Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2017, 22:05   #301
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe weet jij dat ?
Glazen bol ?
Partij logica.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 22:08   #302
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Partij logica.
Ai, ai, ai !
Triestig systeem.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 22:11   #303
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ai, ai, ai !
Triestig systeem.
Binnen je eigen partij, iedereen op dezelfde lijn krijgen is een triestig systeem? Ik zie echt niet in waarom.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 22:16   #304
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Aan de Vlaamse decreten van de Vlaamse overheid is weinig Vlaams gelegen...
Is dit een nieuwe soort "logica" ?
.. nieuwsoortige logica ? bijlange niet .. zeg zelf? wat is er vlaams aan onderstaand gewauwel ..
Het Verdrag nr. 170 van de Internationale Arbeidsorganisatie betreffende de veiligheid bij het gebruik van chemische producten op het werk, aangenomen te Genève op 25 juni 1990, zal volkomen gevolg hebben.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 10:26   #305
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De taaalwet volgens de NVA, of volgens de Raad van State?
Gelukkig is de versie van de N-VA (afijn, oorspronkelijk de sp.a en dan de OVLD, en dán pas de N-VA) reeds bekrachtigd door de Raad van State, dus de vraag stelt zich niet.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 10:31   #306
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Gelukkig is de versie van de N-VA (afijn, oorspronkelijk de sp.a en dan de OVLD, en dán pas de N-VA) reeds bekrachtigd door de Raad van State, dus de vraag stelt zich niet.
Gelukkig klopt dit van geen kanten, en heeft de NVA, of liever de NVA-leden binnen de Vlaamse regering, de arresten van de Raad van State "betreurd".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 10:52   #307
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gelukkig klopt dit van geen kanten, en heeft de NVA, of liever de NVA-leden binnen de Vlaamse regering, de arresten van de Raad van State "betreurd".
U bent fout. De vraag over de geldigheid is gesteld aan de RvS, en die heeft dat bekrachtigd. Sindsdien is dat de enige wettige interpretatie.

Daarna heeft de tweetalige kamer, toen haar een volledig andere vraag werd gesteld, en dan nog in het motiverende gedeelte, daar eens een andere mening over gevrijwilligerd, maar u bent verondersteld te weten dat dat geen enkele weerslag heeft op de geldigheid van de rondzendbrief.

Aangezien uw enig argument is dat Bourgeois dat heeft betreurd (wat hem natuurlijk vrij staat maar tekort schiet als juridisch argument) vermoed ik dat u dat inderdaad weet en dat u hier enkel, zoals gewoonlijk, wat twijfel wil komen zaaien over een duidelijke situatie omdat die situatie u niet zint.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 11:53   #308
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
U bent fout. De vraag over de geldigheid is gesteld aan de RvS, en die heeft dat bekrachtigd. Sindsdien is dat de enige wettige interpretatie.

Daarna heeft de tweetalige kamer, toen haar een volledig andere vraag werd gesteld, en dan nog in het motiverende gedeelte, daar eens een andere mening over gevrijwilligerd, maar u bent verondersteld te weten dat dat geen enkele weerslag heeft op de geldigheid van de rondzendbrief.

Aangezien uw enig argument is dat Bourgeois dat heeft betreurd (wat hem natuurlijk vrij staat maar tekort schiet als juridisch argument) vermoed ik dat u dat inderdaad weet en dat u hier enkel, zoals gewoonlijk, wat twijfel wil komen zaaien over een duidelijke situatie omdat die situatie u niet zint.
Je hebt de NVA-propaganda ter zake heel goed geformuleerd. Je moogt uw jetonneke gaan halen bij de woordvoerder van de NVA.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 12:04   #309
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt de NVA-propaganda ter zake heel goed geformuleerd. Je moogt uw jetonneke gaan halen bij de woordvoerder van de NVA.
Ik formuleer de juridische situatie. Ik stel ook uw observatie vast dat dit samenvalt met het N-VA standpunt.

Dan zijn we klaar zeker?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 12:21   #310
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik formuleer de juridische situatie. Ik stel ook uw observatie vast dat dit samenvalt met het N-VA standpunt.

Dan zijn we klaar zeker?
Had je iets te vertellen misschien?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 juli 2017 om 12:23.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 12:52   #311
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De formele gemeenteraad zal in het Nederlands gebeuren op het gemeentehuis, de informele in het Frans bij haar thuis waar de meeste beslissingen zullen genomen worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Partij logica.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Binnen je eigen partij, iedereen op dezelfde lijn krijgen is een triestig systeem? Ik zie echt niet in waarom.

Dus zij gaat een inbreuk plegen op het principe van de openbaarheid van de gemeenteraad en dat is bovendien binnen haar partij de normale gang van zaken?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 juli 2017 om 12:53.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 12:59   #312
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Had je iets te vertellen misschien?
Jajaja, dat je fout was. De situatie, en de correcte toepassing van de rondzendbrief, is helder en eenduidig.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 13:05   #313
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dus zij gaat een inbreuk plegen op het principe van de openbaarheid van de gemeenteraad en dat is bovendien binnen haar partij de normale gang van zaken?
De openbaarheid van de gemeenteraad blijft behouden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 13:15   #314
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Jajaja, dat je fout was. De situatie, en de correcte toepassing van de rondzendbrief, is helder en eenduidig.
Ja, inderdaad. Maar de correcte toepassing is niet diegene waar jij in gelooft. Of liever, waar de NVA in gelooft.

De NVA heeft dan ook duidelijk en helder een andere kijk op de omzendbrieven dan de Raad van State.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 13:47   #315
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ja, inderdaad. Maar de correcte toepassing is niet diegene waar jij in gelooft. Of liever, waar de NVA in gelooft.
De Raad van State zegt van wel.

Citaat:
De NVA heeft dan ook duidelijk en helder een andere kijk op de omzendbrieven dan de Raad van State.
Ook wanneer je een fout argument blijft herhalen blijft het fout, hoor.

Je mag een arrest ten gronde proberen vinden dat zegt wat jij zegt, maar we weten beiden dat het niet bestaat.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 14:07   #316
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
De Raad van State zegt van wel.
Neen. De NVA zegt dat de Raad van State dat zegt. Een wereld van verschil, zeker wanneer de NVA verkeerd is.

Citaat:
Ook wanneer je een fout argument blijft herhalen blijft het fout, hoor.
Dat is een evidentie.

Citaat:
Je mag een arrest ten gronde proberen vinden dat zegt wat jij zegt, maar we weten beiden dat het niet bestaat.
Er zijn drie arresten ten gronde die duidelijk maken dat de Raad van State een andere lectuur heeft dan de NVA.
Ik zal ze zelfs citeren:

arresten 227.775, 227.776 en 227.777 van 20 juni 2014
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 14:39   #317
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen. De NVA zegt dat de Raad van State dat zegt. Een wereld van verschil, zeker wanneer de NVA verkeerd is.
Niet zeker, énkel wanneer de N-VA verkeerd is. Als ze juist is, is er geen verschil.

Citaat:
Er zijn drie arresten ten gronde die duidelijk maken dat de Raad van State een andere lectuur heeft dan de NVA.
Ik zal ze zelfs citeren:

arresten 227.775, 227.776 en 227.777 van 20 juni 2014
Deze gaan over de benoemingsprocedure van 3 burgemeesters. Het Hof kan dus niet ten gronde ingaan op de omzendbrief, doet dat dan ook niet, en deze wordt dan ook op geen enkele manier nietig verklaard. Slechte poging. Dubbel aangezien ik dit al in mijn eerste post had uitgelegd.

In ruil biedt ik u arrest 138.863 aan, waar de nietigverklaring wordt gevraagd en verworpen, en alwaar de intepretatie van de Vlaamse overheid wordt bekrachtigd. Ze blijft dus onverminderd van kracht.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 14:53   #318
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Niet zeker, énkel wanneer de N-VA verkeerd is. Als ze juist is, is er geen verschil.
Maar ze is nu eenmaal verkeerd...

Citaat:
Deze gaan over de benoemingsprocedure van 3 burgemeesters. Het Hof kan dus niet ten gronde ingaan op de omzendbrief, doet dat dan ook niet, en deze wordt dan ook op geen enkele manier nietig verklaard. Slechte poging. Dubbel aangezien ik dit al in mijn eerste post had uitgelegd.
Je waart goed attent in de lessen propaganda, zie ik. Dat is inderdaad wat de NVA beweert. Compleet verkeerd uiteraard.
Allé neen, eerlijk is eerlijk, de Raad van State heeft de omzendbrief niet nietig verklaard. Wel de facto niet meer toepasbaar gemaakt.

Citaat:
In ruil biedt ik u arrest 138.863 aan, waar de nietigverklaring wordt gevraagd en verworpen, en alwaar de intepretatie van de Vlaamse overheid wordt bekrachtigd. Ze blijft dus onverminderd van kracht.
De inhoud van dit arrest werd dan ook grotendeels tegengesproken door de Raad van State zelf. Maar, zoals ik al zij, omdat ik een eerlijke debater ben, geef ik jouw gelijk op één punt: de omzendbrief blijft geldig.
In theorie althans.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 15:50   #319
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar ze is nu eenmaal verkeerd...
Nee hoor, de enige keer dat de Raad van State is verzocht zich daarover uit te spreken heeft ze die interpretatie geheel gevolgd.

Citaat:
Je waart goed attent in de lessen propaganda, zie ik. Dat is inderdaad wat de NVA beweert. Compleet verkeerd uiteraard.
Nope, lees het arrest. Dit is de enige geldige regelgeving, zoals u hieronder trouwens zelf toegeeft.

Citaat:
Allé neen, eerlijk is eerlijk, de Raad van State heeft de omzendbrief niet nietig verklaard.
Voila. De omzendbrief volgens de interpretatie van de Vlaamse overheid is intact. Meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.

Citaat:
Wel de facto niet meer toepasbaar gemaakt.
Volstrekt onwaar. In tegendeel, de gemeentelijke administratie heeft geen andere keuze dan deze te volgen. In afwezigheid van nieuwe regels is de RvS zelfs verplicht om afwijkingen te vernietigen, dat is de rechtsstaat.

Nog meer in het tegendeel, het proefballonnetje uit de benoemingsarresten is niet uitvoerbaar, want een gemeente mag geen taalcodes gebruiken.

Soit, ik ben er vrij gerust in dat de RvS geen administratieve beslissingen zal vernietigen op basis van het volgen van een arrest dat ze zelf heeft uitgesproken. Dat zou een zeer vreemd juridisch limbo veroorzaken waar ze zelf als enige verantwoordelijk voor is, want er is geen enkel nieuw juridisch kader in tussentijd.

Citaat:
De inhoud van dit arrest werd dan ook grotendeels tegengesproken door de Raad van State zelf.
De toevoeging van de Franstaligen heeft blijkbaar zijn doel niet gemist, inderdaad. Daar zal de wetgever rekening mee moeten houden als ze in de toekomst haar interpretatie eventueel zou willen wijzigen in een nieuwe omzendbrief.

Citaat:
Maar, zoals ik al zij, omdat ik een eerlijke debater ben, geef ik jouw gelijk op één punt: de omzendbrief blijft geldig.
Er was ook maar 1 punt waar er discussie over bestond.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 16:25   #320
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nee hoor, de enige keer dat de Raad van State is verzocht zich daarover uit te spreken heeft ze die interpretatie geheel gevolgd.

Nope, lees het arrest. Dit is de enige geldige regelgeving, zoals u hieronder trouwens zelf toegeeft.

Voila. De omzendbrief volgens de interpretatie van de Vlaamse overheid is intact. Meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.
Fout. De Raad van State heeft zich twee keer uitgesproken. En de tweede keer heeft zij een ander standpunt ingenomen, waar zij de NVA niet meer volgt. Het enige dat de RVS niet kan doen, is de omzendbrief vernietigen, waardoor de circulaire juridisch blijft bestaan.

Wat niet wegneemt dat de Raad van State, hoe zegt zij het juist, Ah ja : "Beide voornoemde interpretaties zijn dus onrechtmatig.", een duidelijk standpunt inneemt. Dat is dan ook de tweede uitspraak, duidelijker kan bijna niet. En de overheid heeft zich daarnaar te schikken. Wat in concreto betekent, hoe zegt de Raad van State het juist, Ah ja, : "(een) rechterlijke uitspraak opdrong om die instructies buiten toepassing te laten."

Daarom uiteraard dat de NVA het arrest 'betreurt', ze beseft dat, behalve indien de Raad van State weer van rechtspraak verandert, het gedaan is met de omzendbrief Peeters. Dat zullen we trouwens waarschijnlijk vrij snel weten.

Verder hoeft de discussie niet te gaan, ook hier heb je gelijk.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be