Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 15:51   #8941
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat was anders wel bijna in elk journaal te horen.
Dat de Spaanse politie er alles aan deed om een normale stembusgang tegen te gaan en dat door oa stembrieven in beslag te nemen. Nieuw was deze info dus helemaal niet.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...slag~a5c72188/
http://nieuws.tpo.nl/2017/10/01/stem...ns-referendum/
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171001_03105359


Tja, dat wist iedereen toen al wel.
Ik heb NERGENS het getal 770.000 gelezen of gehoord, in geen énkel journaal !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 15:59   #8942
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik begrijp dat sentiment. En ben kwaad op mezelf dat de normaal steeds aanwezige reflex ook bij mij ontbak : altijd alles controleren wanneer het uit de hoek van de nationalisten komt... Je kunt ze gewoon nooit geloven.

Om foto's van een invalide te gaan vervalsen als "bewijs" van politiemisbruik anno 2017 moet je echt een gedegenereerde klootzak zijn, of een infect stuk stront.
Gipsy, als je je woordenschat wilt verrijken, moet je dus bij Panda zijn...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:01   #8943
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja als Catalonie uit de EU ligt kunnen ze hun tomaten en perziken zelf opeten. Dan gaan ze wel een minder grote muil hebben.
U vergeet Andorra ,dat is een Onafhankelijk Catalaanse landje dat aan Catalonië grenst .

De Catalanen gaan hun producten eerste aan Andorra leveren

en die gaan ze door expoteren naar de rest van de EU.

Juist zoals Nederland zijn peren en garnalen aan Wit Rusland levert,

en die ze dan doorsturen naar Rusland om de Russische boycot van

Nederlandse producten te omzeilen.


"Andorra is op politiek gebied sterk verbonden met de Europese Unie, zonder er lid van te zijn. Sinds 2002 gebruikt het de euro als betaalmiddel. In 2014 werden er voor het eerst eigen euromunten geslagen, die begin 2015 in omloop werden gebracht."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Andorra

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 oktober 2017 om 16:08.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:07   #8944
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb NERGENS het getal 770.000 gelezen of gehoord, in geen énkel journaal !

Het getal heeft hier minder belang. Alleen het feit al is voldoende. En hoe komen ze nu ineens aan die 770.000 ? Is dat getal wel juist ? Heb jij ze geteld of heb je daar een 'objectieve' bron van ? Ik vrees er voor.
Dat het er 'veel' gingen zijn, kon je al op voorhand geweten hebben want ze hebben zich niet gehouden aan één stemkantoor.
Over het getal zelf, daar kunnen we nog uren en dagen over discussiëren en heeft zelfs geen zin. De ene zal toch zeggen meer, en de andere minder. (Spanje versus de Catalanen)

Uw 770.000 zijn er trouwens -hier- al maar 700.000 geworden ...

'...Maar er zijn ook 700.000 stemmen in beslag genomen door de politie. ...'


__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 8 oktober 2017 om 16:15.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:14   #8945
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het getal heeft hier minder belang. Alleen het feit al is voldoende. En hoe komen ze nu ineens aan die 770.000 ? Is dat getal wel juist ? Heb jij ze geteld of heb je daar een 'objectieve' bron van ? Ik vrees er voor.
Dat het er 'veel' gingen zijn, kon je al op voorhand geweten hebben want ze hebben zich niet gehouden aan één stemkantoor.
Over het getal zelf, daar kunnen we nog uren en dagen over discussiëren en heeft zelfs geen zin. De ene zal toch zeggen meer, en de andere minder. (Spanje versus de Catalanen)
Look who's talking: "het getal heeft hier minder belang"
Ik vrees ervoor dat jij het moeilijk hebt om te relativeren want je zou over het getal kunnen "dagen discussiëren"...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:20   #8946
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Look who's talking: "het getal heeft hier minder belang"
Ik vrees ervoor dat jij het moeilijk hebt om te relativeren want je zou over het getal kunnen "dagen discussiëren"...
Natuurlijk heeft het getal minder belang. Heb jij ergens één bron die me het juiste getal kan geven ?
Ik niet, dus ik ga er ook niet over discussiëren.

Het 2de getal is al 10% lager, een 3de mss 10% hoger ?
So what ?

Maar wat ik wél weet, is dat het er veel zijn. Heel veel zelfs.
Dat is nu juist dit 'feit' relativeren.
Wat moet je nu nog meer weten ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:31   #8947
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik heb NERGENS het getal 770.000 gelezen of gehoord, in geen énkel journaal !

Maar je praat hier zo wat alsof je van alles op de hoogte bent, maar dan moet ik wel tot de vaststelling komen dat je zelfs geen kranten léést....

https://www.spanjevandaag.com/02/10/...ng-van-spanje/

https://doorbraak.be/n-va-catalonie-eu/

2 keer hebben ze het hier ook over jou 770.000 ....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 8 oktober 2017 om 16:32.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:41   #8948
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

En gematigd dat die pro-Spanje betogers zijn
Ze beginnen nu al Spaanse politieke leiders uit te jouwen met kreten als "Buiten!" http://www.lavanguardia.com/politica...barcelona.html.
In dit geval Pablo Iglesias, de man van het extreem-linkse Podemos, een formatie die in Spanje voor dialoog met de Catalanen pleit.

Ik blijf het herhalen, pleiten voor "eenheid" en ondertussen geen dialoog willen met het Catalaanse bestuur is schijnheiligheid in het kwadraat.
Als je wilt samenleven met de Catalanen, mag je niet tegelijkertijd die mensen haten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:43   #8949
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja als Catalonie uit de EU ligt kunnen ze hun tomaten en perziken zelf opeten. Dan gaan ze wel een minder grote muil hebben.
Waar komen de bananen vandaan die in onze supermarkten liggen? Ook van binnen de Europese grenzen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:45   #8950
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goed, maar hij werd niet afgeklopt. En dus staan uw politieke vriendjes voor schut.
Het blijft een feit dat u een dergelijke foto bij u schijnbaar geen weerzin opwekt, ongeacht wanneer en waar hij werd genomen. En ik zie niet in waarom er wie dan ook voor schut staat door een viertal foto's. Er zijn immers vele tientallen filmpjes die heel duidelijk hebben vastgelegd wat er die dag gebeurde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:49   #8951
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En gematigd dat die pro-Spanje betogers zijn
Ze beginnen nu al Spaanse politieke leiders uit te jouwen met kreten als "Buiten!" http://www.lavanguardia.com/politica...barcelona.html.
In dit geval Pablo Iglesias, de man van het extreem-linkse Podemos, een formatie die in Spanje voor dialoog met de Catalanen pleit.

Ik blijf het herhalen, pleiten voor "eenheid" en ondertussen geen dialoog willen met het Catalaanse bestuur is schijnheiligheid in het kwadraat.
Als je wilt samenleven met de Catalanen, mag je niet tegelijkertijd die mensen haten.
Het heeft er veel op dat een aantal van die betogers eenheid zien als iets wat van bovenop wordt opgelegd. "España, Una, Grande y Libre!" En wie niet bij "dat" Spanje wil horen, houden we desnoods met geweld erbij. De staat voor alles!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:52   #8952
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het heeft er veel op dat een aantal van die betogers eenheid zien als iets wat van bovenop wordt opgelegd. "España, Una, Grande y Libre!" En wie niet bij "dat" Spanje wil horen, houden we desnoods met geweld erbij. De staat voor alles!
Ja, dat is wat ik van in het begin gezegd heb.
Zij beschouwen zichzelf als moreel superieur, en de Catalanen zijn dan hun lijfeigenen, die hebben niets te willen, die moeten gewoon gehoorzamen aan hun Heer, zoals in de Middeleeuwen.
En o wee als ze dat niet doen...

Genre : "We houden zo van de Catalanen, en daarom willen we de eenheid. Maar wie dat niet wil kloppen we de schedel in..."
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 8 oktober 2017 om 16:55.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:56   #8953
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het blijft een feit dat u een dergelijke foto bij u schijnbaar geen weerzin opwekt, ongeacht wanneer en waar hij werd genomen. En ik zie niet in waarom er wie dan ook voor schut staat door een viertal foto's. Er zijn immers vele tientallen filmpjes die heel duidelijk hebben vastgelegd wat er die dag gebeurde.
Natuurlijk vind ik dat niet kunnen. Maar alleen dan ?*ls het waar is. Maar dat was niet zo. Hetgeen ik onmiddellijk vermoedde en daarom ook opperde dat er gesjoemeld was met die foto. Hetgeen ik ook postte. En dat laatste bleek dan ook waar te zijn.

En natuurlijk staan ze voor schut. Wanneer men misbaar maakt voor iemand die zogezegd afgeklopt werd door de politie terwijl er nadien blijkt dat dit helemaal niet het geval was, dan staat men mooi voor schut. Vaneiges.

Kortom, u en uw politieke vriendjes hebben zich mooi laten vangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 oktober 2017 om 17:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:57   #8954
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U vergeet Andorra ,dat is een Onafhankelijk Catalaanse landje dat aan Catalonië grenst .

De Catalanen gaan hun producten eerste aan Andorra leveren

en die gaan ze door expoteren naar de rest van de EU.

Juist zoals Nederland zijn peren en garnalen aan Wit Rusland levert,

en die ze dan doorsturen naar Rusland om de Russische boycot van

Nederlandse producten te omzeilen.


"Andorra is op politiek gebied sterk verbonden met de Europese Unie, zonder er lid van te zijn. Sinds 2002 gebruikt het de euro als betaalmiddel. In 2014 werden er voor het eerst eigen euromunten geslagen, die begin 2015 in omloop werden gebracht."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Andorra
Fantasie, daar is controle te gemakkelijk voor. Trouwens al eens kwade Franse boeren gezien? Die hebben zelfs een tijdje terug zo al camions in Le Perthus geblokkeerd en het fruit op de baan uitgekieperd. Die gaan zo een buitenkans niet laten liggen als ze van een concurrent verlost zijn.

Op al die bakken staan etiketten met de herkomst en de producent trouwens. Nogal ongeloofwaardig dat Andorra van de enige dag op de andere meer fruit en groenten kweekt dan zijn territorium groot is.

Catalonie wordt gewurgd geloof me, en hun export naar Spanje mogen ze al helemaal op hun buik schrijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 16:59   #8955
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Catalonie wordt gewurgd geloof me, en hun export naar Spanje mogen ze al helemaal op hun buik schrijven.
Je kwam bijna klaar bij het schrijven van deze woorden, zeker?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:08   #8956
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als je de Belgicisten hier zo bezig hoort over één "vervalste" foto zou je nog denken dat die mannen gaan geloven dat er vorige zondag niets speciaal gebeurd is in Barcelona.

De Catalanen zijn volgens hen dus op een vreedzame wijs kunnen gaan stemmen en er werd hen geen stro-breed in de weg gelegd.

De stembrieven werden netjes in alle rust gedrukt ,
de stemlokalen waren voor iedereen open en
de hoffelijke Guardia Civil hielp,
de bejaarde kiezers vriendelijk de straat oversteken
Wat voor zever is dit als antwoord ???

Uiteraard zijn ze niet vreedzaam kunnen gaan "stemmen" gezien het verbod v/h grondwettelijk hof...
Uiteraard heeft de overheid er alles aan gedaan om die illegaliteit te beletten
Uiteraard verzegelden de overheid lokalen, gezien ze daartoe opdracht hadden gekregen
En gezien de laksheid en het plichtsverzuim van de champetters van de Mossos, moest de echt politie het werk doen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:26   #8957
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En gematigd dat die pro-Spanje betogers zijn
Ze beginnen nu al Spaanse politieke leiders uit te jouwen met kreten als "Buiten!" http://www.lavanguardia.com/politica...barcelona.html.
In dit geval Pablo Iglesias, de man van het extreem-linkse Podemos, een formatie die in Spanje voor dialoog met de Catalanen pleit.

Ik blijf het herhalen, pleiten voor "eenheid" en ondertussen geen dialoog willen met het Catalaanse bestuur is schijnheiligheid in het kwadraat.
Als je wilt samenleven met de Catalanen, mag je niet tegelijkertijd die mensen haten.
Haten ? waar haal je dat uit ? Die mensen zijn gewoon boos op die hippie omdat die omwille van electorale redenen een voorstander was van dat referendum, in tegenstelling tot de andere partijen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:27   #8958
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Een geluk dat Rajoy geen ruggengraatloze vod is zoals zijn voorganger Zapatero. Die had al lang Catalonië verkwanselt. Ik had al respect voor de man voor zijn economische verwezenlijkingen na de rampenman Zapatero maar vond zijn uiterlijk zwakjes. Maar heeft die man haar op zijn tanden, die geeft geen duimbreed toe en volgt onverstoorbaar zijn lijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:28   #8959
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk vind ik dat niet kunnen. Maar alleen dan ?*ls het waar is. Maar dat was niet zo. Hetgeen ik onmiddellijk vermoedde en daarom ook opperde dat er gesjoemeld was met die foto. Hetgeen ik ook postte. En dat laatste bleek dan ook waar te zijn.

En natuurlijk staan ze voor schut. Wanneer men misbaar maakt voor iemand die zogezegd afgeklopt werd door de politie terwijl er nadien blijkt dat dit helemaal niet het geval was, dan staat men mooi voor schut. Vaneiges.

Kortom, u en uw politieke vriendjes hebben zich mooi laten vangen.
Welneen, die vier fotootjes doen er totaal niet toe. Er zijn immers tientallen en tientallen filmpjes die op sociale media circuleren en waarin heel duidelijk wordt tot welk geweld de politie overging (geweld dat u trouwens in zowat ieder bericht door dik en dun hebt verdedigd).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 17:28   #8960
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een geluk dat Rajoy geen ruggengraatloze vod is zoals zijn voorganger Zapatero. Die had al lang Catalonië verkwanselt. Ik had al respect voor de man voor zijn economische verwezenlijkingen na de rampenman Zapatero maar vond zijn uiterlijk zwakjes. Maar heeft die man haar op zijn tanden, die geeft geen duimbreed toe en volgt onverstoorbaar zijn lijn.
Rajoy is een Franco-gezinde fascist.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be