Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2017, 17:50   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Joden, alhoewel het geen heiligen zijn, hebben hier nog nooit aanlagen gepleegd, steken de mensen niet dood op straat, vallen geen meisjes lastig, stelen onze Smartphones, fietsen en auto's niet, breken niet in, beroven geen winkels. Op voorwaarde dat ze ons evenveel last bezorgen als de Joden en de Chinezen mogen ze gerust Islamitische scholen hebben. Ik vraag me zelfs af waarom ze moeten provoceren door persé naar Christelijk georiënteerde scholen te willen gaan, er zijn staatsscholen genoeg.
Daar is niks provocatie aan, dat is heel normaal. De God van de christenen, moslims en joden is in feite dezelfde God.
Joden en moslims gaan tien keer liever naar een christelijke school dan naar een atheïstische/agnostische.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 17:54   #42
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar is niks provocatie aan, dat is heel normaal. De God van de christenen, moslims en joden is in feite dezelfde God.
Joden en moslims gaan tien keer liever naar een christelijke school dan naar een atheïstische/agnostische.
Maar hun God maakt hun wel wijs dat ze Christenen moeten doden waar ze hen tegenkomen...........Ze gaan les volgen bij mensen die ze moeten haten............Waar is dan de logica?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 17:55   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Maar hun God maakt hun wel wijs dat ze Christenen moeten doden waar ze hen tegenkomen...........Ze gaan les volgen bij mensen die ze moeten haten............Waar is dan de logica?
Ik denk dat de normale gelovige christenen, joden en moslims veel beter met mekaar overweg kunnen dan met atheïsten/agnosten.

Vroeger was het zo (nu weet ik het niet) dat je in Saoudi Arabie niet binnenmocht als ongelovige, wel als christen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 september 2017 om 18:02.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 18:42   #44
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat de normale gelovige christenen, joden en moslims veel beter met mekaar overweg kunnen dan met atheïsten/agnosten.

Vroeger was het zo (nu weet ik het niet) dat je in Saoudi Arabie niet binnenmocht als ongelovige, wel als christen.
Nog nooit gehoord dat een atheïst bommen legt..................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 20:32   #45
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou het nog doen ook, dat uitleggen. Mocht ik vermoeden dat je zou willen proberen te verstaan.
... da's ook een originele manier om ertussenuit te knijpen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 20:47   #46
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat ik altijd al enorm eigenaardig gevonden heb is dat de meeste moslims kiezen voor het Katholieke Onderwijs?
Lijkt me nogal wiedes dat ze liever daar voor kiezen

Citaat:
Gooiden die mannen van het IS de katholieken niet van torens naar beneden??
... en wat heeft IS hier precies met te maken ?

Citaat:
Is het zo dat wij hier in ons land zomaar lukraak rekening moeten gaan houden met wat men in andere Godsdiensten als feestdagen, religieuze feestdagen aanschouwt?
Nee dacht ik, dat moeten ze dan maar in eigen land gaan beleven.

Zo kan men nog tal van feestdagen beginnen uitvinden.
...het is niet lukraak...het ligt vast


Citaat:
p.s. Bepaalde partijen (lees: groen) zien er dan weer kiesvee in maar dat zal ook wel eens gedaan geraken als die mensen zelf een eigen partij hebben, of was dat al??)
nonsens...moslims gaan niet zo gauw voor groen stemmen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 21:02   #47
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Er worden ieder jaar Islamieten 18 jaar, plus degene die ze uit de Berberse Bergen gaan halen om mee te kweken, dus er komen er ieder jaar een pak bij. In verschillende lagere scholen zijn ze nu al in de meerderheid. Iemand met een beetje rekenknobbel kan snel uitrekenen wanneer wij er gewoon niet meer aan te pas gaan komen.
Eurabië, zelfs gewoon als doomsday scenario, houdt geen steek...de data spreken dat tegen
....maar ja ze houden dat nog wat geheim zeker ?
Ze doen alsof ze minder en minder kinderen krijgen per generatie.

"Around the world, the global average Muslim family size has fallen from 4.3 children per family in 1995 to 2.9 in 2010, and is expected to fall below the population-growth rate, and converge with Western family sizes, by mid-century."
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 21:15   #48
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nog nooit gehoord dat een atheïst bommen legt..................
ja en ?

Daarbij dat klopt helemaal niet.
Alles bij elkaar zijn een paar honderd miljoen mensen vermoord of gedood voor patriottisme, nationalisme, nazisme, fascisme, communisme, marxisme, maoïsme, stalinisme etc. ...die in weze niets met religie te maken hebben
( wat nog niet wilt zeggen dat de individuele pionnen soms niet gelovig konden zijn )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 10:23   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... da's ook een originele manier om ertussenuit te knijpen
Het is gewoon een manier om te zeggen: "ge moogt met mijn kloten spelen, dat kan nog aangenaam zijn, maar er mee rammelen, dat doet zeer".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 10:29   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...
Zou jij graag hier islamitische scholen hebben?
...
Neen !
Mijn ideaalbeeld is dat met belastingsgeld enkel neutrale scholen betaald zouden worden; scholen waar geen godsdienstzever toegelaten zouden zijn.

En ouders die hun kinderen naar de catechese, naar de koranschool of naar whatever graag sturen: buiten de schooluren en op eigen kosten.

Daarnaast worden godsdienstige activiteiten door de staatsveiligheid gescreend op basis van het ingeschatte risico van allerhande aard (sekten, terrorisme, ....)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 11:00   #51
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Eurabië, zelfs gewoon als doomsday scenario, houdt geen steek...de data spreken dat tegen
....maar ja ze houden dat nog wat geheim zeker ?
Ze doen alsof ze minder en minder kinderen krijgen per generatie.

"Around the world, the global average Muslim family size has fallen from 4.3 children per family in 1995 to 2.9 in 2010, and is expected to fall below the population-growth rate, and converge with Western family sizes, by mid-century."
Dit zijn ook verifieerbare data en die houden volgend mij wel steek.
Kijk zelf eens naar de evolutie van de invloed van de Islam in ons land de laatste 40 jaar. Als je denkt dat het hier en nu gaat stoppen denk je volgens mij verkeerd.
http://www.jobra.be/archief/039-hoe-...-overneemt.htm
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 11:05   #52
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen !
Mijn ideaalbeeld is dat met belastingsgeld enkel neutrale scholen betaald zouden worden; scholen waar geen godsdienstzever toegelaten zouden zijn.

En ouders die hun kinderen naar de catechese, naar de koranschool of naar whatever graag sturen: buiten de schooluren en op eigen kosten.

Daarnaast worden godsdienstige activiteiten door de staatsveiligheid gescreend op basis van het ingeschatte risico van allerhande aard (sekten, terrorisme, ....)
Enkel policor staatspropaganda toegelaten in de scholen!
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 11:07   #53
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Eurabië, zelfs gewoon als doomsday scenario, houdt geen steek...de data spreken dat tegen
....maar ja ze houden dat nog wat geheim zeker ?
Ze doen alsof ze minder en minder kinderen krijgen per generatie.

"Around the world, the global average Muslim family size has fallen from 4.3 children per family in 1995 to 2.9 in 2010, and is expected to fall below the population-growth rate, and converge with Western family sizes, by mid-century."
Onze buurt is blijkbaar niet mee met die Engelstalige uitleg want hier gaan ze nog vlotjes naar de 10....................Ze gaan weer dagelijks aan de schoolpoort staan met ééntje in de buggy, 2 aan de hand eentje nog in de buik om de anderen uit de lagere school af te halen. Moeder, voor zoveel er zichtbaar van is, hoogstens 30 jaar. Maar een goed gedacht is inderdaad veel waard.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 4 september 2017 om 11:08.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 12:39   #54
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn ideaalbeeld is dat met belastingsgeld enkel neutrale scholen betaald zouden worden; scholen waar geen godsdienstzever toegelaten zouden zijn.
contradictio in terminis.

Dit zouden per definitie atheïstische scholen zijn. dus zeker al niet 'neutraal'.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 4 september 2017 om 12:39.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 13:18   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zelfs de school waar BDW zijn kinderen stuurt start nav het offerfeest op 4 september ... dat is dan zo'n school waar mensen 4 dagen voor gaan zitten camperen om er hun kinderen in te kunnen schrijven ...

karma is a bitch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 14:00   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Bij ons in Ronse is het Atheneum normaal gestart, géén uitstel. En het katholieke net bleef gesloten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 16:14   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Nog nooit gehoord dat een atheïst bommen legt..................
Ik nomineer deze post als meest debiele post in de geschiedenis van P.be.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 19:39   #58
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Onze buurt is blijkbaar niet mee met die Engelstalige uitleg want hier gaan ze nog vlotjes naar de 10....................Ze gaan weer dagelijks aan de schoolpoort staan met ééntje in de buggy, 2 aan de hand eentje nog in de buik om de anderen uit de lagere school af te halen. Moeder, voor zoveel er zichtbaar van is, hoogstens 30 jaar. Maar een goed gedacht is inderdaad veel waard.
Idem hier.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2017, 19:42   #59
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik nomineer deze post als meest debiele post in de geschiedenis van P.be.
Ik zie er regelmatig ergere. Er heeft zelfs eens iemand gepost dat alleen rechtsen wapens dragen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be