Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2017, 02:55   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard Artificiële Intelligentie gaat ons van kant maken

Artificial Intelligence: it will kill us
video
Jay Tuck
31 jan 2017
Wie is Jay Tuck?
https://en.wikipedia.org/wiki/Jay_Tuck
De stelling van Tuck is verdedigbaar.
Hij is niet de enige. Denk aan Hawking.
Een aantal MIT-professoren waarschuwen ook in deze richting.
Het onderwerp = de letale autonome kunstmatige intelligentie die totaal ontspoort.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 mei 2017 om 02:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 10:13   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Neuralink gaat daar wat aan doen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=238494

Citaat:
Lees dit artikel over Elon Musks bedrijf Neuralink en je weet álles over de toekomst van de hersenen

...

Als je het verhaal hebt gelezen weet je niet alleen alles over de hersenen en over de stand van de toegepaste (medische) hersenwetenschap. Urban laat óók zien hoe technologie misbruikt kan worden, maar hoe dat vrezen en erover klagen het verschil nooit zal maken. Wat wel het verschil maakt: de ontwikkelingen een kant op proberen te duwen die goed is voor de hele mensheid.

En dat is wat Elon Musk (vooral bekend van ruimtebedrijf SpaceX en elektrische auto- en batterijenbedrijf Tesla) probeert. Hij waarschuwde een paar jaar geleden publiekelijk voor het risico van het ontwikkelen van ‘algemene kunstmatige intelligentie’: kort gezegd een machine die zichzelf alles kan leren wat de mens kan, en dan al heel snel meer.

Volgens Musk zouden we zoiets beter niet proberen te ontwikkelen.

Maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat hij die machine toch zal willen maken en daarbij (te) grote risico’s neemt.
En dus doet Musk wat hij met Tesla en SpaceX ook doet, zo analyseert Tim Urban: hij ontwikkelt een technologie die in dienst staat van de mensheid én die mensen heel graag willen hebben.

De multidisciplinaire zwaargewichten die Musk heeft aangenomen bij zijn nieuwe bedrijf Neuralink gaan zich in eerste instantie richten op het ontwikkelen van technologie voor hersenimplantaten zoals die er nu al zijn, om doven weer te laten horen of de symptomen van de ziekte van Parkinson te verminderen. Met dezelfde technologie zou je bijvoorbeeld ook Alzheimerpatiënten moeten kunnen helpen. Het liefst zonder dat hun schedel er voor open hoeft.

Maar dat is alleen maar het begin. Musks grotere doel met Neuralink is dat het tempo waarmee we met elkaar (en computers) communiceren een exponentiële sprong maakt. En dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat de mensheid zelf één wordt met de kunstmatig intelligente machine - het beste wapen tegen computers die zo slim worden dat mensen eindigen als een tweederangs soort.

https://decorrespondent.nl/6070/lees...45250-60674c1c

Citaat:
http://waitbutwhy.com/2017/04/neuralink.html

Neuralink and the Brain’s Magical Future

April 20, 2017 By Tim Urban

[...]

Contents

Part 1: The Human Colossus

Part 2: The Brain

Part 3: Brain-Machine Interfaces

Part 4: Neuralink’s Challenge

Part 5: The Wizard Era

Part 6: The Great Merger
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2017 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 18:22   #3
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neuralink gaat daar wat aan doen...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=238494
Ik vrees van niet.

Niemand, zelfs met de beste bedoelingen, zal dit kunnen tegenhouden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 18:42   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik vrees van niet.

Niemand, zelfs met de beste bedoelingen, zal dit kunnen tegenhouden.
Neuralink spreekt ook niet van tegenhouden.

Lees nog eens tem de allerlaatste zin:

En dat is wat Elon Musk (vooral bekend van ruimtebedrijf SpaceX en elektrische auto- en batterijenbedrijf Tesla) probeert. Hij waarschuwde een paar jaar geleden publiekelijk voor het risico van het ontwikkelen van ‘algemene kunstmatige intelligentie’: kort gezegd een machine die zichzelf alles kan leren wat de mens kan, en dan al heel snel meer.

Volgens Musk zouden we zoiets beter niet proberen te ontwikkelen.

Maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat hij die machine toch zal willen maken en daarbij (te) grote risico’s neemt.
En dus doet Musk wat hij met Tesla en SpaceX ook doet, zo analyseert Tim Urban: hij ontwikkelt een technologie die in dienst staat van de mensheid én die mensen heel graag willen hebben.

De multidisciplinaire zwaargewichten die Musk heeft aangenomen bij zijn nieuwe bedrijf Neuralink gaan zich in eerste instantie richten op het ontwikkelen van technologie voor hersenimplantaten zoals die er nu al zijn, om doven weer te laten horen of de symptomen van de ziekte van Parkinson te verminderen. Met dezelfde technologie zou je bijvoorbeeld ook Alzheimerpatiënten moeten kunnen helpen. Het liefst zonder dat hun schedel er voor open hoeft.

Maar dat is alleen maar het begin. Musks grotere doel met Neuralink is dat het tempo waarmee we met elkaar (en computers) communiceren een exponentiële sprong maakt. En dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat de mensheid zelf één wordt met de kunstmatig intelligente machine - het beste wapen tegen computers die zo slim worden dat mensen eindigen als een tweederangs soort.


- - - -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2017 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 22:07   #5
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

AI is 1 ding, maar indien er ingezet zou worden op artificiële cognitie, wie weet wat krijgen we? In sommige scenario's, zou die nieuwsgierigheid waarschijnlijk inderdaad niet opwegen tegen de gevolgen. Hopelijk is het dan een -whatif parameter.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 07:51   #6
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neuralink spreekt ook niet van tegenhouden.

Lees nog eens tem de allerlaatste zin:

En dat is wat Elon Musk (vooral bekend van ruimtebedrijf SpaceX en elektrische auto- en batterijenbedrijf Tesla) probeert. Hij waarschuwde een paar jaar geleden publiekelijk voor het risico van het ontwikkelen van ‘algemene kunstmatige intelligentie’: kort gezegd een machine die zichzelf alles kan leren wat de mens kan, en dan al heel snel meer.

Volgens Musk zouden we zoiets beter niet proberen te ontwikkelen.

Maar de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat hij die machine toch zal willen maken en daarbij (te) grote risico’s neemt.
En dus doet Musk wat hij met Tesla en SpaceX ook doet, zo analyseert Tim Urban: hij ontwikkelt een technologie die in dienst staat van de mensheid én die mensen heel graag willen hebben.

De multidisciplinaire zwaargewichten die Musk heeft aangenomen bij zijn nieuwe bedrijf Neuralink gaan zich in eerste instantie richten op het ontwikkelen van technologie voor hersenimplantaten zoals die er nu al zijn, om doven weer te laten horen of de symptomen van de ziekte van Parkinson te verminderen. Met dezelfde technologie zou je bijvoorbeeld ook Alzheimerpatiënten moeten kunnen helpen. Het liefst zonder dat hun schedel er voor open hoeft.

Maar dat is alleen maar het begin. Musks grotere doel met Neuralink is dat het tempo waarmee we met elkaar (en computers) communiceren een exponentiële sprong maakt. En dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat de mensheid zelf één wordt met de kunstmatig intelligente machine - het beste wapen tegen computers die zo slim worden dat mensen eindigen als een tweederangs soort.


- - - -
Ik bedoel juist, wat men niet zal kunnen tegenhouden is dat de mens zal eindigen als een tweederangs soort.

Men kan het hoogstens uitstellen, maar vroeg of laat neemt de machine het over. Het kan honderd, duizend of meer generaties duren, dus men moet zich misschien niet meteen zorgen maken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 14:58   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik bedoel juist, wat men niet zal kunnen tegenhouden is dat de mens zal eindigen als een tweederangs soort.

Men kan het hoogstens uitstellen, maar vroeg of laat neemt de machine het over. Het kan honderd, duizend of meer generaties duren, dus men moet zich misschien niet meteen zorgen maken.
Waarom zou het 100 generaties duren? Dat is lineair denken. Het zal veel sneller gaan.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 15:37   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waarom zou het 100 generaties duren? Dat is lineair denken. Het zal veel sneller gaan.
Hoi 10. Ik kan aan geen politieke discussies hier meer deelnemen wegens 8bp. Zoals STEEDS 'enkel' info delen, maar niet getreurd!

Dit wetenschaponderdeeltje lijkt me wel wat.

Ben zelf ook met AI bezig, jarenlang. Heb hier reeds wat gelezen. Voorlopig volg ik. Maar ik zal hier nog wel wat posten! Keep going en bedankt voor deze noodzakelijke impuls op dit forum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 15:56   #9
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waarom zou het 100 generaties duren? Dat is lineair denken. Het zal veel sneller gaan.
Misschien, misschien ook niet. Zelfs indien het binnen de 5 generaties is zou ik me nog niet onmiddellijk zorgen maken.

Ik stel enkel dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat gebeuren, vroeg of laat.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 17:22   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Op welke planeet?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 19:09   #11
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op welke planeet?
Nog geen zo'n stomme vraag. Wat indien we bijvoorbeeld redelijk intelligente machines naar Mars sturen met de capaciteiten om zichzelf in stand te houden en deze machines worden steeds intelligenter, volledig buiten onze controle om? The War of the Worlds zou wel eens werkelijkheid kunnen worden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:01   #12
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik stel enkel dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat gebeuren, vroeg of laat.
Ken je 'For a breath I tarry" van Roger Zelazny?

Dat ga je echt leuk vinden.

http://www.kulichki.com/moshkow/ZELQZNY/forbreat.txt

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 mei 2017 om 20:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 20:27   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De grote wereldproblemen vergen een AI of meerdere AI's om te kunnen aangepakt worden.

AI's zijn noodzakelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 22:46   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoi 10. Ik kan aan geen politieke discussies hier meer deelnemen wegens 8bp. Zoals STEEDS 'enkel' info delen, maar niet getreurd!
Dag zonbron. Ik dacht al, waar zit onze goede vriend zonbron?
8bp ... Klinkt als een enkelband.
Laat je niet ontmoedigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dit wetenschaponderdeeltje lijkt me wel wat.
Zeker. De zuurpruimen gaan het niet kapot krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ben zelf ook met AI bezig, jarenlang. Heb hier reeds wat gelezen. Voorlopig volg ik. Maar ik zal hier nog wel wat posten! Keep going en bedankt voor deze noodzakelijke impuls op dit forum.
Tot +.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 02:50   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Jaish Maghawir al-Thawra targeted the SAA
allegedly using a US-made Switchblade suicide drone.
It is known that this type of suicide drones
are operating only by the US Special Forces.
BRON
27 mei 2017
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 04:26   #16
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Nog eentje:
"The Technology Is Getting Real" - Laser Weapons Edge Closer To Battlefield Use
29 mei 2017
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 23:22   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Elon Musk just told a group of America's governors that we need to regulate AI before it’s too late
Musk is terrified of an AI takeover
15 jul 2017
“Until people see robots going down the street killing people, they don’t know how to react because it seems so ethereal,” he said.

“AI is a rare case where I think we need to be proactive in regulation instead of reactive. Because I think by the time we are reactive in AI regulation, it’s too late.”

“Normally the way regulations are set up is a while bunch of bad things happen, there’s a public outcry, and after many years a regulatory agency is set up to regulate that industry,” he continued.

“It takes forever. That, in the past, has been bad but not something which represented a fundamental risk to the existence of civilization. AI is a fundamental risk to the existence of human civilization.”
²
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 23:29   #18
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.134
Standaard

Elon Musk Warns Governors "AI is Fundamental Risk to Civilization"
15 jul 2017
Speaking to more than thirty of the nation’s governors on Saturday,
Tesla and SpaceX CEO Elon Musk quieted the room with this warning:
“AI is a fundamental risk to the existence of human civilization.” (...)
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 juli 2017 om 23:36.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2017, 12:05   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grote wereldproblemen vergen een AI of meerdere AI's om te kunnen aangepakt worden.

AI's zijn noodzakelijk.
Ik heb me altijd de volgende vraag gesteld. Wij mensen zijn op dit moment niet in staat om te reizen naar andere werelden. Stel nu dat dit fysisch wel mogelijk is. Gaat AI ons dan leren hoe het moet. Maw, gaat AI alle geheimen van het universum ontrafelen en kan AI het ons daarna uitleggen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2017, 13:16   #20
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb me altijd de volgende vraag gesteld. Wij mensen zijn op dit moment niet in staat om te reizen naar andere werelden. Stel nu dat dit fysisch wel mogelijk is. Gaat AI ons dan leren hoe het moet. Maw, gaat AI alle geheimen van het universum ontrafelen en kan AI het ons daarna uitleggen?
Die exacte overdenking heb ik ook reeds vaak gemaakt.
Het lijkt me zeer goed denkbaar dat gevorderde AI's inderdaad technologische mogelijkheden bieden aan de mens, waar we zonder die hulp misschien nooit toe zouden komen.

Doet me altijd denken aan Hyperion van Dan Simmons, één van de beste SF romans die ik ooit gelezen heb. Daarin geeft een groepering van AI's de mens inderdaad de technologische mogelijkheden voor interstellair reizen, supersnelle communicatie over de lichtjaren heen en teleportatie. Doch dit terzijde
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be