Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2017, 12:10   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Lol....2 keer per dag binnenrijden voor een verse batterij.

Als dat geen luxe is?

😂
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:25   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lol....2 keer per dag binnenrijden voor een verse batterij.

Als dat geen luxe is?

😂
In de VS heeft een BUS(geen mus....een BUS) verleden week een ritje van 1500 km gedaan op 1 lading.....

Maar onderwijl lijkt e-drive bijzonder geschikt voor "utilitaire" voertuigen (vuilniswagens,stedelijke postbedeling....)overal waar veelvuldig start-stop gebeurt en waar het hoge koppel van een e-drive uitermate nuttig is....



Om ondertussen nog even terug te komen op de "strijd" tussen "laden" of "wisselen"...
Ik vraag mij af wie eigenlijk zo een batterij WIL.....Een auto ja,maar een batterij,die "verouderd" terwijl je er bij staat....nou nee....

Het "huurconcept" ,zoals Renault/Nissan dat ontwikkeld,(maar zonder snelwissel )is veel beter.....en veiliger....Dan is die batterij niet meer de zorg van de automobilist,en rijdt iedereen met technisch gelijkaardige ,gecontroleerde-,batterijen...

En ja....het opent de mogelijkheid voor "Xtra-Power" batterijen tegen een verhoogde huurprijs.....

Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 september 2017 om 17:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 18:21   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VS heeft een BUS(geen mus....een BUS) verleden week een ritje van 1500 km gedaan op 1 lading.....

Maar onderwijl lijkt e-drive bijzonder geschikt voor "utilitaire" voertuigen (vuilniswagens,stedelijke postbedeling....)overal waar veelvuldig start-stop gebeurt en waar het hoge koppel van een e-drive uitermate nuttig is....



Om ondertussen nog even terug te komen op de "strijd" tussen "laden" of "wisselen"...
Ik vraag mij af wie eigenlijk zo een batterij WIL.....Een auto ja,maar een batterij,die "verouderd" terwijl je er bij staat....nou nee....

Het "huurconcept" ,zoals Renault/Nissan dat ontwikkeld,(maar zonder snelwissel )is veel beter.....en veiliger....Dan is die batterij niet meer de zorg van de automobilist,en rijdt iedereen met technisch gelijkaardige ,gecontroleerde-,batterijen...

En ja....het opent de mogelijkheid voor "Xtra-Power" batterijen tegen een verhoogde huurprijs.....

Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....
Heeft echt geen toekomst, lees maar:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place

Post-bankruptcy acquisition attempts and liquidation[edit]

In July 2013, an attempt to acquire Better Place was made by the Sunrise group that comprised entrepreneur Yosef Abramowitz and the Association for the Advancement of Electric Transportation in Israel. Court filings showed that the acquisition would be worth 18 million Israeli shekels (US$5 million) for Better Place’s assets in Israel, and 25 million Israeli shekels (US$7 million) for its intellectual property, held by Better Place Switzerland. The deal was canceled by the court after the Sunrise group failed to make the first agreed payment of 3.52 million shekels (US$976,300), even after an extension.[8]
In August 2013, the Central District Court ruled that Better Place Israel would be sold to Success Assets Ltd., owned by Tsahi Merkur, for 11 million shekels (US$3million). To effect the acquisition, Merkur was to sign a personal guarantee within seven days for the full amount of the acquisition, and a personal guarantee for a letter of indemnification covering the guarantees made by Better Place Israel's subsidiaries to the Ministry of Transport. Within 21 days, Merkur was to deposit with the company's special managers an opinion on a property on which a commitment to register a lien of up to 5 million shekels would be placed. By 30 September 2013 he was to make a payment of 2 million shekels.[8] On 17 October 2013 the deal was canceled after Success Assets failed to make the required payments.
In November 2013, the court-appointed receivers decided to sell the remaining assets of Better Place in parts and liquidate the business.
Citaat:
Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....
Qua Tesla ben je onwetend, want Tesla demonstreerde in 2013 dat men zelfs 2 batterijen kan wisselen in de tijd dat een grote benzinewagen volgetankt is:
https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Tesla wisselde 1 accupack in 1 minuut 33 seconden, de tweede Tesla kwam eraan en tesamen 3 minuten 11 seconden.

Ook Tesla heeft dat idee laten vallen. Geladen moeten die batterijen toch, dan beter de eigenaar zelf op plaatsen die hij zelf kiest. De auto staat sowieso 95 % van de tijd stil.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2017 om 18:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 18:28   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VS heeft een BUS(geen mus....een BUS) verleden week een ritje van 1500 km gedaan op 1 lading.....

Maar onderwijl lijkt e-drive bijzonder geschikt voor "utilitaire" voertuigen (vuilniswagens,stedelijke postbedeling....)overal waar veelvuldig start-stop gebeurt en waar het hoge koppel van een e-drive uitermate nuttig is....



Om ondertussen nog even terug te komen op de "strijd" tussen "laden" of "wisselen"...
Ik vraag mij af wie eigenlijk zo een batterij WIL.....Een auto ja,maar een batterij,die "verouderd" terwijl je er bij staat....nou nee....

Het "huurconcept" ,zoals Renault/Nissan dat ontwikkeld,(maar zonder snelwissel )is veel beter.....en veiliger....Dan is die batterij niet meer de zorg van de automobilist,en rijdt iedereen met technisch gelijkaardige ,gecontroleerde-,batterijen...

En ja....het opent de mogelijkheid voor "Xtra-Power" batterijen tegen een verhoogde huurprijs.....

Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....
Als jij dagelijks uw batterijen wil laten vervangen dan moet je er absoluut voor gaan.

😅
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 18:29   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VS heeft een BUS(geen mus....een BUS) verleden week een ritje van 1500 km gedaan op 1 lading.....

Maar onderwijl lijkt e-drive bijzonder geschikt voor "utilitaire" voertuigen (vuilniswagens,stedelijke postbedeling....)overal waar veelvuldig start-stop gebeurt en waar het hoge koppel van een e-drive uitermate nuttig is....



Om ondertussen nog even terug te komen op de "strijd" tussen "laden" of "wisselen"...
Ik vraag mij af wie eigenlijk zo een batterij WIL.....Een auto ja,maar een batterij,die "verouderd" terwijl je er bij staat....nou nee....

Het "huurconcept" ,zoals Renault/Nissan dat ontwikkeld,(maar zonder snelwissel )is veel beter.....en veiliger....Dan is die batterij niet meer de zorg van de automobilist,en rijdt iedereen met technisch gelijkaardige ,gecontroleerde-,batterijen...

En ja....het opent de mogelijkheid voor "Xtra-Power" batterijen tegen een verhoogde huurprijs.....

Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....


.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 20:02   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VS heeft een BUS(geen mus....een BUS) verleden week een ritje van 1500 km gedaan op 1 lading.....

Maar onderwijl lijkt e-drive bijzonder geschikt voor "utilitaire" voertuigen (vuilniswagens,stedelijke postbedeling....)overal waar veelvuldig start-stop gebeurt en waar het hoge koppel van een e-drive uitermate nuttig is....



Om ondertussen nog even terug te komen op de "strijd" tussen "laden" of "wisselen"...
Ik vraag mij af wie eigenlijk zo een batterij WIL.....Een auto ja,maar een batterij,die "verouderd" terwijl je er bij staat....nou nee....

Het "huurconcept" ,zoals Renault/Nissan dat ontwikkeld,(maar zonder snelwissel )is veel beter.....en veiliger....Dan is die batterij niet meer de zorg van de automobilist,en rijdt iedereen met technisch gelijkaardige ,gecontroleerde-,batterijen...

En ja....het opent de mogelijkheid voor "Xtra-Power" batterijen tegen een verhoogde huurprijs.....

Maar dan moet die f*cking batterij er snel uit en in- kunnen,en dat is nu beslist NIET het geval....
Wat kost uw auto per kilometer met een huurbatterij als je 3000-5000 km per jaar rijdt ? U al eens afgevraagd ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 08:59   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat kost uw auto per kilometer met een huurbatterij als je 3000-5000 km per jaar rijdt ? U al eens afgevraagd ?
Er zijn wel meer vragen die gesteld moeten worden.
De kostprijs van huurbatterijen voor mensen die weinig kilometers doen ligt vrij hoog.
Maar er zijn ook nog wagens die slechts sporadisch worden gebruikt en vaak lange tijd stil staan.
Andere wagens staan soms weken ergens geparkeerd. Denk maar aan de vele wagens op de parkings van de luchthavens.
En een eigenschap die alle batterijen hebben, is dat ze na een tijd stil staan, hun vermogen kwijt zijn.
En hoe ouder de batterij, hoe sneller ze haar vermogen verliest.
Daarnaast blijven er in de moderne voertuigen steeds verbruikers actief.

En dan nog de vraag, wat met oudere wagens?
Vandaag worden veel voertuigen die hier buiten dienst gaan, naar Afrika verscheept en daar nog 15 tot 20 jaar gebruikt.
Voertuigen van 30 jaar oud zijn geen uitzondering landen zoals Congo. Daar is men in de afgelegen gebieden namelijk niets met voertuigen die aan de computer moeten gehangen worden om ze rijdend te houden.
Maar ook elektrische voertuigen zijn daar niet bruikbaar, want op veel plaatsen is er gewoon geen stroom aanwezig.

En men gaat elektrisch rijden om dat het milieuvriendelijk is, maar de wagens zelf veroorzaken na hun buitendienststelling een enorm milieuprobleem.
Een voertuig van 40 jaar geleden, vervuilde enkel door zijn uitstoot, de onderdelen waren uit metaal en dus herbruikbaar, vandaag vervuilt een voertuig door zijn bestaan, want de meeste onderdelen zijn niet meer herbruikbaar. Ze bestaan namelijk vooral uit kunststof.
Laten we dus nieuwe voertuigen terug uit metaal maken en niet meer uit kuststof, maar dan gaat het gewicht wel terug van 800 kilo naar 1200 kilo voor de kleinere wagens en dus ook hun verbruik zal evenredig stijgen.
Zie je, terwijl men vandaag voor een voertuig van 15 jaar oud nog 1000€ krijgt, zal men in de toekomst moeten betalen om van zijn oud elektrisch voertuig verlost te geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 11:10   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn wel meer vragen die gesteld moeten worden.
De kostprijs van huurbatterijen voor mensen die weinig kilometers doen ligt vrij hoog.
Maar er zijn ook nog wagens die slechts sporadisch worden gebruikt en vaak lange tijd stil staan.
Andere wagens staan soms weken ergens geparkeerd. Denk maar aan de vele wagens op de parkings van de luchthavens.
En een eigenschap die alle batterijen hebben, is dat ze na een tijd stil staan, hun vermogen kwijt zijn.
En hoe ouder de batterij, hoe sneller ze haar vermogen verliest.
Zeg Jantje je moet die punten wel staven met cijfers en voorbeelden anders is het dikke onzin, batterijen kan men opladen hé en hun vermogen zijn ze zeker niet "kwijt".

Hoeveel verliest een moderne wagen met li-ion-accupack aan %-capaciteit per dag stilstaan?
(het is hier nochtans dikwijls aangetoond met cijfers in de praktijk, was duidelijk minder dan 1% per dag: https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE Noorwegen: Tesla Model S vampire drain after 27 days in winter ) De Tesla was bij 90% capaciteit verlaten en na volle 27 winterdagen was de capaciteit nog altijd 70 % of 20%-punten minder. In rijbereik uitgedrukt was dat van 347 km naar 246 km.
In verliespercentage per dag was dit 0,82 % per dag stilstaan, en dit in de winter in Noorwegen.
Citaat:
This is actually superior performance. A LIon battery usually discharges at 1% per day. So in 27 days it should have been at 62 to 63 percent. The fact that it was at 70 percent surprised me. Anything less than 1% per day is excellent.
Bovendien verliezen batterijen niets als de wagens ingeplugd blijven, en ook op luchthavens bestaan daar oplossingen voor langparkeerders, al sinds 2013 (het laden van de wagen kan met online sturen en controleren):
http://www.envisionsolar.com/envisio...ional-airport/


__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 september 2017 om 11:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 17:03   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat kost uw auto per kilometer met een huurbatterij als je 3000-5000 km per jaar rijdt ? U al eens afgevraagd ?
Ik weet wat mijn simpele kleine dieseltje mij per afgelegde kilometer kost.(ALLE kosten inrekenen hé)....en eigenlijk is het shockerend....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 september 2017 om 17:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 06:42   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeg Jantje je moet die punten wel staven met cijfers en voorbeelden anders is het dikke onzin, batterijen kan men opladen hé en hun vermogen zijn ze zeker niet "kwijt".

Hoeveel verliest een moderne wagen met li-ion-accupack aan %-capaciteit per dag stilstaan?
(het is hier nochtans dikwijls aangetoond met cijfers in de praktijk, was duidelijk minder dan 1% per dag: https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE Noorwegen: Tesla Model S vampire drain after 27 days in winter ) De Tesla was bij 90% capaciteit verlaten en na volle 27 winterdagen was de capaciteit nog altijd 70 % of 20%-punten minder. In rijbereik uitgedrukt was dat van 347 km naar 246 km.
In verliespercentage per dag was dit 0,82 % per dag stilstaan, en dit in de winter in Noorwegen.


Bovendien verliezen batterijen niets als de wagens ingeplugd blijven, en ook op luchthavens bestaan daar oplossingen voor langparkeerders, al sinds 2013 (het laden van de wagen kan met online sturen en controleren):
http://www.envisionsolar.com/envisio...ional-airport/


Een wagen met batterijen van 8 jaar oud 15 dagen parkeren. Er staan 5000 wagens in die parkeergarage.
Dus 5000 parkings met zonnepanelen of moet ik mijn wagen 15 dagen lang stroom van het net laten gebruiken?

Nu uit ervaring weet ik dat ook een li-ion-accu door ouderdom vermogenverlies heeft. Wij werken daar op het werk namelijk al langer mee in andere toepassingen, waarbij ze vaak helemaal leeg worden getrokken en zo snelmogelijk terug worden opgeladen. En die li-ion-accu's zijn na een tijd ook versleten en aan vervanging toe, ook zij gaan niet eeuwig mee.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 07:38   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heeft echt geen toekomst, lees maar:


Qua Tesla ben je onwetend, want Tesla demonstreerde in 2013 dat men zelfs 2 batterijen kan wisselen in de tijd dat een grote benzinewagen volgetankt is:
https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Tesla wisselde 1 accupack in 1 minuut 33 seconden, de tweede Tesla kwam eraan en tesamen 3 minuten 11 seconden.

Ook Tesla heeft dat idee laten vallen. Geladen moeten die batterijen toch, dan beter de eigenaar zelf op plaatsen die hij zelf kiest. De auto staat sowieso 95 % van de tijd stil.
Fantastische demonstratie dus,reeds enkele jaren geleden.
Laat ik nu,op basis van deze zelfde filmbeelden,een geheel andere conclusie trekken dan U.

Maar,belangrijk,Mr. Musk sprak over "maintaining optionality"....als hij daar nog altijd bij staat dan is dus elke Tesla nog steeds zo snel te wisselen van pack.


En...."superchargers" zijn ondertussen niet meer "free" voor elke Tesla driver toch?

way to go!
Als Tesla het uiteindelijk niet doet dan zal een of andere Chinees het wel doen.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2017 om 07:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 08:14   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een wagen met batterijen van 8 jaar oud 15 dagen parkeren. Er staan 5000 wagens in die parkeergarage.
Dus 5000 parkings met zonnepanelen of moet ik mijn wagen 15 dagen lang stroom van het net laten gebruiken?
Na 15 dagen parkeren ontlaadt een modern batterijpack hooguit 15 %.
Ondanks dat het voertuig online blijft. Ik zie daar geen enkel probleem.

Citaat:
Nu uit ervaring weet ik dat ook een li-ion-accu door ouderdom vermogenverlies heeft. Wij werken daar op het werk namelijk al langer mee in andere toepassingen, waarbij ze vaak helemaal leeg worden getrokken en zo snelmogelijk terug worden opgeladen. En die li-ion-accu's zijn na een tijd ook versleten en aan vervanging toe, ook zij gaan niet eeuwig mee.
Je werkt dus niet met moderne accupacksystemen die vandaag moderne E-wagens hebben.
Natuurlijk gaan ze niet eeuwig mee, maar wel ruim voldoende voor een autoleven.

Citaat:
The red fitted line has a slope above 60.000 km (say 40,000 miles) of 1% per 50.000 km (30,000 miles). On average the batteries have 92% remaining at 240.000 km (150,000 miles). If the linear behavior would continue, then the ‘lifetime’ (still 80% capacity left) can be calculated as follows: 92-80 = 12% times 50.000 km = 600.000 km, plus 240.000 km, gives 840.000 km (500,000 miles)!
Note that a ICE car has a average lifetime of 220.000 km (140,000 miles)… And remember: if an ICE fails after say 300.000 km, you have a problem. The battery in a Tesla EV after the suggested 840.000 km (ok, lets take 500.000 km, still great!) still has 80% capacity left!
https://steinbuch.wordpress.com/2015...radation-data/
Taxibestuurder Finland meer dan 403.000 km:
http://www.hs.fi/autot/art-2000005338572.html



Ik heb nogal gelachen met die voorspellingen dat li-ions -met modern temperatuurmanagement- bij koude temperaturen snel versleten zouden zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2017 om 08:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 08:33   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Fantastische demonstratie dus,reeds enkele jaren geleden.
Laat ik nu,op basis van deze zelfde filmbeelden,een geheel andere conclusie trekken dan U.
Dat mag je, maar die zal niet anders zijn als de feiten op het filmpje.

Citaat:
Maar,belangrijk,Mr. Musk sprak over "maintaining optionality"....als hij daar nog altijd bij staat dan is dus elke Tesla nog steeds zo snel te wisselen van pack.
Musk gaat V3 superchargers laten bouwen, je bent niet mee.
Dat filmpje is van 2013, deze Musk-tweets zijn van einde 2016:
Citaat:
https://twitter.com/elonmusk/status/812707766653460480

@FredericLambert 24. Dez. 2016
@elonmusk Any update on plan to install solar arrays at Supercharger stations?

Elon Musk‏ @elonmusk
Antwort an @FredericLambert
There are some installed already, but full rollout really needs Supercharger V3 and Powerpack V2, plus SolarCity. Pieces now in place.
09:13 - 24. Dez. 2016


@Frederic Lambert 24. Dez. 2016
Antwort an @elonmusk
Supercharger V3? Now I'm curious. What power out are we talking about? 350 kW?

Elon Musk @elonmusk 24. Dez. 2016

A mere 350 kW ... what are you referring to, a children's toy?
Citaat:
En...."superchargers" zijn ondertussen niet meer "free" voor elke Tesla driver toch?
En de relevantie is? Voor de model 3 bestuurder niet meer 100% free, maar nog altijd spotgoedkoop snelladen, bovendien krijgt die ook elk jaar 400 kWh free supercharging. Toch goed voor ruim 2000 km. Je kunt toch zelf ggl?

Citaat:
way to go!
Als Tesla het uiteindelijk niet doet dan zal een of andere Chinees het wel doen.
Ook geen enkele Chinees doet het. Die zijn niet zot.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2017 om 08:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 08:34   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2017 om 08:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 08:38   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard utilitaire voertuigen !

Veel "utiltairder" kan een voertuig niet zijn natuurlijk:

https://arstechnica.com/cars/2017/09...le/?comments=1

De reusachtige Komatsu dump-truck rijdt in Zwitserland dagelijks vele malen op en neer tussen een berg (waar grondstofen geworden worden) en een cementfabriek.

Men heeft het ding voorzien van een nogal forse batterijpack (nikkel-Mangaan kobalt-technologie,je ziet,het moet niet altijd Lithium-technologie zijn) en nu blijkt dat de machine ,tegen dat hij beneden arriveert met tientallen tonnen cementgrondstoffen,onderwijl met "regeneratief remmen" energie terugwinnend ,een OVERSCHOT aan electriciteit heeft,dat kan "gedumpt" worden in het electriciteitsnet.

Als het artikel correct is,dan is die dump-truck dus ook een kleine electriciteits-centrale...


Uiteraard,dit is een prototypebouw en er wordt sterk toegezien hoe de cellen zich in deze bijzonder ruige toepassing houden,niet in de laatste plaats om veiligheidsoverwegingen....

Maar we zien hoe e-drive ook binnendringt in de meest zware domeinen,deze waar de ruige dieselaandrijving nog steeds heerst!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2017 om 08:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 09:09   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Veel "utiltairder" kan een voertuig niet zijn natuurlijk:

https://arstechnica.com/cars/2017/09...le/?comments=1

De reusachtige Komatsu dump-truck rijdt in Zwitserland dagelijks vele malen op en neer tussen een berg (waar grondstofen geworden worden) en een cementfabriek.

Men heeft het ding voorzien van een nogal forse batterijpack (nikkel-Mangaan kobalt-technologie,je ziet,het moet niet altijd Lithium-technologie zijn)
Huh? Dat zijn Li-NMC batterijen natuurlijk is daar Lithium(-technologie) bij voor de werking. Li wordt dikwijls weggelaten in de afkorting. NMC is het kathodemateriaal.
Citaat:
http://batteryuniversity.com/learn/a...of_lithium_ion

Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (LiNiMnCoO2 or NMC)

One of the most successful Li-ion systems is a cathode combination of nickel-manganese-cobalt (NMC). Similar to Li-manganese, these systems can be tailored to serve as Energy Cells or Power Cells. For example, NMC in an 18650 cell for moderate load condition has a capacity of about 2,800mAh and can deliver 4A to 5A; NMC in the same cell optimized for specific power has a capacity of only about 2,000mAh but delivers a continuous discharge current of 20A. A silicon-based anode will go to 4,000mAh and higher but at reduced loading capability and shorter cycle life. Silicon added to graphite has the drawback that the anode grows and shrinks with charge and discharge, making the cell mechanically unstable.

The secret of NMC lies in combining nickel and manganese. An analogy of this is table salt in which the main ingredients, sodium and chloride, are toxic on their own but mixing them serves as seasoning salt and food preserver. Nickel is known for its high specific energy but poor stability; manganese has the benefit of forming a spinel structure to achieve low internal resistance but offers a low specific energy. Combining the metals enhances each other strengths.

NMC is the battery of choice for power tools, e-bikes and other electric powertrains. The cathode combination is typically one-third nickel, one-third manganese and one-third cobalt, also known as 1-1-1. This offers a unique blend that also lowers the raw material cost due to reduced cobalt content. Another successful combination is NCM with 5 parts nickel, 3 parts cobalt and 2 parts manganese (5-3-2). Other combinations using various amounts of cathode materials are possible.
Citaat:
http://www.batteryspace.com/LiNiMnCo-Cells/Packs.aspx
Category : LiNiMnCo (NMC) Batteries

Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide also lithium-mananese-cobalt-oxide (LiNiMnCo, NMC, NCM), Li[NiMnCo]O2 based Cathode & Graphite based Anode, is the newest generation Li-Ion rechargeable battery for high power applications, such as EV car, E-scooter and E-bike.

The NMC cells compromise between high current rate and high capacity rate. Compared with LiCoO2 series Li-Ion cell, the NMC cells provide higher energy density with lower cost, long cycle life (>[email protected], IEC standrad).
NMC cell has 3.6 +/- 0.5V nominal working voltage and shall be cut-off power at 4.15-4.20V per cell during charging.
https://de.wikipedia.org/wiki/Lithiu...n-Cobalt-Oxide

Uw "kennis" van Lithium-ion-batterijen weten we nu ook....

Simpele werking van Li-ions: https://www.ledscherp.nl/blog/blog/w...ium-ion-accus/

Citaat:
Maar we zien hoe e-drive ook binnendringt in de meest zware domeinen,deze waar de ruige dieselaandrijving nog steeds heerst!
Denk je, de diesel zal enkel nog dienen als generator om de stroom te leveren, de aandrijving zal dus 100% electrisch zijn!

Hier een van de zwaarste beestjes:
https://www.youtube.com/watch?v=f2tFH74HHJ0

https://en.wikipedia.org/wiki/BelAZ_75710
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2017 om 09:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 16:20   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Veel "utiltairder" kan een voertuig niet zijn natuurlijk:

https://arstechnica.com/cars/2017/09...le/?comments=1

De reusachtige Komatsu dump-truck rijdt in Zwitserland dagelijks vele malen op en neer tussen een berg (waar grondstofen geworden worden) en een cementfabriek.

Men heeft het ding voorzien van een nogal forse batterijpack (nikkel-Mangaan kobalt-technologie,je ziet,het moet niet altijd Lithium-technologie zijn) en nu blijkt dat de machine ,tegen dat hij beneden arriveert met tientallen tonnen cementgrondstoffen,onderwijl met "regeneratief remmen" energie terugwinnend ,een OVERSCHOT aan electriciteit heeft,dat kan "gedumpt" worden in het electriciteitsnet.

Als het artikel correct is,dan is die dump-truck dus ook een kleine electriciteits-centrale...


Uiteraard,dit is een prototypebouw en er wordt sterk toegezien hoe de cellen zich in deze bijzonder ruige toepassing houden,niet in de laatste plaats om veiligheidsoverwegingen....

Maar we zien hoe e-drive ook binnendringt in de meest zware domeinen,deze waar de ruige dieselaandrijving nog steeds heerst!
Dat vind Ik goed Idee n , je rijdt leeg omhoog, en Zakt regeneratief

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 september 2017 om 16:21.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2017, 16:20   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Veel "utiltairder" kan een voertuig niet zijn natuurlijk:

https://arstechnica.com/cars/2017/09...le/?comments=1

De reusachtige Komatsu dump-truck rijdt in Zwitserland dagelijks vele malen op en neer tussen een berg (waar grondstofen geworden worden) en een cementfabriek.

Men heeft het ding voorzien van een nogal forse batterijpack (nikkel-Mangaan kobalt-technologie,je ziet,het moet niet altijd Lithium-technologie zijn) en nu blijkt dat de machine ,tegen dat hij beneden arriveert met tientallen tonnen cementgroendstoffen,onderwijl met "regeneratief remmen" energie terugwinnend ,een OVERSCHOT aan electriciteit heeft,dat kan "gedumpt" worden in het electriciteitsnet.

Als het artikel correct is,dan is die dump-truck dus ook een kleine electriciteits-centrale...


Uiteraard,dit is een prototypebouw en er wordt sterk toegezien hoe de cellen zich in deze bijzonder ruige toepassing houden,niet in de laatste plaats om veiligheidsoverwegingen....

Maar we zien hoe e-drive ook binnendringt in de meest zware domeinen,deze waar de ruige dieselaandrijving nog steeds heerst!

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 september 2017 om 16:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2017, 08:54   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Veel "utiltairder" kan een voertuig niet zijn natuurlijk:

https://arstechnica.com/cars/2017/09...le/?comments=1

De reusachtige Komatsu dump-truck rijdt in Zwitserland dagelijks vele malen op en neer tussen een berg (waar grondstofen geworden worden) en een cementfabriek.

Men heeft het ding voorzien van een nogal forse batterijpack (nikkel-Mangaan kobalt-technologie,je ziet,het moet niet altijd Lithium-technologie zijn) en nu blijkt dat de machine ,tegen dat hij beneden arriveert met tientallen tonnen cementgrondstoffen,onderwijl met "regeneratief remmen" energie terugwinnend ,een OVERSCHOT aan electriciteit heeft,dat kan "gedumpt" worden in het electriciteitsnet.

Als het artikel correct is,dan is die dump-truck dus ook een kleine electriciteits-centrale...


Uiteraard,dit is een prototypebouw en er wordt sterk toegezien hoe de cellen zich in deze bijzonder ruige toepassing houden,niet in de laatste plaats om veiligheidsoverwegingen....

Maar we zien hoe e-drive ook binnendringt in de meest zware domeinen,deze waar de ruige dieselaandrijving nog steeds heerst!
Dit is natuurlijk een prachtig voorbeeld van goed gebruik van de technologie.
je zou het zelfs spijtig vinden dat de sitautie in de meeste grondstofgroeven omgekeerd is, leeg naar beneden en vol naar boven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 17:17   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.181
Standaard

Daimler-dochter FUSO presenteert electrische vrachtwagen van 23 ton MTM, met interessante cijfers.

Met 300 kWh batterijpack halen ze een rijbereik tot 350 km.
(niet schieten op de pianist, het staat gewoon in de link)

Citaat:
https://electrek.co/2017/10/25/daiml...truck-concept/

Daimler unveils heavy-duty all-electric truck concept with ‘up to 220 miles’ range

Fred Lambert - Oct. 25th 2017

At the Tokyo Motor Show today, Daimler’s Mitsubishi Fuso Truck division launched a new product brand entirely dedicated to electric trucks & buses.

As part of this new brand, the company unveiled a new all-electric heavy-duty concept truck at the show.

The new concept vehicle is called the E-FUSO Vision ONE.

Fuso says that it’s a Class 8 truck that has a Gross Vehicle Weight (GVW) of 23.26 tons and a payload of 11.11 tons, which is only 1.8 tons less than its diesel counterpart, and a range of up to 220 miles (350 km) with a single charge.

The truck maker claims that the range is enabled by a 300 kWh battery pack.
[...]
Website Daimler idem:
Citaat:
http://media.daimler.com/marsMediaSi...0aHVtYnM!&rs=2

E-FUSO Vision One as a concept for heavy duty service

The E-FUSO Vision One is an all-electric heavy-duty truck concept, has a Gross Vehicle Weight (GVW) of about 23 tons and carries a payload of approx. 11 tons, only two tons less than its diesel counterpart. It can be fitted with batteries up to 300 kilowatt hours, thus enabling a range of up to 350 km on a single charge.
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=Px3kxoGmvV8 vanaf 1' 25"
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 oktober 2017 om 17:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be