Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2017, 14:18   #761
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké en dan mag jij mij nu ook uitleggen waarom bij de laatste staking van de cipiers het in Vlaanderen wel bleek te draaien en in Wallonië totaal niet...
Of moet het zijn dat het was omdat in Vlaanderen men totaal niets inzit met de gevangenen en in Wallonië wel...?
Je weet evengoed als ik dat dit absoluut niks te maken heeft met de opvang van geïnterneerden in aparte, bijzondere inrichtingen.
Ik zal het dus annemen dat je, zonder het te zeggen, erkent dat ik de situatie op een correcte manier weergeef. Ik begrijp dat dit voor jou psychologisch te zwaar weegt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 15:47   #762
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om via dit forum over jouw daden, jouw gedragingen te oordelen (ik weet zelfs niet hoe je eruit ziet); maar je reclame hier voor de burkini spreekt boekdelend...
dus ik 'dring' de burkini op, omdat ik voor de rechten van moslima's pleit?

/facepalm
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:15   #763
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké en dan mag jij mij nu ook uitleggen waarom bij de laatste staking van de cipiers het in Vlaanderen wel bleek te draaien en in Wallonië totaal niet...
Of moet het zijn dat het was omdat in Vlaanderen men totaal niets inzit met de gevangenen en in Wallonië wel...?
Hoe vaak moet ik nog opmerken dat mijn oorspronkelijk voorbeeld ging over de toestand van de geïnterneerden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Eén van de belangrijkste/meest bekende verwijten aan België heeft nochtans niets met Brussel te maken. Dat er honderden geïnterneerden onterecht in Vlaamse gevangenissen verblijven wegens gebrek aan adequate opvang (en wiens rechten dus dagelijks worden geschonden) is niet de schuld van 'Hellegat Bruxelles'.


U kent hopelijk het verschil tussen een geïnterneerde en een gedetineerde?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 juli 2017 om 16:16.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:19   #764
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus ik 'dring' de burkini op, omdat ik voor de rechten van moslima's pleit?

/facepalm
Kunt ge niet beter voor hun rechten pleiten bij hun onderdrukkers?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:28   #765
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe vaak moet ik nog opmerken dat mijn oorspronkelijk voorbeeld ging over de toestand van de geïnterneerden?





U kent hopelijk het verschil tussen een geïnterneerde en een gedetineerde?
Dan zullen we, zoals de francofonie met de handjes naar boven om meer geld moeten vragen... of we zouden kunnen voorstellen dat het Vlaamse geld wegens hoogdringendheid in Vlaanderen blijft en niet doorgeschoven wordt naar Wallonië...
Want waarom is die opvang er niet, of toch onvoldoende in Vlaanderen???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 juli 2017 om 16:29.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:39   #766
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dan zullen we, zoals de francofonie met de handjes naar boven om meer geld moeten vragen...
Zal nogal moeilijk gaan, daar de materie een federale bevoegdheid is.

Citaat:
of we zouden kunnen voorstellen dat het Vlaamse geld wegens hoogdringendheid in Vlaanderen blijft en niet doorgeschoven wordt naar Wallonië...
Ik dacht nochtans duidelijk gemaakt te hebben dat de investeringen op dit ogenblik bijna helemaal hebben plaatsgevonden in Vlaanderen, via de bouw van de instellingen van Gent en Antwerpen...

Waarover klaag je dan?

Citaat:
Want waarom is die opvang er niet, of toch onvoldoende in Vlaanderen???
omdat de Christelijke zuil in Vlaanderen zich geen moer aantrekt van geïnterneerden. Te weinig rendabel.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 16:58   #767
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Absoluut niet, de situatie is/was in Vlaanderen dramatisch, veel erger dan in Wallonie. In tegenstelling tot Vlaanderen beschikt Wallonie immers over aangepaste infrastructuur (waarvan een deel evenwel helemaal verouderd is) om geïnterneerden op te vangen. In Vlaanderen zitten/zaten die geïnterneerden gewoon in de gevangenis (Merksplas en Turnhout)...
Een gevolg van de wafelijzerpolitiek, wellicht.

Andere verklaringen zullen voor de Walen pijnlijker uitvallen
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:01   #768
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dan zullen we, zoals de francofonie met de handjes naar boven om meer geld moeten vragen... of we zouden kunnen voorstellen dat het Vlaamse geld wegens hoogdringendheid in Vlaanderen blijft en niet doorgeschoven wordt naar Wallonië...
Want waarom is die opvang er niet, of toch onvoldoende in Vlaanderen???
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:25   #769
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een gevolg van de wafelijzerpolitiek, wellicht.

Andere verklaringen zullen voor de Walen pijnlijker uitvallen
Ik vrees dat het heel verhaal eerder Vlaanderen in een slecht daglicht plaatst...

Het verhaal is immers als volgt:

- Wallonie beschikt inderdaad over een verouderde infrastructuur dat werkt volgens een verouderd model, namelijk de instelling van Paifve. De beslissing om die instelling te bouwen dateert van eind jaren vijftig, begin jaren zestig toen er beslist werd een nieuwe interneringswet op te maken.
In dat kader was er nood aan een specifieke instelling voor de opvang van geinterneerden. Omdat de cijfers toen eigenlijk niet zo hoog waren, werd er gekozen voor één, tweetalige, instelling, die net naast de taalgrens zou gebouwd worden.
Er werd gekozen voor Paifve.
De bedoeling was dus een tweetalige instelling te bouwen, maar ondertussen werd een bepaald wet gestemd, namelijk de taalwet. Ineens kon Paifve enkel bestemd worden voor Franstaligen, wat ook geschiedde.
Voor de Vlaamse internés werden dan maar Merksplas en Turnhout aangewezen als "instellingen van sociaal verweer".

- De tweede instelling is een totaal ander verhaal. Het gaat om les Marronniers, een psychiatrisch ziekenhuis dat afhangt van het Waals Gewest. Justitie en het Waals Gewest hebben daar een samenwerkingsakkoord afgesloten waarbij het ziekenhuis de geinterneerden opvangt als "instelling van sociaal verweer", en waarbij Justitie de gebruikte bedden betaalt.
Vlaanderen kent dat systeem niet (tenzij op heel beperkte schaal in Zelzate, Bierbeek en Boornem). Waarom? Heel eenvoudig omdat 90% van de psychiatrische opvang in Vlaanderen toebehoort aan de "privé", nl de Christelijke zuil (Broeders van Liefde, Emmaüs, enz). En zij weigeren pertinent om afspraken te maken en geinterneerden op structurele wijze op te vangen. Louter om financiële redenen en ook een beetje voor eigen comfort.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2017, 17:56   #770
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dan zullen we, zoals de francofonie met de handjes naar boven om meer geld moeten vragen... of we zouden kunnen voorstellen dat het Vlaamse geld wegens hoogdringendheid in Vlaanderen blijft en niet doorgeschoven wordt naar Wallonië...
Want waarom is die opvang er niet, of toch onvoldoende in Vlaanderen???
Het is opvallend dat ge niet weet waarover het gaat, en nog opvallender is dat het u niet stoort dat ge niet weet waarover het gaat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 10:59   #771
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kunt ge niet beter voor hun rechten pleiten bij hun onderdrukkers?
dat doe ik.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 11:09   #772
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat doe ik.
Doet ge niet.
Ge beweert immers het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
als je de onderdukten wil beschermen, pak dan de onderdrukkers aan, niet de onderdrukten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:01   #773
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Doet ge niet.
Ge beweert immers het volgende:
nogmaals

/facepalm
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:09   #774
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zal nogal moeilijk gaan, daar de materie een federale bevoegdheid is.



Ik dacht nochtans duidelijk gemaakt te hebben dat de investeringen op dit ogenblik bijna helemaal hebben plaatsgevonden in Vlaanderen, via de bouw van de instellingen van Gent en Antwerpen...

Waarover klaag je dan?



omdat de Christelijke zuil in Vlaanderen zich geen moer aantrekt van geïnterneerden. Te weinig rendabel.
En wie heeft op alle mogelijke manieren geholpen om die Christelijke zuil in het leven te roepen en nog erger in het leven te houden zelfs als ze buiten de lijntjes kleurde???
Is die Christelijke zuil, eens aan de Vlamingen verkocht als de beschermer van de Vlaamse belangen niet juist het smeergeld gebleken, of toch de instelling waarlangs dat smeergeld, omkoopgeld moet versast worden, dat la Belgique moet samenhouden???

Gewoon al het feit dat er in Vlaanderen instellingen niet in stand worden gehouden, zelfs niet worden opgericht omdat een zuil daar geen interesse voor heeft zegt toch meer dan genoeg hoe verrot dit land is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:19   #775
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vrees dat het heel verhaal eerder Vlaanderen in een slecht daglicht plaatst...

Het verhaal is immers als volgt:

- Wallonie beschikt inderdaad over een verouderde infrastructuur dat werkt volgens een verouderd model, namelijk de instelling van Paifve. De beslissing om die instelling te bouwen dateert van eind jaren vijftig, begin jaren zestig toen er beslist werd een nieuwe interneringswet op te maken.
In dat kader was er nood aan een specifieke instelling voor de opvang van geinterneerden. Omdat de cijfers toen eigenlijk niet zo hoog waren, werd er gekozen voor één, tweetalige, instelling, die net naast de taalgrens zou gebouwd worden.
Er werd gekozen voor Paifve.
De bedoeling was dus een tweetalige instelling te bouwen, maar ondertussen werd een bepaald wet gestemd, namelijk de taalwet. Ineens kon Paifve enkel bestemd worden voor Franstaligen, wat ook geschiedde.
Voor de Vlaamse internés werden dan maar Merksplas en Turnhout aangewezen als "instellingen van sociaal verweer".

- De tweede instelling is een totaal ander verhaal. Het gaat om les Marronniers, een psychiatrisch ziekenhuis dat afhangt van het Waals Gewest. Justitie en het Waals Gewest hebben daar een samenwerkingsakkoord afgesloten waarbij het ziekenhuis de geinterneerden opvangt als "instelling van sociaal verweer", en waarbij Justitie de gebruikte bedden betaalt.
Vlaanderen kent dat systeem niet (tenzij op heel beperkte schaal in Zelzate, Bierbeek en Boornem). Waarom? Heel eenvoudig omdat 90% van de psychiatrische opvang in Vlaanderen toebehoort aan de "privé", nl de Christelijke zuil (Broeders van Liefde, Emmaüs, enz). En zij weigeren pertinent om afspraken te maken en geinterneerden op structurele wijze op te vangen. Louter om financiële redenen en ook een beetje voor eigen comfort.
En zou het ook kunnen om de ontbrekende wettelijke veiligheidsvoorschriften in de Belgische wetgeving... waardoor dikwijls elke hoognodige hardhandige behandeling van geinterneerden, noodzakelijke om de veiligheid van het personeel te waarborgen, gebannen is???
Of ook om wille van het willekeurig plaatsen van gevaarlijke personen, waar die instellingen dikwijls geen weg mee weten, enkel en alleen opdat het gerecht zijn handen in onschuld kan wassen???

Zo eenvoudig als u het voorstelt is het inderdaad niet... Ik weet van iemand die in de psychiatrie gewerkt heeft in Luik hoe het er met gevaarlijk klienteel dikwijls aan toe gaat...
Ze mogen (wettelijk en zo gezegd wegens de bescherming van de mensenrechten van het kienteel) niets, maar ze moeten wel alles geregeld krijgen, dikwijls zelfs met gevaar voor het eigen leven...

En de staat waar is die op zo momenten???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:21   #776
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het is opvallend dat ge niet weet waarover het gaat, en nog opvallender is dat het u niet stoort dat ge niet weet waarover het gaat.
En omdat ik gedetineerden en geinterneerden (waar het dikwijls ook gaat om gedetineerden) door elkaar gehaspeld heb, zou alles wat ik hier vertel vervallen...
Wat zou je dat graag hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:36   #777
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vrees dat het heel verhaal eerder Vlaanderen in een slecht daglicht plaatst...

Het verhaal is immers als volgt:

- Wallonie beschikt inderdaad over een verouderde infrastructuur dat werkt volgens een verouderd model, namelijk de instelling van Paifve. De beslissing om die instelling te bouwen dateert van eind jaren vijftig, begin jaren zestig toen er beslist werd een nieuwe interneringswet op te maken.
In dat kader was er nood aan een specifieke instelling voor de opvang van geinterneerden. Omdat de cijfers toen eigenlijk niet zo hoog waren, werd er gekozen voor één, tweetalige, instelling, die net naast de taalgrens zou gebouwd worden.
Er werd gekozen voor Paifve.
De bedoeling was dus een tweetalige instelling te bouwen, maar ondertussen werd een bepaald wet gestemd, namelijk de taalwet. Ineens kon Paifve enkel bestemd worden voor Franstaligen, wat ook geschiedde.
Voor de Vlaamse internés werden dan maar Merksplas en Turnhout aangewezen als "instellingen van sociaal verweer".

- De tweede instelling is een totaal ander verhaal. Het gaat om les Marronniers, een psychiatrisch ziekenhuis dat afhangt van het Waals Gewest. Justitie en het Waals Gewest hebben daar een samenwerkingsakkoord afgesloten waarbij het ziekenhuis de geinterneerden opvangt als "instelling van sociaal verweer", en waarbij Justitie de gebruikte bedden betaalt.
Vlaanderen kent dat systeem niet (tenzij op heel beperkte schaal in Zelzate, Bierbeek en Boornem). Waarom? Heel eenvoudig omdat 90% van de psychiatrische opvang in Vlaanderen toebehoort aan de "privé", nl de Christelijke zuil (Broeders van Liefde, Emmaüs, enz). En zij weigeren pertinent om afspraken te maken en geinterneerden op structurele wijze op te vangen. Louter om financiële redenen en ook een beetje voor eigen comfort.
Bedankt voor deze interessante verduidelijking.
Zelfs de gediplomeerde papenvreter die ik ben walgt van het financiële cynisme van die kazuifeldragers...
En dat is dan de orde van dat stuk verdriet dat op geregelde basis melodramatische columns mag schrijven voor de standaard : Rene Stockman.

Zum kotsen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:38   #778
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nogmaals

/facepalm

Laatst gewijzigd door Bobke : 27 juli 2017 om 12:42.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:46   #779
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus ik 'dring' de burkini op, omdat ik voor de rechten van moslima's pleit?

/facepalm
Dat zijn geen rechten maar privilèges. Als je een uitzondering mag vormen op een wet, kb, decreet, verordening of règlement; dan heg je privilèges en dat is positieve discriminatie
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 12:59   #780
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Blijkbaar zijn wij (Westerlingen) de onderdrukkers van moslimvrouwen en niet de islam zelf.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be