300k

If Tesla and the Model S are spreading the EV word across the globe like no other, the Nissan Leaf is doing its work under the radar, but making it in an effective way, now counting almost 270.000 units sold, with this generation still crossing the 300.000 units mark this year.

Not bad, eh?

Pl Model Sales
1 Nissan Leaf 268.441
2 Tesla Model S 170.799
3 Chevrolet Volt 138.290
4 Mitsubishi Outlander PHEV 127.341
5 Toyota Prius Plug-In 89.470
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 mei 2017 om 21:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 08:06   #99
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Die Entwicklung von Benzin- und Dieselmotor zeigt, dass beide Antriebe selbst die kommenden ambitionierten Abgaslimits erfüllen können. Deutlich wurde das beim 38. Internationalen Wiener Motorensymposium vom 27. bis 28. April 2017, wo mehr als 1.000 Entscheidungsträger der weltweiten Automobilbranche referierten und diskutierten. Beiträge zum reinen Elektroauto, sprich Battery Electric Vehicle (BEV), gab es mannigfache.
Citaat:
Doch seine Marktdurchdringung vollzieht sich langsam, meinen die Experten. Sie rechnen damit, dass sich bis zum Jahr 2025 die Batteriereichweite auf rund 600 km erhöhen und die Batteriekosten drastisch sinken. Auch bei dieser Prognose fahren in 2025 drei von vier Neuwagen weltweit noch mit Benzin oder Diesel, erklärte VW-Konzernchef Matthias Müller.
Citaat:
„Hierzu liefert nicht nur die Elektromobilität und langfristig gesehen die Brennstoffzelle, sondern insbesondere ein maximal effizienter Verbrennungsmotor einen entscheidenden Beitrag“, so Bulander. Mit modernsten Verbrennungsmotoren sei es möglich, die CO2-Emission entscheidend zu reduzieren und die Immissionsgrenzwerte auch in Großstädten und unter den Bedingungen des RDE-Prüfverfahrens einzuhalten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 08:10   #100
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Als 'fossiele' auto's in 2030 effektief verboden worden gaan de tweedehands diesels goud waard worden.
Ik zou er juist voor de verkoopsstop een aantal als investering kopen

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 mei 2017 om 08:32.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be