Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2004, 10:21   #161
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Uit dezelfde txt:

8)

In die txt beweert men trouwens wél dat je het IQ vd zwarten kunt optrekken, wat al heel wat anders is dan de Mitgards onder ons lopen te verkondigen.
ze kunnen toch moeilijk zeggen dat het hopeloos is met de zwarten hé (of dat de blanken het slimste ras zouden zijn), we leven in een PC wereld, en iedereen wil graag zijn job behouden .
maar tis al een voorzichtige poging om de PC-dogma's wat tegen de schenen te schoppen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 12:15   #162
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

[quote=Mitgard]dat u dom bent, daar kunt u niets aan doen, maar dan moet u wel wat vaker uw mond houden.

lees:
http://www.meervrijheid.nl/index.html?mrwealth.htm[/QUOTE]

Interessant artikel, maar ik zie hier weeral een reden in om aan ontwikkelingshulp te doen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 09:36   #163
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dat u dom bent, daar kunt u niets aan doen, maar dan moet u wel wat vaker uw mond houden.
Ik snap niet dat u zo dom bent dat u uw oordeel laat afhangen van slechts één obscure studie. Het ligt toch voor de hand dat de werkelijkheid gecompliceerder is.
Ons meten van IQ is sterk westers-orthodox geïnspireerd. Natuurlijk dat dit anders werkt op andere culturen. Mijn antwoord op dit stukje van beperkt denken (bron: Amazon):
Citaat:
what is IQ?
At first sight, Lynn and Vanhanen (L+V) appear to have discovered a remarkable and previously unsuspected relationship between IQ and the national wealth of countries. Judging from reviews on this site and others this is clearly an idea which catches the imagination of some readers. However, L+V give a very one sided account. This is a common feature of genetic accounts of intelligence, which leads many to suspect the true motives of such authors. The danger of such a one sided account here is that readers not aware of the full complexities of the issues are seduced into what appears a very straightforward hypothesis - that the poor countires of the world are in their predicament because of the natural intelligence of their population. L and V neglect to point out that the nature of IQ is just about the most controversial topic within modern psychology. There is no agreement between researchers as to what IQ tests measure. Whatever it is they measure, there is no agreement as to how much of this quantity is determined by the environment on the one hand and genetics on the other. L and V adopt the stance that IQ is largely genetic. This is far from accepted, and all the relevant evidence comes from the West. In the rich countries such as the UK and USA, with high standards of educational provision accessible to the majority, performance on IQ tests may well have a substantial genetic component. This is less likely to be the case in the third world, where the majority of the population have little access to good education, not to mention adequate food, housing etc. In other words, IQ in the third world is likely to be an index of access to education. This is further borne out by illiteracy rates. Illiteracy is a consequience of receiving little if any education. Illiteracy rates reported by Unesco correlate -0.73 with L and Vs international IQ estimates. Illiteracy has been shown to cause real brain changes, and reduced abstract problem solving, exactly the kinds of skills measured on the IQ tests reported by L and V. Even these abstract problem solving tests are far from culture free, as Naglieri has shown with his improved tests on which cross racial differences are negligible. In short, L and Vs account is polemical and one sided. It is dangerous in that some readers might be tempted to assume that the text gives an unproblematic account of how third world poverty is a result of low intelligence. Before accepting this simple and unbalanced hypothesis, readers should familiarise themselves with more thorough and balanced accounts, e.g. that of Mackintosh
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 09:42   #164
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1* Dat bedrag wordt enkel en alleen bepaald door de regering.
2* Je weet blijkbaar niet wat 10 miljard euro is.
deze andere maatregelen vind ik meestal goed. Waarom voert de politiek correcte regering dit niet uit?
3* Als ik het voor het zeggen heb zou een deel van die transfers beter naar hulpbehoevende landen gaan in plaats van naar verkwistend Wallonië.
Dus on topic.
1.Wie zit er in het parlement? Ook het VB. En elke partij (ook de oppositie heeft recht op amenderen. Dus de schuld afschuiven is hier wat te gemakkelijk.
2. 10 miljard euro is internationaal gezien weinig.
De andere maatregelen moeten internationaal worden uitgevoerd, België is en blijft daar een kleine garnaal.
3. ontopic of niet, we hebben hier al teveel over gediscussieerd.
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:20   #165
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ze kunnen toch moeilijk zeggen dat het hopeloos is met de zwarten hé (of dat de blanken het slimste ras zouden zijn), we leven in een PC wereld, en iedereen wil graag zijn job behouden .
maar tis al een voorzichtige poging om de PC-dogma's wat tegen de schenen te schoppen.
Het is niet hopeloos, vermits IQ verhoogt kan worden. Het IQ vd Nederlandse jeugd is gemiddeld met 20 punten gestegen in de periode 1953-1983. Ik zie dus niet in waarom hetzelfde niet mogelijk zou zijn met de zwarten.
__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:22   #166
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Daarom: afschaffen die ontwikkelingshulp! Zoals Nietzsche al zei: "Medelijdende handen kunnen onder bepaalde omstandigheden een gewoonweg catastrofaal effect sorteren".
Kom kom zeg, "koenraad"...

Als Vlaams Blokker (afin ja, soms toch) zou je juist zo veel mogelijk aan ontwikkelingssamenwerking moeten doen. Een welvarend buitenland betekent minder immigratie, want wat de linksen ook mogen beweren: echte politieke vluchtelingen zijn zeldzaam.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:47   #167
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
1.Wie zit er in het parlement? Ook het VB. En elke partij (ook de oppositie heeft recht op amenderen. Dus de schuld afschuiven is hier wat te gemakkelijk.
2. 10 miljard euro is internationaal gezien weinig.
De andere maatregelen moeten internationaal worden uitgevoerd, België is en blijft daar een kleine garnaal.
3. ontopic of niet, we hebben hier al teveel over gediscussieerd.
1* Elk VB-amendement wordt principiëel afgekeurd. Alles wordt buiten het parlement beslist in de ministerraad en op de partijhoofdkwartieren. Maar ik weet natuurlijk ook dat de egoïsten overal zitten, maar de schuld op de oppositie schuiven als enkel de regering beslist is zeker te gemakkelijk.
2* 10 mijard euro is in Belgische verband zeer veel. Maar in vergelijking met meer is het inderdaad minder en daar heb je gelijk in.
3* Zulk een schandaal zal blijvend aangeklaagd worden tot het verdwijnt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 10:51   #168
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1* Elk VB-amendement wordt principiëel afgekeurd. Alles wordt buiten het parlement beslist in de ministerraad en op de partijhoofdkwartieren. Maar ik weet natuurlijk ook dat de egoïsten overal zitten, maar de schuld op de oppositie schuiven als enkel de regering beslist is zeker te gemakkelijk.
2* 10 mijard euro is in Belgische verband zeer veel. Maar in vergelijking met meer is het inderdaad minder en daar heb je gelijk in.
3* Zulk een schandaal zal blijvend aangeklaagd worden tot het verdwijnt.
1*Dan geef je dus toe dat het VB in al die jaren NIETS heeft bereikt (omdat alles is afgekeurd). Dat is voor mij ook een aanvaardbare conclusie.
3*Er zal altijd wel iets zijn om over te klagen.
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 15:49   #169
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Ik snap niet dat u zo dom bent dat u uw oordeel laat afhangen van slechts één obscure studie. Het ligt toch voor de hand dat de werkelijkheid gecompliceerder is.
Ons meten van IQ is sterk westers-orthodox geïnspireerd. Natuurlijk dat dit anders werkt op andere culturen. Mijn antwoord op dit stukje van beperkt denken (bron: Amazon):
neen, echt?
kritiek op deze studie uit linkse hoek?
wie had dat verwacht?




weinig originele kritiek bovendien. het klassieke linkse gezwets, gelul en gezeik over cultuurrelativisme en wij-zijn-verkeerd-omdat-zij-anders-zijn en blablabla.
straks is het heliocentrisme nog verkeerd omdat een inheemse stam op de fuji-eilanden daar enigzins anders over denkt.


bovendien nog steeds geen staande argumenten voor ontwikkelingshulp (gesubsieerde diefstal) gelezen. straks die van de johan nog es lezen voor de zekerheid.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 16 september 2004 om 15:57.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 18:31   #170
sfbtkm2
Lokaal Raadslid
 
sfbtkm2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
Standaard

Citaat:
weinig originele kritiek bovendien. het klassieke linkse gezwets, gelul en gezeik over cultuurrelativisme en wij-zijn-verkeerd-omdat-zij-anders-zijn en blablabla.
straks is het heliocentrisme nog verkeerd omdat een inheemse stam op de fuji-eilanden daar enigzins anders over denkt.
Heb ik gezegd dat wij verkeerd zijn? Nee, maar zij zijn ook niet verkeerd. Origineel of niet, jij hebt er een studie bij gesleurd, ik niet.
Het probleem is dat jij al een beeld over allochtonen (niet echt positief) hebt en dat tracht te bewijzen met zulke studies. Maar spijtig genoeg voor jou verloopt het in de werkelijkheid niet zo.
Als je bijvoorbeeld weet dat het IQ historisch gezien stijgt dan weet je dat het IQ niet cultureel afhankelijk is, maar wel van opvoeding.
In IQ tests worden bv wiskundige vragen gesteld die je alleen kent als je vrij lang naar school bent geweest. Het analfabetisme is Afrika is groot dus het is nogal logisch dat ze daar lager scoren op zulke tests.
Citaat:
bovendien nog steeds geen staande argumenten voor ontwikkelingshulp (gesubsieerde diefstal) gelezen. straks die van de johan nog es lezen voor de zekerheid.
Sterker nog, ontwikkelingshulp is dikwijls contraproductief en ruïneert de plaatselijke boeren. Daarom moeten we in plaats van ontwikkelingshulp de schulden kwijt schelden en de gesubsidieerde Europese (en Amerikaanse) boeren verbieden om hun producten aan te bieden in de 3de wereldlanden (de plaatselijke boeren worden daar weggeconcureerd).
__________________
Zelfs de meest briljante monoloog kan de dialoog niet vervangen (Chinua Achebe)
sfbtkm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 13:16   #171
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zelfs de grootste linkse rasta-multikuller vertoont groepsgedrag en heeft mensen die hij als medestanders/eigen volk beschouwt en mensen die hij als tegenstanders/vreemd beschouwt. niet noodzakelijk volks-landgenoten, maar net zogoed geestesgenoten, partijgenoten, mensen met dezelfde muziekale smaak, mensen van dezelfde subcultuur etc. kortom EIGEN VOLK geldt voor iedereen, enkel de criteria kunnen variëren. maar er is in wezen geen verschil.
Het hangt er vooral van af hoe deze groepen tegenover andere groepn staan. indien ze zich afsluiten voor andere groepen (zoals in een sekte) is het inderdaad Eigen volk eerst". Maar als ze openstaan voor andere groepen, dan is het eerder "Leven en laten leven". Dit is net het tegenovergestelde. Beide principes zijn echter niet verzoenbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
nu is de vraag of het zoveel beter, nobeler etc. is om mensen met bv. dezelfde kledingsstijl of intelligentieniveau als 'eigen volk' te beschouwen ipv mensen met dezelfde taal, nationaliteit of etniciteit.
Er is inderdaad geen enkele objektieve reden om gemenschappen op basis van taal, nationaliteit, godsdienst of etniciteit wél en gemeenschappen op basis van muziek en kleding niét een officiële erkenning te geven. In Westerse landen geldt het principe dat godsdienst een privézaak is waar de staat zich niet mee moet bemoeien. Laten we dit dan meteen doortrekken naar �*lle vormen van identiteit: dus ook taal, etniciteit, regionaliteit, enz.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 13:33   #172
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wij leggen dat aan niemand op, dit is trouwens niet mogelijk. Iedereen kiest zelf en voelt zelf waar hij best thuis hoort. Ook 'nationalisten' die hun identiteit belangrijk vinden.
Wel, van waar halen Vlaams-nationalisten dan de pretentie om te zeggen dat ze spreken "namens 6 miljoen Vlamingen"? Ik en vele anderen hebben nooit op hen gestemd. Zij vertegenwoordigen dus ten hoogste degenen die op Vlaams-nationalistische partijen hebben gestemd. Van waar halen ze dan het recht om namens mij te spreken? Heb ik er soms ooit voor gekozen om een "Belgische"/Groot-Brusselse of "Vlaamse"/Groot-Antwerpse nationaliteit te krijgen? Nee, die is mij opgedrongen. Ik voel mij (in die volgorde) mens, Europeaan, Beneluxer, West-Vlaming, Westhoeker; maar helemaal geen "Belg"/Groot-Brusselaar of "Vlaming"/Groot-Antwerpenaar. Ik vind trouwens dat Antwerpenaars geen Vlamingen zijn, maar Brabanders. Maak van regionaliteit een privézaak, net zoals godsdienst. De staat dient zich daar niet mee te bemoeien. Geef ieder individu eventueel de vrijheid om zelf al zijn groepsgebonden identiteiten (regionaal, godsdienstig, levensbeschouwelijk, kultureel, muzikaal,...) wel of niet op zijn/haar identiteitskaart te laten plaatsen. Iedereen tevreden dan.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 07:13   #173
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Ontwikkelingsprogramma's gefinancierd door donoren hebben in vijf extreem arme regio's in Afrika vooral de rijken geholpen. Dat is de uitkomst van een onderzoek van een Afrikaans consortium van onderzoeksjournalisten dat Knack publiceert.Bron.
Mooi zo. De Wever en de liberalen gaan dat graag horen want volgens hen druppelt de rijkdom van rijk naar arm ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 17:52   #174
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mooi zo. De Wever en de liberalen gaan dat graag horen want volgens hen druppelt de rijkdom van rijk naar arm ...
En wat moet de conclusie daar uit zijn?
Dat wij hier honderdduizenden uit die landen moeten opvangen?
Tot we zelf naar de bliksem zijn?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2017, 20:48   #175
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Ik zou zeggen dat men ontwikkelingshulp moet koppelen aan inspraak in het beleid. Voor wat, hoort wat.

Van primordiaal belang is namelijk het afremmen van de bevolkingsgroei. Thans is het dweilen met de kraan open; ze kweken als konijnen onder invloed van de kerk en traditie en wij zorgen ervoor dat ze vervolgens voeding krijgen.

Willen ze niet meewerken, ok, dan geen geld.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2017, 22:40   #176
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Ik heb in Brussel eens met een veeboer uit Cameroen gepraat. De reden waarom hij als 'vluchteling' in België was beland was... ontwikkelingshulp.
Of was het dat wel?
Als de EU zijn vleesoverschotten voor een appel en een ei in Afrika dumpt, wordt dat als ontwikkelingshulp geklasseerd (en gesubsidieerd?).
Gevolg: de lokale boeren kunnen hun magere koeien niet meer verkocht krijgen en vervallen tot armoede.
Dan vraag je je toch af waar we mee bezig zijn.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 02:11   #177
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Kom kom zeg, "koenraad"...

Als Vlaams Blokker (afin ja, soms toch) zou je juist zo veel mogelijk aan ontwikkelingssamenwerking moeten doen. Een welvarend buitenland betekent minder immigratie, want wat de linksen ook mogen beweren: echte politieke vluchtelingen zijn zeldzaam.
inderdaad dus kunnen we ze beter opleiden, terugsturen en daar fabrieken bouwen waar wij een flink aandeel in hebben... chinezen weten en doen dat al een aantal jaren in Afrika. #liberalisme
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be