Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2017, 11:42   #41
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

De nieuwe laden op 25 minuten 150km bij, en dat wordt alleen maar beter.

Als dat binnenkort op 5 minuten kan is een laadpunt thuis en op het werk handig, maar niet langer cruciaal.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 12:09   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is iemand die een leaf gekocht heeft die dat Zegt

80km heen en terug is nog eens 80km ok?
En die rijdt zomaar 80 km heen en terug zonder reden? En waarom rijdt hij zo snel, en neemt hij de snelweg?

Kan die niet even bijladen in Brussel als hij zijn auto achterlaat?

Waarom heeft die eigenlijk een Leaf 24 kWh gekocht?
Zelfs een Nissan Leaf 30 kWh (*28 kWh netto) is dikwijls ruim onvoldoende om 160 km in één keer af te leggen aan snelwegverbruik (120-130 kmh), zie verbruik ADAC.
Andere sites bevestigen dit:
Citaat:
https://elbil.no/test-av-nissan-leaf...d-fjerdeplass/

TEKNISKE DATA: Nissan LEAF 30 kWh (2016)

Ytelse: 80 kW/109 hk
Dreiemoment: 254 Nm
Blandet forbruk (test): 1,37 kWh/mil
Blandet forbruk (oppgitt): 1,5 kWh/mil
Praktisk rekkevidde (oppgitt): 125-200 km
Batteri: Litiumion 28 kWh netto (30 kWh brutto)
Die mens had beter een veel zuinigere en aerodynamisch betere Hyundai Ionic EV kunnen kopen die heeft 210 km praktisch rijbereik volgens ADAC:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...ktro_Style.pdf

EcoTest-Verbrauch 14,7 kWh/100km
Stadt/Land/BAB -
CO₂-Ausstoß EcoTest WTW“* 85 g/km
Reichweite 210 km
Bovendien al aangepast aan CCS-snelladen, die Ionic laadt op amper 20 minuten tot 80% van vol aan een 100 kW-lader en neemt bijna 70 kW vermogen aan.
https://www.youtube.com/watch?v=wb3gJ8fWW5g

Aan een klassieke Chademo 50 kwDC lader zal dat wslk hooguit 30 minuten zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 12:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 12:40   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De oude leaf heeft een hoge Cd & niet zo goede batterij.

De nieuwe heeft een lagere Cd, een grotere batterij (40 kWh usable, nissan rapporteert nog enkel usable, gelijk Renault) en een efficientere drivetrain.

Realistisch snelwegrange tussen de 200 en 250 km, afhankelijk van de temperatuur.

In de bebouwde kom gaat ge gemakkelijk boven de 300-350 km. 95 % van mijn verplaatsingen zitten tussen 50 en 70 km/h dus ik zit goed daarmee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 12:59   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De oude leaf heeft een hoge Cd & niet zo goede batterij.

De nieuwe heeft een lagere Cd, een grotere batterij (40 kWh usable, nissan rapporteert nog enkel usable, gelijk Renault) en een efficientere drivetrain.

Realistisch snelwegrange tussen de 200 en 250 km, afhankelijk van de temperatuur.

In de bebouwde kom gaat ge gemakkelijk boven de 300-350 km. 95 % van mijn verplaatsingen zitten tussen 50 en 70 km/h dus ik zit goed daarmee.
Nissan heeft niet voor niets een nieuwe Leaf met lagere Cd ontwikkeld voor vlottere snelheden.

Die Hyundai haalt Cd 0,24, een Tesla 3 zelfs 0,23... men ziet het ook onmiddellijk aan de verbruikswaarden op de snelweg.
Voor verbruikscijfers City versus Snelweg (Highway) best de EPA-databank raadplegen.

De oude Nissan Leaf komt nog niet eens op het plaatje van de 7 beste:

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 13:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:01   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het lost enkel maar de luchtvervuiling op, dus moeten we het maar niet doen?

lol
Ik zeg enkel dat je eerlijk moet zijn.
De elektrische wagen is niet het wondermiddel tegen de milieuvervuiling.
Die lost wel de luchtvervuiling op, maar veroorzaakt andere problemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:10   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Niet onbelangrijk in deze discussie is dat het aantal wagens tegen 2050 meer dan verdubbelt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:11   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zeg enkel dat je eerlijk moet zijn.
De elektrische wagen is niet het wondermiddel tegen de milieuvervuiling.
Die lost wel de luchtvervuiling op, maar veroorzaakt andere problemen.
Het probleem van de metalen die gebruikt worden in de batterij, worden ook opgelost. Geen zorgen.

In de onderzoekslabos zit gigantisch veel in de pijpleiding.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:20   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zeg enkel dat je eerlijk moet zijn.
De elektrische wagen is niet het wondermiddel tegen de milieuvervuiling.
Die lost wel de luchtvervuiling op, maar veroorzaakt andere problemen.
De electrische wagen is duidelijk de beste oplossing voor het milieu (klimaat) en zeker voor de luchtkwaliteit tov eenderwelke andere soort wagen.

Een Hyundai heeft een WTW- of well to wheel emissie volgens Duitse stroommix van amper 85 g CO2/km, incl laadverliezen enz..
En krijgt daarom het recordaantal aan punten van ADAC, namelijk op CO2 en op luchtkwaliteit, tesamen 105 punten
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...ktro_Style.pdf

UMWELT/ECOTEST
Verbrauch/CO2

+ Im EcoTest wurde ein durchschnittlicher
Stromverbrauch von 14,7 kWh pro 100 km ermittelt. Darin
enthalten sind auch die Ladeverluste, die insgesamt einer
CO2-Bilanz von 85 g/km (zugrunde gelegt wird hier der
deutsche Strommix von 579 g/kWh) und damit 55 Punkten
in diesem Kapitel entsprechen
. Um die 28 kWh fassende
Batterie einmal komplett voll zu laden, werden etwa 30,9
kWh benötigt.

Schadstoffe

+ Bei Elektroautos zählt die lokale Emissionsfreiheit,
daher erhält auch der Ioniq Elektro die vollen 50 Punkte im
Bereich Schadstoffausstoß
. Zusammen mit den 55 Punkten
für die CO2-Bilanz ergeben sich insgesamt 105 Punkte und
volle fünf Sterne im ADAC EcoTest.

EcoTest-Verbrauch 14,7 kWh/100km
Stadt/Land/BAB -
CO₂-Ausstoß EcoTest WTW“* 85 g/km
Reichweite 210 km
Ik daag U uit eenderwelke middenklasser te vinden die in de buurt komt, je moogt alle ADAC-testen vanaf 2016 raadplegen, die geven allemaal het WTW aan, ook bij de fossiele wagens of hybridewagens.

De andere problemen zijn verwaarloosbaar tegen de (gezondheids)problemen en extra vervuiling die de fossiele industrie blijft veroorzaken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 13:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:22   #49
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Duitse stroommix, en dat is gene schone.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 13:44   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Duitse stroommix, en dat is gene schone.
Idd, de Franse zal daar veel lager liggen.

Ondertussen heb ik de niet meer verkochte fuelcell (waterstof)wagen, de Toyota Mirai nagekeken, daar gaf ADAC een WTW van 121 g/km.
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...yota_Mirai.pdf

EcoTest-Verbrauch 1,0 kg/100km
Stadt/Land/BAB k.A.
CO₂-Ausstoß EcoTest 0 g/km (WTW* 121 g/km)
Reichweite 480 km
De absoluut beste Plug-in benzinehybride, de enige die echt slaagde in de ADAC-testen - en 5 sterren haalde - is de nieuwste Prius, maar ook die kwam qua WTW CO2 niet onder de 100 g/km CO2 WTW:

Citaat:
http://www.bild.de/auto/auto-news/hy...7400.bild.html
ADAC ECOTEST

Toyota Prius Plug-in-Hybrid Maximale Leistung: 90 kW / 122 PS Max. Drehmoment: >200 Nm Antrieb: Frontantrieb mit Verbrennungsmotor und zwei E-Motoren an Vorderachse Verbrauch laut Hersteller: 1,0 l + 7,2 kWh pro 100 km; CO2 22 g/km EcoTest-Verbrauch: 2,5 l + 5,6 kWh pro 100 km; CO2 100 g/km (WTW) Abweichung: Hersteller 69 g/km (WTW), EcoTest 100 g/km (WTW) -> 31 g/km, 45 Prozent

De rest van de geteste wagens kwam niet verder dan 3 sterren en zelfs minder:
Citaat:
FAHRZEUG VERBRAUCH ELEKTRO VERBRAUCH BENZIN ECOTEST ERGEBNIS*
BMW 225xe 26,4 kWh /100 km 7,6 l/100 km 2 Sterne
Kia Optima GDI Plug-In 20,6 kWh /100 km 6,3 l/100 km 3 Sterne
Toyota Prius Plug-In 12,4 kWh /100 km 4,2 l/100 km 5 Sterne
Volvo XC90 T8 26,3 kWh /100 km 8,3 l/100 km 1 Sterne
VW Passat GTE 21,9 kWh /100 km 6,1 l/100 km 3 Sterne
Daarnaast blijven hybrides nog altijd vervuilende emissies uit te stoten, CO2 is enkel "een vd klimaatgassen"

Een gewone nieuwste Golf benzine - met strengste euronorm 6C- komt bvb aan 135 g/km CO2 WTW, motor 150 PK turbo-di-benzine: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...T_Highline.pdf

Een veel kleinere Polo 1,4 tdi Diesel dus... amper 75 PK, met euronorm 6 kwam niet onder 134 g/km CO2 WTW, daaraan ook duidelijk te zien dat diesels geen toekomst meer hebben, zelfs ook al niets meer bijdragen aan het verlagen van CO2:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...omfortline.pdf
3-Zylinder Diesel Schadstoffklasse Euro6
Hubraum 1422 ccm
Leistung 55 kW (75 PS)

CO2-Ausstoß Test(*WTW) 134 g/km
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 14:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 14:44   #51
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zeg enkel dat je eerlijk moet zijn.
De elektrische wagen is niet het wondermiddel tegen de milieuvervuiling.
Die lost wel de luchtvervuiling op, maar veroorzaakt andere problemen.
Inderdaad, problemen die minder erg zijn


Ik wist wel dat u diep vanbinnen fan bent
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 15:06   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Inderdaad, problemen die minder erg zijn


Ik wist wel dat u diep vanbinnen fan bent
Ja, het verarmt Saudi Arabie en co, en maakt Chili, Bolivia, de nieuwe rijke landen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 16:43   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, het verarmt Saudi Arabie en co, en maakt Chili, Bolivia, de nieuwe rijke landen.
Het heeft er voor gezorgd dat in S-A de vrouwen nu zelf mogen autorijden, ook om economische redenen.
S-A wil minder afhankelijk worden van olie, en van "buitenlandse chauffeurs"

Citaat:
https://www.tijd.be/r/t/1/id/9936725
https://www.tijd.be/politiek-economi...rijden/9936725

Vrouwen in Saoedi-Arabië gaan met de auto mogen rijden. © REUTERS
...
Saoedische vrouwen waren door het rijverbod genoodzaakt om beroep te doen op andere vervoersmiddelen om zich te verplaatsen. Dat hield ook economische kosten in. Volgens een vooraanstaande Saoedische prins, Alwaleed bin Talal, verdwenen er miljarden dollars uit de economie van het koninkrijk omdat vrouwen buitenlandse chauffeurs betaalden om hen te vervoeren.

Alaweed berekende dat een gezin maandelijks gemiddeld 1.000 dollar aan chauffeurs besteedt. De prins zei dat vrouwen toelaten om te rijden dan ook noodzakelijk was gezien de 'economische omstandigheden'.
...

De versoepeling van de wetgeving op vrouwen zou dan ook passen in de 'Vision 2030'-hervormingen die het land voor ogen heeft. Met dat plan wil het land de economie minder afhankelijk maken van olie om meer jongeren tewerk te kunnen stellen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2017 om 16:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 17:00   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Inderdaad, problemen die minder erg zijn


Ik wist wel dat u diep vanbinnen fan bent
Wel, ik heb enkele malen een plugin hybride gehuurd gehad.
En laat ons het beleefd houden, maar er zal nog veel moeten veranderen voor ik de verbrandingsmotor afdank.
Het laadvermogen van een elektrische wagen is namelijk nogal beperkt. Een aanhanger is al helemaal uitgesloten en eens je de verharde wegen verlaat, zijn ze helemaal een ramp.
Op al deze punten moeten ze het afleggen tegen de oude 2CV, R4 en Fiat 500.
En als ik dan bedenk, dat er naast al die andere straatmeubelen, ook nog eens enkele miljoenen oplaadpalen neergepoot moeten worden om die dingen aan de praat te houden, krijg ik echt heimwee naar de straten met kinderkoppen en duizenden putten in het wegdek.

De oude wagens bestonden uit staal en glas, ze verbruikte aardolie, sommige zij rijden zelfs vandaag nog 70 jaar na hun productie, zo eenvoudig was hun techniek en als ze afgedankt werden, dan werden ze voor 85% gerecyceerd.
Vandaag bestaan de wagens uit meer delfstoffen dan op te sommen, als ze afdankt worden belanden ze gewoon om de afvalberg en ik vermoed dat er binnen 20 jaar geen enkele van de huidige elektrische voertuigen nog 1 meter zal kunnen rijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2017, 17:09   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, ik heb enkele malen een plugin hybride gehuurd gehad.
En laat ons het beleefd houden, maar er zal nog veel moeten veranderen voor ik de verbrandingsmotor afdank.
Het laadvermogen van een elektrische wagen is namelijk nogal beperkt. Een aanhanger is al helemaal uitgesloten en eens je de verharde wegen verlaat, zijn ze helemaal een ramp.
Op al deze punten moeten ze het afleggen tegen de oude 2CV, R4 en Fiat 500.
En als ik dan bedenk, dat er naast al die andere straatmeubelen, ook nog eens enkele miljoenen oplaadpalen neergepoot moeten worden om die dingen aan de praat te houden, krijg ik echt heimwee naar de straten met kinderkoppen en duizenden putten in het wegdek.

De oude wagens bestonden uit staal en glas, ze verbruikte aardolie, sommige zij rijden zelfs vandaag nog 70 jaar na hun productie, zo eenvoudig was hun techniek en als ze afgedankt werden, dan werden ze voor 85% gerecyceerd.
Vandaag bestaan de wagens uit meer delfstoffen dan op te sommen, als ze afdankt worden belanden ze gewoon om de afvalberg en ik vermoed dat er binnen 20 jaar geen enkele van de huidige elektrische voertuigen nog 1 meter zal kunnen rijden.
Je kunt heel slecht liegen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 07:06   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Ook uit deze discussie mag blijken dat we naar een variabel aanbod gaan de komende decennia,en niet zozeer de plotse ommezwaai.

Jammer genoeg zijn overheidsinterventies veelal hinderlijk,keer op keer benadrukken ze veel te lang bepaalde technologien.Diesel personenwagens samen met de salariswagen wetgeving is daar het leukste voorbeeld van.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 10:19   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ook uit deze discussie mag blijken dat we naar een variabel aanbod gaan de komende decennia,en niet zozeer de plotse ommezwaai.

Jammer genoeg zijn overheidsinterventies veelal hinderlijk,keer op keer benadrukken ze veel te lang bepaalde technologien.Diesel personenwagens samen met de salariswagen wetgeving is daar het leukste voorbeeld van.
Natuurlijk moeten we naar een variabel aanbod.
Niet elke wagen word onder dezelfde omstandigheden gebruikt.
Voor wagens die slechts 40 kilometers per dag rijden zijn er andere mogelijkheden dan voor wagens die 1000 kilometer per dag afleggen.
Voor wagens die zelden volledig belast worden zijn er andere oplossingen mogelijk dan voor wagens die steeds in overlast rijden.
Ook de plaatsen en het terrein waar voertuigen rijden zijn bepalend voor de mogelijkheden.

Maar vele kijken met oogkleppen en zijn blind voor de nieuwe problemen die er ontstaan door verandering van energiedrager bij voertuigen. Die discussie is voor mij dan ook gesloten, ze zijn immers toch ziende blind.


Maar laat mensen zoals Micele, die beweerd dat de E-voertuigen de oplossing voor de problemen zijn, ons eens uitleggen waarom de binnenschepen nog steeds op diesel varen, waarom de nieuwe voertuigen van de krijgsmachten nog steeds op vloeibare energedragers rijden, waarom landbouwvoertuigen nog steeds dieselmotoren hebben, waarom hulpdiensten geen E-voertuigen gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 10:23   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Jantje, de wagen kan met 1 dieseltank wel 1000 km afleggen, de chauffeurs echter niet. Die moeten om de 2 a 3 uur stoppen voor een half uur (benen strekken, eten en drinken, toilet, enz...) en is dat dus ook een drogargument.

Toen ik naar Z-Frankrijk reed was dat toch bij mij het geval. Om de 250-300 km een pitstop. Al was het maar omdat mijn kinderen het ook niet langer uithielden.

Of ga jij je boterhammen achter het stuur opeten en met een stoma werken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 11:18   #59
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Tja, mensen zoals Jantje zullen er altijd zijn. Ik neem aan vanuit een ideologische indoctrinatie gekant tegen de groene technologie.

Je kan natuurlijk altijd een scenario bedenken waar je regelmatig 1000km off-road moet gaan rijden met een zware remorque er achter.



Of wacht
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 12:59   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Je kan natuurlijk altijd een scenario bedenken waar je regelmatig 1000km off-road moet gaan rijden met een zware remorque er achter.
Remorque? , ik denk dan meestal aan sluikstorters.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be