Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2017, 22:31   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Uiteraard is dat de bedoeling... van Qatar een vazalstaat maken zoals Bahrein, dat enkel in naam onafhankelijk is.
We krijgen in het journaal zeer weinig beelden uit Qatar.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 25 juni 2017, 01:53   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit gaat verkeerd aflopen....
Inderdaad.
Qatar kan onmogelijk inbinden op de gestelde eisen.
Die tien dagen die Qatar krijgt zijn zo voorbij.
Na die tien dagen zullen waarschijnlijk troepen uit Saoedi-Arabië aan de grens met Qatar gestationeerd worden.
Conflict Qatar met Golfstaten dreigt te escaleren
24 jun 2017
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 25 juni 2017, 02:25   #23
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

De wereld is nu ons dorp. De wijk Qatar loopt gevaar.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 25 juni 2017, 11:14   #24
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Kunnen we van daar ook nog eens een pak vluchtelingen opvangen
HOUZEE ! is offline  
Oud 25 juni 2017, 12:58   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Kunnen we van daar ook nog eens een pak vluchtelingen opvangen
Goede idee !!
dpg is offline  
Oud 25 juni 2017, 13:18   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat in Qatar gebeurt, gebeurt in ieder land van de Golf.
en eerlijk is eerlijk, de werkomstandigheden zijn een pak beter dan in het land van origine. Daarom blijven ze komen.
tomm is offline  
Oud 25 juni 2017, 13:26   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
en eerlijk is eerlijk, de werkomstandigheden zijn een pak beter dan in het land van origine. Daarom blijven ze komen.
Dus? dan maakt het racistische gedrag van de golfarabieren goed?
Nietzsche is offline  
Oud 25 juni 2017, 13:55   #28
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus? dan maakt het racistische gedrag van de golfarabieren goed?
Natuurlijk niet. Maar ik ben ook in die landen geweest, en je kunt niet zeggen dat de arbeiders zwaar uitgebuit worden. Toch zeker niet de hotelbedienden en horeca medewerkers, in de bouw ligt dat waarschijnlijk anders. Ik ken heel wat Kenianen die in die landen werken. Ze verdienen tot 5 keer meer dan in Kenia, in betere omstandigheden, en zijn tevreden, alleen het gebrek aan amusement en bars ligt hen zwaar.
Kenianen worden tewerkgesteld in de dienstensector omdat ze goed Engels spreken. Ongeletterde Pakistanen, Indiërs en Nepalezen meestal in de bouw.
Ik zou graag een inwoner van Qatar zijn. Je verdient veel geld maar hoeft geen klop te doen, alles wordt uitbesteed aan buitenlanders. Je kunt wekelijks naar Bangkok trekken of ergens anders om zwaar het zwijn uit te hangen, en dan thuis weer de vrome moslim te spelen.

Deze landen zijn creaties van het westerse kolonialisme. Enkele bedoeïenen in gebieden met veel olie in de grond werden plots "onafhankelijk", zodat het Westen deze landen zou kunnen blijven controleren. Via hun onmetelijke rijkdom konden ze dan hun conservatieve interpretatie van de Islam in heel de wereld verspreiden. Dus begrijp me niet verkeerd, ik loop niet hoog op met die landen. Maar het zijn creaties van het Westen.

Je moet ook zeggen dat ze hun zaakjes mooi op orde hebben. Het zijn toonbeelden van beschaafdheid in een zeer onbeschaafde regio. Maar alles doet plastiekerig en nep aan, ook erg veramerikaniseerd. en als je weet dat ze terrorisme sponsoren, kun je onmogelijk met een positieve blik naar die landen kijken.
tomm is offline  
Oud 25 juni 2017, 15:35   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ik ben ook in die landen geweest,
1207 is offline  
Oud 25 juni 2017, 23:33   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
De meeste vluchten van en naar Afrika en Zuid-Oost-Azië gaan via die landen. En soms blijf ik er al een paar dagen om de reis te breken. Ik ga er alleszins niet voor m'n plezier.
tomm is offline  
Oud 28 juni 2017, 12:20   #31
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er moet stilaan rekening gehouden worden met een annexatie van Qatar door Saoedi-Arabië. De inwoners van Qatar kunnen geen kant op als dat gebeurt.
Als ze zwemlessen hadden gehad konden ze naar iran zwemmen. Maar ik denk dat ze kapitaalkrachtig genoeg zijn om zich bootjes te permitteten in harde plastiek ipv opblaasbootjes.
Mindset is offline  
Oud 28 juni 2017, 12:23   #32
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er moet stilaan rekening gehouden worden met een annexatie van Qatar door Saoedi-Arabië. De inwoners van Qatar kunnen geen kant op als dat gebeurt.
Als ze zwemlessen hadden gehad konden ze naar iran zwemmen. Maar ik denk dat ze kapitaalkrachtig genoeg zijn om zich bootjes te permitteten in harde plastiek ipv opblaasbootjes.
Mindset is offline  
Oud 28 juni 2017, 15:49   #33
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er moet stilaan rekening gehouden worden met een annexatie van Qatar door Saoedi-Arabië. De inwoners van Qatar kunnen geen kant op als dat gebeurt.
Dat zal niet gebeuren. Qatar is te veel vervlochten met de Westerse economie. Dat is geen Yemen dat niets voorstelt. Er zal veel in discretie gepalabert worden en men zal maken dat Qatar niet teveel het gezicht verliest.
Gipsy is offline  
Oud 28 juni 2017, 16:27   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Maar ik ben ook in die landen geweest, en je kunt niet zeggen dat de arbeiders zwaar uitgebuit worden. Toch zeker niet de hotelbedienden en horeca medewerkers, in de bouw ligt dat waarschijnlijk anders. Ik ken heel wat Kenianen die in die landen werken. Ze verdienen tot 5 keer meer dan in Kenia, in betere omstandigheden, en zijn tevreden, alleen het gebrek aan amusement en bars ligt hen zwaar.
Kenianen worden tewerkgesteld in de dienstensector omdat ze goed Engels spreken. Ongeletterde Pakistanen, Indiërs en Nepalezen meestal in de bouw.
Ik zou graag een inwoner van Qatar zijn. Je verdient veel geld maar hoeft geen klop te doen, alles wordt uitbesteed aan buitenlanders. Je kunt wekelijks naar Bangkok trekken of ergens anders om zwaar het zwijn uit te hangen, en dan thuis weer de vrome moslim te spelen.

Deze landen zijn creaties van het westerse kolonialisme. Enkele bedoeïenen in gebieden met veel olie in de grond werden plots "onafhankelijk", zodat het Westen deze landen zou kunnen blijven controleren. Via hun onmetelijke rijkdom konden ze dan hun conservatieve interpretatie van de Islam in heel de wereld verspreiden. Dus begrijp me niet verkeerd, ik loop niet hoog op met die landen. Maar het zijn creaties van het Westen.

Je moet ook zeggen dat ze hun zaakjes mooi op orde hebben. Het zijn toonbeelden van beschaafdheid in een zeer onbeschaafde regio. Maar alles doet plastiekerig en nep aan, ook erg veramerikaniseerd. en als je weet dat ze terrorisme sponsoren, kun je onmogelijk met een positieve blik naar die landen kijken.
Tomm is dan ook een echte communist...
Another Jack is offline  
Oud 28 juni 2017, 22:36   #35
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat zal niet gebeuren. Qatar is te veel vervlochten met de Westerse economie. Dat is geen Yemen dat niets voorstelt. Er zal veel in discretie gepalabert worden en men zal maken dat Qatar niet teveel het gezicht verliest.
Zaterdag is het zover.
Dan zijn de tien dagen verstreken.
Over het onderwerp loopt een hele wikipedia pagina volledig vol, 207 referenties al.
2017 Qatar diplomatic crisis
Ter vergelijking.
Over de brutale interventie van Saoedi-Arabië in Jemen loopt op wikipedia een pagina met 777 referenties.
Saudi Arabian-led intervention in Yemen
En over de interventie van Saoedi-Arabië in Bahrein, eentje met 34 referenties.
Saudi-led intervention in Bahrain
Over de interventie van Saoedi-Arabië in Syrië wordt in de angelsaksische media weinig gerapporteerd. Evenmin over de interventie van Qatar in Syrië.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 28 juni 2017, 22:53   #36
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zaterdag is het zover.
Dan zijn de tien dagen verstreken.
Over het onderwerp loopt een hele wikipedia pagina volledig vol, 207 referenties al.
2017 Qatar diplomatic crisis
Ter vergelijking.
Over de brutale interventie van Saoedi-Arabië in Jemen loopt op wikipedia een pagina met 777 referenties.
Saudi Arabian-led intervention in Yemen
En over de interventie van Saoedi-Arabië in Bahrein, eentje met 34 referenties.
Saudi-led intervention in Bahrain
Over de interventie van Saoedi-Arabië in Syrië wordt in de angelsaksische media weinig gerapporteerd. Evenmin over de interventie van Qatar in Syrië.

Ik maak me bijzonder weinig zorgen dat Saoedi-Arabië in Qatar zou binnenvallen. Zero mogelijkheid.
Gipsy is offline  
Oud 29 juni 2017, 01:22   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tomm is dan ook een echte communist...
De grootste leeglopers zijn zonen of dochters van steenrijke mannen, geen communisten. Communisten in tegendeel wil dat iedereen werkt voor z'n brood.

Ik ben wel communist, maar zou natuurlijk ook liever in een rijke familie geboren zijn, zoals iedereen denk ik.
Maar als je het algemeen belang bekijkt, zie je dat die steenrijke mannen rijk werden op andermans kap. In de Golf zie je dat enkele Arabieren steenrijk worden, omdat ze toevallig binnen de koloniale grenzen wonen van oliegebieden die het Westen opzettelijk onafhankelijk heeft laten worden. Maar volkrijke arme buurlanden als Egypte en Yemen daarentegen, daar is het miserie en overleven geblazen.
Er is een misvatting, die natuurlijk opzettelijk in stand gehouden wordt. Kapitalisme betekent niet dat de meest vindingrijke en slimme rijk wordt. Kapitalisme betekent meestal dat als je in een rijke familie geboren bent, je zelf ook rijk zult zijn, dat "water naar de zee vloeit, en de woestijnen woestijnen blijven".
tomm is offline  
Oud 29 juni 2017, 01:26   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik maak me bijzonder weinig zorgen dat Saoedi-Arabië in Qatar zou binnenvallen. Zero mogelijkheid.
Misschien werd die mogelijkheid wel overwogen, nadat Trump hen de garantie zou geven dat de Amerikanen afzijdig zouden blijven.
Maar de Turken zullen zeker niet afzijdig blijven, hebben duidelijk stelling genomen.
tomm is offline  
Oud 29 juni 2017, 01:32   #39
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zaterdag is het zover.
Dan zijn de tien dagen verstreken.
Over het onderwerp loopt een hele wikipedia pagina volledig vol, 207 referenties al.
2017 Qatar diplomatic crisis
Ter vergelijking.
Over de brutale interventie van Saoedi-Arabië in Jemen loopt op wikipedia een pagina met 777 referenties.
Saudi Arabian-led intervention in Yemen
En over de interventie van Saoedi-Arabië in Bahrein, eentje met 34 referenties.
Saudi-led intervention in Bahrain
Over de interventie van Saoedi-Arabië in Syrië wordt in de angelsaksische media weinig gerapporteerd. Evenmin over de interventie van Qatar in Syrië.
Saudi-Arabië heeft de Arabische lente brutaal in bloed gesmoord in Bahrein en in eigen land. Het is algemeen bekend dat ze, net als Qatar, extremistische groepen in Syrië financieren. De VS hebben een multi miljarden wapen contract getekend met Saudi-Arabië...

HET probleem tussen beide zit zich daar niet. Het probleem is dat Qatar de kant kiest van de moslimbroeders. Dit zijn fundamentalisten die op legale, democratische manier aan de macht willen komen. Ze zijn populair in Saudi-Arabië en bedreigen het regime ter plaatse.

Versta me niet verkeerd, ik vind moslimbroeders ook een groot gevaar. Maar het regime in Saudi-Arabië net zozeer. Laat ze dus maar vechten en elkaar verzwakken zou ik zeggen.
tomm is offline  
Oud 29 juni 2017, 06:39   #40
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Misschien werd die mogelijkheid wel overwogen, nadat Trump hen de garantie zou geven dat de Amerikanen afzijdig zouden blijven.
Maar de Turken zullen zeker niet afzijdig blijven, hebben duidelijk stelling genomen.
Qatar heeft op zijn grondgebied wel de grootste Amerikaanse militaire basis buiten de US. Er zal onderling wel ernstig gepraat worden tussen alle partijen vooraleer er één utopisch schot zou gelost worden. Bovendien keldert onmiddelijk de London Stock Exchange waar Qatar voor 10% aandeelhouder is met in zijn zog alle andere beurzen.
Gipsy is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be