Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2017, 15:17   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alle nieuwe Volvo's vanaf 2019 minstens stekkerhybride.

Na Vorst met E-Audi nu ook Gent met E-Volvo.

Volvo gaat zoals Tesla, Audi enz... ook voor (tot) 100 kWh batterijpack...

Al 154 reacties...
En wie gaat dat als consument kunnen betalen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 15:33   #22
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
35-40k zal goed draaien voor lease.

Het lijkt me dat iedereen de e- wagen voor lease ontdekt.
Iedereen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 15:34   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wie gaat dat als consument kunnen betalen ?
Meer dan 80% van de verkochte Volvo's zijn leasingwagens....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 18:47   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Meer dan 80% van de verkochte Volvo's zijn leasingwagens....
En wie koopt die dan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 18:50   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En wie koopt die dan?
Het wordt stilaan onbetaalbaar. De belastingsaftrek is dacht ik gedaald van 120 naar 100% en als er teveel elektrische leasewagens zijn gaat dat verder dalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 19:10   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wie gaat dat als consument kunnen betalen ?
Koken kost geld.
In dit geval is koken rondrijden zonder al teveel vervuilen.

Een oude gebuur destijds maakte van zijn oren toen hij een nieuwe auto ging kopen: hij wou een model zonder veiligheidsgordels. Hij reed al tientallen jaren zonder en moest die dingen niet hebben.
Hij heeft toch betaald hoor. En na een boete, deed hij de gordel zelfs om.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 20:59   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Wat een grote "faal" lijkt te worden is CNG ,of eventueel een terugkeer van LPG (dat ongeveer 30 jaar geleden de weg voorwaarts leek te worden).


Te vrezen valt dat autofabrikanten en brandstofdistributeurs gewoon een beetje naar elkaar zitten te kijken in plaats van spijkers met koppen slaan...Hier in Vlaanderen zijn het een paar onafhankelijke distributeurs die het in hun eigen tankstations aanbieden en dat is het...Electrische laadpalen zullen straks talrijker zijn....


Maar.....eigenlijk....het schiet ook niet echt op met electrische laadpalen,en het ontplooien van "universele "snellader"-technologie.


Tesamen met het ,onvermijdelijke-,terugdraaien van staatssteun voor privé-vervoersmiddelen in het algemeen kan dit wel eens de achilleshiel betekenen voor de e-car....

Hier in Europa kijkt iedereen te veel naar de staat om iets gedaan te krijgen...dan kun je evengoed in de zon kijken en verwonderd zijn dat je blind bent voor wat elders gebeurt.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 augustus 2017 om 21:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 22:26   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iedereen?
Volvo, Audi, Tesla Model 3...dat zijn allemaal wagens die in het segment typische middenkader leasewagen zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 22:27   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het wordt stilaan onbetaalbaar. De belastingsaftrek is dacht ik gedaald van 120 naar 100% en als er teveel elektrische leasewagens zijn gaat dat verder dalen.
Met audi vorst en volvo gent zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. Die zullen wel lobbyen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 22:28   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De kans is groot dat over een paar jaar er geen ICE wagens meer worden gemaakt in Belgie....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 22:31   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wat een grote "faal" lijkt te worden is CNG ,of eventueel een terugkeer van LPG (dat ongeveer 30 jaar geleden de weg voorwaarts leek te worden).


Te vrezen valt dat autofabrikanten en brandstofdistributeurs gewoon een beetje naar elkaar zitten te kijken in plaats van spijkers met koppen slaan...Hier in Vlaanderen zijn het een paar onafhankelijke distributeurs die het in hun eigen tankstations aanbieden en dat is het...Electrische laadpalen zullen straks talrijker zijn....


Maar.....eigenlijk....het schiet ook niet echt op met electrische laadpalen,en het ontplooien van "universele "snellader"-technologie.


Tesamen met het ,onvermijdelijke-,terugdraaien van staatssteun voor privé-vervoersmiddelen in het algemeen kan dit wel eens de achilleshiel betekenen voor de e-car....

Hier in Europa kijkt iedereen te veel naar de staat om iets gedaan te krijgen...dan kun je evengoed in de zon kijken en verwonderd zijn dat je blind bent voor wat elders gebeurt.....
China en de VS zullen het voortouw nemen.

In de VS heb je nu eenmaal, zeker in Californie, een leger software engineers etc...in silicon valley en omstreken die met salarissen van tussen de 150 en 300k per jaar gemakkelijk Teslas kunnen kopen.

En techmannen hebben nu eenmaal graag tech....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 22:34   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met audi vorst en volvo gent zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. Die zullen wel lobbyen.
Lease wagens kosten ons allen 3 miljard per jaar.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 augustus 2017 om 22:34.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2017, 23:02   #33
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En wie koopt die dan?
Nieuw, vooral leasing zoals ik al zei.
Soms een wat meer bemiddelde particulier.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 augustus 2017 om 23:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 08:08   #34
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met audi vorst en volvo gent zie ik dat nog niet zo snel gebeuren. Die zullen wel lobbyen.
Alsof de Belgische markt ook maar van enig belang is voor beide fabrieken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 09:28   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Alsof de Belgische markt ook maar van enig belang is voor beide fabrieken.
Onbelangrijk zou ik BE nu ook niet noemen.
Volvo heeft hier 3-4 % marktaandeel, en Audi zelfs ~ 6,5 %

http://autotijd.be/verkoopcijfers/audi

Audi verkoopt dus relatief beter in BE dan in Europa, waar het ca. 1% minder is

http://autotijd.be/verkoopcijfers/europa/audi
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 11:51   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lease wagens kosten ons allen 3 miljard per jaar.
Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.
Die 3 miljard zijn gewoonweg loon. Loon aan die werknemers waarvan de werkgever denkt dat hij die moet in de watten leggen omdat hij het waard is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2017, 11:56   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

In ieder geval, de omslag naar voornamelijk elektrische wagens gaat er komen.

Optimisten zeggen dat het er vlugger gaat zijn dan we denken, en pessimisten het omgekeerde.

De markt, gecorrigeerd door de overheid, zal het ritme bepalen.
Optimisten zullen zeggen: durvende en ondernemende overheid; pessimisten: bange, logge overheid ... bla bla ...

Correctie door de overheid: als ze het niet geforceerd goedkoper maken, (en fossiele nog meer geforceerd duurder) dan zal het wat langer duren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 20:10   #38
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

En wie zijn er de slimsten van gans het steek eens een electromotor in je auto om de CO2 uitstoot te beperken gebeuren: de chinese eigenaar die de winsten gaan opstrijken van het gelobby bij de EU, van het denkwerk van europese ingenieurs en van al wat tot electrificatie van wagens heeft geleid...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 20:25   #39
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.
Die 3 miljard zijn gewoonweg loon. Loon aan die werknemers waarvan de werkgever denkt dat hij die moet in de watten leggen omdat hij het waard is.
Ik vind dat die aberratie moet stoppen. Om de belachelijk hoge loonlast boven het netto loon te verzachten heeft men de "bedrijfswagen" uitgevonden als "extra" loon. Ik vind het normaal dat techniekers of vertegenwoordigers die de baan voor hun bedrijf op moeten daar voor in aanmerking komen maar niet een werknemer die de ganse dag achter de band staat of op het bureel werkt. Dat men dit gelul van "bedrijfswagen" stopt en eventueel die mensen hun netto loon verhoogt met minder loonlast belasting ipv deze idiote poespas.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 20:43   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
En wie zijn er de slimsten van gans het steek eens een electromotor in je auto om de CO2 uitstoot te beperken gebeuren: de chinese eigenaar die de winsten gaan opstrijken van het gelobby bij de EU, van het denkwerk van europese ingenieurs en van al wat tot electrificatie van wagens heeft geleid...
Bron? Hoeveel is de winst al?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2017 om 20:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be