Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 september 2017, 08:40   #161
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wraak is geen goede raadgever denk ik.
De daders zijn gestraft en de nabestaanden hebben er geen enkel belang bij dat de dader ook vermoord wordt.
Ik respecteer uw mening daar over.

Langs de andere kant (u weet wel, die keerzijde van de medaille) heb ik er mijn twijfels over dat de nabestaanden en blij/gelukkig met zouden zijn dat men de dader(s) hij/zij na enkele jaartjes terug de straat op stuurt waar ze in de meeste van de gevallen na een tijdje terug hervallen op hun vroegere duistere leven en terug slachtoffers maken.

(nota: het gaat over moordenaars waar het duidelijk van bewezen is dat zij de daders waren)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2017 om 08:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 08:41   #162
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Alleen als ge hem vergeet te voederen, he Anna.
Zoals deze?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kippen.jpg
Bekeken: 54
Grootte:  66,4 KB
ID: 107077
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 09:17   #163
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik respecteer uw mening daar over.

Langs de andere kant (u weet wel, die keerzijde van de medaille) heb ik er mijn twijfels over dat de nabestaanden en blij/gelukkig met zouden zijn dat men de dader(s) hij/zij na enkele jaartjes terug de straat op stuurt waar ze in de meeste van de gevallen na een tijdje terug hervallen op hun vroegere duistere leven en terug slachtoffers maken.

(nota: het gaat over moordenaars waar het duidelijk van bewezen is dat zij de daders waren)
Hoeveel keer moeten we dit nog herhalen? Als het niet 'duidelijk bewezen' is dat iemand een moordenaar is, dan hoort iemand NIET in de gevangenis te zitten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 09:23   #164
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik respecteer uw mening daar over.

Langs de andere kant (u weet wel, die keerzijde van de medaille) heb ik er mijn twijfels over dat de nabestaanden en blij/gelukkig met zouden zijn dat men de dader(s) hij/zij na enkele jaartjes terug de straat op stuurt waar ze in de meeste van de gevallen na een tijdje terug hervallen op hun vroegere duistere leven en terug slachtoffers maken.

(nota: het gaat over moordenaars waar het duidelijk van bewezen is dat zij de daders waren)
Je beschikt dan ook over wetenschappelijke statistieken die aantonen dat een veroordeelde moordenaar "in de meeste van de gevallen" na zijn vrijlating herbegint?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 09:41   #165
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar komt het toch op neer als ge de deur dichtlast niet?
neen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 09:42   #166
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je beschikt dan ook over wetenschappelijke statistieken die aantonen dat een veroordeelde moordenaar "in de meeste van de gevallen" na zijn vrijlating herbegint?
van pedofielen anders wel, is dat ok?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 10:10   #167
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Doodstraf verleidt helft Vlamingen



Misschien klinkt de titel van het kranten artikel iets te fanatiek in de oren.

Ik sta volledig achter het idee om in bepaalde gevallen de doodstraf terug in te voeren.

Met 'bepaalde gevallen' bedoel ik dan weer, daders die het moorden niet kunnen laten en waar het meer dan 250% van bewezen is dat ze ook daadwerkelijk de dader(s) zijn dan zie ik niet in waarom wij als brave belastingbetalers die nog kost en inwoon moeten verschaffen.

Natuurlijk zijn er ook situaties die anders moeten bekeken worden en waar het ook enorm moeilijk ligt om dan maar tot doodstraf over te gaan.

Familiedrama's, moegetergde mensen ...

p.s. Vergat ik nog melding te maken van bepaalde landen die hun gangsters niet in eigen gevangenissen weten onder te brengen maar die snel doorsturen naar andere landen met de boodschap: trek er uw plan mee wij zijn er vanaf.
Nee, ik ben geen voorstander van de doodstraf.
De staat mag niet beslissen over mensenlevens, wel zou in sommige gevallen levenslang gegeven worden zonder mogelijke vrijlating. Laat die mensen maar werken voor hun levensonderhoud in een gevangenis.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 10:56   #168
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoeveel keer moeten we dit nog herhalen? Als het niet 'duidelijk bewezen' is dat iemand een moordenaar is, dan hoort iemand NIET in de gevangenis te zitten.
En hoeveel keer moet ik het, tot vervelens toe nog herhalen, dat het mij gaat om mensen waar het duidelijk van bewezen is dat zij de moorden andere criminele feiten met dodelijke slachtoffers als gevolg pleegden?

Ik ben er volledig met akkoord dat in bepaalde gevallen het onderzoek/analyse/tests, naar de duidelijkheid of iemand het werkelijk gedaan heeft, hij/zij het werkelijk gedaan heeft in bepaalde gevallen moeilijk verlopen, géén eenvoudige opdracht is voor die mensen die daar voor aangesteld zijn om dat allemaal in 'goede' banen te kunnen leiden. Een héle lijdensweg soms denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 11:41   #169
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En hoeveel keer moet ik het, tot vervelens toe nog herhalen, dat het mij gaat om mensen waar het duidelijk van bewezen is dat zij de moorden andere criminele feiten met dodelijke slachtoffers als gevolg pleegden?
Dus iedereen die voor dergelijke feiten veroordeeld is.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 14:01   #170
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dus iedereen die voor dergelijke feiten veroordeeld is.
Zoals ik al schreef, als het overduidelijk bewezen is ja.

Of bent u van mening dat we ze liever allemaal 'verzorgen' of blijven gevangenissen bouwen op de kosten van de brave belastingbetaler?

Laten we dan liever voor die mensen die zich weten te gedragen in onze maatschappij (en daar bedoel ik niet alleen de autochtone bevolking mee) iets 'bouwen', woningen, sociale woningen, werk verschaffen, dan lijken mij die gelden véél beter besteed te zijn, of zie ik dat weer verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2017 om 14:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 14:19   #171
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, als het overduidelijk bewezen is ja.

Of bent u van mening dat we ze liever allemaal 'verzorgen' of blijven gevangenissen bouwen op de kosten van de brave belastingbetaler?

Laten we dan liever voor die mensen die zich weten te gedragen in onze maatschappij (en daar bedoel ik niet alleen de autochtone bevolking mee) iets 'bouwen', woningen, sociale woningen, werk verschaffen, dan lijken mij die gelden véél beter besteed te zijn, of zie ik dat weer verkeerd?
Zoals al eerder aangehaald (o.a. in mijn post nr. 7), in principe is elk misdrijf 'overduidelijk bewezen' want bij twijfel moet vrijspraak volgen.

Dit beginsel, ook al wordt het in de praktijk zeker niet altijd gevolgd, heeft tot logisch gevolg dat er in principe geen afzonderlijke categorie 'overduidelijk bewezen' kan bestaan!

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 september 2017 om 14:20.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 17:29   #172
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is ook juist.
Maar we kunnen ons afvragen of het niet vergelijkbaar is met wettige zelfverdediging met uitstel.
Om dan al snel over te gaan tot "abortus met terugwerkende kracht"?
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 09:35   #173
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Ik ben principieel voor de doodstraf maar ik wil haar toch niet ingevoerd zien. Ook al verdienen sommigen de doodstraf en is het beter voor de maatschappij dat zij permanent uit omloop verdwijnen, een gerechtelijke dwaling kan niet meer worden rechtgezet. We weten allemaal dat politie en gerecht er soms een knoeiboel van maken en je leven zal er dan maar vanaf hangen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 10:52   #174
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Hadden ze deze ook maar een spuit gegeven, het meisje had er nog geweest.

De vijftiger droeg sinds 2015 een enkelband, omdat hij in 2004 en 2006 werd veroordeeld voor twee verkrachtingen

https://www.hln.be/de-krant/buurman-...luik~a3935d69/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 11:03   #175
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hadden ze deze ook maar een spuit gegeven, het meisje had er nog geweest.

De vijftiger droeg sinds 2015 een enkelband, omdat hij in 2004 en 2006 werd veroordeeld voor twee verkrachtingen

https://www.hln.be/de-krant/buurman-...luik~a3935d69/
rond zijn enkel hielp dat bandje niet natuurlijk ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 13:36   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
rond zijn enkel hielp dat bandje niet natuurlijk ...
Beetje luguber, maar wel humoristisch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 14:16   #177
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje luguber, maar wel humoristisch.
mijn humor is zo zwart dat die zeker katoenplukker zou geweest zijn een paar honderd jaar geleden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2017, 22:20   #178
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Hiermede (dat geval van dat meisje) komt dan ook weer 'de enkelband' in vraag.

Afschaffen die handel!!!

p.s.

Citaat:
Een enkelband kan eenvoudig worden vernield; 35 dragers knipten afgelopen jaar hun band door en ontsnapten aan het oog van justitie. Een enkelband, ook wel elektronisch toezicht genoemd, voorkomt 'detentieschade'. Mensen die gevangen...
Was wel in Nederland maar toch ...

Ik grabbel even tussen de oudere berichten.

Elektronisch toezicht is geen straf.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 08:55   #179
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wraak is geen goede raadgever denk ik.
De daders zijn gestraft en de nabestaanden hebben er geen enkel belang bij dat de dader ook vermoord wordt.
Het is een waterdichte garantie dat de dader in kwestie nooit nog een gelijkaardig misdrijf bij iemand anders zal plegen. Als je de familie hoort van slachtoffers, dan is dat net één van hun voornaamste prioriteiten.

Mensen zijn zwak en slap en de rotte appels in de maatschappij maken daar maar al te graag gebruik van om de boel te verzieken. Hetzelfde zie je met vluchtelingenstromen.

Consequente eliminering uit de maatschappij zou veel voorkomen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 11:40   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is een waterdichte garantie dat de dader in kwestie nooit nog een gelijkaardig misdrijf bij iemand anders zal plegen. Als je de familie hoort van slachtoffers, dan is dat net één van hun voornaamste prioriteiten.

Mensen zijn zwak en slap en de rotte appels in de maatschappij maken daar maar al te graag gebruik van om de boel te verzieken. Hetzelfde zie je met vluchtelingenstromen.

Consequente eliminering uit de maatschappij zou veel voorkomen.
Maar, de familie, die hebben toch niets te maken met rechtspraak?

Net zoals de reclamerende politie, ze klagen dat de magistratuur de daders loslaat, misschien hadden ze dan zelf rechter moeten worden in plaats van flik.

Men kan moeilijk verwachten van het gerecht dat ze mensen 8 jaar in voorarrest houden voor iets waar een maximumstraf op staat van zes maand of een jaar. Zou de staat veel geld kosten, daar zouden de Europese rechtbanken snel duidelijk in scheppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be