Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2017, 19:21   #41
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
Het fietsongeval gisteren bewijst nog maar eens dat de regels door iedereen juist moeten nageleefd worden. Het "galant" stoppen op een voorrangsbaan is uiterst gevaarlijk wat is bewezen in het zware ongeval gisteren. Zowel de fietsers als het achteropkomend verkeer zijn in totale verwarring gebracht. Men zou de stoppende bestuurder een zeer grote verantwoordelijkheid aan het ongeval moeten toekennen. Nog steeds zijn er mensen die het "galant" zijn beschouwen als het toekennen van een recht dat er eigenlijk geen is. Meestal dezelfden die dat omgekeerd recht ook afdwingen als ze de kans krijgen. De anderen moeten dan maar "galant" zijn.
Wat moet je dan zeggen van die gevaarlijke truuk van onze Commies om chauffeurs te nopen tot trager rijden middels een voorrang-van-rechts op een hoofdweg met allemaal flut-zijstraatjes?
Moesten de meesten die uit zo een flut-zijstraatje komen hun voorrang "pakken", dan zou het er vol wrakstukken liggen.
Regels zijn afspraken, wat nut kan hebben, voor meer vlotheid zorgen, maar het moeten wel nog altijd de juiste/beste afspraken zijn, niet zo van die afspraken die eerder gemaakt zijn met andere/bij bedoelingen, zoals die voorrang van rechts van rustige straten op drukke hoofdwegen eigenlijk bedoeld is als risico-pusher tegen snelheid.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 19:44   #42
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Net zo dat "wringen" van fietsers en chauffeurs in nauwe doorgangetjes, waar je zo moet kijken en maneuvreren om er langs te kunnen, dat het moeilijk wordt om ook nog uit te kijken voor verkeer.
Bvb in eerdere tijden kon je als fietser omkijken en anticiperen om over te steken wanneer het beste past, nu ben je gedwongen om over te steken op een specifieke plaats tussen borduren paaltjes al hotsende over drempels van rioolgoten (je bent door de engte gedwongen om er loodrecht over te rijden), en daarbij nog moeten uitkijken voor verkeer. Anticiperen is niet meer mogelijk. En zo komt alles samen op zelfde momenten, en wordt er schade geleden (kijk maar naar de toestand van de rommel die de Commies er plantten) / gebeuren er ongelukken.

Aan de ene kant zeggen de Commies dat ritsen beleefd is, aan de andere kant doen ze er alles aan om ritsen te saboteren. Want dat is wat ze eigenlijk doen met dat dwingen tot een bepaalde locatie. En zo raken die eilanden met obstakels bezaaid met scherven, brokken, scheef geduwde paaltjes en vol putten van het vele remmen / optrekken / kort draaien. Zelfde scenario voor hun verkeersdrempels. Die zijn aangelegd in rode klinkers, en waar de wielen van auto's over gaan krijg je zo een serie putten in de langsrichting, typerend voor hotsende voertuigen, en dat versterkt zich zelf. Als je daar als fietser over rijdt breek je spaken en schokt alles kapot / los dat gemonteerd zit. Je ziet er vaak versplinterde ledpinkers, losgekomen spatlappen en gebroken spatbord uiteinden liggen.
Je bent dan genoopt om er midden over te rijden (waar de wielen van auto's minst komen) maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan met chauffeurs achter je die denken dat je rechts blijft aanhouden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 05:16   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Waarom zouden die al niet op fietsen kunnen hebben rondgereden voor ze er "elektrische" aan toevoegden?
En even voor de hand liggend, fietsen zonder motor is veel lastiger en je bent langer onderweg, dus vroeger maakten ze misschien, al puffend, tochtjes van 5 km en nu met elektrisch durven ze al eens, al babbelend, 20 km verder suizen.
Ik vind dat niet erg, erger vind ik het fenomeen van de pauzes die ze inlassen.
Laat zo'n oudjes eens blazen!
Meer dan de helft heeft één of meerdere speciale bieren door het keelgat gegoten. Ze doen dit bij iedere fietstocht, iedere dag dat het weer het toelaat.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 09:27   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind dat niet erg, erger vind ik het fenomeen van de pauzes die ze inlassen.
Laat zo'n oudjes eens blazen!
Meer dan de helft heeft één of meerdere speciale bieren door het keelgat gegoten. Ze doen dit bij iedere fietstocht, iedere dag dat het weer het toelaat.
In Limburg drinken ze nochtans koffie met een groot stuk vlaai.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 20:52   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is een klassiek en herkenbaar ongeval met op een baan met 2 rijvakken. De automobilist op het rechtse vak stopt, terwijl een andere hem inhaalt en vervolgens op zie die oversteken knalt.

Mensen zouden defensief moeten rijden, helaas heb je hiervoor verstandelijke capaciteiten nodig en net daar wringt het schoentje.

Kortom de persoon die op fietsers inreed had dit moeten kunnen inschatten en niet gewoon blind voorbij vlammen.

Op zich is er niets mis met galant zijn, het kan enkel tot tricky situations leiden, ook voor degene die oversteekt. Maatregelen in de infrastructuur kunnen dit vaak voorkomen zoals in dit geval één vak ter hoogte van de oversteekplaats.
De grote fout zit hem bij het beleid.

Het regeltje zwakke weggebruiker wordt totaal verkeerd toegepast.

Om te beginnen, wie is er zwakke weggebruiker? Ten overstaan van een vrachtwagen is een gewone automobilist ook een zwakke weggebruiker. Nochtans krijgt die automobilist hier ook geen voorrang door.

Men geeft aan voetgangers en fietsers een vals gevoel van veiligheid. De auto moet opletten voor de zwakke weggebruiker en hierdoor voelt de fietser zich heer en meester in het verkeer. Zelfs daar waar hij helemaal geen voorrang heeft rijd hij roekeloos en onoplettend in en tussen het verkeer daar waar men juist de zwakke weggebruiker had moeten bewust maken van het feit dat hij een zwakke weggebruiker is en dat maximale voorzichtigheid voor hem belangrijk is.

Zelfs politie per fiets kijken niet uit hun doppen waar nodig. Ze komen van een fietspad aan een rond punt en hebben haaientanden maar rijden onachtzaam gewoon de baan over. Onlangs heb ik er in Oostende zo ene tegen gekomen aan een kruispunt waar dat ge, als je tien keer als automobilist daar door rijd je er zeker negen keer een vooraan op je motorkap hebt liggen. Twee flikken per fiets staken over zonder rekening te houden met de haaientanden langs hun kant en ik,...reed ook door. De tweede flik die net iets achterop reed van de eerst kon nog juist stoppen, de eerste heeft zich een aap geschrokken en begon dik van zijn oren te maken, tegen mij voor zijn eigen fout, tot ik hun er op gewezen heb dat ze hun ogen moeten gebruiken, dat haaientanden geen versiering zijn op de weg.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2017 om 21:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 21:09   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Limburg drinken ze nochtans koffie met een groot stuk vlaai.
En die wielerterroristen dan. Die rijden van café naar café. Als ze die laten blazen achter dat ze een uur of twee onderweg zijn mogen ze allemaal naar huis gaan met hunne fiets op hunne rug.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2017 om 21:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 21:17   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem lijkt mij hier de infrastructuur te zijn. Een drukke fietsroute die een 90 km/u baan dwarst en geen snelheidsverlaging tot bijvoorbeeld 50 voorzien is misdadig.

En een automobilist die stopt als hij fietsers ziet komen aanrijden? Als ik denk dat hij zelfs zonder voorrang gaat doorrijden dan stop ik ook. Beter dat dan hem doodrijden.
Nee, uw verantwoordelijkheid niet nemen, dat is misdadig.

Tegenwoordig is het altijd de andere die maar moet opletten. Dat is zo wanneer er een kind onder een auto loopt ook het geval. Ik ben ook kind geweest en ons werd ons geleerd dat we zeer voorzichtig moesten zijn wanneer we overstaken. Nu loopt er ne kleine van vijf jaar de straat over, pattat onder een auto en de auto heeft het gedaan. Nee, de ouders van die kleine hebben het gedaan, die zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor hun kind, ge moet geen kind van vijf jaar los laten lopen op straat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 21:22   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grote probleem lijkt mij hier de infrastructuur te zijn. Een drukke fietsroute die een 90 km/u baan dwarst en geen snelheidsverlaging tot bijvoorbeeld 50 voorzien is misdadig.

En een automobilist die stopt als hij fietsers ziet komen aanrijden? Als ik denk dat hij zelfs zonder voorrang gaat doorrijden dan stop ik ook. Beter dat dan hem doodrijden.
Dat is nu zowat de zelfde redenering als die waarom Franstaligen hier geen Nederlands spreken.

Het is in de eerste plaats aan die fietser om verantwoord te rijden en wanneer die dat niet doen en wij blijven ze maar als voorrang hebbende behandelen gaat hun gedrag er zeker niet op vooruit gaan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2017, 21:28   #49
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik geef alleen voorrang aan zwakkere weg gebruikers. Anders probeer ik de voorrang af te pakken. Een voetganger die net uit een auto stapt rij ik ook overhoop. Ik kijk los door die vermomming. :]
Ik geef alleen voorrang daar waar de andere weggebruiker voorrang heeft, en daar zullen ze het moeten mee stellen, anders hoeven er geen voorrangregels te zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be