Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2017, 22:13   #561
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een wet die het ontkennen van de Leopold 2 genocide onwettig maakt, waarom is dat niet aan de orde? Dient men niet in de eerste plaats het eigen negationisme aan te pakken? Voor eigen deur te keren?

Beter is geen gedachtenwetten maken. Free speech weet je wel. Maar als men er maakt dan liefst op niet hypocriete wijze zoals nu het geval is.
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 22:31   #562
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een wet die het ontkennen van de Leopold 2 genocide onwettig maakt, waarom is dat niet aan de orde? Dient men niet in de eerste plaats het eigen negationisme aan te pakken? Voor eigen deur te keren?

Beter is geen gedachtenwetten maken. Free speech weet je wel. Maar als men er maakt dan liefst op niet hypocriete wijze zoals nu het geval is.
De negationismewet is fout. Het belet ons de negationisten te kakken te zetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 22:36   #563
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Potdekke, het mausoleum van Kaiser Wilhelm 2 is ook nog altijd niet afgebroken.

Wat een schande

Zo gaat dat met koningen. Ze mogen miljoenen doden op hun geweten hebben, en zelfs afgezet zijn, ze komen er niet alleen mee weg, ze krijgen nog standbeelden en mausoleums ook.

Het gebalsemde lichaam van de laatste keizer ligt in zijn privé mausoleum in Doorn, en zal daar blijven liggen tot Duitschland weer een monarchie is.

Schol!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 22:40   #564
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De negationismewet is fout. Het belet ons de negationisten te kakken te zetten.
De vrijheid van meningsuiting aan banden leggen is idd fout maar niet omdat het jou belet de negationisten te kakken te zetten. Dat doe je toch. De negationismewet vormt daar geen beletsel voor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 22:53   #565
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Omkering van het onderwerp. Je hoeft geen Hitler beelden te plaatsen, de vraag is: moet je hem neerhalen, als die er al staat?
Men hoeft niet neer te halen wat er nooit heeft gestaan. De enige plaats waar ik ooit een beeld van Hitler heb gezien is in het wassenbeeldenmuseum van Madam Tussauds in Londen. Hij stond helemaal alleen in een hoekje weg gestopt. Niemand wilde bij hem staan.

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 23:44   #566
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Also wir haben es nicht gewusst? Lijkt mij stug, lijkt mij stug dat niemand iets wist. Blijkbaar was er dus ook geen toezicht op het functioneren van Leopold II? Dat is mogelijk nog ernstiger dan ik vermoedde, men had dus toen een toezichtsprobleem, ook dat is het "Belgische volk" aan te rekenen lijkt mij.
je weet niet wat je lult jongen
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 00:02   #567
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De koning der Belgen vertegenwoordigt als vorst de "Belgen" en de "Belgen" zelf deden zelf niets tegen de moordpartijen in de Congo en niets tegen de koning. Dan kun je het volk toch niet volledig vrijpleiten van verantwoordelijkheid? De koning had ter verantwoording geroepen moeten worden naar mijn idee door het volk.
Hier ben ik het niet mee eens. De bevolking kon LeopoldII niet eens ter verantwoording roepen. De politiek wel, maar die deed het niet. Nog steeds niet. Meer nog. De politiek heeft haar medewerking verleend aan het drukken en de verdeling in de scholen van het geschiedenisboek waarmee de onnozele Belgische kindertjes van kleins af werden voorgelogen, misleid en geïndoctrineerd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 00:26   #568
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een wet die het ontkennen van de Leopold 2 genocide onwettig maakt, waarom is dat niet aan de orde? Dient men niet in de eerste plaats het eigen negationisme aan te pakken? Voor eigen deur te keren?

Beter is geen gedachtenwetten maken. Free speech weet je wel. Maar als men er maakt dan liefst op niet hypocriete wijze zoals nu het geval is.
Er was geen genocide, dan ook niet nodig hem te ontkennen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 01:17   #569
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er was geen genocide, dan ook niet nodig hem te ontkennen
Men mag wat Leopold 2 in Congo deed van mijn part ook een massamoord noemen. Dat maakt weinig verschil. En het is mischien correcter te spreken van een massamoord, want het was niet de bedoeling al die goedkope werkkrachten uit te roeien. In de praktijk echter was de onachtzaamheid, de minachting, voor de menselijke waardigheid van de plaatselijke bevolking, die de Belgische kolonisator kenmerkte, zo groot, en zijn misdaden dientengevolge zo massaal en gewetenloos, dat het verschil met een genocide in de strikte zin van het woord verwaarloosbaar wordt.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2017 om 01:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 02:35   #570
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er was geen genocide, dan ook niet nodig hem te ontkennen
Er was ook geen referendum in Catalonië, dus hoefde het ook niet ontkend te worden.

Er waren ook geen Amerikanen in Irak, dus dat hoefde ook al niet ontkend te worden.

Dat bedoelde je toch?

Vreemd, want een zekere Laurent Louis van de MR vroeg vijf jaar geleden (vruchteloos wat dacht je dan?) dat Belgique de genocide op de Congolezen zou erkennen en er zich voor zou excuseren.

http://www.hbvl.be/cnt/aid1145220/ml...ii-veroordelen
Wedden dat Gipsy het roerend eens is met die andere Louis, vader van de huidige Belgische premier, die vindt dat Leopold II een visionair en een held was?
De papa van de premier liet dit horen in Terzake: (woordelijk uitgeschreven)

Citaat:
Ik denk dat euhwt we dat hellemaal in de context moet plaatsen.
Leopold II was voor - in mijn ooch een visionair.
En die heeft veel last gebracht voor sommige machten in Europa - ik denkt - in die tijd, aan Groot-Brittannië bijvoorbeeld. Zij hebben nooit met een sympathiek oog gezien, dat een klein land, zoals België, zo een belangrijke kolonie had en zodus de oorsprong van dat - dat anti-Belgische aanpak, komt eigenlijk euhw, de wortelen daarvan zijn eigenlijk in de geschiedenis.
Fantastich toch, nietwaar Gipsy?

Guido Gryseels, directeur van het Koninklijk Museum Midden -Afrika, noemt LeopoldII eveneens een visionair. "Je kunt het oneens zijn met die visie, maar hij had een visie. En Kongo eigenlijk, of je het wil of niet, betekende veel voor de Belgische economie. Dus voor België is er veel voordeel geweest met het engagement in Midden-Afrika".

Niets dan goeds over het goede vaderland en haar goede koning, nietwaar Gipsy?
Stalin, Hitler of Pol Pot, mannen met visie, je kunt het oneens zijn met hun visie, maar zij hadden een visie. Ja toch?

Wanneer er een vergelijking wordt gemaakt met Hitler en de holocaust reageert Marc Eyskens zo:
Citaat:
Dat lijkt mij overdreven omdat u dan twee tijdsperiodes echt in melkaar euhw vermengd,of met mekaar vermengd. Neen, het ging natuurlijk niet over een systematisch plan om die zwarten uit te moorden want die hadden ze verdorie nodig, de blanken hadden die nodig als, als, als arbeidskrachten. Maar de discipline was zo draconisch omdat de rentabiliteitsdruk zo groot. Kongo was de privé-tuin van Leopold de Tweede, hij had er ook veel geld in gestopt en dat moest dus opbrengen en die rubber was toen in. Het was eigenlijk een nieuwe uitvinding. Het werd in de industrie sterk gebruikt en dat moest dus enorm kunnen produceren en die mensen moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien.
Fantastich toch dat Belgique zo'n euh, fantastiche ministers in huis heeft , nietwaar Gipsy?

Eyskens neem het niet alleen op voor het Belgisch vvorstenhuis, maar ook voor de papa van de premier. Marcske vind het beleid van Minister Michel wat Afrika betreft, "positief". "Michel heeft zinnig bijgedragen aan het tot stand brengen van een vredesakkoord in Kongo. Dat op de helling zetten door "zogenaamde" revelaties over iets wat zich 120 jaren geleden heeft afgespeeld" ziet Marcske niet graag. Bovendien zouden de Kongolezen op het idee kunnen worden gebracht om compensaties te vragen voor dit verleden, n'est ce pas? Marcske maakte dat zelf mee toen hij minister van Buitenlandse dinges was. (Je weet wel, in de tijd dat Walid Khaled, als vertegenwoordiger van een Palestijnse terreurgroep, met een visum in Brussel rondliep, afgeleverd door Marc Eyskens, minister van buitenlandse zaken, en dit één dag voor de VN de oorlog in Irak begon.)

Wat de Congolezen betreft uit Marcske zijn oprechte, diep christelijke mening also: "Die Congolezen, inderdaad, euh, als ze ergens voelen dat ze zijn bekocht of beduveld (niet uitgemoord???) door de blanken, dan vragen zij compensaties".

Gewéééldig toch, nietwaar Gipsy?

De Congolezen kregen geen compensaties en het standbeeld van Leo II in Oostende staat er nog altijd. Met een afgehakt handje weliswaar, maar dat voelt de koninklijke visionair gelukkig niet.

Beide ex.ministers van buitenlandse dinges werden, niet toevallig, beloond met de eretitel van minister van staat. Een titel die de royale nakomelingen van LeoII tot op vandaag verlenen aan politici die zich bijzonder verdienstelijk maakten, en die van staatsmanschap blijk hebben gegeven.

Geef toe dat die twee heren dat met verve hebben gedaan.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 10:14   #571
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hier ben ik het niet mee eens. De bevolking kon LeopoldII niet eens ter verantwoording roepen. De politiek wel, maar die deed het niet. Nog steeds niet. Meer nog. De politiek heeft haar medewerking verleend aan het drukken en de verdeling in de scholen van het geschiedenisboek waarmee de onnozele Belgische kindertjes van kleins af werden voorgelogen, misleid en geïndoctrineerd.
Tja, dan is het systeem verrot in zichzelf wanneer controle en toezicht in en op zichzelf ontbreekt.
Maar correctie kan altijd nog plaatsvinden, gewoon de geschiedenisboeken herdrukken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 11:26   #572
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

In den Belziek is er niets "gewoon", behalve kiezersbedrog, machtsmisbruik, zakkenvullerij, veelzijdige corruptie, en last but not least, het schaamteloze opzij schuiven van de grondwet telkens de grote Belgische staatsmannen dat nodig achten.

Zo te zien zijn er nog altijd een aantal staatsnationalisten die er geen graten in zien dat het hele systeem rot is tot op het bot.
Ikzelf had niet veel tijd nodig om te gaan walgen en kokhalzen bij het zien van hetgeen er zich in de hoogste politieke, gerechtelijke, koninklijke en Europese kringen afspeelt. Eens ik mijn goedgelovige, politiek analfabetische ogen bewust opendeed was ik in een mum van tijd verlost van mijn naïeviteit.
Er is overal stront aan de knikker, maar Belgique is een walgelijk stinkende beerput.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 12:15   #573
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In den Belziek is er niets "gewoon", behalve kiezersbedrog, machtsmisbruik, zakkenvullerij, veelzijdige corruptie, en last but not least, het schaamteloze opzij schuiven van de grondwet telkens de grote Belgische staatsmannen dat nodig achten.

Zo te zien zijn er nog altijd een aantal staatsnationalisten die er geen graten in zien dat het hele systeem rot is tot op het bot.
Ikzelf had niet veel tijd nodig om te gaan walgen en kokhalzen bij het zien van hetgeen er zich in de hoogste politieke, gerechtelijke, koninklijke en Europese kringen afspeelt. Eens ik mijn goedgelovige, politiek analfabetische ogen bewust opendeed was ik in een mum van tijd verlost van mijn naïeviteit.
Er is overal stront aan de knikker, maar Belgique is een walgelijk stinkende beerput.
Vanaf de Belgicistjes hun bek opentrekken ruik je het al.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 12:37   #574
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Vanaf de Belgicistjes hun bek opentrekken ruik je het al.
De Vlaams-nationalistjes oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 12:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:44   #575
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Vanaf de Belgicistjes hun bek opentrekken ruik je het al.
De Vlaams-nationalistische oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 13:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:47   #576
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Vlaams-nationalistjes oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.
Ik beloof u dat ze dat doen, de eerstvolgende keer dat er een week voorbij gaat zonder dat je de Vlaming aan het nazisme linkt.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 13:49   #577
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Vlaams-nationalistische oelewappers zouden beter stevig hun mond houden over Leopold II en zijn wanbeleid. Want hun voorzaten van het VNV keken de andere kant op en hielpen zelfs mee toen de Joden in Antwerpen en elders in België werden uitgehaald. Meer nog, ze collaboreerden vol enthousiasme nog harder mee met de op joden jagende nazi-bende. Tot het bittere einde. En dus, de Vlaams-nationalistische bengels alhier zijn wel zéér slecht geplaatst om ons morele lessen te komen geven over Leopold II. Zoveel is zeker.
Ons?

Behoort u dan tot een groep die Leopold II vereert of zo? Ik vind uw reactie bijzonder merkwaardig.

En nog dit: voor mij hoeven standbeelden niet verwijderd of afgebroken te worden. Laat ze gerust staan, als symbolen uit een verleden. Veel beter is die symbolen ook te duiden vanuit onze huidige maatschappelijke referenties. Aldus een Vlaams-nationalist én VB'er.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:15   #578
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ons?

Behoort u dan tot een groep die Leopold II vereert of zo? Ik vind uw reactie bijzonder merkwaardig.

En nog dit: voor mij hoeven standbeelden niet verwijderd of afgebroken te worden. Laat ze gerust staan, als symbolen uit een verleden. Veel beter is die symbolen ook te duiden vanuit onze huidige maatschappelijke referenties. Aldus een Vlaams-nationalist én VB'er.

Vereerder van Leopold II? Ik had het in mijn vorige post wel over wanbeheer van Leopold II.

En ook nog dit: voor mijn part mogen ze die standbeelden laten staan. Maar moesten ze die verwijderen zou me daar helemaal niets aan gelegen zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 14:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:38   #579
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Duiding en omkaderimg in plaats van verweideren van standbeelden is ook mijn voorkeur. We dienen het schaamtevolle verleden niet te wissen uit het collectieve geheugen. Bijvoorbeeld kan men het Leopold 2 beeld in Oostende creatief 'omringen' laten door een kritisch duidend kunstwerk. Of tenminste een duidelijke begeleidende tekst die niet de indruk geeft dat de overheid niet tot inkeer gekomen is wat betreft haar eigen misdaden uit het verleden. Dat is een volwassen houding. Geen primitieve beeldenstorm.

Dat missende handje van het beeld zo laten of terug plaatsen maar dan met bloed doordrenkt zo rood. Voortbouwend op het bestaande.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 oktober 2017 om 14:40.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 14:39   #580
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vereerder van Leopold II? Ik had het in mijn vorige post wel over wanbeheer van Leopold II.

En ook nog dit: voor mijn part mogen ze die standbeelden laten staan. Maar moesten ze die verwijderen zou me daar helemaal niets aan gelegen zijn.
Dan blijft de vraag nog steeds wie u bedoelt met "ons".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be