Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2017, 11:58   #1
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard Steeds meer files tijdens daluren, files tijdens piekuren daalt

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Door flexibeler werken verspreiden de files zich gedurende de dag. Het probleem lost zich niet op, het heeft zich verplaatst. Zolang het rijgedrag van sommige mensen niet aanpast, zullen er files blijven.

De bekendste gevallen zijn op de wegen naar Brussel. Neem bvb de E19. Je kan 120 rijden, dan sta je plots stil, dan kan je weer 120. Dat is een typische harmonicafile te wijten aan bruusk remmen. Waarom wordt er bruusk geremd?

- een vrachtwagen die 90,0001 rijdt die per se ene andere vrachtwagen wil inhalen die 90 rijdt en dan maar naar de middenstrook gaat zonder in zijn spiegels te kijken

- Een persoon met een micropenis die de hele tijd bumperkleeft, rechts inhaalt en om de 2 seconden zijn rempedaal indrukt, als die ervoor moet remmen omdat voor hem ook iemand met micropenis rijdt, verschiet die, en gaat die ook remmen, daardoor gaat de persoon achter hem met een micropenis ook hard remmen, en dat veroorzaakt een kettingreactie.

- In het algemeen wordt er ook onvoldoende afstand gehouden. Veilige afstand is je snelheid gedeeld door twee. Dwz, 60 meter. De meeste auto's laten misschien 30 meter tussen, of 20. Dat is vragen om ongelukken en files
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 14:03   #2
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react

Door flexibeler werken verspreiden de files zich gedurende de dag. Het probleem lost zich niet op, het heeft zich verplaatst. Zolang het rijgedrag van sommige mensen niet aanpast, zullen er files blijven.

De bekendste gevallen zijn op de wegen naar Brussel. Neem bvb de E19. Je kan 120 rijden, dan sta je plots stil, dan kan je weer 120. Dat is een typische harmonicafile te wijten aan bruusk remmen. Waarom wordt er bruusk geremd?

- een vrachtwagen die 90,0001 rijdt die per se ene andere vrachtwagen wil inhalen die 90 rijdt en dan maar naar de middenstrook gaat zonder in zijn spiegels te kijken

- Een persoon met een micropenis die de hele tijd bumperkleeft, rechts inhaalt en om de 2 seconden zijn rempedaal indrukt, als die ervoor moet remmen omdat voor hem ook iemand met micropenis rijdt, verschiet die, en gaat die ook remmen, daardoor gaat de persoon achter hem met een micropenis ook hard remmen, en dat veroorzaakt een kettingreactie.

- In het algemeen wordt er ook onvoldoende afstand gehouden. Veilige afstand is je snelheid gedeeld door twee. Dwz, 60 meter. De meeste auto's laten misschien 30 meter tussen, of 20. Dat is vragen om ongelukken en files
Er worden voor die files allerlei redenen aangevoerd maar over de belangrijkste wordt altijd gezwegen als vermoord: Alle 10 jaar komt er aan bevolking in België een stad als Antwerpen BIJ . Het is dus dweilen met de kraan open.

Citaat:
De bevolking steeg in 2015 met 58.866 personen, ofwel 0,5 procent. Dat percentage blijft daarmee hetzelfde ten opzichte van 2014. In tien jaar tijd is de bevolking met meer dan 700.000 personen gegroeid.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160609_02331349
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 19:42   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Het aantal verkeersdoden daalt dankzij de stijgende files. Weyts wil verder gaan op de ingeslagen weg : )
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 20:38   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het probleem, zoals correct gesteld door de topicstarter, zijn de bestuuders. Vooral de micropenisgevallen en de oude bommas en bompas.

Een goede oplossing voor het fileprobleem is autonome (zelfrijdende) wagens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 21:15   #5
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem, zoals correct gesteld door de topicstarter, zijn de bestuuders. Vooral de micropenisgevallen en de oude bommas en bompas.

Een goede oplossing voor het fileprobleem is autonome (zelfrijdende) wagens.

Een betere oplossing is een wet stemmen die het verplicht lifters mee te nemen en dit te faciliteren met een app die autos online matcht met lifters. Nationaal km tarief om mee te rijden met een auto vastleggen. Laat ook toe openbaar vervoer ineens af te schaffen, daar het privevervoer dan publiek gemaakt is. Een soort veralgemening van uber, maar dan zonder speciale ritten om iemand mee te nemen, wel gewoon iemand meenemen op traject. Niet meenemen van een lifter beteugelen door een verkeersboete wegens het schaden van 's lands economisch belang en wegens asociaal en vervuilend gedrag. Gemiddelde van 1.3 personen/wagen naar minstens 3 brengen.
Dus, minder wagens die beter gebruikt worden, ipv van meer wagens.

Economie= het zo efficient mogelijk aanwenden van de schaarse middelen en niet het zo inefficient mogelijk aanwenden van de te overvloedig aanwezige middelen
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 09:43   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Neem een verkeerslicht ergens.
Geplaatst door overheid.
Het verkeerslicht doet verkeer stoppen, zich accumuleren, en daarna doorrijden.
Files / harmonica door de Commie micropenisgevallen en oude Commie bommas en Commie bompas die het licht plaatsten.
Bruusk remmen door Commie dwang.
En veroorzaakt ook bruusk optrekken - want chauffeurs die de verkeersblinde intervals van de timers van de Commie lichten kennen, versnellen om geen interval te moeten wachten en gewoon door te kunnen rijden.
Of nog 1 van de myriaden voorbeelden van deze Commie praktijken: een baan met een apart rijvak voor de richtingen. Wat doen de Commies: obstakels plaatsen op 1 van de 2 rijvakken, waardoor de ene richting genoopt is te wachten voor de andere.
Harmonica. Files.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 10:42   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Een betere oplossing is een wet stemmen die het verplicht lifters mee te nemen en dit te faciliteren met een app die autos online matcht met lifters. Nationaal km tarief om mee te rijden met een auto vastleggen. Laat ook toe openbaar vervoer ineens af te schaffen, daar het privevervoer dan publiek gemaakt is. Een soort veralgemening van uber, maar dan zonder speciale ritten om iemand mee te nemen, wel gewoon iemand meenemen op traject. Niet meenemen van een lifter beteugelen door een verkeersboete wegens het schaden van 's lands economisch belang en wegens asociaal en vervuilend gedrag. Gemiddelde van 1.3 personen/wagen naar minstens 3 brengen.
Dus, minder wagens die beter gebruikt worden, ipv van meer wagens.

Economie= het zo efficient mogelijk aanwenden van de schaarse middelen en niet het zo inefficient mogelijk aanwenden van de te overvloedig aanwezige middelen
Uber is (was?) een symbool van vrijheid. Iemand vrijwillig meenemen omdat die iemand vrijwillig betaalt.
Dwang tot, opleggen van tarieven, boetes, etc, zijn eerder asociaal en vervuilend te noemen.
Een efficiente economie volgt uit concurrentie en vrijwilligheid, niet uit monopolie en dwang.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 00:01   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

File probleem oplossen ?

5 grote punten.

1. Vrachtverkeer. België is een transitland.
Al het containervervoer dat dwars door, en zelfs maar half door België moet, aan banden leggen.
Op de trein. Is sneller, goedkoper, milieuvriendelijker én efficiënter.
Op bepaalde plaatsen, plaatsen waar de containers van de trein, terug op een vrachtwagen gaan. Voor de gevallen in België, mogen de vrachtwagens nog maar minstens 50 Km ver rijden met hun vracht. Anders moeten ze maar meer punten voorzien waar er linken zijn met de trein.
30% minder vrachtverkeer in België ? Moet haalbaar zijn.
Buitenlands vervoer, die gaan er zelfs nog meer profijt uithalen. Van Rotterdam, in één ruk door tot Zwitserland als het moet.

2. Haal de zotten uit het verkeer !
Eén ongeluk op de ring van Brussel, en alles zit muurvast.
Elke dag heb je er bijna in Sint-Stevens Woluwe. Mensen die van Luik op de ring 'vliegen', met alle gevolgen vandien.
Eventueel heel de Brusselse ring aan 80 Km/u, zoals met vergelijkbare situaties in Duitsland en Nederland ook het geval is.
(het lijkt contradictorisch, maar door de snelheid te verlagen, kan het soms nét sneller vooruit gaan. Heeft oa te maken met de veilige afstand tss 2 opeenvolgende wagens die zo korter kan. Kan je eventueel eens wiskundig benaderen, en het klopt nog ook !)

3. Heel streng optreden tegen 'bumperkleven'. Idem, zoals ze in Duitsland doen.

4. Ietsjes meer hoffelijkheid in ons verkeer is ook meer dan welkom. Vergelijk ook hier maar gerust met Duitsland & Nederland.

5. Verkeerslichten beter op elkaar afstemmen.
Zijn ze nu wel al mee bezig, maar dat mag wel wat sneller vooruitgaan.
Aan het tempo dat dit gebeurd, denk ik dat die mensen ook elke dag in de fille zitten...

Kostprijs van die 5 puntjes ?
Een paar stations van de spoorwegen wat aanpassen.
De meeste grote steden hebben dit trouwens al, maar worden blijkbaar niet echt veel gebruikt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 september 2017 om 00:10.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 00:13   #9
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een goede oplossing voor het fileprobleem is autonome (zelfrijdende) wagens.
Niet alleen voor het fileprobleem.
Zo kan je met een dik stuk in uw voeten ook nog veilig thuisgeraken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 september 2017 om 00:14.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 00:19   #10
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... boetes, etc, zijn eerder asociaal en vervuilend te noemen.
Asociaal gedrag op de weg kan lei(ij)den tot een boete.
Eigenlijk dus net andersom, maar soit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:14   #11
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

In het Antwerpse merk ik dat: om 11.00 u veel drukker op de baan dan vroeger. Je vraagt je af of er nog mensen moeten werken. En tijdens de traditionele spits heb ik de indruk dat het iets rustiger wordt, vooral 's avonds.

Kan ook zijn dat vele echte werkmensen de auto in de garage laten staan en voor alternatieven kiezen. Zie steeds meer mensen in kostuumpjes op hun speed pedelacs.

En dat de 'thuisblijvers', huisvrouwen en bejaarden steeds meer de baan opgaan om effe te gaan shoppen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:04   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Er worden voor die files allerlei redenen aangevoerd maar over de belangrijkste wordt altijd gezwegen als vermoord: Alle 10 jaar komt er aan bevolking in België een stad als Antwerpen BIJ . Het is dus dweilen met de kraan open.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160609_02331349
Inderdaad, we zijn veel te dicht bevolkt, toch nemen we steeds maar opnieuw mensen binnen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:05   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem, zoals correct gesteld door de topicstarter, zijn de bestuuders. Vooral de micropenisgevallen en de oude bommas en bompas.

Een goede oplossing voor het fileprobleem is autonome (zelfrijdende) wagens.
Een goede oplossing is het aantal verplaatsingen verminderen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 18:11   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
File probleem oplossen ?

5 grote punten.

1. Vrachtverkeer. België is een transitland.
Al het containervervoer dat dwars door, en zelfs maar half door België moet, aan banden leggen.
Op de trein. Is sneller, goedkoper, milieuvriendelijker én efficiënter.
Op bepaalde plaatsen, plaatsen waar de containers van de trein, terug op een vrachtwagen gaan. Voor de gevallen in België, mogen de vrachtwagens nog maar minstens 50 Km ver rijden met hun vracht.

Eens hadden ze bij Ford Genk spoorlijnen tot in de grote magazijnen van de B en de C hal.
Door de frequente stakingen van het spoor, werd in de jaren negentig beslist om geen productieonderdelen meer per spoor te vervoeren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 21:15   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een goede oplossing is het aantal verplaatsingen verminderen.
Economische krimp dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 22:35   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Een nieuw eurostadion + winkel-en-administratief centrum en 1of 2 nieuwe megashopping centers bouwen aan het meest verstropte deel van de Brusselse ring kan misschien een oplossing bieden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be