Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2017, 13:42   #181
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan dit voorstel ook in België toepassen. Er wonen veel Nederlanders in de provincie Antwerpen, dus die provincie mag zich bij Nederland voegen en Luik met zijn vele Fransmannen mag naar Frankrijk. Limburg delen we op, een deel gaat naar Nederland, een deel naar Duitsland en de rest onder Turkse bestuur, de provincie Luxemburg gaat naar het Groot Hertogdom Luxemburg. De andere provincies krijgen de vrij keuze
Enkel Brabant blijft België, want daar is de hoofdstad gevestigd en wonen de echte tweetalige Belgen. Hoewel zij dan wel onder internationaal bestuur moeten, want de Belgen maken tegenwoordig een minderheid uit van de inwoners in die provincie.
Antwerpenaars voelen zich geen Hollanders, en willen niet bij Nederland. Turken zijn geen historische minderheid, uw vergelijking gaat niet op.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 13:44   #182
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is nu al de facto zo : Rusland houdt die 2 provincies in leven met (een hoop) geld, wapens en andere leveranties.
Sinds vorige maand is Oekraiene ook gestopt met het leveren van Elektriciteit aan de opstandige regio. Het is verwonderlijk dat ze dat zolang zijn blijven doen in feite.

Het ligt wel zeer gevoelig om Oekraiens territorium af te staan en dan nog zeker met 2 grote historische steden als Donetsk en Lugansk erin.
Het zou politieke zelfmoord zijn om dat nog maar voor te stellen.

Het territorium is dus Oekraiens, de mensen erop Russisch (door keuze of geboorte).
Op een of andere manier moeten die 2 gescheiden worden, ooit.
Geen idee hoe men dat voor elkaar gaat krijgen, als het ooit zover komt.
U stelt dus etnische zuivering voor?
Hoe ze gescheiden zullen worden is heel simpel, als het anti-Russische regime nog lang aanblijft, zullen deze gebieden zich aansluiten bij Rusland.

Oekraïne moet gewoon aanvaarden dat Oost- en Zuid-Oekraïne pro-russisch is, en Russischtalig. Willen ze dat niet, dan zal Oekraïne moeten splitsen, en moeten de pro-westerse gebieden alleen verder, zonder Novorossiya.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 13:46   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wel ironisch dat de VS recent overwoog om wapenleveringen te doen naar Oekraine. Terwijl de Oekrainers aartsvijand N-Korea helpen met hun nucleaire bewapening.

Je moet er de humor van inzien.
In de republikeinse partij heb je de neocons die graag meer oorlog willen, en de meer vreedzame krachten zoals president Trump. Er is een machtsstrijd gaande tussen die 2.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 13:48   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht



Ondertussen betekent het verlies van grote hoeveelheden munitie natuurlijk dat het Oekrainse regeringleger in de ganse regio voor een tijdje vleugellam kan zijn en zelf zeker niet aan een offensief moet denken....
Als ze een offensief beginnen, is dat een flagrante overtreding van Minsk, en zullen Frankrijk en Duitsland er hun handen van trekken, net als ze deden met Saakashvili. Dan zal Rusland openlijk ingrijpen, en maken de Oekraïners geen kans.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 13:52   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Binnen 20 jaar zal de Russische taal in de Oekraine verdwenen zijn wordt geschat.....Dat Surzhyk dient dan weer als overgangsvorm....
Daar geloof ik niets van. Russisch is trouwens de taal die gesproken wordt in de Oekraïense regering. Surzhik bestaat al vele generaties.
In Odessa, Kharkov, etc. wordt gewoon Russisch gesproken zoals ze dat daar al generaties doen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 17:52   #186
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Samenvattend;

de POLITICI van Oekraine slagen er niet in de echte,fysieke macht van de "Oekrainse patriotten" weg te nemen op straffe van...wel.....erge zaken vrees ik zo..

Dat betekent dat de "mannen met de wapens" eigenlijk gans Oekraine gijzelen en blokvast zetten.Omdat zij regelmatig al eens wat munitie richting "die van de overkant" schieten menen zij het recht te hebben een ganse natie te gijzelen.

De situatie komt heel bekend voor....

En aan "de overkant",in die "semi-autonome republiekjes" is het van hetzelfde....


Ik vrees,inderdaad,dat in het belang van de Republiek Oekraine de Minsk-partners eens wat "dwingender" zullen moeten optreden.

Nog eens,Moskou heeft nog steeds geen enkele intentie ge-uit dat ze ,behalve de Krim,nog meer stukken Oekraine willen..Laat het ons maar aanzien,die Krim is verloren voor Oekraine,ge moogt op uw kop staan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik kan me ondertussen echter wel voorstellen (de Internationale sancties,het feit dat ze die andere afgescheurde republiekjes aanhoudend moeten voeden en militair steunen) dat het conflict voor Moskou ook geen "goede business" kan zijn....Die Krim kost momenteel ERG veel geld.

Diplomatie kan niet als doel hebben conflicten bevroren te houden,de maffia van Oekraine en die deelrepubliekjes inkomens te bezorgen en verder mekaar financieel pijn te doen.....

In het recente verleden,tijdens het uiteenvallen van Joegoslavie,faalden de Europeanen zo erg dat uiteindelijk de Amerikanen de boel overgenomen hebben en,geziend de toenmalige zwakte van de Russen,een "oplossing" OPGELEGD hebben...

Nu zullen de Amerikanen geen zware rol spelen,staan de Russen VEEL sterker,zijn zelfs betrokken partij,maar dan nog blijft dit een Europese zaak....

wel....waar staan we?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 20 augustus 2017 om 17:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 22:59   #187
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Samenvattend;

de POLITICI van Oekraine slagen er niet in de echte,fysieke macht van de "Oekrainse patriotten" weg te nemen op straffe van...wel.....erge zaken vrees ik zo..

Dat betekent dat de "mannen met de wapens" eigenlijk gans Oekraine gijzelen en blokvast zetten.Omdat zij regelmatig al eens wat munitie richting "die van de overkant" schieten menen zij het recht te hebben een ganse natie te gijzelen.

De situatie komt heel bekend voor....

En aan "de overkant",in die "semi-autonome republiekjes" is het van hetzelfde....


Ik vrees,inderdaad,dat in het belang van de Republiek Oekraine de Minsk-partners eens wat "dwingender" zullen moeten optreden.

Nog eens,Moskou heeft nog steeds geen enkele intentie ge-uit dat ze ,behalve de Krim,nog meer stukken Oekraine willen..Laat het ons maar aanzien,die Krim is verloren voor Oekraine,ge moogt op uw kop staan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik kan me ondertussen echter wel voorstellen (de Internationale sancties,het feit dat ze die andere afgescheurde republiekjes aanhoudend moeten voeden en militair steunen) dat het conflict voor Moskou ook geen "goede business" kan zijn....Die Krim kost momenteel ERG veel geld.

Diplomatie kan niet als doel hebben conflicten bevroren te houden,de maffia van Oekraine en die deelrepubliekjes inkomens te bezorgen en verder mekaar financieel pijn te doen.....

In het recente verleden,tijdens het uiteenvallen van Joegoslavie,faalden de Europeanen zo erg dat uiteindelijk de Amerikanen de boel overgenomen hebben en,geziend de toenmalige zwakte van de Russen,een "oplossing" OPGELEGD hebben...

Nu zullen de Amerikanen geen zware rol spelen,staan de Russen VEEL sterker,zijn zelfs betrokken partij,maar dan nog blijft dit een Europese zaak....

wel....waar staan we?
Europa kan een rol spelen, maar de zaak kan enkel opgelost worden samen met Rusland. Europa heeft een vuile rol gespeeld in het ten val brengen van Yanukovich, met vuile bedoelingen.
De "oplossing" in Joegoslavië, namelijk de pro-Russen bombarderen, zou ik niet aanraden voor de huidige toestand in Oekraïne, dat leidt rechtstreeks naar wereld oorlog 3. Zoals gezegd Rusland is nu veel sterker, en uiteraard staat dit conflict veel dichter bij Rusland.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 22:59   #188
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Samenvattend;

de POLITICI van Oekraine slagen er niet in de echte,fysieke macht van de "Oekrainse patriotten" weg te nemen op straffe van...wel.....erge zaken vrees ik zo..

Dat betekent dat de "mannen met de wapens" eigenlijk gans Oekraine gijzelen en blokvast zetten.Omdat zij regelmatig al eens wat munitie richting "die van de overkant" schieten menen zij het recht te hebben een ganse natie te gijzelen.

De situatie komt heel bekend voor....

En aan "de overkant",in die "semi-autonome republiekjes" is het van hetzelfde....


Ik vrees,inderdaad,dat in het belang van de Republiek Oekraine de Minsk-partners eens wat "dwingender" zullen moeten optreden.

Nog eens,Moskou heeft nog steeds geen enkele intentie ge-uit dat ze ,behalve de Krim,nog meer stukken Oekraine willen..Laat het ons maar aanzien,die Krim is verloren voor Oekraine,ge moogt op uw kop staan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik kan me ondertussen echter wel voorstellen (de Internationale sancties,het feit dat ze die andere afgescheurde republiekjes aanhoudend moeten voeden en militair steunen) dat het conflict voor Moskou ook geen "goede business" kan zijn....Die Krim kost momenteel ERG veel geld.

Diplomatie kan niet als doel hebben conflicten bevroren te houden,de maffia van Oekraine en die deelrepubliekjes inkomens te bezorgen en verder mekaar financieel pijn te doen.....

In het recente verleden,tijdens het uiteenvallen van Joegoslavie,faalden de Europeanen zo erg dat uiteindelijk de Amerikanen de boel overgenomen hebben en,geziend de toenmalige zwakte van de Russen,een "oplossing" OPGELEGD hebben...

Nu zullen de Amerikanen geen zware rol spelen,staan de Russen VEEL sterker,zijn zelfs betrokken partij,maar dan nog blijft dit een Europese zaak....

wel....waar staan we?
Europa kan een rol spelen, maar de zaak kan enkel opgelost worden samen met Rusland. Europa heeft een vuile rol gespeeld in het ten val brengen van Yanukovich, met vuile bedoelingen.
De "oplossing" in Joegoslavië, namelijk de pro-Russen bombarderen, zou ik niet aanraden voor de huidige toestand in Oekraïne, dat leidt rechtstreeks naar wereldoorlog 3. Zoals gezegd Rusland is nu veel sterker, en uiteraard staat dit conflict veel dichter bij Rusland.
Europa kan een rol spelen door hun Oekraïense bondgenoten onder druk te zetten. "Minsk respecteren of alle Europese steun op je buik schrijven".

Laatst gewijzigd door tomm : 20 augustus 2017 om 23:00.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 03:14   #189
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Antwerpenaars voelen zich geen Hollanders, en willen niet bij Nederland. Turken zijn geen historische minderheid, uw vergelijking gaat niet op.
En hoeveel Antwerpenaren wonen er nog in Antwerpen? Trouwens wie zegt er dat de Antwerpenaren niet bij Nederland willen. Ik woon in de provincie Antwerpen en kan de wijk vaak enkel verlaten als ik via Nederland rij.
Winkel vaker in Nederland dan in Vlaanderen, vele hier leven meer in Nederland dan in België.
Amsterdam en Den Haag is bij vele beter gekend en meer bezocht dan Brussel

Ook wonen er veel Nederlanders die zich nog steeds Nederlander voelen.
In sommige Vlaamse scholen, zijn de Vlamingen een historische minderheid geworden. En het gaat dan om scholen waar meer Nederlandse leerlingen zitten dan Vlaamse.

Spreek dus niet voor je beurt en zoek eerst uit wat er leeft onder de bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 04:11   #190
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En hoeveel Antwerpenaren wonen er nog in Antwerpen? Trouwens wie zegt er dat de Antwerpenaren niet bij Nederland willen. Ik woon in de provincie Antwerpen en kan de wijk vaak enkel verlaten als ik via Nederland rij.
Winkel vaker in Nederland dan in Vlaanderen, vele hier leven meer in Nederland dan in België.
Amsterdam en Den Haag is bij vele beter gekend en meer bezocht dan Brussel

Ook wonen er veel Nederlanders die zich nog steeds Nederlander voelen.
In sommige Vlaamse scholen, zijn de Vlamingen een historische minderheid geworden. En het gaat dan om scholen waar meer Nederlandse leerlingen zitten dan Vlaamse.

Spreek dus niet voor je beurt en zoek eerst uit wat er leeft onder de bevolking.
Ik heb in Antwerpen stad gewoond, en wat een gezaag over die "Hollanders".
Ik werk bijna dagelijks in Nederland en het verschil in mentaliteit, relaties tussen werknemers en directie, urbanisatie, etc. blijft mij iedere keer verbazen.
Vlak aan de grens heb je misschien veel Nederlanders, maar dat is geen fenomeen die je naar heel de provincie Antwerpen kunt extrapoleren.

Volgens deze opiniepeiling wil 1% van de Vlamingen zich bij NEderland aansluiten.
https://lirias.kuleuven.be/bitstream...+Vlamingen.pdf

Vergelijk met de Krim, daar voelde 85% zich al Rus voor de aansluiting volgens opiniepeilingen.
Bovendien maakten de Krim en Rusland honderden jaren deel uit van hetzelfde land, en zijn ze slechts 25 jaar van elkaar gescheiden. Wat Antwerpen en Nederland betreft moet je daar al 4 eeuwen voor teruggaan. (een korte periode begin 19de eeuw uitgezonderd)
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 04:46   #191
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb in Antwerpen stad gewoond, en wat een gezaag over die "Hollanders".
Ik werk bijna dagelijks in Nederland en het verschil in mentaliteit, relaties tussen werknemers en directie, urbanisatie, etc. blijft mij iedere keer verbazen.
Vlak aan de grens heb je misschien veel Nederlanders, maar dat is geen fenomeen die je naar heel de provincie Antwerpen kunt extrapoleren.

Volgens deze opiniepeiling wil 1% van de Vlamingen zich bij NEderland aansluiten.
https://lirias.kuleuven.be/bitstream...+Vlamingen.pdf

Vergelijk met de Krim, daar voelde 85% zich al Rus voor de aansluiting volgens opiniepeilingen.
Bovendien maakten de Krim en Rusland honderden jaren deel uit van hetzelfde land, en zijn ze slechts 25 jaar van elkaar gescheiden. Wat Antwerpen en Nederland betreft moet je daar al 4 eeuwen voor teruggaan. (een korte periode begin 19de eeuw uitgezonderd)
Daar ook al!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 02:35   #192
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Daar ook al!
Astridplein, recht tegenover de zoo. En later ook een jaar nabij het De Coninckplein.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2017, 21:29   #193
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Blijkbaar zou Russisch President Putin een "veiligheidsmacht" voor de "Donbass" (een algemene omschrijving van de Oekrainse probleemregio's behalve de Krim) voorgesteld hebben.

Het ziet er,tot spijt van een deel van de bevolking van die "semi-onafhankelijke republiekjes", niet naar uit dat Rusland ze er bij wil .

De ganse zaak draaide voor Rusland rond de Krim,DAT is de trofee.Maar zolang het gedoe dieper in Oekraine,met al die economische en diplomatieke repercussies,blijft duren kan van die trofee niet "genoten" worden.


Het is nog vroeg dag maar een vredesmacht,mogelijk met mandaten gefundeerd op de akkoorden van Minsk, zou het prille begin van een oplossing kunnen zijn.

De Krim?
verloren......als de "garantoren" (Rusland,de VS,het VK)van indertijd al niet zinnens waren die garanties te doen uitvoeren in al zijn consequenties,dan kan niet verwacht worden dat de rest van de wereld dat wel zou doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:38   #194
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar zou Russisch President Putin een "veiligheidsmacht" voor de "Donbass" (een algemene omschrijving van de Oekrainse probleemregio's behalve de Krim) voorgesteld hebben.

Het ziet er,tot spijt van een deel van de bevolking van die "semi-onafhankelijke republiekjes", niet naar uit dat Rusland ze er bij wil .

De ganse zaak draaide voor Rusland rond de Krim,DAT is de trofee.Maar zolang het gedoe dieper in Oekraine,met al die economische en diplomatieke repercussies,blijft duren kan van die trofee niet "genoten" worden.


Het is nog vroeg dag maar een vredesmacht,mogelijk met mandaten gefundeerd op de akkoorden van Minsk, zou het prille begin van een oplossing kunnen zijn.

De Krim?
verloren......als de "garantoren" (Rusland,de VS,het VK)van indertijd al niet zinnens waren die garanties te doen uitvoeren in al zijn consequenties,dan kan niet verwacht worden dat de rest van de wereld dat wel zou doen....
Probleem is dat Oekraïne niet van zo'n vredesmacht wil weten. Ze willen namelijk geen vrede, dus ook geen vredesmacht, en willen ook Minsk niet uitvoeren. De Russen hebben er alle belang bij dat Minsk wel uitgevoerd wordt. Namelijk dan vervallen de westerse sancties, wordt Donbas terug bij Oekraïne geïntegreerd, zij het met grote autonomie. En net dat laatste ziet het regime in Kiev niet zitten, daarom doen ze er alles aan om Minsk te torpederen, en passen VN vredestroepen niet in hun plaatje.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:51   #195
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Probleem is dat Oekraïne niet van zo'n vredesmacht wil weten. Ze willen namelijk geen vrede, dus ook geen vredesmacht, en willen ook Minsk niet uitvoeren. De Russen hebben er alle belang bij dat Minsk wel uitgevoerd wordt. Namelijk dan vervallen de westerse sancties, wordt Donbas terug bij Oekraïne geïntegreerd, zij het met grote autonomie. En net dat laatste ziet het regime in Kiev niet zitten, daarom doen ze er alles aan om Minsk te torpederen, en passen VN vredestroepen niet in hun plaatje.
Nog steeds ben ik van mening Federalisering en Finlandisering van de Oekraïne,
de beste oplossing is voor de toekomst.
Dit is goed voor de Oekraïne en voor de verhoudingen met Europa en met Rusland.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 11:08   #196
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nog steeds ben ik van mening Federalisering en Finlandisering van de Oekraïne,
de beste oplossing is voor de toekomst.
Dit is goed voor de Oekraïne en voor de verhoudingen met Europa en met Rusland.
Dat is het laatste dat de euromaidan'ers willen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 06:01   #197
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard opnieuw een munitiedepot vernietigd

....nu bij bij een plaats genaamd Vinnytsya,


http://www.popularmechanics.com/mili...ump-explosion/

Dit depot,waar zonet zowat 200000 ton munitie is verloren gegaan,ligt nochtans diep in het Oekrainse hinterland.
Oekraine produceert zelfs erg veel wapentuig,maar met dergelijke verliescijfers door nauwkeurige en succesvolle aanvallen wordt het kwaad oorlogvoeren.


En weer wordt er gedacht aan een drone die thermietgranaten heeft laten vallen .Veel munitie bevindt zich blijkbaar niet in diepe- of zware bunkers maar bijna in open lucht onder afdakjes.....Doordat de depots in kwestie uitgestrekt waren in oppervlakte werd gedacht dat dit veilig was tegen lokale rampen....Maar tegen enkele gloeiend hete projectielen vanuit de lucht is nu duidelijk geen kruit gewassen...

Na de vorige aanval,in maart 2017 op een depot dichter bij het Oosten werd door de autoriteiten een niet-ontplofte Russiche thermietgranaat gevonden,vandaar de quasie zekerheid wie de auteur van dit soort succesvolle akties is...

In ieder geval;met dergelijke aanvallen worden de Oekrainse strijdkrachten verder koest gehouden,ze verliezen te veel munitie om offensief te worden....

En voor wie recent op Mars vertoefde toch maar de waarschuwing,na de ervaringen in de strijd tegen het Kalifaat (waar beide partijen massaal goedkope Chinese speelgoeddrones inzetten voor militaire akties),en ook de Oekrainse oorlog ,is het wel duidelijk,de drone,zelfs de eenvoudige "speelgoed" drone,is een potent wapen dat niet MAG ontbreken in een moderne strijdkracht....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 september 2017 om 06:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 09:47   #198
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....nu bij bij een plaats genaamd Vinnytsya,


http://www.popularmechanics.com/mili...ump-explosion/

Dit depot,waar zonet zowat 200000 ton munitie is verloren gegaan,ligt nochtans diep in het Oekrainse hinterland.
Oekraine produceert zelfs erg veel wapentuig,maar met dergelijke verliescijfers door nauwkeurige en succesvolle aanvallen wordt het kwaad oorlogvoeren.


En weer wordt er gedacht aan een drone die thermietgranaten heeft laten vallen .Veel munitie bevindt zich blijkbaar niet in diepe- of zware bunkers maar bijna in open lucht onder afdakjes.....Doordat de depots in kwestie uitgestrekt waren in oppervlakte werd gedacht dat dit veilig was tegen lokale rampen....Maar tegen enkele gloeiend hete projectielen vanuit de lucht is nu duidelijk geen kruit gewassen...

Na de vorige aanval,in maart 2017 op een depot dichter bij het Oosten werd door de autoriteiten een niet-ontplofte Russiche thermietgranaat gevonden,vandaar de quasie zekerheid wie de auteur van dit soort succesvolle akties is...

In ieder geval;met dergelijke aanvallen worden de Oekrainse strijdkrachten verder koest gehouden,ze verliezen te veel munitie om offensief te worden....

En voor wie recent op Mars vertoefde toch maar de waarschuwing,na de ervaringen in de strijd tegen het Kalifaat (waar beide partijen massaal goedkope Chinese speelgoeddrones inzetten voor militaire akties),en ook de Oekrainse oorlog ,is het wel duidelijk,de drone,zelfs de eenvoudige "speelgoed" drone,is een potent wapen dat niet MAG ontbreken in een moderne strijdkracht....
Volgens mij is de oorzaak veel meer te zoeken bij wanbeleid dan bij "drones".
En welk leger laat zo'n enorme hoeveelheid munitie nu ook onbeschermd liggen... een blikseminslag zou trouwens tot hetzelfde resultaat geleid hebben. Iedereen kan trouwens een drone in elkaar knutselen, ook de rebellen, of misschien wel interne oppositie tegen het regime van Saakashvili, of een oligarch die zo hoopt opnieuw veel munitie te kunnen maken en verkopen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 11:34   #199
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oekraïne is het grootste land van Europa. Na de afzetting van de vorige president waren er in ca 40% van het land pro-Russische protesten. In de daaropvolgende strijd tussen het regeringsleger en de separatisten in het Oosten zijn momenteel meer dan 5000 mensen omgekomen. Het bestand van september werd voortdurend geschonden, o.a. door de strijd om de luchthaven van Donesk die vorige week door de separatisten op het regeringsleger werd veroverd. Een mortierinslag bij een bushalte, waarbij een groot aantal burgers omkwam, gebruiken de separatisten nu als voorwendsel om weer in de aanval te gaan. Ze doen dit met overvloedige Russische steun in de vorm van manschappen en materieel en daarom zal hun strijd wel succesvol verlopen.

Dit conflict toont aan dat de Europese Unie geen garantie is voor vrede in Europa. Want hier is de EU de oorzaak geworden van een conflict; een conflict over haar eigen invloedssfeer. Waar zullen de separatisten stoppen? Het regeringsleger bouwt een verdedigingslinie rond Donesk met tankgrachten en bunkers. De verhoudingen van de EU met Rusland zullen nog verder worden verstoord en dit ondermijnt de betekenis van Europa op het internationale speelveld. De consequenties zijn enorm.
De pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne zeggen dat ze in de aanval gaan en niet meer willen onderhandelingen over een staakt-het-vuren. Het conflict heeft sinds vorig jaar april al aan ruim 5000 mensen het leven gekost, en nieuw bloedvergieten lijkt onvermijdelijk. (Vijf vragen over de situatie - zie link).
http://www.trouw.nl/tr/nl/30340/Onru...e-aanval.dhtml

http://www.nu.nl/buitenland/3900765/...e-donetsk.html

Wie zijn RSA?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2017, 15:03   #200
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Wie zijn RSA?
Unrest first gripped Kharkiv city on 22 February 2014, when Euromaidan protesters occupied the Kharkiv regional state administration (RSA) building.[231][232] Later that day, several thousand protesters tripped to topple a statue of Vladimir Lenin that stood opposite to the RSA building in Freedom Square. Several taxi drivers defended the monument, injuring several of the protesters. By the next day, several thousand pro-Russian protesters had gathered in square to protect the statue.[231] They set up a perimeter fence around it. Then governor of Kharkiv Oblast Mykhailo Dobkin made a speech to the defenders of the statue, saying that the statue was "a symbol of our city... we will leave it here and we will defend it".[231] Local police kept Euromaidan and Anti-Maidan protesters apart until 1 March.[233] On that day, pro-Russian activists stormed the RSA building, assaulted the Euromaidan activists who had been occupying it, and raised the Russian flag over the building.[234]
Demonstrations by pro-Russian and pro-Ukrainian activists in Kharkiv continued throughout the month of March. These included pro-Russian gatherings of up to 5,000 people, and pro-Ukrainian gatherings of up to 10,000 people.[239] Despite this, the city remained relatively calm until 15 March, when two people were killed in a shootout between Ukrainian nationalists and pro-Russian activists.[240][241]
Pro-Russian protesters stormed and occupied the RSA building on 6 April. The next day, protesters in the occupied RSA building unilaterally declared independence from Ukraine as the "Kharkov People's Republic"
By 8 April, the RSA building had been retaken by Ukrainian special forces, and seventy protesters had been arrested.[245] 1,000 pro-Russian protesters returned to the RSA building on 13 April, and rallied around it, with some entering.[246] These protesters then holed up inside the building with Kharkiv mayor Hennadiy Kernes. Later in the day, Kernes declared his support for an autonomy referendum and amnesty for the arrested Kharkiv separatists.[247]
The mayor of Kharkiv, Hennadiy Kernes, was shot in the back while cycling on 28 April 2014.[251] He was said to be in "grave, but stable" condition.[252][253] Kernes was known as a staunch opponent of the Euromaidan. However, he had also stated that he did not support the pro-Russian insurgency, and backed a united Ukraine.[252] Mykhailo Dobkin, a former governor of Kharkiv Oblast and potential Ukrainian presidential candidate, said "You want to know my opinion, they were shooting not at Kernes, but at Kharkiv", and said that the shooting was an attempt to destabilize what was otherwise a relatively calm region.[252]
Demonstrations by "opponents of Ukrainian unity" with Russian and Soviet flags were held in front of the Russian and Polish consulates in Kharkiv city on 26 May.[185] These demonstrators initiated petitions that they said were signed by 1,500 people from Kharkiv, which called on the EU and Russia not to recognise the results of the 25 May Ukrainian presidential election. They also voiced opposition to the Ukrainian government's military operations in Donetsk Oblast.[185] Mayor Hennadiy Kernes returned to Kharkiv city on 16 June, after receiving medical treatment in Israel.[254] The city administration provided buses for around 1,000 people who came to greet him upon his return.
One of the largest gatherings of supporters of Ukrainian unity in many months took place in Kharkiv on 28 September.[270][271] At about 14:30, a diverse crowd of 2,000 people met in front of the Opera House. The demonstration was led by the Azov ultra-right paramilitary battalion.[271] The crowd then marched to Freedom Square, where there was a statue of Vladimir Lenin. The statue been a rallying point for pro-Russian protesters earlier in the year.[270]

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_p...Kharkiv_Oblast

In het kort. Euromaidan activisten bezetten het gebouw van de veiligheidsdiensten, dat zich voor het Lenin standbeeld bevond. Nadat Yanukovich gevlucht was, werd het gebouw bezet door anti-Maidan activisten.
Verschillende pro- en contra-manifestaties vonden plaats rond het Lenin monument. Er vormde zich een groep die zich net als de Donbas wilde afscheiden van Oekraïne.
De burgemeester van Kharkov Kernes was een tegenstander van het nieuwe regime, en een vriend van Yanukovich. Rechtse elementen die het nieuwe regime steunden hebben hem proberen te vermoorden, maar dat mislukte. Hij verzette zich echter ook tegen de pro-Russische separatisten.

Uiterst-rechtse gewapende milities ingehuurd door het nieuwe regime wilden Kernes alsnog verwijderen, maar slaagden daar niet in. Ze slaagden er wel in de kantoren van de communistische partij, en het Lenin standbeeld te vernietigen, tegen de wil in van de lokale bevolking. Lokale tegenstanders werden ernstig mishandeld.
Sindsdien heerst er net als in de rest van Oekraïne een schrikbewind. Kritische stemmen worden het zwijgen opgelegd door rechtszaken, uiterst rechtse milities of aanslagen. Burgemeester Kernes kreeg allerlei politiek gemotiveerde rechtszaken aan z'n broek, en het regime wilde hem weg. Echter bij de lokale verkiezingen stemde meer dan 70% van de bevolking op hem, om het risico op een nieuwe opstand zoals in Donbas te bezweren werd hij toen maar gerust gelaten. Sindsdien is Kernes een van de populairste politici van het land, maar in West-Oekraïne wordt hij gezien als pro-Russisch en daar is hij niet populair. Nadien volgden er nog andere aanslagen op z'n leven. Kernes zou er persoonlijk verantwoordelijk voor zijn dat de situatie niet uit de hand liep zoals in Donetsk of Odessa.




Nazi-milities vernietigen het Lenin standbeeld in Kharkov.

Lokale inwoners die zich verzetten tegen het neerhalen van het Lenin monument worden door de milities in elkaar geslagen.

https://www.youtube.com/watch?v=Emk6...ctr=1506610068

Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2017 om 15:18.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be