Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2017, 14:57   #21
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Boek.be krijgt geen structurele subsidies en haalt zijn middelen bij de leden en uit de markt.
Het geeft wel cursussen aan zijn leden hoe ze subsidies kunnen krijgen dus dat komt op hetzelfde neer.

Beste leden zo kan u de subsidies krijgen waarmee u ons betaalt :]
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:04   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nopes, dat is discriminatie. Dan kan iemand evengoed joodse, katholieke of moslimpublicaties verbieden.
Die publicaties worden nergens verboden, maar ik als organisator zou niet verplicht moeten worden om die publicaties te promoten. Ik als boekhandelaar zou niet verplicht mogen worden om die publicaties aan te bieden aan mijn klanten. Ik als boekhandelaar heb het recht om de bijbel in mijn schap te leggen en om de Koran daar niet leggen. Wel, dat recht heeft boek.be ook. Zij zijn organisator van de beurs, zij beslissen wie daar mag staan en als het onze belgische staat of wie dan ook niet aanstaat, moeten ze zelf maar een beurs organiseren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:05   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het geeft wel cursussen aan zijn leden hoe ze subsidies kunnen krijgen dus dat komt op hetzelfde neer.

Beste leden zo kan u de subsidies krijgen waarmee u ons betaalt :]
Neen, dat komt niet op hetzelde neer. Gelieve een beetje serieux aan de dag te leggen. Het is een precair onderwerp. Het gaat hier over fundamentele vrijheden die beknot worden door onze rechterlijke macht. Daar mag niet licht overgegaan worden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 oktober 2017 om 15:06.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:09   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die publicaties worden nergens verboden, maar ik als organisator zou niet verplicht moeten worden om die publicaties te promoten. Ik als boekhandelaar zou niet verplicht mogen worden om die publicaties aan te bieden aan mijn klanten. Ik als boekhandelaar heb het recht om de bijbel in mijn schap te leggen en om de Koran daar niet leggen. Wel, dat recht heeft boek.be ook. Zij zijn organisator van de beurs, zij beslissen wie daar mag staan en als het onze belgische staat of wie dan ook niet aanstaat, moeten ze zelf maar een beurs organiseren.
Als het uw winkel is dan verkoopt ge wat ge wilt. Ge moogt echter niet weigeren iets te verkopen aan iemand omwille van zijn overtuiging.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:16   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die publicaties worden nergens verboden, maar ik als organisator zou niet verplicht moeten worden om die publicaties te promoten. Ik als boekhandelaar zou niet verplicht mogen worden om die publicaties aan te bieden aan mijn klanten. Ik als boekhandelaar heb het recht om de bijbel in mijn schap te leggen en om de Koran daar niet leggen. Wel, dat recht heeft boek.be ook. Zij zijn organisator van de beurs, zij beslissen wie daar mag staan en als het onze belgische staat of wie dan ook niet aanstaat, moeten ze zelf maar een beurs organiseren.
Dat is niet wat de rechter zei in het vonnis.

Discrimineren is nu eenmaal verboden, ook tegen het VB.

Daar had men niet aan gedacht toen ze die wetten stemden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 oktober 2017 om 15:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:29   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet wat de rechter zei in het vonnis.

Discrimineren is nu eenmaal verboden, ook tegen het VB.

Daar had men niet aan gedacht toen ze die wetten stemden.
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:54   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet wat de rechter zei in het vonnis.

Discrimineren is nu eenmaal verboden, ook tegen het VB.

Daar had men niet aan gedacht toen ze die wetten stemden.
Ik weet ook wel dat de rechter dat niet zei. Ik ben het alleen helemaal niet eens met wat de rechter zei. Dat is geen discriminatie en staat voor mij volledig los van het VB. Moest het een andere uitgeverij zijn die er niet mocht staan, was mijn reactie dezelfde geweest. Het is niet dat ik een aversie heb tov hun uitgeverij.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 oktober 2017 om 15:55.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 15:57   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het uw winkel is dan verkoopt ge wat ge wilt. Ge moogt echter niet weigeren iets te verkopen aan iemand omwille van zijn overtuiging.
Wel, dan mag boek.be ook beslissen welke standen ze zet op de boekenbeurs. Vlaams belangers mogen uiteraard wel boeken komen kopen op de beurs.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 16:35   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat de rechter dat niet zei. Ik ben het alleen helemaal niet eens met wat de rechter zei. Dat is geen discriminatie en staat voor mij volledig los van het VB. Moest het een andere uitgeverij zijn die er niet mocht staan, was mijn reactie dezelfde geweest. Het is niet dat ik een aversie heb tov hun uitgeverij.
Uw persoonlijke mening ja, dat begrijp ik. De rechter echter interpreteert de wetgeving en hij zei, discriminatie, direct mee stoppen of betalen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 16:36   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel, dan mag boek.be ook beslissen welke standen ze zet op de boekenbeurs. Vlaams belangers mogen uiteraard wel boeken komen kopen op de beurs.
Stel nu dat ze zeggen, een stand met negers mag niet binnen, is toch discriminatie?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 16:50   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel, dan mag boek.be ook beslissen welke standen ze zet op de boekenbeurs. Vlaams belangers mogen uiteraard wel boeken komen kopen op de beurs.
In een ideale wereld...

Er zijn tal van situaties waarbij de 'baas in eigen huis'-regel niet geldt. Als ik een huis zou willen verhuren, mag ik ook geen huurders weigeren omwille van huidskleur of iets dergelijks.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 19:41   #32
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel, dan mag boek.be ook beslissen welke standen ze zet op de boekenbeurs. Vlaams belangers mogen uiteraard wel boeken komen kopen op de beurs.


Ik zou Batibouw wel eens willen zien standen weigeren van bouwbedrijfjes van moslimondernemers.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 oktober 2017 om 19:41.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 23:00   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel, dan mag boek.be ook beslissen welke standen ze zet op de boekenbeurs. Vlaams belangers mogen uiteraard wel boeken komen kopen op de beurs.
Lees eens goed om welke reden Egmont werd geweigerd. Het nooit om een inhoudelijk aspect, maar steeds om formeel aspect: Egmont zou geen uitgeverij zijn. Natuurlijk was dat het schaamlapje dat hun afkeuring voor het gedachtegoed van de uitgeverij moest verbergen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 23:38   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees eens goed om welke reden Egmont werd geweigerd. Het nooit om een inhoudelijk aspect, maar steeds om formeel aspect: Egmont zou geen uitgeverij zijn. Natuurlijk was dat het schaamlapje dat hun afkeuring voor het gedachtegoed van de uitgeverij moest verbergen.
Natuurlijk !

Uit GvA.

Citaat:
In het vonnis wordt als argument voor de toelating van Egmont de vergelijking gemaakt met de linkse uitgeverij EPO, waarvan de bestuurders en medewerkers klaarblijkelijk grotendeels verbonden zijn aan een andere politieke partij, namelijk de PVDA, en daartegen is geen bezwaar van Boek.be.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 oktober 2017 om 23:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2017, 23:48   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat de rechter dat niet zei. Ik ben het alleen helemaal niet eens met wat de rechter zei. Dat is geen discriminatie en staat voor mij volledig los van het VB. Moest het een andere uitgeverij zijn die er niet mocht staan, was mijn reactie dezelfde geweest. Het is niet dat ik een aversie heb tov hun uitgeverij.
Boek.be is de koepel van Vlaamse uitgeverijen. Om welke reden zou boek.be het recht hebben om een kleine, politieke uitgeverij een stand te weigeren? Behoort het dan aan boek.be om het inhoudelijk aspect van de uitgeverijen af te wegen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 07:26   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Boek.be is de koepel van Vlaamse uitgeverijen. Om welke reden zou boek.be het recht hebben om een kleine, politieke uitgeverij een stand te weigeren? Behoort het dan aan boek.be om het inhoudelijk aspect van de uitgeverijen af te wegen?
Waarom zou dat niet kunnen? Ze zijn organisator, dus wat mij betreft mogen zijn invullen wat ze willen met betrekking tot hun organisatie. Het is ook het recht van een festivalorganisator om hun muziekkeuze te bepalen. Waarom zou een organisator van een boekenevenement niet hetzelfde mogen doen? Boek.be is een vzw, net zoals bijvoorbeel Pukkelpop dat is.
IK zie echt niet in waarom ze dat recht niet zou hebben. Iedereen verkeert in de mogelijkheid om een nieuw soort koepel op te richten, waarbij ze Egmont dan wel aan bod laten komen. Ik blijft het een verregaande vorm van inmenging vinden van de rechterlijke macht in de keuzevrijheid van een organisatie. Het baas in eigen huis principe is van primordiaal belang.

Ik heb dan ook in het verleden altijd verdedigd dat bijvoorbeeld werkgevers een moslim of katholiek mogen weigeren als werknemer met als enige reden hun religieuze voorkeur. Als dat niet strookt met de normen en waarden binnen je bedrijf dan hoort dat je recht te zijn. Ook dat wordt echter gezien als discriminatie. Ik ben het daar grondig mee oneens. Normen en waarden kiest een mens immers volledig zelf en als die niet overeenstemmen met die van mij dan hoor ik niet verplicht te worden om met dergelijke mensen samen te werken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 oktober 2017 om 07:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 08:41   #37
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik vertrouw het hele zaakje voor geen meter. De magistratuur is een uitsluitend links schijthuis.
Dit vonnis is een maneuver om de schijn van een rechtstaat overeind te houden.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:33   #38
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou dat niet kunnen? Ze zijn organisator, dus wat mij betreft mogen zijn invullen wat ze willen met betrekking tot hun organisatie. Het is ook het recht van een festivalorganisator om hun muziekkeuze te bepalen.
Boek.be verkoopt standplaatsen op haar beurs. Jouw voorbeeld zou neerkomen op een festivalorganisator die geen VB'ers wil binnenlaten.


Citaat:
Ik heb dan ook in het verleden altijd verdedigd dat bijvoorbeeld werkgevers een moslim of katholiek mogen weigeren als werknemer met als enige reden hun religieuze voorkeur. Als dat niet strookt met de normen en waarden binnen je bedrijf dan hoort dat je recht te zijn. Ook dat wordt echter gezien als discriminatie. Ik ben het daar grondig mee oneens. Normen en waarden kiest een mens immers volledig zelf en als die niet overeenstemmen met die van mij dan hoor ik niet verplicht te worden om met dergelijke mensen samen te werken.
Waarom is het dan zo moeilijk om te zeggen (en aan te tonen) dat de normen en waarden niet stroken, maar wil je het enkel houden op 'die persoon heeft de foute religie'? Wat ga je zeggen als ze jou weigeren omdat je niet het juiste geloof hebt?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:36   #39
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik vertrouw het hele zaakje voor geen meter.
*krijgt gelijk in de rechtbank
*voelt zich gesterkt in het idee dat hij slachtoffer is van een groot complot
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2017, 10:44   #40
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
*krijgt gelijk in de rechtbank
*voelt zich gesterkt in het idee dat hij slachtoffer is van een groot complot
*hij zei dat de magistratuur een links schijthuis was.
*links schijthuis opzettelijk weggelaten. Dus Klein Licht Mossadagent.
*Over.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be