Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 September 2017, 21:32   #41
chris k
Provinciaal Statenlid
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 February 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 617
Standaard

Ik weet het ...is een aangename en zuinige wagen ....normaal kan het verbruik nog lager als ik van "comfort" naar " eco" ga of ik de start/stop gebruik maar voor de distributieketting is dit een te zware onnodige belasting .

Maar ik gebruik de wagen alleen indien nodig ....meestal ga ik te voet.


Later misschien een ??? Dyson of ....we zullen zien ....of een upgrade van de huidige .......een elektrische motor tussen de huidige motor en boite een korte cardanas en batterijpack in koffer moet kunnen........ een gat in de markt voor wie slim is .

Laatst gewijzigd door chris k : 30 September 2017 om 21:38.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2017, 22:12   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik weet het ...is een aangename en zuinige wagen ....normaal kan het verbruik nog lager als ik van "comfort" naar " eco" ga of ik de start/stop gebruik maar voor de distributieketting is dit een te zware onnodige belasting .

Maar ik gebruik de wagen alleen indien nodig ....meestal ga ik te voet.


Later misschien een ??? Dyson of ....we zullen zien ....of een upgrade van de huidige .......een elektrische motor tussen de huidige motor en boite een korte cardanas en batterijpack in koffer moet kunnen........ een gat in de markt voor wie slim is .
Een dieselhybride heeft Volvo uitgebracht, ze gaan er toch mee stoppen. In 2013-2015# - 2018*? was dat, blijkbaar de enige constructeur die dat überhaupt waagde:
Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/fahrberic...a-1014717.html
Sonntag, 01.02.2015

Der Kombi von Volvo kombiniert nämlich einen 2,4-Liter-Fünfzylinder-Turbodiesel unter der Motorhaube mit einer E-Maschine an der Hinterachse - er ist das erste Serienauto mit einem Plug-in-Diesel-Hybridantrieb überhaupt.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Volvo_V60#Dieselmotoren
D6 AWD Plug-in Hybrid D6 AWD Plug-in Hybrid
Bauzeit 04/2013–04/2015# *seit 04/2015*
Was allesbehalve slim, de diesel is al heel zwaar en heeft voldoende koppel en dan nog eens verzwaren? Voor wie?

De V60 D5- D6 dieselhybride is nog altijd verkrijgbaar modeljaar 2018:
https://www.autogids.be/model-type-j...018/prijs.html
minstens € 54.620 basisprijs voor de D5 Twin Engine....

En nu stopt Volvo ook helemaal met de ontwikkeling van dieselmotoren, en zelfs ook met pure benzinemotoren (enkel benzinehybride en electrisch)
http://www.techpulse.be/nieuws/21646...rische-wagens/

Wereldwijd gaan diesels binnen een vijftal jaren nog maar weinig voorstellen, enkel Europa nog bij grote wagens.

Enkel de grote wagens dus minstens middenklasser, SUV, monovolumes enz... gaan nog met zware dieselmotoren (minstens 2000 cc) uitgerust worden.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 30 September 2017 om 22:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2017, 22:50   #43
chris k
Provinciaal Statenlid
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 February 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 617
Standaard

Opel had vroeger voor de diesel een prototype voor de astra ......batterijpack zat in de ruimte voor het reservewiel .....nooit in productie gekomen.( ooit in Detroit voorgesteld )

Mijn 5GT heeft veel aluminiumpanelen ....gewicht van het 7 chassis is dus al verminderd ....weegt wel nog bijna 2 Ton ....als de batterijen lichter van gewicht kunnen is er mogelijkheid van aanpassen.

Laatst gewijzigd door chris k : 30 September 2017 om 22:51.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2017, 09:52   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 May 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 21.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Opel had vroeger voor de diesel een prototype voor de astra ......batterijpack zat in de ruimte voor het reservewiel .....nooit in productie gekomen.( ooit in Detroit voorgesteld )

Mijn 5GT heeft veel aluminiumpanelen ....gewicht van het 7 chassis is dus al verminderd ....weegt wel nog bijna 2 Ton ....als de batterijen lichter van gewicht kunnen is er mogelijkheid van aanpassen.
Een diesel van 2 ton nog volledig aanpassen naar een hybride? Nog eens pakweg *230 kg erbovenop pakken? Dan zal alles aangepast moeten worden, en je moet er plaats voor hebben. Dat is dus: kleinere tank, ophanging-schokdempers, ook betere remmen, enz... ?
*een BMW 330e (1660kg) weegt 230kg meer dan de 320i (1430 kg) die dezelfde benzinemotor heeft...
* https://www.mobile.de/auto/bmw/3er/2...l/daten-fakten

En een individuele homologatie gaat jou niemand betalen, wie weet zelfs niet mogelijk in een Belgisch labo.

Voor een benzinehybride moet je dus bij de 330e zijn, maar die heeft ook zijn gekende nadelen:
https://www.autogids.be/model--bmw--...330e-2016.html

Een plug-in hybride is voor mij een te dure halfslachtige oplossing, men ziet het al in de inschrijvingstatistieken, waar steeds meer een pure E-wagen verkiezen boven een plug-in hybride, ondanks er veel meer keus is bij hybrides.

Beter is nog altijd een volwaardige E-wagen van nul (of van geschikt lichtgewicht platform) op te bouwen dan een bestaande fossiele wagen naar een hybride om te vormen.

BMW gaat dat overigens doen met zijn nieuwe i5, die reeds op de IAA gepresenteerd werd, helaas nog altijd prototype. Wie weet 2019-2020 op de markt:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...-10242296.html

Eens die BMW i5 op de markt komt gaat de verkoop van BMW plug-in hybrides enkel maar kunnen dalen.
__________________
In 2012 zijn 2 Duitse deelstaten verkeersveiliger als Nederland, en eentje even veilig (verkeersdoden/inw.)
© Koning Willem I: "Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven."

Laatst gewijzigd door Micele : 1 October 2017 om 10:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be