Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2017, 10:54   #21
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.265
Standaard

Die stekkers van de auto's zijn die al standaard voor alle merken?
Hoelang gaat zo'n batterij mee? Snelladen is nooit gezond voor een batterij.
Wanneer de wagen aan de laadpaal staat, kan iedereen zo maar de stekker uit trekken?
Om het laadproces te starten, (zal waarschijnlijk met bankkaart werken), kan dat dan met mijn huis energieleverancier of gaat dat per merk zijn zoals de huidige tankstations?
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 12:18   #22
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Die stekkers van de auto's zijn die al standaard voor alle merken?
Hoelang gaat zo'n batterij mee? Snelladen is nooit gezond voor een batterij.
Wanneer de wagen aan de laadpaal staat, kan iedereen zo maar de stekker uit trekken?
Om het laadproces te starten, (zal waarschijnlijk met bankkaart werken), kan dat dan met mijn huis energieleverancier of gaat dat per merk zijn zoals de huidige tankstations?
Op den ' Autoroute du soleil' aan de tankstations, soms 20 op één rij staan ze per pomp met soms méér dan 20 aan te schuiven.
Vertaal dat naar elektrische wagens die ook nog honderden kilometers verder willen.
Vertaal dat in piek-vermogens voor elektriciteitsaanvoer voor die elektrische auto's.
We zijn er dus nog lang niet, tenzij we onze manier van verplaatsen op middellange afstanden drastisch wijzigen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat er nog twee fenomenen zich gaan moeten afspelen:
- nog tien jaar wachten, voor nog betere batterijen edm
- een cultuuromslag voor langere autoreizen. Ter plaatse een auto huren, zal interessanter gemaakt moeten worden dan de lange reis met je eigen auto.
Inderdaad.
Daartegenover staat wel dat Europe de destijds immens populaire auto-slaaptrein onbetaalbaar heeft gemaakt, zodat ze niet meer bestaan.
Een modernere versie in combinatie met hogesnelheidstreinen moet organiseerbaar zijn, als de politieke wil daarvoor al bestaat...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 juli 2017 om 12:25.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 13:49   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Op zich gaat 9 minuten per 100 Km nog.
Maar als er 5 wachtende voor u aan "de pomp" staan is het wel een probleem.
Electrische wagens laden ook aan parkeerplaatsen op. Dus je hebt geen echt punt.

En de zware laadpunten zijn dus eigenlijk "laadparkeerplaatsen voor korte duur (max 30 minuten) ", en die worden steed talrijker.

Hier een Tesla parking met 20 laadzuilen:

https://electrek.co/2016/09/02/tesla...rging-station/



Als ze allemaal bezet zijn wordt het aan 100 kW laden ipv 145 kW bruto:

Citaat:
While each charger is equipped with Tesla’s latest capacity of 145 kW, the site is limited to an impressive total output of 2,000 kW, meaning that if all the stalls are in use at the same time, they would be limited to 100 kW each, which isn’t bad at all.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2017 om 13:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:57   #24
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Electrische wagens laden ook aan parkeerplaatsen op. Dus je hebt geen echt punt.
Dat punt heeft hij wel.

De allergrootste tankstations aan de autosnelweg zijn berekend tot wel 25000 tankbeurten per dag (o.a. Aire de Berchem, E25, Lux.).

Dat is snel een kleine 20 miljoen kilometer per dag die wordt bedeeld. A rato van 18 kWh/100 km, moet er dus een equivalent aan 3.6 GWh worden verdeeld per dag, mocht alle wegtransport daar dus elektrisch worden.

Zelfs als heb je laadpalen van 360 kW, betekent dit 10000 laaduren per dag. Met 420 laadpalen ga je er nog komen, voor een piekbelasting van 150 MW.

Echter, bovenstaande berekening is enkel geldig als alle laadbeurten netjes gespreid zijn over 24 uur. Dat is niet het geval, en om piekbelasting enigzins op te vangen ga je met een factor 5x of 10x mogen vermenigvuldigen.

Ik zie niet onmiddellijk snelwegstations komen met duizenden laadpalen, en met een piekbelasting van meer dan één gigawatt...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:29   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat punt heeft hij wel.
Niet echt, aangezien electrische wagens vandaag niet zo talrijk zijn dat ze al moeten aanschuiven aan laadpalen. Deze middag was ik nog in een 2/3-bezette grote parkeergarage in de stad, van de 10 laadplaatsen was er maar ene bezet. Indien men geen grote afstanden rijdt hoeft men namelijk helemaal niet te laden.

Dus mijn punt blijft geldig, electrische wagens kunnen overal opladen waar een stopcontact staat. Fossiele wagens kunnen dat enkel in de regel waar een tankstation is, en ook daar moeten ze dikwijls aanschuiven alhoewel ze in enkele minuten kunnen bijtanken.

Citaat:
De allergrootste tankstations aan de autosnelweg zijn berekend tot wel 25000 tankbeurten per dag (o.a. Aire de Berchem, E25, Lux.).
Uiteraard logisch bij "miljoenen" fossiele voertuigen. Maar dat zegt me niets, aangezien ze enkel daar kunnen tanken.

Citaat:
Dat is snel een kleine 20 miljoen kilometer per dag die wordt bedeeld. A rato van 18 kWh/100 km, moet er dus een equivalent aan 3.6 GWh worden verdeeld per dag, mocht alle wegtransport daar dus elektrisch worden.
Tegen 2050 gaat mss de helft electrisch zijn...

Citaat:
Echter, bovenstaande berekening is enkel geldig als alle laadbeurten netjes gespreid zijn over 24 uur. Dat is niet het geval, en om piekbelasting enigzins op te vangen ga je met een factor 5x of 10x mogen vermenigvuldigen.
Fossiele tankbeurten zijn ook niet gespreid over 24h, Electrisch laden zal dat veel eerder zijn, aangezien de meeste ook 's nachts zullen laden.
De meeste fossiele tankstations zijn dan onbezet.

Piekbelasting vang je niet alleen op door meer laadpalen maar gewoon door de laadstroom navenant wat te begrenzen, ik gaf in vorige post een vb van Tesla. Een superchargerstation waar 2000 KWh verdeeld wordt over 20 laadpalen. Dus 20 kunnen gelijktijdig laden aan 100 kWh. Maar aangezien de laadstroom altijd afneemt hoe voller de batterij wordt, gaan zelfs 20 ladende Tesla's amper tijd verliezen tov hun max 120 kW opname bij bijna lege batterij, want tegelijkertijd inpluggen en dezelfde batterijstand hebben al die Tesla's nooit. Bekijk daarvoor een YT-filmpje van Tesla hoe het vermogen afneemt eens de batterij boven 50% volgeladen is.

Dus de "miljoenen stopcontacten en laadpalen thuis" en op andere plaatsen, zoals parkeergarages en parkeergebouwen, of gewoon openbare parkeerplaatsen. Ook de horeca zal voor eigen laadpunten zorgen. Zoals Tesla met de destination-chargers die al veel talrijker zijn dan hun superchargers.
https://www.tesla.com/nl_BE/charging

Citaat:
Ik zie niet onmiddellijk snelwegstations komen met duizenden laadpalen, en met een piekbelasting van meer dan één gigawatt...
Ik wel, maar je moet wel alle laadpunten meetellen. Een grote hoop gaat namelijk altijd thuis tanken en 1 maal op de 100 mss eens niet.

Kijk eens naar Oslo waar anno 2017 één enkel parkeergebouw al 102 laadzuilen heeft. Als Noorwegen (waar meer dan 40% van de ingeschreven wagens al stekkerwagens zijn) dat kan, waarom zou de rest van de wereld dat niet kunnen?
En op autosnelwegen zal dat probleem nog minder zijn, ruimte genoeg daar.

Wat je ook niet rekent is dat de E-wagens van 2050 veel betere batterijen gaan hebben en wie weet driemaal zoveel rijbereik hebben dan vandaag. Ook het verbruik gaat zeker met 20% verminderen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2017 om 16:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 17:27   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

vervolg, het moet natuurlijk kW laden zijn zonder h.

Nog even een demo wat en hoeveel er eigenlijk geladen wordt naargelang laadtoestand batterij. Wat menige niet blijkt te weten...

Laadvermogen
supercharger in functie laadtoestand batterij
of laadcyclus met kW waardes af te lezen aan een 120kW supercharger:

Begint bijna leeg aan 118 kW te laden.
Aan 30% is het al 110 kW.
Aan 36% is het 100 kW.
Aan 54% is het 70 kW
Aan 61% gevuld laad nog maar aan 60 kW op, of ~ de helft van het max laadvermogen (120 kW bij ideale temperaturen)
Aan 80% gevuld neemt de batterij nog maar 42 kW aan.
Meestal wordt niet meer dan 80% geladen, dan wordt al meestal weggereden.

Aan 90% wordt nog aan 32 kW opgeladen, hier rijden ook diegene die tijd genoeg hebben weg.

Vanaf 99% wordt aan 10 kW opgeladen en zakt langzaam naar 8 kW.

Parkeergarage kn Oslo met 102 laadpunten: 2 50 kW DC laders en liefst 100 AC-flex-laders aan max 22 kW. 's nachts gaat de laadstroom desnoods terug naar 3,6 kW omdat men sowieso slaapt. Daarvoor is de 3,6 kW gratis voor de bewoners.
Citaat:
http://elbil.no/apnet-norges-storste-ladegarasje/

Anlegget består av to hurtigladere med opptil 50 kW ladeeffekt og 100 fleksiladere som gir opptil 22 kW ladeeffekt. På kveld og natt kan beboere i området parkere og lade gratis. På dagtid gjelder vanlig parkeringsavgift og mulighet til å velge raskere lading mot betaling.

Ladegarasjen er et samarbeid mellom Oslo kommune og flere private aktører. Fortum Charge & Drive står for ladeløsningen i anlegget med smart strømstyring koblet til egen batteribank.

– Mot sommeren vil samtlige 100 ladepunkter kunne tilby alle ladehastigheter ved å ta i bruk ny teknologi. Skal du parkere natten over kan vi tilby normal hjemmelading på 3,6 kW, eller er du innom for et møte eller en lunsj, kan vi tilby inntil 22 kW lading fra samme ladepunkt. I tillegg kommer to hurtigladere, uttaler Jan Haugen Ihle i Fortum Charge & Drive.
"Fossiel" natuurlijk niet nodig, en sowieso utopie, wegens de veiligheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2017 om 17:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 19:24   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg, het moet natuurlijk kW laden zijn zonder h.

Nog even een demo wat en hoeveel er eigenlijk geladen wordt naargelang laadtoestand batterij. Wat menige niet blijkt te weten...

Laadvermogen
supercharger in functie laadtoestand batterij
of laadcyclus met kW waardes af te lezen aan een 120kW supercharger:

Begint bijna leeg aan 118 kW te laden.
Aan 30% is het al 110 kW.
Aan 36% is het 100 kW.
Aan 54% is het 70 kW
Aan 61% gevuld laad nog maar aan 60 kW op, of ~ de helft van het max laadvermogen (120 kW bij ideale temperaturen)
Aan 80% gevuld neemt de batterij nog maar 42 kW aan.
Meestal wordt niet meer dan 80% geladen, dan wordt al meestal weggereden.

Aan 90% wordt nog aan 32 kW opgeladen, hier rijden ook diegene die tijd genoeg hebben weg.

Vanaf 99% wordt aan 10 kW opgeladen en zakt langzaam naar 8 kW.

Parkeergarage kn Oslo met 102 laadpunten: 2 50 kW DC laders en liefst 100 AC-flex-laders aan max 22 kW. 's nachts gaat de laadstroom desnoods terug naar 3,6 kW omdat men sowieso slaapt. Daarvoor is de 3,6 kW gratis voor de bewoners.


"Fossiel" natuurlijk niet nodig, en sowieso utopie, wegens de veiligheid.
Helaas ik heb geen goesting om in Oslo te gaan wonen om te genieten van die klote laders. Ik wil alles zijn maar geen Noor.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 19:50   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Helaas ik heb geen goesting om in Oslo te gaan wonen om te genieten van die klote laders. Ik wil alles zijn maar geen Noor.
Uw goesting interesseert niemand.
Een Noor zal zeker ook geen Belg willen worden:
https://nl.express.live/2015/12/17/n...en-exp-217655/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2017 om 20:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 19:55   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Interesseert niemand.
Net zoals uw zever niet verder gaat dan dit forum.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 20:00   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Net zoals uw zever niet verder gaat dan dit forum.
Zet me dan op jouw negeerlijst.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 20:01   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
http://pers.infrax.be/al-750-publiek...wagens-in-2017

Al 750 publieke laadpalen voor elektrische wagens in 2017

Publieke laadpalen belangrijke aanvulling op thuisladen en laden op het werk

...

Bart Tommelein, Vlaams Minister van Energie, over de uitrol van de publieke laadpalen:

Via het spreidingsplan, opgesteld samen met Infrax en Eandis, komen er in 2017 al minstens 750 extra publieke laadpalen of 1500 laadpunten bij, minimum eentje in elke gemeente. We werken volgens het principe ‘laadpaal volgt wagen’. Uit studies blijkt dat zeventig procent van de mensen thuis laadt en nog eens twintig op het werk. Het woon-werkverkeer is dus voor de meeste mensen gedekt. Het is vooral belangrijk dat er voldoende laadpalen komen voor de keren dat we een ander traject afleggen: een vakantie aan zee, een niet-dagelijkse werkverplaatsing of een uitstap naar een pretpark. Pas als mensen ook voor uitzonderlijke ritten voldoende laadmogelijkheden hebben, zullen we hen écht overtuigen om elektrisch te rijden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 20:06   #32
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zet me dan op jouw negeerlijst.
Dat heb ik vroeger nog gedaan, toen ik me niet vergis nog een adept waart van 911 complot believers. Nu zijt ge minder de moeite waard met uw electrische koffiemolens. Ge hebt ook wat meer manieren gekregen maar nog steeds die stigmatiserende manier van discussies te voeren om uw groot gelijk te halen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 20:07   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
- een cultuuromslag voor langere autoreizen. Ter plaatse een auto huren, zal interessanter gemaakt moeten worden dan de lange reis met je eigen auto.
Dat deed ik al regelmatig 20 jaar geleden.

En sinds het internet is alles veel gemakkelijker, je huurwagen staat al klaar aan de luchthaven.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 21:16   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat heb ik vroeger nog gedaan, toen ik me niet vergis nog een adept waart van 911 complot believers. Nu zijt ge minder de moeite waard met uw electrische koffiemolens. Ge hebt ook wat meer manieren gekregen maar nog steeds die stigmatiserende manier van discussies te voeren om uw groot gelijk te halen.
Niemand verplicht u om op dit subforum te komen he Gipsy.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 21:45   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dat punt heeft hij wel.

De allergrootste tankstations aan de autosnelweg zijn berekend tot wel 25000 tankbeurten per dag (o.a. Aire de Berchem, E25, Lux.).

Dat is snel een kleine 20 miljoen kilometer per dag die wordt bedeeld. A rato van 18 kWh/100 km, moet er dus een equivalent aan 3.6 GWh worden verdeeld per dag, mocht alle wegtransport daar dus elektrisch worden.

Zelfs als heb je laadpalen van 360 kW, betekent dit 10000 laaduren per dag. Met 420 laadpalen ga je er nog komen, voor een piekbelasting van 150 MW.

Echter, bovenstaande berekening is enkel geldig als alle laadbeurten netjes gespreid zijn over 24 uur. Dat is niet het geval, en om piekbelasting enigzins op te vangen ga je met een factor 5x of 10x mogen vermenigvuldigen.

Ik zie niet onmiddellijk snelwegstations komen met duizenden laadpalen, en met een piekbelasting van meer dan één gigawatt...
Moeilijk te geloven.

Aire de Berchem doet 1 miljoen wagens per jaar en 165k camions per jaar. Dat zijn 2739 tankbeurten per dag voor wagens en 452 camions per dag.

BRON: http://www.aral.de/fr_lu/luxembourg/...e-berchem.html

Pakt voor autos 50 liter per beurt en voor camions 300 l (gok) is dat 136 950 l en 135 600 l per dag. 273k liter per dag dus.

Dat is 817 MWh (eff 0.3) electrisch equivalent, oftewel een generator van 34 MW capaciteit. Een windturbinepark er langs in het veld van 10 turbines brengt u al een heel eind, de rest kerncentralestroom.

Het feit dat ze een tank hebben van 800 000 liter betekent niet dat ze die in 1 dag moeten erdoor jagen. Of dat fysiek gaat, daar heb ik ook mijn twijfels bij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 21:48   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

273k * 1.4 euro = 382k euro per dag en 140 miljoen euro per jaar.

No problems om daar 34 MW mee op te wekken. 100 MW zal ook nog wel lukken. Een windturbine kost 2 miljoen euro voor 2 MW....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 21:52   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat is de berekening die velen hier nog niet hebben gemaakt...

Electrisch rijden is veel, veel goedkoper.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 22:14   #38
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is de berekening die velen hier nog niet hebben gemaakt...

Electrisch rijden is veel, veel goedkoper.
Fietsen is nog goedkoper.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 22:18   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moeilijk te geloven.
...
Jij doet de omslag van hoofdzakelijke fossiel naar hoofdzakelijk elektriciteit voor gewone personenwagens (we spreken niet eens over vrachtvervoer ...) van de ene dag op de andere.
Neem daar eens 10 jaar voor aub.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 22:23   #40
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij doet de omslag van hoofdzakelijke fossiel naar hoofdzakelijk elektriciteit voor gewone personenwagens (we spreken niet eens over vrachtvervoer ...) van de ene dag op de andere.
Neem daar eens 10 jaar voor aub.
Ik wilde gewoon illustreren dat het grootste benzinestation niet onhaalbaar is om electrisch te maken. Je zak er gewoon een grote parking van moeten maken. Met 2700 bezoeken per dag, heb je pakweg 200 a 300 superchargers nodig.

Parking van een supermarktje.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be